جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 14 مرداد 92

گزارش بازار دوشنبه 14 مرداد 92

نوید خاندوزی
آگوست 5, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 14 مرداد 92

لبخند سرد به كابينه!

گزارش بازار – بتاسهم 15:30  امروز ، دوشنبه ، بازار سرمايه منتظر وزرا  بود كه واكنش به  انها را  شاهد  باشد  . شايد انتظار اسامي انها و برخي برنامه ها و مصاحبه هاي انها  موج اول رشد را  پس از نيم  ساعت  اول در بازار رقم  زد اما  گويا  كسي بالاي اين نردبان  با  چماق نشسته  بود تا  به محض مثبت  شدن  بر سر او  بكوبد و ديديم كه  تنها  به لطف برخي پتروشيمي ها و خليج  فارس شاخص مثبت  ماند  تا در اولين  روز معرفي وزرا  بازار سرمايه  لبخندي ظاهري و سرد و خشك  را  تحويل كابينه  دهد .

امروز به  وضوح مشخص بود كه اكثر بازار منفي اما شاخص با كمك  برخي پتروشيمي ها و خليج  فارس و البته  به لطف برنامه مثبت زنگنه مثبت  بود . اما چه  شده است كه  بازار به اين  شرايط دچار شده  . اگر به خاطر داشته  باشيد چند روز پيش گفتيم كه يك  زلزله اگر نگوئيم  8 ريشتري ولي 4 ريشتري را در سيستم  مديريت  كشور خواهيم داشت و افراد جديد با تيم  جديد بر سر كار مي ايند تغيير كامل و 100% تيم  دولت نيز حاكي از ان  است كه هيچ  گزينه اي از دولت قبل وارد اين كابينه  نمي شود و نخواهد شد و تغيير در صدر تا  ذيل دستگاه هاي اجرايي و اقتصادي وجود خواهد داشت  .

امروز انتظار ما اين بود كه  مثبت  بودن  بازار را در نيمه دوم  با بهبود نسبي وضعيت  بورس و مثبت  شدن با اخبار كابينه  را  شاهد  باشيم اما  اين  اتفاق رخ نداد و بورس با دو شفاف سازي يكي از مپنا و ديگري از خارك  حسابي بازار را  منفي كرد . بازهم تاكيد مي كنيم  بازار منفي بود اما  شاخص با كمك فارس مثبت  شده  بود .

اگر بخواهيم  در مورد  منفي بودن و چرايي روند  فعلي بازار صحبت  كنيم  بايد به اين  نكته اشاره  داشت كه  70% بازار ما در اختيار حقوقي هاست و اين حقوقي ها به  زودي اكثراً با تغيير و تحول مواجه مي شوند كه امروز هم  اكثر آنها حضور فعالي در بازار نداشتند  همين عدم  حضور انهادر بازار خود  باعث شده  تا  حجم بازار كاهش يافته  و خريدار كمتر از فروشنده  باشد هر زماني كه  قرار است بازاراز وضعيت منفي به  سمت مثبت كشيده  شود و رنج هاي مثبت را  شاهد باشيم حقيقي ها  پول كم  اورده و حقوقي هايي كه  زير سهم  را گرفته و بالا  ببرند  كم هستند .

اين  يكي از دلايل منفي بازار بود شايد در سود  بودن  برخي سهامداران و شناسايي كردن ، فروش برخي سرمايه گذاري ها در 2 ماه  پايان  سال  مالي خود و اتفاقات ديگر نيز در اين  زمينه موثر بوده است.البته  حداقل 1 ماه  طول مي كشد تا  مديران  قبلي جاي خود را  به مديران جديد داده و شرايط  به  شكل روال  قرار گيرد و اين  مقطع  شايد درست  همان جايي باشد  كه  بازار بالاي انچناني نداشته و تغيير و تحولات  را  شاهدباشيم  وپس از رسيدن  مدير جديد بورس و تغييرات  ساختاري بانك ها و بازار سرمايه  بازار سر و شكل بهتري بگيرد .

البته از حق نبايد گذشت كه  بازاردر نقطه جالبي قرار دارد و قيمت ها نيز در نقاط خوبي براي خريد قرار گرفته اند  كه شايد اصلاح پي به اي هاي اخير در اين مورد  موثر باشد  . اما ديروز در مورد  روند  بازار 2 سناريو را  پيش بيني كرديم كه با توجه  به مختصات  اين چند روز مي توان  ان  را دقيق تر بيان كرد و تغييرات  را در ان  شاهد بود .

 از حالا  تا  2 ماه ديگر 2 سناريو براي بازار وجود دارد . سناريوي اول كمي تلخ است و دومي شيرين . ابتدا از سناريوي اول آغاز مي كنيم  . در اين  بين  برخي معتقدند بازار از امروز فازي را  آغازكرد  كه آغاز يك  دوره خاص تر است  . در اين  دوره  ما  يك  صعود ديگر را تجربه مي كنيم  و سپس در نقطه  60 هزار و يا نزديكي هاي او بازار شروع به دل دل كردن و ايستادن مي كند كه اين  مقطع  با سال  مالي كارگزاري ها و شركت هاي سرمايه  گذاري مقارن خواهد بود . در اين  شرايط ما  رشد بازار تا  حوالي 60 هزار را تجربه مي كنيم  و سپس يك  استراحت  1 ماهه  ممكن است داشته  باشيم  و پس از ان در دوره جديد با آغاز گزارش هاي جديد و تحولات  دولت بازار بار ديگر رشد مي كند .

اما  سناريوي دوم . در سناريوي دوم به اين  شكل است  كه  بازار به  زودي با  معرفي وزاري جديد مسير حركتي رشد خود را  آغاز مي كند و با  رشدي 3 الي 4هزار واحدي مواجه هستيم  كه ناشي از خبرهاي خوب سياسي و  اقتصادي و مصاحبه ها و چشم  انداز مثبت است  . كمي در 60 هزار و در مقطع  شهريور بازار پر عرضه خواهد بود اما  بلافاصله  مسير حركت  به  سمت  83 هزار هموار مي شود . تنها تفاوت اين دو سناريو شدت  رشد در اين چند روز و شدت  استراحت در مقطع 60 هزار است .

در حال حاضر نمي توان  با  قاطعيت  گفت كه  بازار در سناريوي اول حركت مي كند  يا دوم  اما  شايد بهبود  قاطع  بازار يك  ماهي زمان  ببردو  تا  ان  مقطع  نماد ها با خبرها و تك  مصاحبه ها و خبرهاي جهاني و داخلي مثبت  باشند . البته  برخي ديگر نيز بازار را  به  3 مقطع 10 روزه تقسيم مي كنند . 10 روز اول ديروز آغاز شد و به نظر ميرسد تا پايان  هفته  بعد با  بحث وزرا  ادامه داشته باشد  . در اين  10 روز اول مصاحبه ها ، خبرهاي اقتصادي و سياسي، مجلس  و … نقش افريني جدي دارند . 10 روز دوم  اما تيم مشخص شده  و اظهار نظر ها  آغاز مي شود  اولين  مصاحبه ها گفتگو ها و بيشتر حرف است كه  بر بازار موثر است . اما  10  روز سوم با عزل و نصب ها بخشنامه هاي جديد، اعلام  دقيق تر برنامه ها ، معرفي تيم ها و … آغاز شده  كه ممكن است كمي طولاني باشد  . البته تحولات  سياسي نيز به نظر ميرسد از 10  روز سوم  بيشتر نمود پيدا  كند .

اما  براي بازار فردا به نظر ميرسد فشار فروش با جمع  آوري پايان  وقت كمي كمتر شود و درواقع  زهر فروش امروز گرفته  شده  ولي بازار بالاي انچناني ندارد و صبر مي كند  تا  شاهد تغيير و تحولات اين  چنيني باشد  .

براي بازار فردا  شدت منفي كمتر است  اما  همچنان  اين  فشار فروش وجود دارد  برخي معتقدند تا  وقتي مجلس به  وزرا  راي اعتمادندهد و تيم  كامل نشود خيال  بازار راحت نخواهد بود و 10  روز اول براي بازار خيلي خوش يمن نيست ولي قيمت هاي جذاب را خريد مي كند .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر بود …

در حاشيه  بازار در مورد  كابينه  ، كابينه معرفي شده است و براي بازار وزراي اقتصادي  و كساني كه  با  بازار مرتبط هستند بسيار حائز اهميت است  . اول يك  نكته در مورد كابينه  بايد گفت  كه  به نظر ميرسد به  غير از وزارت  نفت  كه ممكن است  با  چالش هايي در راي مواجه  باشد  باقي موفق خواهند شد  . هر چند  شنيده  شده وزراي كشور و دادگستري در اين  زمينه به  انتخاب وزير نفت كمك خواهند كرد!

وزرايي كه  بازار به  انها بسيار نيازمند است و هر چه  سريعتر برنامه هاي انها  را مي خواهند  . زنگنه در نفت  ، ( كه  البته  برنامه داد ) ، طيب نيا در اقتصاد ، چيت چيان در نيرو، نعمت زاده در صنايع  و ربيعي در كار و تعاون  است  . البته  دهقان  با توجه  به  حضور قوي ساتا و غدير در بازار نيز مهم  است  . به نظر ميرسد با  حضور جهانگيري در معاون اولي  و نهاونديان در رئيس دفتري تيم  اقتصادي رئيس جمهور كامل  و براي بازار ايده  ال باشد .

به نظر ميرسد اولين  گام  براي كمك  به  بازار و بهبود  شرياط اقتصادي كشور با  معرفي اين افراد براي كابينه محكم و مثبت  برداشته  شده است . البته  بايد ديد  واقعاً زنگنه مي تواند  راي مجلس را  بگيرد يا خير . برخي معتقدند كه  زنگنه  با  كمك  لاريجاني از در مجلس عبور خواهد كرد  اما  تندرو ها از امروز فشار روي وزارت علوم و نفت  را  آغاز كرده اند .

امادر حوزه  سياست  خارجي

ديروز صحبت هاي بسيار خوبي مطرح شد  كه روحاني گفت اگر جواب مثبت مي خواهيد با  زبان  تكريم سخن  بگويد  نه  تحريم و البته  قبل از ان نيز كلي مقدمه چيني كرد كه ايران  دنبال تنش نيست و … . روحاني از در تعامل  و البته با صلابت  با دنيا  حرف زد  و پاسخ  اوليه نيز از سوي امريكا نسبتاً مثبت  بود . امريكا  چند ساعت  بعد  طي بيانيه اي اعلام كرد در صورتی که دولت جدید راه تعامل اساسی و جدی در پیش بگیرد تا به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند باشد و راه حلی صلح‌آمیز برای این موضوع پیدا کند، یک شریک مشتاق در آمریکا پیدا خواهد کرد. هر چند همه  به  دنبال  رفتار عملي هستند . البته المان  نيز موضع  خوبي را داشت و روسيه و چين  نيز به  زودي دفاع مي كنند .

امروز هم  بايد منتظر واكنش هاي بين  المللي به اين  سخنان  باشيم و البته ديدار هاي جالب روحاني با برخي كشور ها نيز در نوع خود خاص بود . سرمقاله گاردين هم  پيشنهاد داده  اوباما در پاسخ روحاني حركتي را  آغاز كند كه حسن نيت او را نشان مي دهد و حالا  بايد منتظر بود و ديد .

امااز اين  خبرها  به  سراغ بازار دلار برويم كه قيمت دلار در بازار روز گذشته  به دليلي همين  اظهارات  با  كاهش به  3265 رسيد  و امروز نيز تا  3190  دوباره  افت  كرد . صحبت هاي مهم و مثبت  روحاني  و تمايلات طرفين در اين موضوع موثر بوده است  .

برخي معتقدند  رفته  رفته  دلار خود را در جايگاهي تثبيت مي كند و البته  احتمال  افت سنگين ان نيز ضعيف است  . در دلار هنوز بايد منتظر تركيب كابينه و معرفي رئيس بانك مركزي بود .

اما در بازارهاي جهاني بازگشايي برخي بازارها  با  رشد همراه  بود . طلا  به 1314 دلار رسيد و نفت  با كاهشي اندك  به 106 دلار بازگشت  هر چند  پيش بيني مي شود نفت  روند  صعودي داشته  باشد  .

اما در ساير كالاها مس به  قيمت 6960  سقوط كرد و روي نيز در 1822 دلار قرار داشت .

در مجموع  شرايط براي رشد در بازارهاي جهاني نيز ميتواند  فراهم  باشد كه  به  بازار كمك  شاياني  خواهد كرد .

و اما  امروز شاخص شرايط جالبي را داشت . در بازار امروز اكثر نمادها  منفي بودند اما  با كمك  4 نماد  خليج  فارس،بهران ،مخابرات و تاپيكو  شرايط مثبت  ماند اما  بعيد است  فردا بتواند اين  رشد را ادامه دهد مگر اتفاق بسيار مثبتي رخ  دهد . در منفي ها نيز البته امروز 4 نماد مپنا، پاسارگاد،تجارت و فولاد موثر بودند كه  شايد فردا  شرايط بهتري را شاهد  باشند .

به  قول دوستي بازار در اين  چند  تا  تا تعيين تكليف كابينه در امپاس شديد قرار گرفته است و نمي توان  از او انتظار انچناني داشت .

و اما در بازار چه خبر بود …

اين  سهم  نيز در سايت معرفي شد  اما  متاسفانه  بازگشايي ان  طولاني شده است و حالا  با تعديل سود مي تواند  به  بازار باز گردد . اين  شركت  سود خود را  در بازار 994 ريال  اعلام كرده  بود كه  ان  را  به 1485 ريال  رساند و تعديل خوبي را از اين محل زده است و گفته مي شود افزايش سرمايه  120% را نيز در دستور كار دارد . به نظر ميرسد اين  سهم  شرايط خوبي را داشته و با توجه به  رشد قيمت  محصولات و كاهش بهاي تمام  شده  بازهم  بتواند تعديل دهد .

سهم  با اين  سود مي توانست امروز در قيمت هاي 9000 ريال هم  باز شود اما ناظر اجازه  بازگشايي نداد .

ابهامي از جنس خوراك!

در گروه  پتروشيمي در حالي كه برنامه  زنگنه ابتداي وقت گروه  پتروشيمي را  به وجود اورده  بود ديري نگذشت  كه خبر ابلاغيه افزايش نرخ خوراك به پتروشيمي خارك باعث شد تا پتروشيمي هايي كه شروع مثبتي را تجربه كردند با فشار فروش همراه شوند البته فعالان پتروشيمي بايد توجه داشته باشند با امدن دولت جديد احتمال توتفق بر سر خوراك با مديران نفتي و پتروشيمي جديد به خصوص با تاكيد وزير نفت بر توسعه صنايع پتروشيمي و حمايت از بخش خصوصي افزايش يافته و حتي شايد اين منفي هاي فعلي فرصت خريد خوبي با ديد ميان مدت تلقي شود . نكته ديگر اين است  اين  ابلاغيه روز 13 مرداد!! اعلام  شده  تصور كنيد در ساختماني يكي از مستاجران كه روز اخر حضور خود در ساختمان  را  تجربه مي كند و از قضا مديرد ساختمان هم  بوده و مديريت  را نيز به شخص ديگري انتقال داده است اعلام مي كند  از اين پس نرخ  شارژ 4 برابر  خواهد بود ! به نظر واكنش ساكنين چه خواهد بود؟! بايدديد توافق ضمني كه نمي توان خيلي در مورد ان  صحبت  كرد و با حضور تيمي از پتروشيمي  ها و پالايشي ها  با  تركان  بوده مي تواند  نجات  بخش آنها  باشد يا خير ؟!

امروز پتروشيمي زاگرس كه تا سطوح قيمتي بالاي 2600 توماني و استانه صف خريد پيش رفته بود با برگشت روند قيمتي در سطوح 2500 توماني به تعادل رسيد زاگرسي كه پتانسيل رسيدن به سود بالاي 700 توماني را در صورت عدم افزايش نرخ خوراك را دارا ميباشد اما افزايش نرخ خوراك بيش از همه او را ازار مي دهد .

در نماد شازند هم قيمتهاي 1600 توماني سطوح مورد نظر اين سهم پتروشيمي بود شازندي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را همچنان دارا بوده و شنيده ميشود شركت احتمالا سود خود را تا سطوح 320 تومان افزايش خواهد داد شازند اهداف قيمتي 1800-2000 توماني را دنبال ميكند و در نرخ خوراك نيز تا حدودي رعايت اصول را دارد .

اما شيران هم با روند نوساني در سطوح قيمتي 3300 توماني مواجه شد شيران هم با شايعاتي در خصوص فشار سهامداران شركت به شيران براي تسعير ارز با قيمتهاي ازاد دارد فعلا شيران در كف قيمتي قرار داشته و براي رشد قيميت نياز به يك پتانسيل بنيادي دارد . در مورد  معامله  بلوكي اين  شركت  شنيده مي شود فشار هايي براي عدم  انجام  ان و شايعاتي از نبود مشتري شنيده مي شود كه در حد  شايعه است  .

شپلي با دستور احتمالي! زيان  خودر ا از 399 ريال  به 486 ريال  افزايش داده است و البته نرسيدن  برخي مواد اوليه در شركت  مشكل جدي شده است .

امروز اين  سهم  با كمي كاهش قيمت  باز شد و پس از 2 منفي ديگر بارديگر سر كله نوسان گيران روي سهم  پيدا مي شود .

در اين  گروه  قيمت هاي زير 8000 ريالي براي شيراز قيمت خوبي براي خريد است  .

فولاديها انرژي مي خواهند !

در بازار امروز شاهد روند نوساين فولاديها بوديم فولاديها با افت نسبي قيمتشان در حال جذاب شدن براي خريد هستند فولادي ها  پتانسيلهاي بنيادي بسيار خوبي داشته و ميتوانند با رشد قيمتي خوبي همراه شوند قيمتهاي منفي فعلي ميتواند موقعيت خريد خوبي براي سهام كم ريسك فولادي با ديد ميان مدت باشد. ديروز در بورس كالا  شاهد  بوديم كه  براي تيرآهن ذوب مشتريان پرپاقرصي وجود داشت  كه  برخي اين تحول را به دليل كاهش واردات اهن و تثبيت نرخ ار زمي دانند . ذوب ديروز 158 ميليارد تومان  فروش داشت و علاوه  بر افزايش نرخ هاي 8  و 9% با كمك  مشتريان  خود  صفوف تقاضا نيز پرحجم  بود .

در حالي كه  شنيده مي شود  ذوب در 3 ماهه اول سال 1000ميليارد تومان  فروش داشته است  گويا در مقطع 40  روز فعلي فروش ذوب 430 ميليارد تومان بوده و به  زودي به عدد 2 هزار براي 6 ماهه اول سال مي رسد . به نظر ميرسد كه  ذوب امسال  حداقل 900 ريال  سود  را  بتواند  محقق كند  كه  افتتاح  طرح و توسعه  ان  بسيار حائز اهميت  است  . با اين حال هدف ذوب قيمتهاي 4500 ريال  است كه مي تواند  به  ان  دست  يابد  . در كنار ان  فولاد اما  قوي تر و كم  ريسك تر است كه  امسال  به  راحتي 880تا 900 ريال  سود محقق كرده و قيمت هاي منفي امروز براي ميان مدت جذاب بود .

امرور فولاد با نوسان منفي به سطوح قيمتي 380 تومان رسيد نهايت افت قيمتي فولاد را سطوح قيمتي 360 توماني ميدانيم خريدهاي پله اي فولاد با هدف قيمتي 400-420 توماني ميتواند گزينه مناسبي باشد

اما ميلگرد ساز بازار يعني فولادخراسان با توجه به قيمت مناسب و 1900 توماني ميلگرد همچنان با روند مثبت همراه ميباشد البته تقاضا براي فخاس به دليل تقاضاي ايجاد شده ازط رف صندوق بيمه روستاييان و عشاير ميباشد كه قصد كنترل و رسيدن به سهام مديريتي فخاس را دارد.

در بازار فولاژ هم در قيمت هاي 4600  ريال  ريسكي ندارد .

فايرا همچنان پر طرفدار است  . شنيده مي شود مديران وتوصا در پي بالا بردن  ارزش فايرا  براي ارزش بخشيدن  به  دارايي هاي وتوصا و پرتفوي خود هستند و از سهم  حمايت  مي كنند  . شنيده  شده احتمال  اين كه  سهم  تا  قيمت هاي 9000ريال  رشد كند محتمل است  . برخي نيز از سود  1650  ريالي وتوصا در گزارش هاي پيش رو  ياد مي كنند  كه  به نظر ميرسد نوسان  گيري روي اين  سهم  را جذاب كرده است  .

سد داروييها شكست!!!

در بازار امروز شاهد شكسته شدن سد داروييها بوديم داروييهايي كه با فشار عرضه هاي سنگين به تعادل رسيدند به نظر ميرسد داروييها همچنان با ديد ميان مدت جز سهام جذاب بازار قرار بگيرند به خصوص اينكه مشكلات تخصيص ارز مبادله اي به داروييها در حال برطرف شدن بوده و افزايش نرخ داروييها در 3 ماهه دوم سال تاثير خود را خواهد گذاشت . تنها  مشكل اين گروه دولت جديد است . اگر وارد شده و بخواهد با دستور نرخ ها را  كنترل كند  شرايط جالبي را نخواهيم داشت  .

امروز صف خريد دارويي سبحان ليدر داروييها فرو ريخت دارويي سبحاني كه در قيمتهاي محدوده 600 تومان حمايت خوبي را تجربه ميكند دسبحا با ديد ميان مدت پتانسيل رشد قيمتي خوبي را دارد به خصوص اينكه اخباري از قصد شركت براي فروش بلوكي سهام سبحان دارو به گوش ميرسد

در نماد دارويي لقمان شاهد عرضه صف خريد اين سهم دارويي بوديم لقمان به دليل افتتاح طرح هاي توسعه اي خود در موقعيت بسيار خوبي قرار داشته و جز داروييهاي با وضعيت بنيادي ايده ال محسوب ميشود.

در اين گروه ، گروه داروپخش بيش از همه مي تواند اقبال نسبي را  شاهد  باشد  چرا كه هم  عملياتي و هم  غير عملياتي قوي دارد .

معادني كه طلا ميشوند؟!

در بين نمادهاي معدني روند نوساني را شاهد هستيم معدنيها نيز با توجه به گزارشات 3 ماهه خوب خود و اخباري كه از افتتاح طرح هاي توسعه اي و بهبود بازارهاي جهاني و احتمال خروج ارام اروپا از ركود اقتصادي شنيده ميشود ميتوانند به گزينه هاي برتري تا پايان سال جاري تبديل شوند به نظر ميرسد معدنيها نيزكم كم جذاب شوند

امروز كالسيمين در سطوح قيمتي 700 توماني با نوسان مواجه شد كالسيميني كه پتانسيل بسيار خوبي براي تعديل مثبت عايدي دارد اين روزها هم تحليلگران بنيادي و هم تكنيكالي گگواه بر روند صعودي اين سهم رويي با ديد ميان مدت ميدهند به نظر ميرسد در 3 ماهه دوم سال در صورت فروش موجودي شمش كالسيمين شاهد تعديل مثبت خوبي باشيم . بازهم  تاكيد مي كنيم در صورت  فروش موجودي اما براي نوسان گيري بهتر است كمي صبر كنيم تا  زير 6800  برسد .

در نماد ملي مس هم اين سهم در سطوح قيمتي 350 توماني متوقف شد فملي براي رشد قيمتي نياز به تعديل مثبت عايدي يا رشد قابل توجه قيمتهاي جهاني مس دارد و فعلا نميتواند رشد بالايي را تجربه نمايد. البته  يك مدير لايق مانند  نعمت  زاده  براي گروه معدن و فولاد نعمت بزرگي خواهد بود .

سرمايه گذاريها در تب و تاب!!!

اين روزها در نمادهاي سرمايه گذاري با توجه به جو نوسان بازار شاهد روند نوساني سهام اين گروه هستيم سرمايه گذاري هايي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و فعلا به واسطه جو بازار با روند خنثي و در مواردي منفي همراه ميباشند اما با توجه به انتظار رشد بازار در بازه ميان مدت انتظار رشد سهام سرمايه گذاريها را داريم

در نماد اتيه دماوند همچنان امروز خبر عدم وجود مشتري براي بلوك شيران باعث صف فروش و ادامه يافتن روند منفي واتي شد واتيكه انتظار داريم فردا در قيمتهاي 840-850 تومان فشار فروش اين سهم فروكش نمايد به خصوص اينكه حمايت 820 توماني مانع جدي بر سر راه افت قيمتي بيشتر سهم خواهد بود

زمزمه هاي عرضه پتروشيمي جم تا پايان مرداد ماه و شايعه تعديل مثبتعايدي تاپيكو باعث شد تا اين سهم بالاخره امروز رنگ صف خريد را ببيند تاپيكويي كه ميتواند تا سطوح قيمتي 400-420 توماني رشد قيمتي را تجربه نمايد . البته  اگر زنگنه وزير نفت و حاج عباد در شستا مستقر شود تيم  اصلاح  طلبان مي توانند  بارديگر يكه تاز بازار شوند .

امروز هلدينگ پتروشيمي خليج فارس هم بالاخره با صف خريد همراه شد شنيده ميشود مجمع خوبي در انتظار فارس ميباشد از طرف ديگر براي سال مالي اتي افت سوداوري امسال جبران شده و حتي فارس جاي تعديل مثبت عايدي را هم پيدا خواهد كرد . امروز دو خبر متناقص رسيد  . يكي اين  كه  بحث افزايش نرخ خوراك مطرح  شده  كه  البته در بودجه اين  شركت ديده شده است اما خبرهاي مثبت  حاكي ازان  بود كه  1- گزارش 3 ماهه  بندر امام و پارس بسيار مثبت  بوده و 2- اين دو شركت  براي حضور در فرابورس اماده مي شوند . به نظر فارس بار ديگر بتواند به 9500 ريال برسد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز نفت بهران پس از تعديل مثبت بسيار عايل سال 92 با بازدهي 11 درصدي بازگشايي شد اگر چه شبهرن جاي تعديل مثبت بيشتري را تا پايان سال را دارد اما فعلا به نظر ميرسد فشار فروش بر روي سهم افزايشي باشد در صورت مثبت شدن بازار شبهرن جاي رشد قيمتي تا سطوح تنها  2800 تومان را داراست

امروز سيمان غرب تا حمايت 780 توماني با افت قيمتي همراه شد به نظر ميرسد به زودي شاهد برگشت تغيير روند سيمان غرب باشيم سيمان غربي كه هنوز نه افزايش داخلي و نه افزايش نرخ فروش صادراتي را در بودجه اش لحاظ نكرده است انتظار قيمتهاي 820 توماني را براي سيمان غرب را داريم

امروز ليدر كاشي سازان يعني كاشي سينا با رشد قيميت و صف خريد به سطوح قيمتي بالاي 900 توماني رفت قيمتهاي 1000 توماني را براي كساوه انتظار داريم كساوه اي كه جاي تعديل مثبت عايدي و اعلام سود 180 توماني را در عملكرد 6 ماهه را دارد.

امروز مپنا هم  پر حجم  بود اما حجم  سنگيني دوباره  جمع شد و به نظر ميرسد فردا  سهم  با  اعلام اين كه شرايط خوبي در پداخت  بدهي پيمانكاران  به  وجود مي آيد مثبت  خواهد شد . گفته مي شود سهم  مي تواند تا  قيمت هاي 6000 و 6100  ريال  رشد كند  .

در كنار او حفاري هم صف فروشش با  صلابت جمع  شد . به نظر ميرسد هر دوي اين  شركت هااز نظر بنيادي فاند هاي قوي داشته و قدرت  سود‌اوري طي سال هاي اتي براي هد دو شركت رشد خوبي  خواهد داشت  . از نظر تكنيكاليست ها  سهم در قيمت هاي 6100 و 6200  ريال  عرضه هاي زيادي دارد و به نظر ميرسد نوسان  گيران  نيز از قيمت هاي 6000 به  بالا  عرضه كننده  باشند  كه توصيه مي شود خريداران و سهامداران  فعلي به  فكر فروش به  قيمت هاي بيش از 6000 ريال  باشند .

در گروه  برق به نظر ميرسد پاس سوئيچ در منفي هاي فردا بتواند  يكي از گزينه هاي خوب نوسان گيري باشد  .

در گروه فولادي ها نيز وتوكا در نمودار به  نقاط جذابي رسيده است و بهتر است تكنيكاليست ها  روي سهم  بيشتر تحليل كنند .

در گروه  قند  زمزمه  اين كه واردات شكر ار نرخ ار زمجع  خارج  شده است خبر خوبي براي گروه  قند و شكر بود و به نظر ميرسد با  رشد قيمت  شكر مواجه  باشيم و دولت جديد نيز ناگزير از پذيرش اين موضوع  باشد  . امروز هگمتان در اين  گروه  گزارش جالب توجهي را  با پوشش سود مناسب منتشر كرد .

در گروه  بانك  با معرفي رئيس كل بانك  مركزي شركت هاي تجارت و ملت مورد  توجه  قرار مي گيرد  . امسال  ملت گزارش 3 ماهه  خوبي را منتشر كرد و برخي معتقدند  رسيدن  به  سود  500 ريالي براي سهم ممكن است  .

در پايان  دو سهم  حتايد و ركيش نيز مي توانند  در كوتاه مدت  مورد  توجه نوسان گيران  باشند  البته  روي هر دو سهم  كمي صبوري نتيجه هاي خوبي را رقم خواهد زد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

14 مرداد92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم