جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 25 شهريور 92

گزارش بازار دوشنبه 25 شهريور 92

نوید خاندوزی
سپتامبر 16, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 25 شهريور 92

فشار جم و فروش تسويه !

گزارش بازار – بتاسهم 16:10  امروز دوشنبه ، بازار سرمايه  زير فشار عجيب برخي از اتفاقات  له  شده  بود اما  تلاش مي كرد تا  بازهم خود را از زير اين  فشار ها  سالم  بيرون بياورد . امروز در بازار فشار تسويه كارگزاري ها از يك  سو فشار خريد جم  از سوي ديگر باعث شده  بود تا دست و دل افراد به خريد هاي سنگين  نرود و از قضا  فشار فروش چربش بيشتري بر خريد داشته  باشد  .

البته  كار از چربش گذشته  بود و  كم كم  به ريزش رسيده  بود و اكثر نماد ها در دل بازار منفي سر مي خوردند . اين دو موضوع  با هم  و در كنار هم  فشار مضاعفي را  به بازار وارد كرده و جرات خريد را از افراد گرفته است . البته  بازار در ساعت هاي 10  به  بعد كمي داشت  بهتر عمل مي كرد  كه خبر ريزش دلار بازهم  او را مردد كرد و به نظر ميرسد اين  روند  فردا نيز ادامه داشته  باشد  .

البته  اين  خبر دلار بي ربط با ماجراي ديگري نبود كه  شايد اگر بحث تسويه و حضور جم در بازار نبود  امروز بازار سرمايه واكنش تمام  عياري به ان  نشان  مي داد . امروز شنيديم  كه اوباما تائيد كرد كه نامه نگاري كرده است و به  روحاني گفته اي نامه كه مي روي به  سويش… و در پاسخ  احتمالاً روحاني نيز پاسخ خوب و متناظري داده است . بحث شوخي بود  اما اثر اين موضوع در بازار ما فعلاً كاهش است و دليل ان نيز مشخص بوده  اين خبر بازار دلار را نزولي كرده و فردا اثر نزول دلار به بازار ما نيز سرايت مي كند .

البته  امروز شايعه جم مي ايد  و نمي ايد نيز در بازار وجود داشت  كه  افراد  را  براي خريد و يا  فروش مردد مي كرد اما به قطعاً فردا جم مي ايد اما در مورد كيفيت امدنش حرف و حديث وجود دارد  .

اما  مي خواهيم  باري ديگر در يك  مقدمه  به  بررسي شرايط فعلي بازار بپردازيم كه برخي معتقدند  در حال  تكميل كردن  يك موج  4 اساسي است و برخي ديگر آغاز موج  5 و رشد شاخص تا  75 هزار را  پيش بيني مي كنند .

بازار در حال حاضر در دوران  نقاهت  است  . او يك دوران  سخت  را كه  ناشي از اصلاح  قيمتي به  بهانه  جنگ  سوريه  بود  پشت سر گذاشته و  حالا براي دوباره  سرحال  شدن  نياز به انرژي هاي مضاعفي دارد كه او را  سر حال  بياورد . ديروز هم  عرض شد  كه  :

عرضه در زير فشار سنگين ترين اتفاقات از جمله  فروش شركت هاي سرمايه  گذاري و  تسويه  بدهي ها  انجام  ميگيرد كه  بازار به  شدت  نيازمند پول است و حالا  در اين  وضعيت كم خوني بازار بيچاره  را  مجبور كردند  بازهم  خون  بدهد ! بي شك  بازار بي حال و بي رقم مي شود اما پس از اين  كه اين خون داده  شد  با  ابميوه ها و در واقع خون جديدي كه از ابتداي مهر با بازشدن  اعتبار ها در رگ هاي بازار تزريق مي شود اميدواري به  بازار بيشتر  خواهد شد .

فعلاً احتمالاً تا  3 الي 4 روز كاري ديگر اين  وضعيت  را خواهيم  داشت اما در مهر ماه  با خبرهاي مثبت  سياسي و رسيدن  گزارش ها وضعيت روشن تر مي شود و مي توان  به شرايط اميد يشتري داشت  . البته  حقير انتظار دارد در گزارش ها  پوشش هاي مناسب و بعضا برخي شركت ها  با تعديل سود همراه  شود اما ممكن است  شرايط هر طوري رقم بخورد و قابل پيش بيني نيست .

در حال حاضر همه منتظر تمام  شدن  فشار عرضه جم و شرايط تسويه  حساب ها هستند تا كم كم  از روز شنبه  هفته  بعد  و بهتر از همه دوشنبه اوضاع  بهبود  يابد  . البته  كارگزاري ها  اكثراً 27 شهريور را زمان تسويه مي دانند اما نورچشمي ها  تا اخرين  روز هم  وقت خواهند داشت  .

امادر بازار امروز تحولات  مختلف اعم از كاهش نرخ دلار،عرضه جم، حساب ها و تسويه ان ، خبرعدم  عرضه  جم و موارد مختلف بازار را  بالا و پايئن مي برد .البته  فشار خريد خوبي روي دو نماد مپنا و شبندر شكل گرفته  بود كه مي تواند  با مثبت  شدن خود جو بازار فردا  را تا حدودي مثبت  نمايد .

براي بازار فردا  …

بازار فردا  بازار پرخبر است و به نظر ميرسد تا  وقتي تكليف عرضه جم  مشخص نشود نمي توان  به  بازار اميد انچناني داشت . البته  بازار فردا  كمي هم  بيخيال جم  شده و در پي شكار سهم هاي منفي بي مي ايد كه  به نظر ميرسد ناشي از زمزمه هاي افزايش قيمت  احتمالي در عرضه  پتروشيمي جم  است  .

شايد پس از عرضه جم  بازار فردا  شرايط بهتري را داشته  باشد . طي چند روز گذشته  بارها  تاكيد كرديم  براي خريد جم  اتش به مال خود نزنيد . اين جم هم به مانند  ساير سهم ها اگر در قيمت مناسب عرضه  شود قابليت  رشد دارد و در قيمت هاي بالا فقط براي حقوقي ها و با ديد ميان مدت  مناسب است  نه نوسان گيران و كوتاه مدت ها .

و حالا  سري به حاشيه هاي بازار مي زنيم  …

در حاشيه بازار در خبرهاي سياسي هيچ چيز مهم تر ازاين  نبود  كه  اوباما تائيد كرد از طريق سلطان  قابوس نامه اي را  به روحاني داده است و بازاز ان  مهم  تر اين  بود كه روحاني هم  جواب نامه  را  به اوباما داده است  . در اين  شرايط مسائل بسيار خاص است و اين  يك  نرمش مثبت در طرفين است . البته  لحن صحبت هاي ديشب اوباما  اصلاً جالب نبود اما  بايد اميدوار بود .

هفته اول مهر علاوه  بر پايان دوران  فروش و تسويه اتفاق مهم ديگر را نيز در دل خود دارد و ان حضور ايران در نيويورك  است كه  اگر حتي يك ديدار كوتاه نيز بين  طرفين صورت گيرد مي تواند  براي بازار موج  افرين  باشد  .

در خبرهاي اقتصادي انتخاب هئيت مديره و مدير عامل شستا خبر خوبي براي بازار است  كه  پس از مدت ها  افرادي از دل افراد متخصص و بورسي به اين سمت ها مي رسند .

در سوي ديگر طرح  اقتصادي دولت نيز رونمايي شد كه براي بازار مهم  بود . طرح رونق اقتصادی دولت یازدهم در کوتاه مدت ابلاغ شد. کاهش ضمانت‌نامه بانکی فعالان اقتصادی از 130 به 30 درصد ارزش کالای وارداتی، صدور مجوز ترخیص کالاهای اولویت 10 ( لوکس و غیرضرور) با شرایط جدید، دو برابر شدن مدت بازپرداخت تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی و مشارکت حداکثر 40 درصدی شرکت ملی نفت در صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران در این طرح گنجانده شده است.

اما در سوي ديگر خبر هاي خاصي را از افزايش نرخ  برق و گاز داشتيم  . به طور متوسط قبوضی که در شهریور ماه به دست مشترکان خانگی، صنعتی و تجاری می‌رسد به طور متوسط در هر متر مکعب 10 تومان در هر متر مکعب گران‌تر محاسبه خواهد شد.  به گفته وزیر نیرو نمایندگان مجلس برای توسعه کاربرد انرژی های نو و توسعه شبکه برق در روستاها،‌ تصویب کردند که به ازای هر کیلووات ساعت 30 ریال به قیمت برق افزوده شود و این افزایش در قبوض برق اعمال می‌شود.

در حوزه  اقتصادي بحث هدفمندي ديروز در هئيت دولت مطرح  شده معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گزارشی از نحوه اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به هیات وزیران ارائه کرد و مقرر شد کارگروهی به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و وزیران ذیربط نسبت به بررسی و آسیب‌شناسی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها، طراحی و پیش‌بینی سازوکارهای اجرای مرحله دوم و تصمیم‌گیری و نظارت درباره حسن اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اقدام کند..

در بحث دلار تا چند روز قبل ايستادگي خوبي را در نرخ  3170 و 3180 داشتيم  اما  از امروز با  برملا  شدن  بحث نامه  دلار تا  3130 سقوط كرد .  برخي معتقدند كه دلار در نهايت  طي ماه ها و هفته هاي اتي به  2800  تومان هم   ميرسد  هر چند  به  سود كشور نيست  دلار در اين  نرخ  قرار گيرد اما  فشار فروش را  بايد در نظر داشت .

اما از همه كه  بگذريم  بيش از همه  ديروز  طلا در بازار خبرساز شده و نزول سنگيني را داشت  امروز هم  او  با افت دلار به  99 هزار تومان  رسيد و به نظر ميرسد بازي دلار و سكه تمام  شده است .

سري به  بازارهاي جهاني مي زنيم …

در بازارهاي جهاني نفت  با 108  دلار آغاز كرده و طلا  با  رشدي اندك و سپس كاهش در نهايت در حال حاضر در 1315  دلار است  . در كنار ان  در فلزات  شاهديم  كه مس در قيمت 7040 و روي در قيمت هاي ضعيف  1822  دلار قرار دارد . بازار در يك  ساعت  اول كار خود خوب بود اما فشار كاهش در اين  مدت به همراه افت  دلار در بازار امروز مي تواند  فرداي اين  گروه  را  كمي ازرده خاطر سازد  .

و اما  به  شاخص ميرسيم  كه از مثبت  ها  به  منفي رسيد و با  افت سپس مواجه  شده و در محدوده  كاهش 53 واحدي مواجه  شد كه  البته ملي مس  شپنا، ايران خودرو و چند شركت ديگر  در اين  زمينه موثر بوده و ريزش شاخص را  بر عهده داشتند و از ان  سو 3 شركت  بانك  صادرات ، تجارت و شبندر نيز در روند مثبت شاخص موثر بوده كه در پايان  وقت  نقش بهبود  وضعيت  با مپنا و شبندر قوت  گرفته  بود .

حقيقت  امر پيش بيني فرداي شاخص سخت است  اما  به نظر ميرسد تا حدودي با اندكي رشد مواجه  باشد  .

دوپينگ  دارويي ها !

اين روزها اخبار بسيار مثبتي از داروييها ميرسد ظاهرا افزايش نرخ اخير دارو تاثيرش بسيار بيشتر از انتظارات بازار بوده و داروييها با گزارشات 6 ماهه پرده از پتانسيلهاي خود برخواهند داشت به همين دليل نيز توجه بازار به سمت داروييها معطو و شاهد روند صعودي در نمادهاي اين گروه هستيم

امروز گروه دارويي سبحان پس از روزها صف خريد سنگين مهمان گره معاملاتي 12 درصدي بود اما اين گروه هم نتوانست گره كور صف خردي اين سهم را بگشايد و سبحان به دليل پتانسيلهاي بنيادي خود با قدرت هر چه تمامتر به سمت سطوح 600 توماني حركت ميكند. دسبحان اين  قابليت  را دارد كه در ميان مدت  رشد كند . برخي معتقدند  اين  سهم در قيمت هاي 6000 ريال  ارام مي گيرد  پس با هدف 6000 ريال  بايد برنامه  ريزي كنيد .

شايعه پوشش 60 درصدي سود دارويي ابوريحان و احتمال اعلام سود بالاي 300 توماني در عملكرد  6ماهه همچنان صف خريد سنگيني را در اين سهم دارويي رقم زده است به نظر ميرسد دابور اهداف قيمتي 1600-1800 توماني را زير سر دارد

اما البرز دارو در اين گروه پس از بازگشت از افزايش سرمايه و بازدهي مناسب ديروزش با فشار فروش و حتي صف فروش همراه شد دالبري كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي داشت و انتظار داريم به زودي با برگشت قيمتي و رشد تا سطوح 1000 و سپس 1100 تومان مواجه شود.

در اين  گروه والبر هم مي تواند  بازهم  رشد كند و البته  دفارا،دجابر، دتماد و برخي شركت هاي ديگر نيز از خوب هاي گروه هستند .

به استقبال ميروند!!!

گفته مي شود  اواخر اين  هفته  گروه توليد كنندگان  پتروشيمي با  رئيس جديد ديدار و موارد مهم  را مطرح و توافق مي كنند  . از كمبود خوراك ، يوتيليتي ، مشكلات  پارس جنوبي، طرح توسعه ها و … اما  طبق اخرين خبرها  مهم  ترين  بحث نرخ خوراك  است  . گويا  در نرخ خوراك بحث هاي جدي  مطرح است اما  گفته مي شود موارد مهم  جلسه   1-  افزايش تخفيف 15% نرخ خوراك  مايع  و توافق بر سر نرخ  خوراك گازي  110  تا 130  تومان  براي سال هاي متوالي و نكته  مهم  اين است كه  قانون  عطف به  ماسبق نيز نشود . 2-  طرح هاي توسعه  و شرايط خاص سرمايه  گذاري در صنعت  پتروشيمي كشور 3-  ممنوعيت  صادرات برخي كالا ها  و 4-  بررسي اثرات  تحريم و شرياط براي رفع  ان  .

اين موارد  همه  مي توان درصورت روشن  شدن  به پتروشيمي ها كمك  شاياني كند  از همين  رو برخي معتقدند  همزمان در مهر با آغاز گزارش جديد اين  شركت ها  كه  اكثراً با  سود همراه است  و تعديل مي دهند شاهد خبرهاي مثبت  اين چنيني نيز باشيم  . البته  امروز رشد نرخ  گاز هر چند محدود اما  15% نيز براي اين  گروه خبر منفي اما كم  اثري است  . هر چند اگر قرار بر اين  باشد كه  نرخ گاز در همين  سطوح فقط افزايش يايد نه تنها  كاهش  بلكه افزايش جدي  خواهند داشت  .

اما  فردا  بازار از يك تازه  وارد استقبال مي كند . فردا عرضه اوليه پتروشيمي جم تاثير بسزايي در گروه پتروشيمي خواهد داشت در صورت استقبال از عرضه اوليه جم شاهد رونق در سهام پتروشيمي و رشد قيمتي 5-10 درصدي نمادهاي اين گروهخواهيم بود بايد منتظر ماند و ديد ايا بازار براي اين سهم تازه وارد گروه پتروشيمي فرش قرمز پهن خواهد كرد يا خير… در ادامه گزارش در مورد  قيمت اين  سهم  صحبت خواهيم كرد  .

امروز متانول ساز بازار يعني پتروشيمي خارك خود را ب هاستانه قيمتهاي 2600 توماني رساند خارك براي عبور از سوطح قيمتي 2600 توماني و رسيدن به هدف قيمتي 2800-3000 توماني نياز به تعديل مثبت عايدي خود دارد كه شايد گزارش 6 ماهه اين پتانسيل را براي خارك فراهم سازد. قيمت متانول سر به  فلك كشيده و به  480  دلار نزديك مي شود . تحولات  خارك  نشان  مي دهد  كه سهم در قيمت هاي فعلي براي ميان مدت ها  مناسب است و تعديل او  نيز جدي است و با  توجه  به نرخ خوراك ارزان و مباحث مطرح  شده در مجمع تاپيكو اخبار به  سود اوست  .برخي معتقدند اگر نرخ خوراك خارك نيز به  5 الي 6 سنت  مبادله اي بازگردد  سود 900 ريالي به  سود سهم  اضافه مي شود .

در زاگرس خبري در بازار پيچيده  كه  سهم  بارديگر با  توقف خطوط توليد مواجه  شده  كه  به دليل كمبود نرخ خوراك است  . اين  شايعه  تائيد  و يا رد نمي شود اما توقف خطوط براي مدت  3 الي 4 روز امري عادي در شركت هاست هر چند  برخي اين  اتفاق را  براي زاگرس با تكرار بيشتري مي بينند .

امروز مارون وضعيت مثبتي را دنبال ميكرد احتمال افزايش تقاضا در نماد مارون در صورت موفقيت اميز بودن عرضه اوليه جم بالا ارزيابي ميشود شايد جم سبب شود تا مارون 3000 توماني را شاهد باشيم ماروني كه با پتانسيل اعلام سود  700 توماني در عملكرد 6 ماهه نيز همراه ميباشد

اما پتروشيمي كرمانشاه بر سر حمايت 820 توماني خود در نوسان بود روند اتي كرمانشاه بستگي به گزارش 6 ماهه اش دارد گزارشي كه تكليف سهم را مشخص كرده و يا سهم را تا قيمتهاي 780 تومان پايين اورده يا تا سطوح 900 تومان بالا ميبرد.

ديروز در مورد پرديس نيز مطلبي نوشتيم  كه  قيمت هاي 2100 و 2200  را  براي او منطقي مي سازد . البته  تقسيم  سود پيش روي پرديس و همچنين گزارش 9 ماهه  تكليف يك دوره  4 و 5 ماهه  را  براي مجموعه  غدير و پارسان  رقم مي زند  .

يك خبر خوب سيماني

در بازا امروز خبر احتمال تصويب طرح افزايش دو برابري زمان تسويه تسهيلات ارزي كه عمدتا شامل حال سيمانيها ميشود خبر مثبتي بود كه ميتواند جو سيمانيها را با روند مثبت خوبي همراه سازد. به نظر ميرسد بازار بارديگر از گروه  سيمان  رو گردان  شده است  . در دفعات  قبل نيز گفتيم  بازار از گروه هايي كه نقدينگي از ان  خارج  شده  فاصله مي گيرد . اما در نماد  سفارس  به واقع  قيمت هاي 2400 و 2500  ريال  با توجه  به  سود  شركت  قيمت هاي معقول منطقي است  . نكته  مهم  ديگر اين  است  كه گروه  سيمان  نيز به مانند  هر گروهي گزارش هاي 6 ماهه و يا مياندوره اي را در پيش دارند . اگر اتفاق خاصي رخ ندهد اكثر اين  شركت ها  با  پوشش و تعديل مناسب سود همراه هستند از همين  رو به نظر ميرسد در يك  مقطع  15 تا  20  روزه  شاهد  توجه  بازار به  گروه  سيمان  بوده و بعد  خاموش شود . شايد نوسان در سفارس در ان  مقطع  مناسب باشد  و بهتر است در اين چند روز در قيمت هاي مناسب خريدار اندك  و خرد  اين  سهم  بوده  كه  البته نبايد سنگين و بخش بزرگي از پرتفوي شما  باشد .

اما همانطور كه وعده داده بوديم پتانسيل رشد سوداوري شركتهاي زير مجموعه سيمان تهران و شايعه اعلام سود 90 توماني توسط اين شركت سيماني باعث شده تا ستران با صف خريد به سمت قيمتهاي 480 توماني گام بردارد شركتهاي زير مجموعه سيمان تهران نرخ ارز را در سطوح بسيار بالايي پيشبيني كرده و از اين طريق جاي تعديل مثبت خوبي خواهند داشت

بانكيها و پايان اصلاح

امروز پس از افت و خيز اخير نمادهاي بانكي اخباري در خصوص مخالفت رييس جديد بانك مركزي با پرداخت سهم صندوق سپرده توسط بانكها شاهد برگشت روند بانكيها بوديم به نظر ميرسد بانكيها كم كم به پايان روند منفي و اصلاحي خود رسيده باشند

امروز بانك ملت با اقبال و نوسانات مثبت مواجه شد اين روزها گروه مالي ملت حمايتهاي بسيار خوبي را در نماد بانك ملت اغاز كرده است از طر ديگر شنيده ميشود شركت قصد اعلام سود 42 توماني را در عملكرد 6 ماهه بدون در نظر گرفتن تسعير داراييهاي ارزي خود را دارد قيمتهاي 240-250 توماني ميتواند هدف قيمتي خوبي براي اين سهم بانكي باشد

پتانسيل افزايش سرمايه بانك صادرات و برنامه فروش برخي از داراييهاي اين بانك سبب حجم معاملات سنگين در اين بانك و قيمتهاي 200 توماني براي وبصادر شد براي بار ديگر ميتوان انتظار قيمتهاي 220 توماني را براي بصادر در صورت تثبيت در سطوح قيمتي بالاي 200 تومان را داشت . البته ديروز هم  گفتيم  دو خبر فروش بلوك  باقي مانده غدير  و افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي ها  دو خبر خوب صادرات است  .

امروز بانك پاسارگاد همچنان بر سر حمايت 180 توماني با نوسان همراه بود بانك پاسارگاد پتانسلي رشد سوداوري خوبي دارد اما فعلا به دليل عرضه هاي سنگين توان رشد قيمتي را ندارد وند نوساني اين سهم در سطوح 180-200 تومان را انتظار داريم .

در اين  گروه اگر فردا  حمايت هاي مخابرات  را  شاهد  باشيم و سهم مخابرات رشد كند  بي شك  بانك  سينا نيز ديگر افت آنچناني  نخواهد داشت  .

سرمايه گذاريها وگزارشات خيره كننده

اين روزها صورتهاي مالي و گزارشات تعديل مثبت سرمايه گذايها باعث شده تا كم كم توجه بازار به نمادهاي اين گروه جلب شود سرمايه گذاريها به نظر ميرسد با توجه به دئر پيش بودن گزارشات مياندوره اي 6 ماهه شركتها از فرصت به وجود امده استفاده و با رشد عايدي و قيمتي ناشي از رشد سود شركتهاي زير مجموعه خود همراه شوند

امروز سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي با فشار عرضه  همراه شد در صورتي كه فردا جم با موفقيت عرضه شود وصندوق راه صعودي را در پيش خواهد گرفت سطوحي كه مقاومت سرسختي بر سر راه وصندوق ميباشد.

اين  روز ها  چشم  همه  به  صندوق است  . جايي كه  جم از دل ان  بيرون مي ايد  و مسئول عرضه  به نوعي با صندوق  خواهد بود . دقت  داشته  باشيد اگر عرضه جم  شكست بخورد و سهم  روي ميز بماند صف فروش صندوق منطقي مي شود  و در صورت  قيمت مناسب و صف خريد شك نكنيد كه صندوق نيز با جم  رشد مي كند .

سهم  براي صندوق 200  تومان  تمام  شده است و در صورت عرضه  2% از سهام  جم توسط صندوق با  قيمت  1600 تومان حدود  18 تومان  به  سود  صندوق اضافه مي شود و در واقع  سود  صندوق به  1300 ريال  ميرسد . با  سود  1300 ريالي ديگر صندوق با توجه  به  رو به مجمع  بودن و تقسيم احتمالي 1100 ريالي در مجمع حداقل در قيمت هاي 6000 ريال در ميان مدت  تثبيت مي شود .

در نماد سرمايه گذاري توكا فولاد پتانسيل فروش فولاد متيل از شركتهاي زير مجموعه و وتوكا و افزايش سرمايه باعث صف خريد سنگيني در اين سهم شده است به نظر ميرسد وتوكا با گره معاملاتي به استقبال قيمتهاي 480 توماني برود. به نظر مجمع موفقي در انتظار سهم  باشد  .

صورتهاي مالي 6 ماهه سرمايه گذاري بوعلي و پوشش عمده سودش در عملكرد 6 ماهه و شايعاتي در خصوص خريد و سرمايه گذاري قابل توجه اين شركت در بازار سرمايه و افزايش 50-60 درصدي سرمايه گذاري در بازار سرماه چشم انداز روشني را پيش روي بوعلي گشوده است. نكته مهم  اين  است  كه در بوعلي ارزش دفتري سهم  1500  ريال  است و افت  به  زير اين  قيمت توجيهي ندارد . در گزارش 6 ماهه 266 ريال  سود محقق شده و برخي از تحقق سود  450 ريالي در پايان  دوره خبر مي دهند . با اين  تفاسير در كوتاه مدت در اين نماد  احتمال  رشد تا  1800 و سپيس 2000 ريال  وجود دارد .

در اين  گروه  برخي معتقدند كه وبانك در ارزش ذاتي 8900 و 9000 ريال قرار دارد و در حال حاضر در 50% ارزش ذاتي خود معامله مي شود  .

چهارگوشه بازار

امروز پاكسان سهم ليدر شوينده ها كه در گزارشات قبلي وعده پايان روند اصلاحي و برگشت قيمتيش را داده بوديم امروز با صف خريد همراه و با رشد قيمتي همراه شد پاكساني كه هم پتانسيل تعديل مثبت را داشته و هم با افزايش سرمايه 100 درصدي مواجه ميباشد  . در اين  گروه  شگل نيز به نظر ميرسد همپاي اين  سهم  رشد را داشته  باشد .

اما ايرانترانسفو از سطوح حمايتي 480 توماني با برگشت روند قيمتي همراه شد بترانس پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 520 توماني را دارا ميباشد بترانسي كه اين روزها با شايعه تعديل مثبت عايدي و پتانسيل افزايش سرمايه 100 ميليارد توماني همراه ميباشد . البته  كاهش نرخ  دلار و مس در بازار نيز به  سود اوست  اما اين موارد تنها  حاشيه هاي كوتاه مدت  سهم  است  . اگر بحث مطالبات به شركت ها مطرح  شود و جا  بيافتد بترانس نيز يكي از شركت هاي مناسب بازار  خواهد بود .

در نماد مخابرات  به  نظر ميرسد قيمت هاي 2200 و 2150  ريال  براي سهم  بازهم  كف قيمتي بوده و احتمالاً مسير صعودي سهم  بارديگر رشد مي كند .

در نماد واتي اگر سهم در قيمت هاي 5800 و 5900 ريال  قرار گرفت مي تواند  دوباره مورد  توجه افراد صبور باشد  . در كنار او وصنعت نيز در 2200 و 2300  مي تواند  مورد  توجه  باشد  .

در نماد  صدرا امروز شايعه شده  بود كه  شركت  افزايش سرمايه  400%  از محل تجديد ارزيابي ها  را  نهايي كرده و در حال طي شدن و نهايي شدن  ان  است    كه همين  شايعات  سهم  را اين چنين صعودي كرده است  .

در كنار اين شرايط بيمه البرز كه صف طولاني داشت عرضه  شد اما خريداران خوبي داشت  . سهم  با  توجه  به افزايش سرمايه  500% براي بلند مدت  گزينه  جالبي است  .

به دو سهم  حفاري و مپنا اشاره  خواهيم  داشت  كه  به نظر ميرسد فردا هر دو سهم  با  توجه  به گارد  بازار امروز تا حدودي صعودي باشد به خصوص مپنا كه مي تواند فردا  شرياط بهتري را داشته  باشد و البته  امروز در مثبت  كامل فردا معامله مي شد .

در گروه  فولاد و فلزات  شايعه  توقف نماد  باما قوت گرفته  بود . افزايش قيمت برق براي فايرا گران  تمام مي شود و به نظر ميرسد منفي و خريد هاي حقوقي نيز در همين  فضاست . فاسمين  امروز خوب معامله  شد هر چند  افت  قيمت جهاني روي به  سهم  لطمه مي زند .

در فولادي ها  اما فولاد دو دل است و فخوز به اين  راحتي منفي نمي شود  . ذوب اما  به واسطه  برخي خبرهاي افزايش سرمايه  مثبت  شده  بود . در نماد  فولاژ نيز شرايط مثبت  بود .

طرح و توسعه  زير سقفي كوثر براي فولاژ اواخر اين  هفته و اوايل هفته  بعد  به بهره  برداري مي رسد . طبق برخي خبرها  اين  طرح در صورت هاي مالي ديده نشده است  . نكته  بعد  اين  است  كه  در گزارش 6 ماهه  با  سود فولاد غدير ايرانيان بودجه پوشش منطقي را خواهد داشت اما  عمده  حركت  سهم  در 6 ماهه  دوم  است  . به نظر ميرسد اين خبرها  كف قيمتي سهم  را  بسته است و احتمالاً شاهد روند  بسيار ارام  رشد قيمتي سهم باشيم  . اين  سهم  براي ميان مدت ها و بلند مدت ها  يكي از گزينه هاي خوب بازار است و سهم  به  سود  1200 ريالي مي رسد  كه مي تواند  قيمت هاي 6000 ريال  را  لمس كند .

امروز پالايشگاهي ها  با خبرهاي خوب صندوق توسعه ملي خوشحال  شدند كه لاوان و شبندر در صدر انها  بودند .

ديروز فرهنگيان در نماد هاي شتران و شبندر به  طور سنگين  فروشنده  بودند . ديروز هم  عرض شد  كه كف سهم در 10700و 10800 ريال براي شبندر بسته  شده و فعلاً كم  تر از ان نمي شود و البته تا  زمان  گزارش و انتشار ان  بالايي نيز نخواهد داشت .در اين  گروه بايد كمي صبور بود تا  گزارش ها  برسد  اما  بازدهي هاي سنگين گذشته  را كم كم  بايد فراموش كرد .

در نماد لاوان  به نظر ميرسد سهم در قيمت 22000 ريال  كمي با  فشار عرضه  بيشتري مواجه  باشد  .

در گروه رايانه نيز ركيش بازهم  معامله  بلوكي را داشت كه  به نظر كف  قيمتي اين  سهم نيز بسته  شده است  . افراد صبور بازار روي رتاپ  و رانفور نيز مي توانند  كمي صبر كنند .

امروز ثشاهد  بااين حجم معامله  بازهم مثبت  بود . او هم خبر افزايش سرمايه  397% را در دل خود دارد كه از محل تجديد ارزيابي هاست  .

و در پايان  به سراغ پتروشيمي جم  برويم …

با توجه  به تحولات  سهم و سود گفته  شده در جلسه معارفه  سهم در بهترين حالت در قيمت هاي 16000 ريال  ارزندگي داشته  باشد . طي روزهاي گذشته  جلساتي با كارگزاران برگزار شده  تا  سهم  را در قيمت هاي منطقي خريد كنند . مد نظر كارشناسان  بازار با توجه  به تحولات  گروه  پتروشيمي قيمت هاي 14500 و 15000 ريال  است اما  به نظر ميرسد سهامداران جم او را  زير 16000 نمي فروشند . به نظر سهم در محدوده  16000 ريال  عرضه  شود و تا حدودي نيز عرضه ان  موفقيت اميز باشد اما توصيه مي كنيم  براي خريد در 16000 اتش به  سهم هاي فعلي خود در بازار نزنيد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

25 شهريور92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم