جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 16 شهريور 92

گزارش بازار شنبه 16 شهريور 92

نوید خاندوزی
سپتامبر 7, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 16 شهريور 92

ترس تب زده !

گزارش بازار – بتاسهم 16:10  امروز شنبه ، بازار سرمايه تب داشت . او از ترس مرگ و جنگ  تب كرده  بود . اگر اجازه  بدهيد بازهم  امروز كمتر به  بازار بپردازيم چرا  كه حرفي براي گفتن نداشت و بيشتر به حاشيه ها  پرداخته و بررسي دقيق تري از وضعيت بازار و خريد و فروش ها داشته  باشيم  .

امروز قيافه  بازار درهم و برهم و به هم  ريخته  بود . صفوف فروش پابرجا و تلاش ها براي برگشت  بازار نتيجه نمي داد . هر چه حقوقي ها مي زدند به در بسته مي خورد و بازهم  فشار فروش وجود داشت  . واضح  است  لشكر بازار به دو دسته  تقسيم شده اند  لشكر بدبين ها و خوش بين ها . بد بين ها معتقدند فروش منطقي ترين كار ممكن است  چرا  كه جنگي در پيش است و خوش بين ها معتقدند اين  نيز بگذرد و به خريد معتقدند . اگر بخواهيم دقيق تر توضيح  بدهيم  بايد گفت بسياري معتقدند كه اين وضعيت پايدار نبوده  و دائمي نيست و طي روزها  و هفته هاي آتي اين وضعيت  خاتمه  يافته و بازار بارديگر با  رشد مواجه مي شود و بيشترين  سود را كساني كرده  كه در حال خريد هستند . دسته اي ديگر واجنگ و وامصيبتا  سر داده و خطر جنگ  را بسيار محتمل دانسته و ادامه  ريزش را  براي بازار پيش بيني مي كنند و متمايل به  فروش هستند كه عمدتاً حقيقي بوده .اما رفتارحقوقي هاي بازار خريد در برخي نمادها را نشان  مي دهد كه از فرصت استفاده  كرده و در حال جمع  آوري سهام هستند . اما برهيچ  كس پوشيده نيست كه خريد و فروش در بازار فعلي با  ريسك  همراه است . در صورتي كه  حمله اي صورت نگيرد در كوتاه مدت  ممكن است  بازار به  سرعت  برگشته و بازدهي 20 تا25% را  نصيب سهامداران  كند و در نقطه  مقابل ممكن است  با اتفاقات ناگهاني نيز ريزش 10  تا15% بيشتر محقق شود . قطعاً اين  ابهام  است كه  سود  را  رقم مي زند و اگر قطعيت  وجود داشت  اين  سود در كار نبود  . اتفاقاً زيبايي بازار نيز در همين است  . شرايط فعلي ابهام  است كه اين  وضعيت  را  رقم  زده است  و با  روشن  شدن فضا  و تصميمات سياسي جهت  بازار نيز مشخص مي شود  و اين  بازدهي و و يا  ضرراحتمالي به جيب تصميم گيران در اين مقطع خواهد رفت .

بله همه چيز در 2 چيز خلاصه مي شود 1- قدرت تشخيص  و 2- قدرت ريسك

در مورد قدرت  تشخيص و تحليل مسائل سياسي هر كس نظر خود را دارد اما در مورد  قدرت  ريسك با مثالي اين موضوع  را  بيشتر باز مي كنيم . بازهم  تاكيد مي كنم حقير فوتبالي نيست اما خوشبختانه  دوستان  متعدد فوتبالي باعث شده  از اين  پديده جالب توجه تمثيل سازي كنيم  . ديروز بازي استقلال- پرسپوليس بود . همه  پس از بازي به  هر دو طرف انتقاد مي كردند كه خوب بازي نكرده و در واقع محافظه كار بودند . ديروز اگر از مربيان دو تيم  سوال كنيد چه  به دست  اورديد پاسخ مي دهند هيچ و اگر بپرسيد چه از دست داديد مي گويند بازهم  هيچ  اما در ديد  مردم انها هيچ چيز به دست نياورند و 1 چيز را از دست دادند و ان  اين  است  كه  شجاعت كافي را  براي اين  بازي نداشته و دست به  ريسك  نزدند . تصور كنيد يكي ازاين دو كمي بيشتر ريسك  ميكرد وفشار هجوم  را بيشتر مي كرد و تيمش برنده ميشد . امروز او تيتر يك  روزنامه ها بودو و شايد تا  پايان  فصل حضور خود را بيمه مي كرد حتي شايد مسير حركت  تيم  را در بازي ها  تغيير مي داد . اما چنين ريسكي در هيچ  يك  حتي بازيكنان  وجود نداشت و اين حس ترس اين وضعيت  را دراين  بازي رقم  زد .

امروز سهامداران مي توانند محافظه  كار باشند و به  فكر عدم مواجه  با خطر و مي توانند ريسك كرده و سهم بخرند منتهي با اين  تفاوت كه  باعدم  خريد كسي به انها خرده نمي گيرد اما با خريد ريسك پيروزي يا  شكست  را رقم  مي زنند .

اين موضوع در مورد  مديران  پرتفوي نيز صدق مي كنند و درجه  شهامت و ريسك  پذيري انها دراين دقايق روشن مي شود . اما  براي روشن  شدن  فضا  يك  بارديگر فضاي تير و مرداد سال 91 را به شما عزيزان  ياداوري مي كنم . جمله اي از ان مقطع  را كه در گزارش هاي بازار قيد شده  بود  براي شما مي نويسم .

بازار امروز سردرگم  بود از یک  عوامل مثبتی نظیر شرایط مثبت در بازارهای جهانی  ، وضعیت خوب گزارش ها، نرخ  دلار و رشد ان، بهتر شدن  جو سیاسی طی روز های گذشته و بازگشایی احتمالی پیش روی بازار با تعدیل های مناسب از اخبارخوب بازار بود  اما درست در نقطه مقابل برخی اظهار نظر ها  و شرایط خاص اقتصادی نظیر دستور برای انبار کردن  3 ماه کالاها که  نشان از عمق بحران اقتصادی  و به  نوعی درگیر شدن  کشور در یک جنگ  اقتصادی تمام  عیار را دارد باعث شد  تا  سهامداران  در این  فضای ایجاد شده  به چیزی جز فروش فکر نکنند .

د واقع  بازار ما  امروز با  وجود  مثبت  بودن  عوامل بنیادی همیشگی فضا  را  به  چیز دیگری باخت  . فضا به  ترس باخت  …

حال  باید به  2 سوال جواب داد . 1-  ترس از چه  دقیقاً  و 2-  ایا این  واکنش طبیعی است  یا مقطعی …

از نوشتن  اين  جملات خيلي نمي گذشت . به نمونه ديگري كه در گزارش بازار چهارشنبه نيز به ان  اشاره  شد مي پردازيم .

در ان  مقطع  به  ياد داريد كه  بدترين  وضعيت  بازار بود و همه  فروشنده  بودند . سايه جنگ  روي سر بازار بود . تحريم در شديد ترين وضعيت  ممكن خود  و …

 حدود 10سهم در ان مقطع مورد بررسي قرار گرفته  بود . فخوز،فولاد،بانك ملت ، شخارك،زاگرس،فملي،شبندر،ذوب،كچاد،حفاري  . در ان  مقطع قيمت ها  دقيق به  خاطر نيست اما  طي يادداشت هايي كه به  ياد دارم . فخوز در ان  مقطع  1650 ، فولاد 250،فملي حدود  400،ملت 150 ، خارك 2000 ،زاگرس 1100 ، ذوب 160،كچاد 530 ،حفاري 200  دقيقاً به خاطر داريم كه در ان  مقطع برخي دوستان  مطرح مي كردند برخي قيمت ها  به  اندازه  70% خود  سود دارند . شما در نظر بگيريد فخوز سود تقسيم  كرده و امروز 300% بازدهي داده است ، فملي بيش از  150% ، ملت  200% ،خارك  150% ، شبندر چند صد درصد !! ، زاگرس 200% ذوب 300% ،كچاد كمتر از 200% ، حفاري 200% . ببنيد  از ان  مقطع تا  كنون  يك  سال  مي گذرد كدام  بازار اين  بازدهي را داده است و يا حتي كدام  سهم ما  با نوسان  گيري اين  قدر سنگين  رشد كرده است  . حقير اصلاح  پي به اي صورت گرفته  را در اين مقطع درست  همانند ان  مقطع  با  شدت  عمل كمتري مي بينيم و به نظر ميرسد البته  با  كمي افت  بيشتر شرايط همانطور باشد .

اما  بر فرض فضا همان  فضا و شرايط همان  شرايط باشد از احتمالات جنگ كه  سايه ان  بر سر بازار است  نمي توان گذشت  . به نظر ميرسد بازار بايد سناريو چيني كند . قبل از هر چيز سر تيتر سناريو ها  2عامل است  1- جنگ مي شود  يا خير و ايا كنگره  به اين موضوع راي مي دهد  يا خير . بي شك  اگر جنگ نشود و كنگره  راي ندهد  بازار با  سرعتي عجيب برگشت مي زند و اگر راي بدهد واكنش هاي پس ازان  مهم  است  . حال  به  سراغ  گزينه 2ميرويم . بر فرض جنگ  بشود . اگر واقعاً واكنش ها  تمام  عيار باشد يعني ايران  وارد شود سوريه اسرائيل را  بزند و … خوب قطعاً ريزش بازار ادامه خواهد داشت  و اما در سوي دوم اگر چند موشك  به  سوريه  بخورد و  همه  ساكت  باشند و امريكا  نيز ديگر صحبتي نكند چه مي شود ؟! بازار مي بيند  هيچ  اتفاقي رخ نداده و بارديگر برگشت مي زند .

تا  به  امروز حقيردر مورد مسائل سوريه اظهار نظر نكرده است اما معتقديم  كه حتي در صورت حمله ايران و كشورهاي ديگر نظير روسيه و حتي خود سوريه نيز خود را درگير جنگ  تمام عيار نمي كند .

البته  برخي مطرح مي كنند  كه  بازار فرسايشي پيش مي رود و تا  يك  ماه  اتي نيز بحث جنگ مي شود و نمي شود مطرح خواهد بود .

براي بازار فردا  …

پيش بيني مي شود  بازار فردا  صفوف فروش را تا حدودي در دل خود هضم كرده و شايد دو شركت مپنا و شبندر تنها  صفوف فروش هاي بازار باشند . نمي گوئيم  بازار مثبت مي شود اما روند متعادل شدن و اندك  مثبت  را در دل بازار فردا مي توانيم  لمس كنيم  . امروز برخي حقوقي ها  با  قدرت در مورد خريد حرف مي زدند و اين مي تواند نشانه خوبي براي بازار باشد .

در مورد  شاخص نيز برخي معتقدند  كه  شاخص تا 56600 و 56700  افت خواهد كرد كه  احتمالاً ريزش و جمع  آوري صفوف فرداي برخي سهم ها مي تواند  باشد  .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر است  …

از چهار شنبه تا  به  امروز خبرهاي سياسي بيداد مي كند و هر لحظه  خبر خوب و يا  بدي براي بازار مي رسد كه  البته  موج خبرهاي خوب بيشتر است  . اول از همه در تحولات  سوريه به نوعي اكثر كشورها  مخالفت خود را اعلام كردند اما  به نظر ميرسد حتي روسيه نيز خيلي جلوي امريكا نمي ايستد . در سوي ديگر چند روز ديگر كنگره جلسه خواهد داشت و برخي معتقدند كنگره  قطعاً تصويب مي كند . البته  امروز خبري امد كه كنگره  ظرف 2 هفته  آتي تصميم ميگيرد و ممكن است درجا  و براي روز دوشنبه نباشد . نشست  گروه  20  نيز به  صحنه موافقت و مخالفت در حمله  سوريه تبديل شد .

اما  به  راستي اگر تحولات  سوريه نبود در ديگر خبرها  وضعيت چگونه  بود .؟! به غير از موج  منفي كه  سوريه  دارد در باقي موارد بازار با موج  مثبت  خبرها موجه  شده است .

اول اين كه  روحاني از هفته  بعد  خود را  براي رفتن  به  نيويورك  اماده مي كند و اين گام  اول سياست  تنش زدايي است . ظريف هم در نيويورك با  اشتون ديدار مي كند و اين هم خبر خوبي است  .

از سوي ديگر شماری از دیپلمات های غربی گفته اند نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شاهد صدور قطعنامه ای علیه فعالیت های هسته ای ایران نخواهد بود.از همه مهم تر وزارت خارجه و ظريف مسئول بحث هسته اي شده است و اين  يك اتفاق بسيار مثبت  است  .

صالحي نيز اظهار كرده است  كه  آماده حل موضوع هسته اي بصورت برد – برد هستيم. رهبري نيز اعتدال و صحبت هاي بسيار خوبي را مطرح كردند كه  به  اينده خوش بين هستند . اما  ان  چيزي كه  اين  اخرين ساعات  بارديگر بازار را خوشحال  كرد خبر لغو تحريم  اروپايي ها  بود . یک دادگاه وابسته به اتحادیه اروپا، امروز با صدور حکمی، دستور لغو تحریم های وضع شده علیه هفت شرکت ایرانی را صادر کرده است. بر اساس حکم این دادگاه، تحریم های وضع شده علیه شرکت های پست بانک ایران، بیمه ایران، کشتیرانی گودلاک، بانک توسعه صادرات، پرشیا اینترنشنال بانک، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و بانک رفاه کارگران لغو می شود.

به خوبي و به وضوح مشخص است  كه اگر خبر سوريه  با  شدت  منفي وجود نداشت  بازار به  اخبار مثبت ديگر مي تواسنت دل خوش باشد اما  چه كنيم كه او فعلاً درگير تحولات  سوريه  شده است .

و اما درحال و هواي فضاي اقتصادي دولت  نيز مصاحبه  نعمت  زاده در مورد  صنايع كمي دل خوش كننده  بود و به نظر ميرسد ديدگاه توسعه  زنگنه نيز به  كمك  بازار بيايد .  در دولت اعلام  عدم  افزايش نرخ  سود و عدم دخالت موضعي در دلار  براي بازار بسيار مهم  بود البته  هنوز همه چيز تمام  نشده و  ممكن است  يك  افزايش در نرخ  سود داشته  باشيم اما  به هر حال  هنوز نقطه اي كه  بخواهد  بورس را ازار دهد  بروز نكرده است . گفته مي شود اين  هفته  تغييرات در سازمان بورس هم  رقم مي خورد .

اما در بازار ارز و دلار قيمت ها  در دلار مسير نزولي گرفته است و به  3275 رسيده . به نظر ميرسد دلار به  اين  راحتي ها  حاضر به  افت  نيست به خصوص اين كه  بانك مركزي نيز دخالت  كاهشي را در نرخ ارز رد كرده است  . دلار در اين  قيمت نعمتي براي بازار است  و البته خود به  برگشت و عدم  فشار فروش در بازار كمك مي كند .

در بازارهاي جهاني نيز قيمت نفت  با افزايش به  110 دلار رسيده است  . دقت  داشته  باشيد رشد قيمت نفت  خبر خوبي براي كل بازار ما و گروه  پتروشيمي خواهد بود .  اونس نيز بارديگر به  كاهش تن  داده  و   به  1388 دلار رسيد  . اما در مس ،روي و الومينيوم  با  نوسان مواجه  بوديم . الومينيوم  به  1770 دلار رسيده است و مس در 7135 دلار معامله مي شود . روي نيز به  1860 نزديك مي شود .

و اما  شاخص كه  امروز نيز با  افتي 654 واحدي مواجه  شد و به 57491 واحد  رسيد و شايد 600 تا 800 واحد ديگر براي يك  نقطه حمايت  مهم  باقي مانده است . اما در بازار امروز اين  ريزش را  بايد ناشي از منفي سنگين  ملي مس، بانم ملت ، تاپيكو،فولاد و غدير بودند و در سوي مثبت نيز تنها خليج  فارس با 5 واحد و فولاد خراسان با 1 واحد بيشترين  نقش را در رشد داشتند كه  البته  به هيچ  جاي منفي شاخص نرسيد .

خبري كه خبر نبود!!!

امروز خبرهايي در خصوص احتمال ازاد سازي صادرات محصولات پتروشيمي كه در صورت اجرايي شدن ميتواند تحول شگرفي را در صنايع پتروشيمي به دليل قيمت بالا و به صرفه بودن صادرات در اين صنعت شود نتوانست جو منفي اين گروه را متعادل سازد جو منفي كه عمدتا به دليل روندهاي احساسي شكل گرفته است . در اين  گروه  بحث عدم  افزايش نرخ خوراك گاز و زمزمه هاي امروز لغو ممنوعيت صادرات برخي شركت ها باعث توجه  به اين  گروه  شده و فشار فروش را دراين گروه از همه كمتر كرده است .

امروز پتروشيمي زاگرس به سمت سطوح قيمتي 2200 توماني گام برداشت زاگرسي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و به واسطه افزايش شديد قيمتهاي جهاني متانول جاي رشد عايدي تا سطوح بالاي 700 تومان را دارا ميباشد به نظر ميرسد بار ديگر شاهد برگشت روند معاملاتي اين سهم از سطوح 2200 توماني باشيم.

اما شيران هم بار ديگر به سمت سطوح رواني 3000 توماني گام برميدارد شيراني كه پتانسيل تعديل مثبت بيشتر را تاپايان سال داشته و اين قيمتها فرصت مناسبي براي خريدش با ديد ميان مدت ميباشد

در نماد پتروشيمي شازند خبرهاي خوبي به گوش ميرسد ظاهرا اين شركت موفق به پوشش 50 درصدي بودجه خود در عملكرد 5 ماهه شده است و پتانسيل تعديل مثبت خوبي را در عملكرد6 ماهه را دارد شازند فعلا در سطوح قيمتي 1700-1900 تومان در نوسان خواهد بود. در اين گروه خارك  هم  پوشش خوبي داده و از خليج  فارس هم  شنيده مي شود  گزارش بسيار خوبي در انتظار 3 ماهه  هاي اين  سهم  است . در اين  گروه  شاملا امروز سنگين عرضه  شد و شسينا نيز براي تعديل سود متوقف شد .

پالايشگاه ها و يك گل بهاري!

امروز بازگشايي نماد پالايش نفت لاوان يك گل بهاري و سبز را در گروه پالايشي به ارمغان اورد پالايشگاه هايي كه اين روزها در قيمت هاي منطقي قرار گرفته وهمچنان به دليل پتانسيلهاي بنيادي خود جاي رشد قيمتي و بازدهي خوبي را خواهند داشت.

اما بالاخره لاوان امد و اينبار لاوان با بازدهي 87 درصدي و در سطوح قيمتي 1500 تومان بازگشايي شد شاواني كه سهامدارانش در انتظار افتتاح طرح توسعه اي اين شركت و توليد محصولات با حاشيه سود بالاتر ميباشند شنيده ميشود شاوان با تعديل مثبت بيشتري همراه خواهد شد

امروز شتران كه اين روزها با شايعه تعديل مثبت و افزايش 3800 توماني سود هر سهم خود به واسطه برگشت ذخاير و فروش موجودي اول دوره با قيمتهاي جديد مواجه ميباشد در سطوح حمايتي 76 هزارتوماني به تعادل رسيد . امروز بحث برسر اين كه اين  افزايش اثر ترازنامه اي خواهد داشت  يا  سود و زياني نيز بحث جدي تر است  اما  به نظر ميرسد به  سود  شركت كمك كند .

در نماد پالايش نفت بندرعباس ليدر گروه صف فروش سنگين سهم با بي اقبالي بازار همراه شد اكثر سهامداران انتظار افت 10 درصدي قيمت شبندر و رسيدن اين سهم به سطوح 1100 تومان را دارند .

دراين  گروه از شبريز نيز انتظار مي رود به  زودي صف فروش توسط سهامدار عمده  يا هامون جمع  شود .

معادن و ترس ريزش!

در نمادهاي معدني شاهد ريزش قيمتي سهام معدني بوديم معدنيهايي كه به دليل جو احساسي در حال ريزش قيمتي ميباشند معدنيها با طرح هاي توسعه و چشم انداز مثبت به جاي رشد قيمتي اين روزها مهمان روندهاي منفي هستند.

امرزو صف فروش كروي در سوطح قيمتي 260 توماني بالاخره جمع اوري شد كروي كه به نظر ميرسد از همين سطوح برگشت قيمتي را تجربه نمايد اين روزها تحليلگران بنيادي و تكنيكالي اعتقاد بر برگشت اين سهم تا سطوح 280 و سپس 300 توماني را دارند

در نماد سنگ اهني چادرملو شاهد رسيدن قيمت اين سهم به استانه قيمتهاي 660 توماني بوديم كچادي كه پتانسيل خوبي براي رشد عايدي خود در عملكرد 6 ماهه به خصوص به دليل رشد قيمت فروش محصولاتش را دارد به نظر ميرسد در همين قيمتهاي 660 توماني شاهد متعادل شدن روند كچاد باشيم

اما در نماد ملي مس اين سهم فردا به حمايت 320 توماني خود ميرسد انتظار تعادل در نماد ملي مس را داريم به خصوص اينكه وضعيت بنيادي ملي مس در حال بهبود بوده و احتمالا از فردا شاهد برگشت روند قيمتي اين سهم نيز باشيم .

در اين  گروه  انتظار اين  است  كه  فردا  فايرا و فاسمين نيز با  برگشت نسبي قيمت مواجه  باشند .

سرمايه گذاريها ناجي بازار!

سرمايه گذاريها اين روزها در راستاي شاخص با روند اصلاحي مواجه شدند سرمايه گذاريهايي كه احتمالا فردا با رسيدن شاخص به حمايتش ميتوانند ناجي بازار و شاخص شده و بازار را به تعادل برسانند

امروز هلدينگ خليج فارس وضعيت متفاوتي را شاهد بود اين سهم امروز با نوسانات مثبت همراه بود فارس بيشتر متمايل به رشد قيمتي ميباشد و احتمالا به زودي برگشت روند قيمتي را تجربه خواهد كرد و مجددا به سطوح قيمتي بالاي 900 تومان باز خواهد گشت

در نماد سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي شاهد ادامه يافتن روند اصلاحي اين سهم بوديم احتمالا فردا و در قيمتهاي 500 توماني وصندوق نيز به تعادل خواهد رسيد وصندوق با پتانسيل تعديل مثبت خوبي مواجه ميباشد و خريدش به صورت پله اي در قيمتهاي منفي فعلي فرصت خوبي محسوب ميشود

امروز غدير در استانه قيمتهاي 400 توماني متعادل شد غديري كه پتانسيل افزايش سود و افزايش سرمايه و سرمايه كذاريهاي جديد در حوزه معادن سنگ اهن و فولاد را دارد و قرار است هلدينگ معدني به مانند هلدينگ پتروشيمي را تشكيل دهد.

در اين  گروه  وسپه به  قيمت هاي خنده داري رسيده است و در كنار او  ومعادن هم در قيمت هاي 5800و 5900  مي تواند كف 3 قلو را  شاهد  باشد .

فولاديها جذاب ميشوند!!!

در بازار امروز افت قيمتي فولاديها فردا نمادهاي اين گروه را به سطوح جذابي خواهد رساند سطوحي كه ميتوانيم انتظار متعادل شدن روند منفي سهام اين گروه و برگشت قيمتي فولاديها را داشته باشيم

در نماد ذوب اهن قيمتهاي 360 توماني گزينه بسيار جذابي براي خردش محسوب ميشود ذوبي كه ميتواند بار ديگر برگشت قيمتي تا سطوح 400 تومان را تجربه نمايد ذوب پتانسيل تعديل مثبت عايدي بسيار خوبي را هم دارا ميباشد

در نماد فولاد مباركه بار ديگر اين سهم به سطوح قيمتي 340 توماني رسيد فولادي كه با اين پي بر اي و با اين پتانسيل هاي بنيادي جاي رشد قيمتي خوبي را خواهد داشت خريد منفي فرداي فولاد ميتواند گزينه جذابي محسوب شود . اين  سهم  براي ميان مدت در بازار فردا مي تواند جز گزينه هاي با ريسك  صفر تعريف شود .

چهارگوشه بازار!!!

امروز همچنان صف فروش سنگين مپنا پابرجا ماند تا صف خريد اين سهم كماكان با بي اقبالي بازار همراه باشد مپنايي كه به نظر ميرسد راه افت قيميت تا سطوح 560 توماني را در پيش بگيرد . فعلا اين سهم در روند اصلاحي قرار گرفته است

در نماد سيمان غرب شاهد رسيدن اين سهم به سطوح 700 توماني بوديم قيمتهاي 700-680 توماني سطوح مناسبي براي پايان روند اصلاحي اين سهم محسوب ميشود سغربي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي سنگيني را از جهت افزايش سود سيمان صادراتي را داراست

در نماد تجهيزاتي حفاري شمال شاهد ادامه يافتن صف فروش سهم و نوسانات منفي در حفاري بوديم حفاري شمالي كه به نظر ميرسد روند اصلاحيش در سطوح 520 توماني پايان يابد حفاري پتانسيل رسيدن به سود 100 توماني و برگشت قيميت تا سطوح 600 تومان را خواهد داشت . در اين  سهم  انتظار داشتيم  5600  متوقف شود  اما  حالا  برخي 5200  را  نقطه  پايان ان  مي دانند  . اين  فقط حفاري نيست  بسياري از شركت ها در حال كف سازي هستند .

در بازار امروز ثباغ  براي لحظاتي مثبت مي شد واقعاً پي به اي اين  سهم خنده دار است و با اين كه ور به مجمع  بوده اما  هنوز در 2200 ريال نيز مورد  توجه  قرار مي گيرد .

امروز تايدواتر در قيمت هاي منفي بود . اين  سهم نيز در قيمت هاي 3800  اگر رسيد براي خريد جذاب  خواهد بود .

در بانك ها  تلاش 3 بانك  ملت ، تجارت و انصار براي برگشت  زياد است  . در انصار انصافاً ميان مدت ها  كه ديد  افزايش سرمايه دارند  مي توانند در منفي فردا اين  سهم  را  شكار كنند .

برخي معتقدند در سيماني ها  بهبهان  نيز وضعيت جالبي داشته و احتمالاً جز اولين  برگشتي هاي بازار خواهد بود .

امروز تاپيك و يكي از سهم هاي پرمعامله  بازار بود . سهم 24 شهريور ماه به  مجمع مي رود . در كمتر از 5 روز كاري ديگر در بازار حاضر است  . با  صف فروش بسته  شده و مهم تر از همه  در مجمع پيش رو احتمال  تقسيم  سود  بالاي 400 ريال و پرداخت  ان  ظرف 2 هفته  پس از مجمع  را در دستور كار دارد .

با  سود  839  ريالي براي سال 93 و احتمال تعديل و رشد ان به نظر ميرسد قيمت هاي 3600 براي سهم  كمترين  ريسك را داشته و خريد ان  با ديد  كسب بازدهي نرمال در مدت  3 الي 4 ماه  آتي منطقي است  .

 

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

16 شهريور92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم