جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 15 مرداد 92

گزارش بازار سه شنبه 15 مرداد 92

نوید خاندوزی
آگوست 6, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 15 مرداد 92

آرام و منتظر…

گزارش بازار – بتاسهم 17:30  امروز ، سه  شنبه ، بازار سرمايه  بين  تمايلات دروني  خود و فشار خريد وفروش گير افتاده بود و نمي دانست چه مي شود  .اما  به  قلب وسابقه ذهني خودرجوع  كرد و نيم  نگاهي نيز به  برنامه ها انداخت و فشار فروش گرفته  شد و در بسياري از نماد ها  به  صف خريد  و روند مثبت  تبديل شد .البته  اخر وقت  بازهم  فشار عرضه وجود داشت  اما  اين  فشار براي بازار عادي است  . ديروز هم  گفتيم  كه  بازاردر دهه  اول 10 روزه خود  كه  قرار است  تصميمات  مهم  اخذ شود از حركت هاي بسيار شتابان خودداري مي كند و همين كه  مثبت است و منفي نيست  براي بازار فعلي پيروزي بزرگي است  . از سوي ديگر  امروز  قرار است  مصاحبه  مطبوعاتي دكتر روحاني را داشته  باشيم و بازار صبر كرد تا  شاهد  اين  تغيير و تحولات  باشد  .

اما  فارغ از مسائل ديگر از ظهر ديروز تا  قبل از بازار امروز برنامه هاي كلان  اقتصادي دولت و وزير اقتصاد روي سايتها  قرار گرفته است و در حوزه  صنعت و نفت و پتروشيمي نيز برنامه هاي وزرا منتشر شده  . وقتي اين  برنامه ها  را مي خوانيم  مي بينيم  كه توجه  به  بازار سرمايه در عمق استراتژيك اين  برنامه ها  قرار گرفته است  به خصوص وزير اقتصاد كه  نگاه ويژه  به اين  بازار دارد .

شايد خيلي ازعزيزان 8 سال پيش ر ا  به خاطر نياورند اما تصور كنيد  در ان  مقطع  بورس به  قمارخانه تشبيه  شد!! تصور كنيد چه  قدر تغيير را داريم  و دولت  فعلي در برنامه اي خود  به  جد  و صراحت  از بازار سرمايه  حمايت مي كند .

در سوي ديگر يكي از نگراني هاي بازار در اين مدت  كاهش ناگهاني قيمت ارز بوده  كه در بخشي از برنامه  اقتصاد دولت و وزير اقتصاد مي خوانيم كه  اعتقادي به كاهش مصنوعي نرخ ارز نيست و براي توسعه و تشويق صادرات  غير نفتي دلار پايئن به  صرفه نخواهد بود . اين نيز خبر خوبي براي بازار است  كه  البته  تا  سياست  عملي نشود و بازار ان  را  لمس نكند  با  قدرت  وارد نمي شود  . ببينيد امروز در بورس كالا  برخي با  قدرت نزديك  به 250 ميليارد تومان شمش فولادي مي خرند اگر اين  افراد كه اكثراً به  نهاد هاي تصميم گير وابسته هستند از اين موضوع  اطمينان داشته  باشند كه نرخ ارزكم مي شود خريدها را  به تاخير مي اندازند اما مي بينيم  اين  طور نيست  و با  قدرت خريد مي كنند .

به هر حال  هنوز بازار منتظر است تا  سياست ها  اعلام  شود و وزرا  را  بشناسد بعد عمل كند . بايد پذيرفت  كه  بازاردر يك  دوره  گذار قرار دارد . دوره اي كه مجبور است از ان  بگذرد و به  ثبات  برسد  . در اين دوره از مجلس آغاز شده و به تغييرات  مديران  باز مي گردد  كه ممكن است يك  ماه  زمان  ببرد نبايد انتظار داشت در اين  وضعيت  بازار انفجاري حركت  كند و بيشتر بايد چشم  به  رويداد هاي مالي ،خبرها،مصابحه ها و چشم انداز ها داشت . اما دقت كنيد  تيم  اقتصادي و صنعتي كه  تا كنون  برنامه هاي خود را ارائه  داده است اهميت  بالايي به اقتصاد داده و به نظر ميرسد رونق و بهبود فضاي كار و اقتصاد از مهم ترين راهكار هاي ان  است  .

و اما در بازار امروز چه خبر بود …

در بازار امروز مطابق پيش بيني صبح انتظار اين بود كه  فشار فروش در ابتدا  وقت  وجود داشته  باشد  و ديديم كم كم  با كمك  برخي نماد هاي بزرگ نظير فولاد و خليج  فارس بازار بهبود نسبي داشته و حداقل فشار فروش كنترل شد . اين  اتفاق خوبي براي بازار بود كه حداقل از ريزشي كه اسير ان  شده  بود  فاصله بگيرد و با  واكنش مثبت و مناسبي مواجه  شود .

اما  بازار فردا  …

اگر اسم ما  را  ادم خرافاتي نگذاريد  بايد بگوئيم در چند هفته  گذشته در روز هاي چهار شنبه هميشه  بازار مثبت  بوده است  اما  تعطيلات چند روزه و برخي تحولات خاص باعث شده تا برخي را  به  فروش مجاب كند  . هر چند  عقيده  شخصي بنده اين  است كه  امروز در مصاحبه  مطبوعاتي حرف هاي خوبي زده مي شود . نكته ديگر اين  كه ديگر مثل دوران  قبل نيست  كه از هر تعطيلي بترسيم  كه  ناگهان  اتفاق عجيب و قريبي رخ دهد . در مجموع  بازار خيلي منفي نيست و زهر منفي ان  گرفته  شده  و البته مثبت انچناني را نيز تجربه نمي كند .

و اما با  بررسي حاشيه هاي بازار سپس به  سراغ  گزارش اصلي بازار مي رويم …

از نظر خبري ، به نظر ميرسد فضاي بازار كمي بهتر باشد . در برنامه  روحاني براي اقتصاد تاكيد بر بازار سرمايه محوري  و همچنين جلوگيري از كاهش مصنوعي دلار به  چشم مي خورد كه اين  يعني افت انچناني در نرخ ارز نداريم  . در حوزه  مسكن  نيز وقتي برنامه ها را مي خوانديم  بر ابزاري به نام  بازار سرمايه  تاكيد كرده  بود . وزير اقتصاد  هم  بر گسترش بازار سرمايه  براي تامين مالي تاكيد داشت  .البته  وزير اقتصاد احتمالاً رئيس سازمان بورس را بركنار خواهد كرد اما به هر حال ديدگاه خوبي دارد .

در ساير حاشيه ها از سياست هاي خارجي نيز بايد گفت كه  طرفين تا حدودي به مذاكره رغبت پيدا كرده و به نظرميرسد هر دو منتظر يك  گام  اعتماد ساز از سوي طرف مقابل است  .

در مورد  كابينه  اظهارات حداد  مبني بر متعادل كردن كابينه كمي براي بازار ناخوشايند  است  . مجلس روي چند وزير دست گذاشته  است كه  براي بازار نقطه  قوت  است  زنگنه و نعمت زاده و ربيعي 3 وزيري است  كه بازار از ان  استقبال كرده  اما  مجلس خير!البته  گفته مي شود  ربيعي و نعمت زاده مي گذرند اما  زنگنه كار سختي دارد . گفته مي شود  امروز ساير اعضاي كابينه  و رئيس بانك مركزي نيز مشخص مي شود . نكته ديگر اين  بود كه  يكي از نزديكان  به  تيم  روحاني تاكيد مي كرد  افرادي مانند تركان روي نيمكت نشسته اند  تا  احتمالاً در صورت عدم  راي اوري زنگنه به وزارت نفت  بروند كه  اتفاقاً اين عدو سبب خير مي شود چرا  كه  تركان براي بازار سرمايه گزينه بهتري خواهد بود .

 امروز نشست  خبري روحاني را داريم كه  قطعاً براي بازار بسيار مهم خواهد بود و در روند  فردا موثر است  . اعلام نظرات وزراي نفت و اقتصاد  تا  بدين جا  براي بازار بسيار اميدوار كننده است و اعلام  برنامه هاي كلي دولت نيز نشان  از مثبت  بودن جو اقتصادي را دارد .

امااز اين  خبرها  به  سراغ بازار دلار برويم كه قيمت دلار در بازار روز گذشته  به دليل كاهش تنش هاي سياسي كمي كند شد و زير 3200  امد و امروز نيز به  قيمت هاي 3175 رسيد و كاهش يافت  .  در چند  برنامه وزير اقتصاد  و دولت  روي دلار تك نرخي تاكيد شده  بود .

برخي معتقدند  رفته  رفته  دلار خود را در جايگاهي تثبيت مي كند و البته  احتمال  افت ان نيز ضعيف است  .

اما در بازارهاي جهاني بازگشايي برخي بازارها  با  ثبات همراه  بود . طلا  با  كاهش به  1290 دلار رسيد و در بازار داخل نيز قيمت هر گرم به  102 هزار تومان  رسيد .   نفت  با كاهشي اندك  به 106 دلار بازگشت  هر چند  طبق گفته  كارشناسان  روند  نفت و فلزات  رو به  صعود ارزيابي مي شود .

اما در ساير كالاها مس با رشد مواجه  شده و به 7000 دلار بازگشت و   و روي نيز در 1830 دلار قرار داشت .

امروز برنامه  وزير صنايع  نيز منتشر شد كه  تحولات  خوبي را در دل اين  برنامه  براي بازار به همراه داشت .

در پايان  به شاخص اشاه كنيم كه امروز تعداد سهم هاي منفي او  كمتر بوده كه  بخواهند  روي شاخص اثر گذار باشند   اما در مجموع  شاخص امروز با رشدي 258 واحدي به 57674 واحد رسيد كه  رشدي ارام  را تجربه مي كند . امروز 3 شركت خليج  فارس،مخابرات  و فولاد بيشترين  تاثير را در رشد شاخص داشته و در ان سو نيز دو شركت تاپيكو  و غدير با كاهش و افت  قيمت مواجه  شدند كه ناشي از برخي تغييرات مديريتي در انها  بوده است  .

بايد ديد اجازه مي دهند كه  فردا  شاخص در آستانه  58 هزار واحدي شدن قرار بگيرد يا خير ؟!

سرمايه گذاريهاي خوش شانس

در بازار امروز شاهد رونق در معاملات سرمايه گذاريها بوديم برخي از نمادهاي سرمايه گذاري اين روزها بر مدار خوش شانسي قرار دارند سرمايه گذاريهايي كه هم پتانسيل تعديل مثبت عايدي و هم با برخي از خبرهاي مثبت مواجه ميباشند

امروز سرمايه گذاري گروه توسعه ملي با صف خريد سنگين و روند صعودي قيمتهاي 500 توماني را هم پشت سر گذاشت تا در گام بعدي به مصاف مقاومت 520 توماني خود برود پتانسيلهاي بنيادي وبانك از افزايش سرمايه مرحله دوم از سود انباشته تا جدي شدن عرضه هلدينگ سيدكو و خبر امروزمبني بر تصميم شركت براي فروش برخي از زمينهاي خود باعث اقبال ويژه اي به وبانك شد. تقسيم سود وبشهر حدود 7%  و نزديك  به  44 ريال  سود وبانك  را افزايش داده به  زودي تعديل اعلام مي شود . در اتفاق ديگر اگر شاهد  عرضه  سيدكو در بازار باشيم  با  فرض قيمت  2000 ريالي براي عرضه  5% از اين  سهم حدود  30 ريال نيز ازاين محل بر سود وبانك  اضافه مي شود . اين  بدان  معني است كه  تا  همين  لحظه و با اين دو خبر سود وبانك به  770 ريال  مي رسد

فروش سهم قابل توجه سرمايه گذاري بيمه در پروژه خيام كه باعث تعديل ثبت و شناسايي نقدينگي بالايي در اين سهم خواهد شد همچنان باعث رشد قيمتي و بازدهي بسيار عالي وبيمه شده است اين روزها بازار اهداف قيمتي 200 تومان را سطوح مناسبي براي اين شركت سرمايه گذاري ميداند

در نماد سرمايه گذاري سپه شاهد متعادل شدن اين سهم سرمايه گذاري در سطوح قيمتي 220 توماني بوديم وسپه اي كه پتانسيل شناساييي سود قابل توجهي را براي سال جاري دارد اهداف قيمتي 240 و 260 توماني را براي اين سهم سرمايه گذاري را در بازه ميان مدت انتظار داريم.

ونيكي در شرايط 3370  ريالي امروز قرار داشت  كه  به نظر ميرسد اين  سهم  با  حمايت  بانك تجارت  با  رشد مواجه  باشد  .

در اين  گروه وتوصا احتمالاً در 2800 ريال متعادل مي شود .

امااز غدير هم  بايد گفت كه  به  شدت  به  دنبال تعيين تكليف مديريتي اين مجموعه و ساتاست اما شنيده  شده  غدير در حوزه نيروگاهي برنامه ويژه اي ريخته است .

امروز واتي هم  خوب جمع شد و به نظر ميرسد قيمت هاي زير 8000 ريال  براي سهم بسيار مناسب باشد .

بانكيها در انتظار پول باد اورده!!!

در بازار امروز خبرهاي خوبي از تسعير ارز و فشار حسابرسان بر بانكها براي تسعير تراز ارزي خود با قيمت جديد ارز مرجع عنوان شد امري كه باعث روند مثبت امروز بانكيها شد بانكيها با ديد گزارشات 6 ماهه كه حسابرسي ميشوند مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته اند

امروز بانك انصار كه نسبت پي بر اي پاييني در بين بانكيها دارد با صف خريد به سمت اهداف قيمتي 300 توماني پيشروي ميكند بانك انصار حتي در صورت تسعير داراييهاي ارزي ميتواند به سود 70-80 توماني برسد

در نماد بانك ملت كه اين روزها به عنوان ليدر بانكيها معروف ميباشد شاهد ادامه يافتن روند صعودي اين سهم بوديم بانك ملتي كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي هم از طريق فعاليتهاي عملياتي و هم از طريق تسعير ارز را دارد قيمتهاي 240 و سپس 270 توماني را به عنوان هدف قيمتي سهم ميدانيم

اين روزها پست بانك جنجالي به مانند اسبي سركش با صف خريد سنگين به روند صعودي خود ادامه ميدهد خبرهاي عالي اين سهم از افزايش سرمايه گرفته تا تعديل مثبت عايدي كم بود خبر تصميم دولت براي خروج از اين بانك بار ديگر اين سهم را جنجالي تر از روزهاي قبل كرده است اما  ريسك  آن بالاست  .

سيماني هاي سبز!!!

در بازار امروز همانطور كه در گزارشات ديروز اشاره داشتيم سيمانيها با برگشت روند قيمتي همراه شدند سيمانيهايي كه به حمايتهاي خود رسيده و به نظر نميرسيد افت قيمتي چنداني را تجربه نمايند. البته  پس از ماه  رمضان گروه  سيمان  مي تواند  بيشتر مورد توجه  باشد اما  انتظار معجزه نيز نمي توان  داشت چرا  كه نقدينگي از اين گروه خارج  شده است .

امروز سيمان غرب با روند مثبت به سمت قيمتهاي 800 توماني حركت كرد با توجه به تحليل بنيادي كه از اين سهم در سايت قرار داده شد سغرب پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و ميتواند رشد قيمتي خوبي تا سطوح 880-900 تومان را در بازه ميان مدت تجربه نمايد

امروز سيمان فارس و خوزستان با نوسانات منفي اندك به سطوح قيمتي 300 توماني رسيد سفارسي كهسهامدارانش همچنان انتظار عرضه بزرگترين توليد كننده سيمان كشور يعني سيمان ابيك را ميكشند به نظر ميرسد سفارس از قيمتهاي 300 تومان با نوسان مثبت تا سطوح 320 تومان رشد نمايد

فولاديها كه داغ ميشود!!!

امروز فولاديها مجددا روندشان مثبت شد فولاديهايي كه در گزارشات قبلي هم عنوان كرديم كه نوسانات منفي انها فرصتي براي خريدشان ميباشد كم كم خبرهاي داغ و مثبت فولادي منتشر شده و باعث تقويت روند صعودي سهام اين گروه ميشود. به نظر ميرسد به تعويق افتادن  طرح تحول در برنامه هاي روحاني مي تواند  به  گروه  فولاد در ميان مدت  كمك كند . ارائه  برنامه هاي نعمت زاده و برگزيده  شدن  مديران  قوي كمك  شاياني به اين  گروه مي كند . در نماد فولاد  زمزمه هاي فروش سهام معادن و تهاتر ان  با كگل با  شركت نوردنا قوت  گرفته است . ديروز و امروز فولاد  50 ميليون ومعادن مي فروشد و 34 ميليون  كگل مي خرد . فولاد  فقط ديروز و امروز  25 ميليارد تومان  از محل اين  فروش سود  كرده است  . اگر برنامه  فروش كامل بلوك  ومعادن  باشد گفته  شده  650 ميليارد تومان  سود نصيب فولاد مي شود . به نظر منفي هاي امروز فولاد گزينه  كم  ريسكي باشد  .اما  شنيده مي شود نوردنا  فقط 70 ميليون كگل داشته  كه طي 3 روز آتي اين جابجايي ها نيز به  پايان  ميرسد اما  شايد 20  ريال  به  سود فولاد از اين  محل اضافه  شود . . احتمالاً نوردنا  پس از خريد زير ومعادن  زده او را ساپورت مي كند .

امروز خبر عرضه محصولات جديد ذوب اهن در بورس كالا باعث شد تا اين سهم با رونق معاملاتي همراه شود و يك گام ديگر با قيمتهاي 400 توماني فاصله داشته باشد ذوبي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و ميتواند در گزارش 6 ماهه سهامداران خود را سورپرايز نمايد

اما فولاد هم تلاش دارد تا قيمت خود را به سطوح 400 توماني رسيده و در بين سطوح قيمتي 400-420 توماني قرار بگيرد اگر چه براي فولاد انتظار رشد بيشتر قيمتي تا سطوح 460 توماني را داريم اما اين امر نياز به يك پتانسيل بنيادي قوي دارد

امروز فولاد خوزستان با نوسانات اندك خود را به سطوح قيمتي 3800 توماني رساند البته همچنان حجم معاملات اندكي را در فخوز شاهد هستيم كه نشان از فعاليت اندك حقوقيها در اين سهم فولادي دارد فخوزي كه همچنان تا پايان سال جاي رشد و بازدهي خوب يرا دارد و امروز بيش از 250  ميليارد تومان در بورس كالا  فروش داشت  .

پتروشيمي ها بازميگردند!

به نظر ميرسد پتروشيمي ها ميل چنداني به افت قيمتي ندارند پي بر اي پايين و پتانسيل تعديل مثبت در گروه پتروشيمي باعث خواهد شد تا در صورت توافق پتروشيمي ها بر سر نرخ خوراك در دولت جديد شاهد رونق بسيار خوبي در معاملات پتروشيمي ها و رشد قيمتي و نسبت پي بر اي سهام اين گروه باشيم پس پتروشيمي ها جاي نگراني ندارند.

نرخ خوراك احتمالاً در 13 سنت يعني 2 برابر منطقه  قرار نخواهد داشت و در محدوده  7 سنت و با نرخ مبادله اي در محدوده  170 و 180  خواهد بود كه  اين  رقم  براي پتروشيمي ها منطقي است  .

در اين  گروه  با فرض تائيد نرخ خوراك 13 سنتي شركت هايي مانند  شيراز،خارك ،خراسان ،كرمانشاه پرديس  و مارون اثر كمتري راديده و در كنار ان زاگرس اثر بيشتري را مي گيرد اما در نظر داشته  باشيد اگر شرايط به همين شكل پيش برودو نرخ خوراك 180 شود و دلار بالاي 3000 بماند و روابط بهبود  يابد ان وقت  سود  زاگرس بيش از 7000 ريال است  و حتي مي تواند تا  8000 ريال  نيز رشد كند . در اين  گروه  زاگرس هم  پر ريسك  ترين و احتمالاً در اين  قيمتها  پر سود ترين گزينه گروه است  .

امروز خبرهايي در خصوص وجود دو مشتري حقوقي به نام هاي سرمايه گذاري اميد و پالايشنفت اصفهان براي خريد بلوك شيران اينس هم را در سطوح قيمتي 3000 توماني به تعادل رساند براي شيران انتظار برگشت روند قيمتي به سطوح بالاي 3300 توماني را طي روزهاي اتي را داريم

در نماد پتروشيمي زاگرس همانطور كه اشاره داشتيم اين سهم با حمايت بسيار قوي در سوطح قيمتي 2400 توماني مواجه ميباشد .

دراين  گروه  بازهم  يك خبرگذاري در مورد  شازند  شيطنت كرده  بود كه داستان ادامه داري دارد .

امروز خارك هم  با  محدوديت قيمت  باز شد  و در 2450 تومان  قرارگرفت كه  به نظر ميرسد اگر بحث نرخ  13 سنت منتفي شود پرش سنگيني را خواهد داشت  .

چهارگوشه بازار!!!

امروز موتوژن با توجه به تعديل مثبت قابل توجه سود سال 92 خود با رشد و بازدهي 38 درصدي بازگشايي شد بموتويي كه پتانسيل تعديل مثبت بيشتر را دارا ميباشد اما براي رشد بيشتر به سطوح قيمتي بالاي 1000 توماني با مشكل مواجه ميباشد .  شركت  سود خود را  در بازار 994 ريال  اعلام كرده  بود كه  ان  را  به 1485 ريال  رساند و تعديل خوبي را از اين محل زده است و گفته مي شود افزايش سرمايه  120% را نيز در دستور كار دارد .

در مورد  نماد هاي فاسمين و فملي  و بحث موجودي انبار آنها  در روز هاي گذشته بحث و تاكيد شد . شنيده مي شود در مس نيز نزديك  به  6500 تن  موجودي كاتدمس وجود دارد كه مي تواند  در هر مقطع  با  فروش ان  سود خوبي را  شناسايي نمايد. امروز سهم  منفي شده بود ولي به نظر ميرسد با  رشد امروز قيمت مس و روي اين  دوسهم نيز فردا كمي رشد كند . البته  فاسمين به خوبي در 7000 ريال مانده است و اگر 6800و 6600 ريال  برسد قيمت خوبي خواهد بود .

يكي از نماد هاي مثبت  بازار امروز ركيش است كه وتوسم در حال  اضافه  شدن  به  تركيب شركت  بوده  به دليلي سهام  شناور كم در اين  سهم  با اتمام  اين  جابجايي ها  ركيش قابليت رشد قيمت و نوسان  احتمالي را دارد .

و اما  گروه  قند هم  امروز خوش نشين و سبز بود .

گفته مي شود در بين  7 كالايي كه  قرار است تا پايان  سال ارز مرجع  بگيرند شكر وجود نداشته و شكر، برنج و گوشت  با  نرخ مبادله اي وارد مي شوند . همين موضوع  شايعه  افزايش نرخ  شكر تا  1900 را  تائيد كرده است و گزارش شركت ها نيز ان  را تائيد مي كند .

با  قاطعيت  نمي توان گفت  در اين  صنعت حضور داشته  باشيد چرا  كه از اين  پس دولت  روي مواد غذايي و موارد اين چنيني حساس است اما  اعضاي اين گروه نظير قپيرا و هگمتان را  زير نظر داشته  باشدي . به نظر هگمتان و لرستان دو گزينه احتمالي هستند كه  مي توانند از نظر بنيادي اين  اثر افزايش را  روي انها مثبت ديد . امروز خبر گمانه زني مديران قندي براي افزايش نرخ فرو شكر به سطوح 1900-2000 توماني پس از ماه رمضان باعث صف خريد و روند صعودي در قپيرا شده است قپيرايي كه ميتواند تا سطوح قيمتي 1800 تومان رشد قيمتي را تجربه نمايد.

در بين  تجهيزاتي ها  فاراك  عرضه  شد  و بارديگر به  صف نشست اما مپنا و حفاري دل دل مي كردند . صحبت هاي چيت چيان  مبني بر پرداخت  بدهي پيمانكاران نيز در نوع خود جالب توجه  بوده است  كه  براي مپنا حائز اهميت  است  .

اما  يكي از خاص هاي گروه اين روزها فارس است  .

اما  فارس چند روزي است كه  يكه بزن بازار شده است . ديروز شنيديم كه بورس در حال  رايزني با  ساتا و فارس براي حضور پتروشيمي پارس در بازار است .خبرميرسد بندر امام و چند شركت ديگر هم در همين  راستا برنامه ويژه دارند . توافق نامه اي نيز در اين  زمينه در بورس بين  ساتا، فارس و  بورس امضا  شده است  . مجمع پيش روي فارس نيز برخي را ترغيب كرده  بود كه وارد اين  سهم  شوند . از سوي ديگر برخي گزارش هاي بسيار مثبت 3ماهه پتروشيمي پارس و  بندر امام  را  كه  به  زودي روي كدال مي نشيند  عامل اين  جو ثمبت مي دانند .

اما  شايعه اي در بازار وجود داشت كه  گفته مي شود به شدت  تكذيب شده است .

گفته مي شود اميدقائمي كه رابطه  نزديكي با  اقاي عزيزي دارد پيشنهاد مديرعاملي فارس را به ايشان  داده است  و بازهم  تاكيد مي كنيم  در حال حاضر تكذيب شده است  .

در بيمه ها  شاهديم  كه بيمه  پاسارگاد  براي افزايش سرمايه اقدام  كرده  كه  مورد توجه  بلند مدت ها  قرار دارد اما دراين  گروه همچنان  البرز قوي ترين گروه است  .

در بازار امروز شاهد  بوديم  كه تعرفه هاي همراه اول 20% افزايش داشته است  اما برخي معتقدند با حذف هزينه جابجايي اين  اثر خنثي مي شود اما  سهم منفي و ثابت مانده  همراه ومخابرات مي توانند  بازهم  مورد  توجه  باشند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

15 مرداد92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم