جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 1 مهر 92

گزارش بازار دوشنبه 1 مهر 92

نوید خاندوزی
سپتامبر 23, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 1 مهر 92

زنگ مهر بازار !

گزارش بازار – بتاسهم 15:40  امروز دوشنبه ، بازار سرمايه در اولين  روز پايئز بازار را  بهاري آغاز كرد . او در زنگ  آغاز مدارس چنان  ناقوس بازار سرمايه  را به  صدا دراورده  بود كه صداي آن  گوش فلك  را كر كرده است  . بازار هاي رقيب در حسرت يك  روز 1% بازدهي و يك ماه  رشد 5% هستند اما  بازار سرمايه از ابتدا  سال  تا كنون  به  طور ميانگين هفته اي 2% سود كرده است  . امروز يك  روز تاريخي ديگر و يك  روز باورنكردني در بازار سرمايه  ثبت  شدو  اين  روز مصادف شد  با  آغاز فصل پائيز  ورفتن  به مدرسه ها  . ما نيز امروز صبح  به  مدرسه بورس امديم ! مدرسه اي كه  همه  ي زنگ هاي ان  شادي و  نشاط بود و البته  همين  امروز نيز چيزهاي جديد ياد گرفتيم كه  يكي از انها  اين  بود كه باز هم  يك روز اول ماه  شد و خريد اعتباري ها  به  سراغ  بازار امد و مهم تر از ان  هم  اين كه بازار يك  بارديگر نشان  داد در يك  سيكل ميان مدت و بلند مدت مثبت است و فروشندگان خود را به هر دليل پشيمان مي كند .

در بازار اين  روز ها  ان چيزي كه  براي همه  اهميت دارد اين  است كه  ما  به  يك ثبات  نسبي در يك  نرخ  برسيم و ان  نرخ ارز است . به نظر ميرسد اگر نرخ  دلار در بازار به  ثبات  برسد و خيال همه  راحت  باشد  كه  حتي با وجود گشايش خبرهاي سياسي  وضعيت  سياسي دلار افت نمي كند  كف بازار و قيمتهادراين  نرخ ها  بسته  شده و بايد منتظر اعداد  بالاتري براي شاخص بود اما در صورتي كه  قرار باشد هر روز نرخ دلار با  فشار خون  سياست  بالا و پايئن  شود براي بازار خوب نيست  . بازار ازاين  پس به  دنبال  ثبات  است و اين  كه  بشنود خبرهاي خوبي براي او خواهد رسيد و گشايش هاي سياسي خوبي رخ مي دهد . اين  همان چيزي است  كه  باعث شده در فضاي فعلي نيز خريداران  با خوش بيني تمام  به  فضاي بازار نگاه  كنند .

در روز هاي گذشته نيز بيان  كرديم  كه به هر حال  شرايط كشور و اقتصاد وسياست در حال تغيير است و كشور وارد مرحله جديدي شده است  . مادر حال گذار از بحران سياسي  و اقتصادي به دوران  ارامش  و پسا  بحران  هستيم كه هر اتفاقي مي تواند  در ان  رخ دهد . اين جو خوش بيني  و ديد مثبت  به نظر بايد پي به اي بازار را افزايش دهد چرا  كه  با  كنترل تورم  سود  شركت ها ديگر انفجاري رشد نمي كند  . البته در اين  فضا  شركت هايي كه تغيير فاز داده و رشد خوبي را مي كنند  بيشتر مورد  توجه خواهند بود و از همين  روست  كه شايد بانك ، تجهيزات و خودرو  صف خريد است  .

در پايان  اين  بخش توصيه اي به عزيزان  داريم . برخي اين  روز ها در بازار به دنبال  نوسان هاي مدام  هستند . به نظر ميرسد بازار پاسخ اين  افراد را در اين  مدت با  رفتار خود داده است . بازار ما نشان  داده  كه جايي براي نوسان  گيري نمي گذارد و برخي افراد را مجبور مي كند با  قيمت هاي بالاتر بارديگر سهم  را  بخرند . اگر به  خاطر داشته  باشيد  در روز هاي پس از بحران  سوريه نوشتيم كه :

شبيه افراد بي تجربه و زود رنج عمل نكرده و با تحليل به دنبال خريد سهم  باشيد . وقتي سود  شركتي را محاسبه مي كنيد اما مي بيند  دسته اي حقيقي بي تدبير و جو زده در صف فروش هستند  بايد از اشتباه  انها حداكثر استفاده  را كرد . شايد برخي عزيزان  بر نتابند اين  موضوع  را اما  ذات بازار سرمايه  سودسازي از اشتباه و تحليل غلط ديگران  است  . اين  بارتجربه خوبي شد تا همه  با استراتژي خريد كنيم  نه با جو  …

نكته جالب اين  است كه در مدت  6 ماه  اخير هر وقت  بازار منفي شده است خريداران در بازار منفي بزرگترين برندگان  بازار بوده اند . به هر حال  اين هم  از درس هايي بود كه در تابستان  در مدرسه  بورس يادگرفتيم …

و اما  به  سراغ  بازار امروز برويم  …

در ابتداي بازار 3 عامل در روند  بازار و اين كه چه عواملي را ايجاد كنند موثر بود . در خبر منفي افت  بازارهاي جهاني خبرخوبي براي بازار نبود هر چند كه جبران  شد  اما در طول بازار نگراني را  رقم  زده بود  اما در تحولات  مثبت  بايد اذعان  داشت كه عدم  كاهش دلار به زير 2900 و حتي رشد  تا  2930 و 2940  كه در مورد ان  مفصل صحبت  مي كنيم ، باعث شد  نگراني ها در بازار از بين  برود و از سوي ديگر امروز اعتبارها  براي مشتريان  كارگزاري ها  باز شد و اين نيز عاملي براي رشد بازار شد .

البته در ميانه هاي بازار عوامل ديگري نيز موثر بود كه  رسيدن خبرهاي مثبت مهم  براي بازار عاملي شد كه خيال  بازار از رخداد هاي سياسي بهتر باشد  و اين  نشان مي دهد اميد بازار به تحولات  بهتر شده است . البته در 1 ساعت  اخر بازار ، بازار وقتي فهميدبا  وجود اين همه خبر مثبت  خبري از افت دلار نيست و او  در 2900 ايستاده است با خيال  بهتر و راحت تري اقدام  به خريد كرد و در واقع  شجاع تر شد .

اما  براي بازازر فردا و شاخص …

در مورد  بازار فردا حقير معتقد است كه جو همچنان  مثبت اما  بسياري از صفوف خريد عرضه مي شود و در يك  شرايط متعادل قرار مي گيرد  . دقت  داشته  باشيد بازار از فردا  گوش به  زنگ  خبرهاي نيويورك خواهد بود و همين كه  برفرض امروز ظريف و اشتون  نسبت به  برخي مسائل اظهار خوش بيني كنند  خبر خوبي براي بازار است و البته  بايد در كنار ان  واكنش بازار را نيز سنجيد . روحاني اما از سه  شنبه اخر شب تا  بامداد  پنجشنبه روز خاصي را دارد جايي  كه  با اوباما  روبرو شده و به نظر ميرسد تحولات  مثبت از انجا  شكل بگيرد  اما در شكل كلي به نظر ميرسد  كه  فردا  بازار پر عرضه اما  بازهم  مثبت آغاز مي كند .

در مورد  شاخص به  نظر 63500  عددي است كه هدف بعدي شاخص  خواهد بود و يا اين  رشد هاي 1000 واحدي ديگر رسيدن  به ان  كار كمتر از 2 روز است  . احتمالاً خيلي زود تر از انچه ما  فكرش را مي كنيم  شاخص به  70 هزار نزديك  خواهد شد .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر است  …

امروز خبرهاي سياسي كمتر شده و بيشتر حول محور خبرها و حاشيه هاي سفر مي چرخد كه  روحاني امروز سوار هواپيما  شد و پرواز كرد  . گفته مي شود  بان كي مون  قرار است در نشست سازمان  ملل  و در مهماني كه  چهارشنبه بعد  از ظهر به وقت  ايران  است  اوباما و روحاني را در كنار هم  قرار دهد . خبر جالبي است و به نظر ميرسد شرايط بازار پس ازاين رويداد ها ديدني تر است  .

در ديگر خبرها داشتيم  كه يك مقام نزديك به هيات مذاكره كننده هسته اي ايران اعلام كرد: نتيجه انتخابات رياست جمهوري ۲۴ خرداد و ديگر تحولات مهم منطقه اي و بين المللي، فضاي مذاكراتي بين ايران و گروه ۱+۵ را نسبت به گذشته بطور كاملا دگرگون كرده است. امروز اشتون با  ظريف نيز ديدار مي كند . بايد چارچوب هاي مفهومي و رويكردهاي عملياتي جديدي تعريف شود كه نتيجه آنها يك بازي برد-برد باشد؛ بنابر اين اينكه توپ در زمين كدام طرف است، ديگر تعبير درستي نخواهد بود.

در كنار اين خبرها  روزحاني نيز قبل از سفر به نيويورك سخناني را داشته است  . رئیس‌جمهور گفت: در سفر به نیویورک تلاش می‌کنیم صدای ملت فرهنگ‌دوست و صلح‌طلب ایرانیان که با هرگونه خشونت و افراط مخالف است، به گوش جهانیان برسانیم. و اين  يعني احتمالاً بايد منتظر سخنان  مثبتي از سوي روحاني باشيم .

اما در خبرهاي اقتصادي خبر نرخ ارز براي صادركنندگان جالب بود . محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فرش گفت: در نامه‌ای به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی قرار شد تعهدی که قبلا از صادر‌کنندگان گرفته شود تا چگونگی هزینه‌کرد ارز ناشی از صادرات عنوان کنند، این تعهد منتفی می‌شود . اين خبر براي برخي از شركت ها  به خصوص شبندرو يا  فارس خبرخوبي بود .

اما در حوزه  اقتصاد  نيز مهم  ترين  بحث افت نرخ دلار است كه به عزيزان  توصيه مي شود مقاله  دكتر عبده در زمينه دلار را  مطالعه  كنند  . رفتار بانك مركزي در خريد دلار  و شرايط ان  نشان  مي دهد احتمال  برگشت دلار به 3000 تومان  بيش از افت  ان  به 2800  است . ديروز در اين مورد  مطلبي نوشتيم  كه دلار با  يك  شيب نزولي از 3600 به اين  نقاط رسيده است  و حالا  به  2800 نزديك مي شود . از نظر تكنيكاليست ها  2750 و 2800 كف  قيمتي دلار است و از نظر افرادي كه  بنيادي كار مي كنند  كه  افت دلار به  كمتر از 2800 منطقي ندارد . دليل  اين  امر واضح  است چرا  كه دلار نرخ اتاق 2500  است  و گير كسي نمي ايد و منطقي است كه  با دلار 2800 قطعاً تقاضا  براي دلار افزايش مي يابد .

از سوي ديگر دلار ارزان  باعث ارزاني در كشور نمي شود و رقابت  پذيري و مزيت  صادراتي را تهديد مي كند . اين  پيش بيني حقيراست  از بحث دلار كه دولت نيز تمايلي براي كاهش جدي نرخ دلار ندارد و در بدبينانه ترين حالت  مي خواهد در قيمت هاي 2700 و 2800 تك نرخي و  تثبيت  شود . اما  اعتقاد  داريم كه  دلار تحت فشار اين  چند روز به اين نقطه  رسيده و بارديگر به  محدوده  3000 تومان  باز مي گردد .البته  برداشته  شدن تحريم  سوئيفت  شوك  ديگري به نرخ ارز است  .  برگشت دير يا  زود  دلار طي اين  روز ها  باعث مي شود  بارديگر بازار مسير خود را  باز يابد .

در كنار دلار به نظر ميرسد طلا  نيز قيمت هاي زير 90 هزار تومان  را خواهد  ديد  امااز اين  پس موج  ان و اهنگ  آن با  طلاي جهاني هماهنگ مي شود . به خصوص اين كه  امروز افت  قيمت ها در بازارهاي جهاني را نيز داريم .

در بازار جهاني قيمت  نفت  به 104 دلار رسيده است و برخي از كاهش موقت  ان  صحبت  مي كنند . قيمت طلا  نيز 1323  دلار است كه  بازهم  افت را شاهد  بوده و امروز به  بازارهاي داخلي نيز شوك وارد مي كند . در كنار ان  مس  روي هم  كاهش قيمت داشتند كه مس به 7191  و روي به  1832 دلار رسيده است كه نسبت  به اول وقت خود كمي افزايش داشته است  .

و اما  شاخص …

امروز شاخص بارديگر كولاك كرد . او امروز با  رشدي 1197 واحدي به تاثير بسيار مثبتي در روحيه  سهامداران  داشت  . به خصوص اين  كه با  تحولات ركود عجيب در بازارهاي رقيب اين رشد ها از نظر رواني جذب سرمايه  به  بازار را نيز اسان تر مي كند .

در بازار امروز شاخص در يك  قدمي 63 هزار قرار داشت و به نظر ميرسد به  راحتي فردا نيز در 63500  ارام گيرد . در بازار امروز رشد شركت هايي نظير شبندر، خليج  فارس،شپنا،پارسان،مس،مپنا،مخابرات و بانك ملت دراين  زمينه موثر بود و نكته جالب ديگر ان  بود كه  امروز هيچ شركت ديگري كه  بخواهد  بيش از 5 واحد  شاخص را منفي كند  وجود نداشت !

تب پالايش …

در بازار امروز نمادهاي پالايشي كه به حمايتهاي مستحكم خود رسيدند با انتشار اخبار مثبتي از وضعيت طرح هاي بنزين سازي پالايشگاه ها مجددا با اقبال بازار مواجه ليدر بازار شدند. البته به نظر در شبندر و شبريز خبر اين كه مي توانند  دلار خود را ازاد بفروشند  خبر خوبي براي انها  خواهد بود .

در روز هاي گذشته در مورد شبندر صحبت  شد  كه   شبندر در 10700 و 11000 ريال  كمتر نمي شود و ديروز ديديم  سهم  جمع  شد  .همچنين خبر ميرسد  در شبندر بحث بلوك و در شاوان نيز به همين  شكل بحث بلوك  مطرح  شده است . گفته مي شود بلوك شبندر بعيد است  مشتري داشته  باشد اما  بلوك شاوان  2 خريدار جدي دارد .

امروز پالايش نفت بندرعباس كه باز هم شايعاتي در خصوص تعديل مثبتش در عملكرد 6 ماهه به همراه خبرهايي در خصوص احتمال بهره برداري از طرح بنزين سازيش تا پايان سال جاري به گوش ميرسد با صف خريد و رشد قيميت به سطوح بالاي 1200 تومان رسيد فعلا شبندر در سطوح 1150-1250 تومان در نوسان ميباشد

اما پالايش نفت اصفهان كه به زودي به افتتاح طرح بنزين سازي خود با جو مثبت همراه ميشود در سطوح قيمتي بالاي 2700 تومان با فشار عرضه ها به تعادل رسيد شپنا فعلا در سطوح قيمتي 2600-2800 تومان در نوسان خواهد بود

سهامداران پالايش نفت تهران در انتظار توقف اين نماد هستند تعديل مثبت خوبي در انتظار شتران ميباشد تعديل مثبتي كه شايد بتواند قيمتهاي 100 هزارتوماني را براي اين سهم پالايشي رقم بزند .

دراين  گروه در شبريز نيز گفته مي شود طرح  بنزين سازي با اب و تاب نيمه  مهر به  بهره  برداري مي رسد  . از شراز نيز برخي از زمزمه هاي تعديل سود صحبت  مي كنند .

به نظر اين گروه منفي خاص ديگري را ندارد اما بايد مراقب عرضه هاي حقوقي ها  نيز بود  .

بانكي كه ناياب شد!

امروز بانكيها هم با روند مثبت و رشد قيمتي بسيار خوبي مواجه شدند همچنان انتظارات اتي بازار به خصوص با سفر روحاني به نيويورك و احتمال كاهش تحريمها و ازاد سازي سويفيت كه تاثيرات مثبتي بر سهام بانكي ميگذارد در حال افزايش است

امروز خبرهايي در خصوص احتمال افزايش سرمايه 1000 درصدي پست بانك و رسيدن سرمايه شركت به سطوح 600 ميليارد توماني شنيده ميشد كم كم تب پست بانك در حال افزايش بوده .

فشار عرضه ها بانك صادرات كه پتانسيل افزايش سرمايه سنگين 190 درصدي را دنبال ميكند در سطوح قيمتي 240 توماني زمينگير كرد قيمتهاي فعلي كمي براي صادرات بالاست  اما خريداران  به اميد افزايش سرمايه مي خرند  . فردا  روز حساسي براي سهم  است و بايد با  قدرت از ان عبور كند .

بانك پارسيان امروز به سطوح قيمتي 320 توماني رسيد بانك پارسيان پتانسلي رشد قيمتي تا سطوح 350 تومان را به شرط مثبت ماندن جو گروه بانكي را خواهد داشت اين روزها صحبت از افزايش سرمايه اين بانك تا سطوح 1500 ميليارد تومان ميشود. دراين  گروه با  صف خريد مخابرات  سينا مثبت  است و او نيز در 2200 ريال  با عرضه  احتمالي مواجه مي شود.

فردا  براي گروه  بانك  روز پرعرضه اي خواهد بود .

پتروشيمي ها ميل به اصلاح ندارند!!!

با ثبات قيمت دلار و عدم كاهش بيشتر قيمت دلار و رسيدن به سطوح 2900 تومان نمادهاي پتروشيمي مجددا امروز رنگ سبز را در معاملات خود شاهد بودند به نظر ميرسد پتروشيمي ها ميلي به اصلاح نداشته و كم كم خود را براي رشد قيمتي در لواي گزارشات 6 ماهه اماده ميسازند. در اين  گروه خبرهاي جالبي به  بازار رسيده است  . در روز هاي گذشته در مورد  اين  گروه  صحبت هايي را كرديم  . به  زودي طي خبرهايي كه  احتمالاً از هفته  بعد  خواهد بود بحث منتفي شدن  افزايش نرخ خوراك  براي سال 92، نرخ  حدود  6 الي 7 سنت  براي 5 سال  اتي ، عطف به ما  سبق نشدن نرخ براي مهر  و قبل از ان به  بازار ميرسد كه خبرهاي خوبي براي گروه  پتروشيمي است  . برطرف شدن  تحريم ها و عدم  ريزش دلار دو  خبرخوب بعدي اين  گروه مي تواند  باشد  .

در صورتي كه نرخ خوراك  به اين  شكل باشد گويا  خارك  براي تعديل متوقف مي شود . پس اين  نماد  را  زير نظر داشته  باشيد . شفن  و پرديس نيز با  شرايط خوبي مواجه اند .

شازند اين روزها در سطوح قيمتي 1800-2000 تومان در حال نوسان ميباشد و هر روز كه ميگذرد شايعه تعديل مثبت و احتمال اعلام سود 360 توماني توسط اين شركت بيش از پيش تقويت ميشود شازندي كه در صورت تعديل مثبت قابل توجه تا سطوح قيمتي 2200 توماني هم جاي رشد را خواهد داشت

اما اوره ساز مطرح بازار كه سهامدارانش در انتظار تعديل مثبت زير 20%  ميباشند نتوانست از سطوح قيمتي 2000 توماني بگذرد شپديس در صورت تعديل مثبت مناسب ميتواند با گذشت از قيمتهاي 2000 توماني تا سطوح 2200 توماني رشد نمايد .

جم در قيمتهاي 1600 توماني زمينگير شده است اين روزها مسئولان جم وعده تعديل مثبت خوبي از طرق مختلف از جمله استاندارد 16 حسابرسي و كاهش قيمت خوراك و افزايش ظرفيت توليد را ميدهند بازار چشم انتظار گزارش 6 ماهه جم براي تصميم گيري بهتر ميباشد در نهايت انتظار قيمتهاي 1800 توماني را در صورت ارائه گزارش مثبت 6 ماهه از جم را داريم . اما  يادمان  باشد با حلوا حلوا در جم  دهان  سهامداران  شيرين نمي شود !

داروييها در انتظار دلار!!!

كاهش قيمت دلار تاثير بسزايي در روند داروييها ميگذارد اين شركتها برعكس سهام صادراتي با كاهش نرخ ارز با رونق مواجه ميشوند به خصوص اينكه چشم اندازهاي مثبتي نيز از گزارشات 6 ماهه انها به وجود امده است

دارويي سبحان با توجه به شايعه تعديل مثبتش و افزايش سرمايه سعي داشت تا از سد قيمتي 600 توماني عبور نمايد سبحاني كه ميتواند قيمتهاي 620-650 توماني را به خود ببيند

مهمان تازه فرابورسي گروه دارويي يعني توليد دارو با صف خريد سنگين به روند صعودي خود ادامه ميدهد به نظر ميرسد قيمتهاي 1100-1200 تومان هدف پيش روي دتوليد ميباشد سهم به زودي افزايش سرمايه 30 درصدي را اجرايي ميكند كه شنيده ميشود با اين افزايش سرمايه تعديل مثبت 10 درصدي را نيز اعمال خواهد كرد

شايعه سود 120 توماني در ايران دارو سبب شد تا اين شركت دارويي با صف خريد قيمتهاي 650 توماني را هم پشت سر بگذارد مقاومت سرسخت 680 توماني پيش روي سهم ميباشد كه فردا ديران به جدال ان خواهد رفت

اين هلدينگهاي طلايي!!!

در بازار امروز هلدينگها با نوسانات مثبت خوبي همراه شدند هلدينگهايي كه در سطوح كمتر از ارزش ذاتي خود در حال معامله بوده و جاي رشد قيمتي را با ريجاد كوچكترين محركي خواهند داشت

بارها تاكيد بر خريد پارسان زير 1000 تومان داشتيم امروز اين سهم با صف خريد به سمت هدف قيمتي 1000-1050 توماني در حال حركت ميباشد پارساني كه با توجه به ارزش ان اي وي و سود خود بايد در سطوح بالاي 1000 تومان قرار بگيرد. گفته مي شود ارزش ذاتي پارسان  بيش از 1400  است و با اين  سود و قيمت هدف 1200  براي او  دور ازذهن نيست  .

خبر افزايش سنگين  سود  غبشهر و تعديلات مثبت قابل توجه شركتهاي روغني از اين طريق باعث شد وبشهر هلدينگ غذايي با صف خريد براحتي مقاومت 320 توماني را در هم شكسته تا راه خود را براي رشد قيمتي تا سطوح 360 توماني هموار سازد.

دراين  گروه تاپيكو  و صندوق درجا  مي زدند اما وضع تاپيكو بهتر بود . صندوق با  روشن شدن برخي تحولات  بازار مي تواند كم كم  به  سمت  6200  ريال  برود. يادمان نرود  سهم  امسال 1100 ريال  تقسيم  سود دارد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز مپنا در سطوح قيمتي بالاي 700 تومان با فشار عرضه ها همراه شد به نظر ميرسد فردا و در سوطح قيمتي 720 توماني مپنا به تعادل برسد رشد يشتر مپنا در گرو يك خبر بنيادي مناسب ميباشد .

گزارش دعوت به مجمع عمومي براي تقسيم سود در نماد قند پيرانشهر و شايعاتي در خصوص اجراي يك مرحله ديگر افزايش سرمايه از محل سودانباشته در اين شركت قندي باعث شد قپيرا با رشد قيمتي به همراه صف خريد همراه شود .

در نماد ايرانخودر صف خريد بالاي 100 ميليوني باز هم عرضه به ميزان حجم مبنا را شاهد بود ايرانخودرويي كه پتانسيل رشد قيميت تا سطوح 250 تومان را داشته و اين روزها اخبار مثبتي از احتمال موافقت دولت در خصوص افزايش قيمت خودرو و بهبود روابط خودروسازها با شركتهاي خارجي و افزايش تيراژ توليد با كاهش تحريمها به گوش ميرسد

. در بازار امروز ناظر گويا  فراموش كرده  بود  حتايد  را و به نظر ميرسد فردا  سهم در گره  باشد .

با  مثبت  شدن  خودرويي ها ، ليزينگي ها نيز رونق گرفته اند  كه  به نظر ميرسد ولغد رو ولساپا در روز هاي آتي حرف هاي بيشتري براي گفتن داشته  باشند . البته  ولصنم  بيشتر تحت تاثير بازي وصنعت و اتي است  تا گروه خودرو  .

با  صف خريد صادرات و پاسارگاد  خارزم  نيز مثبت  شد . وصنعت هم  با رشد ايران خودرو و سود  سازي مناسب به نظر ميرسد  تا  3200  ريال رشد را داشته  باشد  .

در شركت هاي سرمايه  گذاري دقت  كنيد از امشب گزارش وضعيت  پرتفوي آنها  به  بازار ميرسد كه مي تواند  بخشي از انها  را  مانند  وبهمن ، ونيكي  و يا وصنعت از جا  بلند كند .

امروز خبرهاي صدرا سهم  را مثبت كرد كه گفته مي شود  هيئت مديره توسط اقاي چوبدار به  زودي تغيير مي كند .

در نماد خليج  فارس ديروز توصيه  به خريد شده  بود . با اين  شرايط احتمالاً قبل از مجمع  شاهد  قيمت هاي 12000توماني خليج  فارس خواهيم  بود . اگر بحث فروش ازاد دلار ها مطرح باشد اين  شركت از اين  محل نيز مي تواند تعديل دهد .

غدير امروز كمي مثبت  بود . به نظر ميرسد با  وجود پارسان سهامداري در غدير و تبديل ان  به  پارسان امر منطقي تري باشد .

اين  روز ها  گروه  برق را خوب مي خرند . بموتو افزايش سرمايه  دارد و بهنظر ميرسد كنتور و بترانس نيز شرايط خوبي را خواهند داشت  . از كنتور شايعاتي از بحث قرارداد  جديد در عراق شنيده مي شود .

در نماد تپمپي هم بازار نسبت  به ان  بي توجه است كه  يكي از شركت هاي مناسب گروه  تجهيزات  متمايل به  برق است .

اين  روز ها  گروه  فولاد  و معادن  بي سر وصدا هستند و رشدي ندارند . به نظر ميرسد بازار روي اين گروه ها  با گزارش خوب انها  فعال  شود و معاملات  امروز فولاد در بورس كالا نيز نشان  داد خبري از افت  قيمت در محصولات  با  وجود افت دلار نيست .

امروز بلوك  مس جابجا شد  كه  گفته مي شود ومعادن در ان نقش داشته و مي تواند شناسايي سود  را  براي ومعادن  رقم  بزند. در كنار ان  خود فملي نيز شرايط خوبي دارد . اما  بهتر است بازار نيم  نگاهي نيز  به دو شركت  فاسمين و فايرا  داشته  باشد .

در باما نيز شايعه تعديل سود  200 توماني جدي تر شده است  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

1 مهر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم