جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 22 تير 92

گزارش بازار شنبه 22 تير 92

نوید خاندوزی
جولای 13, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 22 تير 92

تقويم تاريخ!!

گزارش بازار – بتاسهم 15:10  امروز شنبه ، 22 تير ماه  هر چه  به  پايان  بازار نزديك تر مي شديم  فشار فروش بيشتر بود و تك  مضراب هايي براي نجات بازار هم  بي نتيجه  مانده  بود . اما  يك  موضوع در بازار جالب بود كه  بيشتر به  چشم مي امد  . بازار از چند  ناحيه  تحت  فشار قرار گرفته  بود . از يك  سو زير فشار سنگين  عرضه  برخي از سهامداران بابت خريد سهام  تاپيكو  بود كه اين  بلا  را  بر سر بازار اورد . از سوي ديگر بورس بارديگر روي حساب هاي اعتباري حساس شده است . در كنار ان  اخر ماه  كارگزاري ها نزديك  است . در سود  بودن  بازار در نمادها نيز اين فشار را مضاعف كرده است تا  بازار در بزنگاه  حساس 55 هزاري كه در روز هاي قبل از ان  صحبت مي كرديم  با چالش مواجه  باشد  .

اما  قبل از بررسي اين  بزنگاه و نكات جديد در مورد بازار يك  مطلب به  ذهن حقير رسيد  كه  پيش ازاين نيز در گزارش بازار روز دوشنبه تحت عنوان  ترس و ابهام  از ان  ياد كرديم  .

نمي دانم عزيزان صبح ها راديو گوش مي كنند  يا خير اما از قديم  به  ياد  داريم كه  راس ساعت 6.5 صبح برنامه اي با نام  تقويم  تاريخ  آغاز به  كار مي كند  كه خاطره اي ماندگار در ذهن ماست . برنامه اي كه اهنگ  ابتدايي خود را  با  پينگ فلويد آغاز مي كرد و روايت  تاريخي مي داد .

امروز ما هم  مي خواهيم  روايت  تاريخي را  بيان  كنيم . امروز برخي رفتار ها در بورس درست  شبيه دوره اي بود كه شرايط به همين  شكل بود . شاخص را  پيش روي خود  بگذاريد و مقطع مهر تا دي را  نگاه  كنيد بازار با  رشدي نزديك به  40% مواجه  شده  بود . همه حرف از حباب مي زدند . سازمان  بورس زير فشار برخي رسانه ها  وارد عمل شد چرا  كه از رشد بازار احساس خطر مي كرد . او با قدرت  به  جريان خريد و فروش ها ، اعتباري ها و حتي گزارش ها ورود كرد و در ان  مقطع  لولويي مانند خليج  فارس را  بر سر بازار علم  كرد  تا نقدينگي از حضور در سهم ها  بترسد . نتيجه چه شد اين كه  بورس در يك مقطع تاريخي دچار افت و يا  بهتر بگوئيم در فرم نمودار دچار حركت  افقي شود .

نتيجه گيري اول اين  است كه  به نظر شباهت هايي بين  رفتار فعلي بورس  و رفتار ان  مقطع ديده مي شود اگر ديديد  گزارش ها  نيز با برخي محافظه كاري هاي خاص ارائه  شد شك نكنيد كه اين  اعمال نظر در حال اجرا  شدن  است  .

اما  نتيجه گيري دوم  . هدف بورس چه  بود . هدف بورس حاكم  شدن  منطق و عقلانيت در بازار بود كه  طي مدتي قيمت ها  بارديگر براي خريد جذاب شوند و خريداران  جدي ضرر نكنند  . با اين  كه دخالت هاي اين چنيني چه دران  مقطع ( كه  با نامه نگاري هايي همراه  بود ) و چه دراين  مقطع چندان حرفه اي نيست  اما  براي بازار ما  لازم است  تا نهيبي بر اين  حركت  شتابان  زده  شود . بحث ما  در اين  است كه ما  كه  قصد ماندن در اين  بازار را داريم ازاين  افت ها  بايد استقبال كنيم.  چرا ؟؟

باز هم نگاهي به نمودار بياندازيد  نمودار در مقطعي از دي تا  اسفند  روي خطي ثابت حركت مي كند اما  بارديگر پرش! اين  فرصت خوبي است كه  پتانسيل بالايي در بازار ايجاد  شود و بايد از ان  استفاده  كرد .

اين موضوع  را در ذهن خود داشته  باشد  و با علم  به اين موارد  در خريد و فروش ها اقدام  كنيد .

هنوز هم معتقديم  كه  بازاردر ميان  مدت حركت  صعودي دارد . و باز به  همين  شاخص نگاه  كنيد . كمي نمودار را بكشيد و به اهداف بالاتر فكر كنيد . امروز در تقويم تاريخ خود عدد 75 هزار را  ياد داشت كنيد  شايد در زماني كه برگ هاي پائيزي در حال  ريزش بود اين  عدد را  بارديگر در گزارش هاي خود به عنوان  نقطه اي كه گذشت و ان را له كرد ! ذكر كنيم  …

اما در بازار امروز چه خبر بود …

در بازار امروز در دقايق اول اوضاع كمي مثبت  بود و شدت  فشار كمترو حداقل صفوف فروش نداشتيم  اما  رفته  رفته  شرايط خاص تر شد . عرضه دربازار بيشتر شد  و فشار خريد تاپيكو  روي گرده  بازار بيشتر احساس مي شد از سوي ديگيردلار كمي كم  شد  و در كنار ان شرايط عرضه هادر بازار نيز مجال اين كه  برخي فكر كنند را نداد  . اما  حالا  بايد تحليل كرد كه شدت اين  ريزش كجاست . بازار با  خبرهاي خوب نقدينگي و روحاني رشد كرد اما  براي دور بعدي رشد به خبرهاي بهتري نياز دارد . اگر خبر رشد سود  شركت ها و تعديل انها  به  بازار برسد مي تواند در يك استراحت ديگر با  رشد مواجه  باشد اما در صورتي كه  گزارش ها نيز حرفي براي گفتن نداشته  باشند انگاه  است  كه شدت  فشار بيشتر مي شود  .

اما  براي بازار فردا …

انتظار اين  است كه  براي بازار فرداشدت  ريزش بازار درست  به مانند امروز در ابتدا  بالا رفته و سپس   رفته رفته كاهش يابد . اين موضوع در بازار فردا  بيشتر مشهود خواهد بود و شدت  عرضه مي تواند جدي تر به  چشم بيايد اما  احتمالاً در نيمه دوم  با جذاب تر شدن  قيمت ها فشار خريد بيشتر هم مي شود اما  نبايد انتظار داشت  بازار بارديگر با  پرش ناگهاني مواجه  باشد  .

در مورد  شاخص …

دقت  داشتيد كه  تحليل روز چهار شنبه چه  بود ؟!

بسياري از تحليل گران  معتقدند كه شاخص در 55600 و 55500  با درگيري هاي عجيب و پرتنشي مواجه است و در اين نقاط بازار ابهامات  زيادي دارد  . در روز هاي قبل هم  گفتيم در بدترين حالت ما  ريزش 3 هزار واحدي را در اين مقطع پيش بيني مي كنيم و در بهترين  حالت خود عرض سازي شاخص  و يا درجا  زدن  . اما اگر اين  ترس و  ابهام در بازار ايجاد  شود و جو منفي بر بازار غلبه  كند چه  اتفاقي رخ مي دهد  قطعاً يك  ريزش و اصلاح در بازارداريم و درست در نقطه مقابل با  فرض گذر ازاين  محدوده  ان هم  با  قدرت چه  اتفاقي رخ خواهد داد ؟! انگاه  است كه  براي ميان مدت  شاخص  و حدود  4 ماه  اتي هدف 75 هزار ترسيم مي شود و اين موضوع بي شك  ناشي از تغيير  و تحولات در دولت جديد خواهد بود . هنوز درو تخته تحليل بر همين ميخ مي چرخد .

اما در حاشيه  بازار چه خبر بود …

در خبرهاي سياسي شنيده شده شرایط خاص سیاست منطقه کمی ایران  را نگران کرده است اما خبر سیاسی که  بخواهد  اوضاع  را  به  کل تغییر دهد وجود نداشته . نکته  بعد  این  که  ۱+۵ قصد دارد قبل از نشست مرداد خود در مورد  ایران  یک جلسه برای هماهنگی بیشتر برگزار کند که اگر نتایج و برایند آن را نیز به اعلان عمومی برسانند نکته جالبی است .

اما  پس از پايان  بازار خبري امد كه  برخي آن را عامل افت دلار مي دانند . یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که دولت باراک اوباما به دنبال برقراری ارتباط با رئیس جمهور جدید ایران است و خواهان مذاکرات مستقیم درباره برنامه هسته‌ای این کشور طی هفته‌های آتی است. ارتباطات لازم از طرف واشنگتن از طریق کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که رئیس تیم مذاکره کننده گروه 1+5 با ایران نیز است در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

اما در تحولات اقتصادی در روز های قبل توصیه کردیم مقاله سیف را مطالعه کنید . نکات مثبت این دیدگاه این بود که ایشان اظهار داشتند دلار باید در نرخی کمتر از نرخ فعلی بازار تعیین شود  که خبر خوبی است . این نرخ می تواند در بهترین حالت  برای بازار ۳۰۰۰ تومان و در بدترین شرایط ۲۸۰۰ تومان  باشد  .اما خبر بد براي بازار اين است  كه  شنيده مي شود  قطعاً نرخ  سود  بانكي در سال اول دولت در حد تورم و رشد و افزايش خواهد داشت و اين خبر خوبي نيست  .

اما در تحولات  ارزي برخي معتقدند كه  دلار در 3300 تومان  تثبيت  شده و تحولات  چند روز اخير نيز آن را نشان مي دهد  و دولت  بعدي با شرايطي مواجه است كه  كار افت  دلار  و اوردن  ان  تا 3000 تومان خيلي سخت نخواهد بود .

اما بازارهاي جهاني هم در اين چند روز  با  رشد ادامه دادند  كه البته  امار غير منتظره چين و تصميم فدرال روزرو كمي بازارها  را  آسوده خاطر كرد . اين هفته  روز طلا  بود و   طلا و نفت غوغا كرده اند .  قيمت نفت در 106 دلار خودنمايي مي كند و شاهد  رشد قيمت محصولات شيميايي هم هستيم .   طلا  نيز  رشد كرد  و به 1283 دلار رسيد . اما مس  و روي  افزايش يافتند . قيمت مس به 6936 دلار رسيد و قيمت  روي نيز در 1891 دلار واقع  شده است  قيمت ها  نسبت به  روزي كه بسته  شد افزايشي بوده اند اما چه كنيم كه  بازار مسيرش كاهشي شده است  .

و در پايان به  شاخص ميرسيم  كه  امروز با افت  326 واحدي تن داد و كاهش خوبي را تحمل كرد . به نظر ميرسد شدت  ريزش بازار فردا بيشتر است . امروز 3 نماد تاپيكو ،صادرات و تجارت در روند رشد شاخص موثر بودند اما از ان سو  يك دو جين نماد هاي بزرگ  نظير پارسان، غدير، فولاد،پاسارگاد،معادن،مپنا،مخابرات و فملي در اين  ريزش موثر بوده و اوضاع  را به زيان  بازار و شاخص رقم  زد . ممكن است  فردا  ريزش شاخص بيش از 700  واحد  باشد  و نبايد تعجب كرد .

هلدينگها و اصلاحي كار ساز!

در بازار امروز جو عرضه و منفي بازار باعث شد تا هلدينگها نيز به يك اصلاح قيمتي درست و حسابي تن بدهند هلدينگهايي كه يك اصلاح 5 درصدي ميتواند قيمت سهام اين شركتهاي پرپتانسيل را به سطوح قيمتي جذابي براي خريد رسانده و موقعيت خريد خوبي را ايجاد نمايد

امروز سرمايه گذاري گروه توسعه ملي كه از سهام پرطرفدار بازار سرمايه ميباشد و به زودي دو مجمع افزايش سرمايه و تقسيم خود رابرگزار ميكند امروز با روند منفي مواجه شد قيمتهاي 560 توماني سطوح بسيار مناسبي براي خريد اين سهم كم ريسك به منظور شركت در مجامع وبانك ميباشد وبانكي كه علاوه بر افزايش سرمايه از محل سود انباشته و تقسيم سود سال 91 با تعديل مثبت سود سال 92 نيز مواجه ميباشد. البته  امروز شيطنت يك  خبرگزاري در مورد  شازند كمي اين  سهم و شازند  را ترسانده  بود !

امروز صف خريد سنگين تاپيكو با عرضه هاي سنگينتري همراه شد تاپيكويي كه ميتوانست به راحتي تا سطوح قيمتي 420 توماني رشد نمايد به نظر ميرسد در اين قيمتها فروش تاپيكو توجيهي نداشته و اين سهم بتواند همچنان به روند صعودي خود طي روزهاي اينده ادامه دهد. اين  سهم و صندوق به جم  گره خورده اند  . فردا تاپيكو اول وقت منفي دارد  اما  رفته رفته  براي سهم  شرايط بهبود نسبي را خواهد داشت  .

در نماد وصندوق اخبارهاي ضد و نقيضي از عدم عرضه سهام پتروشيمي جم در هفته پيش رو و موكول شدن  ان  به هفته بعد باعث روند نوساني در اين هلدينگ پتروشيمي شد البته براي مطمئن شدن از عرضه پتروشيمي جم چشم هاي بسياري به كدال و گزارش حسابرسي شده سال 92 اين شركت دوخته شده است با قطعي شدن عرضه جم وصندوق روند صعودي خود را همچنان در پيش خواهد گرفت. گفته مي شود جم پس از مجمع  راهي بازار خواهد شد تا چشم ها معطوف به گزارش سال 92 و سود  اين  شركت  باشد .

بانكيها و فرصتي طلايي!!!

در بازار امروز جو منفي دامن بانكي ها را نيز گرفت بانكيهايي كه اين روزها صدر نشين بازار بوده و سهامداران انتظار تعديل مثبت عايدي سنگيني از بابت تسعير دارايهاي ارزي اين شركتها را دارند بانكيها در صورت اصلاحي به خصوص ان دسته اي كه داراييهاي ارزي قابل توجهي دارند ميتوانند در كانون توجه قرار بگيرند

امروز در سطوح مقاومتي 720 توماني شاهد عرضه هاي سنگيني در نماد پست بانك بوديم تا بالاخره اين سهم در اين سطوح به تعادل برسد در صورتي كه خبري از افزايش سرمايه پست بانك شود ميتوان به شكت سطوح قيمتي 720 توماني و رشد قيميت پست بانك تا سطوح قيمتي بالاي 800 تومان خوشبين بود البته وقتي بانك هاي بهترو شفاف تري وجود دارند  دل سپردن  پس از يك  رشد 100% به  پست  بانك كمي غير منطقي است  .

امروز بانك سينا در سطوح قيمتي 200 توماني متوقف شد بانك سينايي كه پتانسيل رشد بيشتر قيمتي را خواهد داشت و به نظر ميرسد اين سهم طي روزهاي اتي روند صعودي خود را حداقل تا قيمتهاي 220 توماني حفظ نمايد وسينا اين روزها با پتانسيل تعديل مثبت 10 درصدي مواجه ميباشد اما بيشتر بر پايه مخابرات است كه او نيز رشد كرده است  .

در نماد بانك پاسارگاد اين سهم به حمايت 180 توماني رسيد شكار وپاسار هم با ديد ميان مدت و هم كوتاه مدت بر روي سطوح حمايتي 180 تومان جذاب ميباشد بانك پاسارگادي كه براحتي ميتواند سود سال 92 خود را تا سطوح 45 تومان به ازاي هر سهم افزايش دهد .

و اما  امروز تجارت نيز جالب بود و عرضه شد اين  سهم  با اين ترازنامه  به نظر ميرسد همچنان  مورد توجه  باشد  .

پتروشيمي ها و اصلاحي موقت!!!

در بازار امروز پتروشيمي ها وارد يك فاز اصلاحي موقت شدند فاز اصلاحي كه فرصت خوبي براي خريد سهام پرپتانسيل اين گروه ميباشد پتروشيمي ها با گزارشات 3 ماهه راه خود را براي رشد قيمتي هموار خواهند ساخت. وقتي گزارش 3 ماهه  خراسان  منتشر شد  برخي به زاگرس و پرديس بيشتر اميدوار شدند  شركت هايي كه تعيين  كنندگي بالايي در بازار دارند .

امروزمتانول ساز بزرگ بازار كه اين روزها با شايعه تعديل مثبت 20 -25 درصدي سودس ال 92 مواجه ميباشد با افت قيمتي به سمت حمايت 2400 توماني گام برميدارد حمايتي كه ميتواند سطوح مناسبي براي خريد اين سهم پتروشيمي محسوب شود . البته بهترين  شكار زاگرس محدوده  22000 و 23000 تومان  است كه  ممكن است حاصل نشود .

امروز شيران علي رغم امار صادرات قابل توجه در كنار شايعات تعديل مثبت كه اين روزها از رنج 20-50 درصدي براي اين سهم قرار دارد به تعادل رسيد تعديل مثبت عايدي ميتواند اين سهم را تا سطوح قيمتي 2800 تومانيبا رشد قيمتي همراه سازد. در اين  گروه  زمزمه هايي از يك معامله  بلوكي شنيده مي شود كه مي تواند آتي و  ولصنم  و صنعت  را تحت تاثير  خود  قرار دهد .

در نماد پتروشيمي خارك امروز شاهد رسيدن قيمت اين سهم متانول ساز به سطوح 2500 توماني رسيد در صورتي كه شخارك كمي ديگر اصلاح نموده و به سطوح قيمتي 2400 توماني برسد با توجه به پتانسيل تعديل مثبت ناشي از تسعير ارز ميتواند موقعيت خوبي را براي خريد با ديد ميان مدت ايجاد نمايد.

معدنيها و معجزه 3 ماهه!

در نمادهاي معدني امروز نوسانات منفي سهام اين گروه همچنان ادامه داشت اين روزها تنها اميد معدنيها گزارشات 3 ماهه ميباشد گزارشاتي كه تا به امروز تخمين هاي مثبتي از انها زده شده و بازار انتظار تعديلات مثبت خوبي در عملكرد 3 ماهه سهام معدني را دارد

امروز چادرملو علي رغم اخبار بسيار عالي از ركورد شكني توليد و فروش با افت قيمتي به سمت حمايت 1200 توماني گام برداشته است كچادي كه پتانسيل تعديل مثبت حتي 20 درصدي را خواهد داشت و با توجه به طرح هاي توسعه اي خود به خصوص در پيش بودن عرضه فولاد ارفع ميتواند مورد توجه سهامداران ريك گريز قرار گيرد

امروز هلدينگ رويي توسعه معادن روي در سطوح قيمتي 280 توماني با صف خريد همراه بود اگر اين سهم در سطوح قيمتي 260 توماني به تعادل نرسد جاي افت قيمتي تا سطوح 260 توماني براي اين سهم بعيد نميباشد

فولاد صبانور اين روزها باشايعه توقف نماد و تعديل مثبت همراه شده است كنوري كه از دو جهت قيمتهاي بالاي صادرات محموله هاي سنگ اهن به چين و تسعير ارز با قيمتهاي ازاد در معرض تعديل مثبت عايدي قرار گرفته است .

دراين گروه  بهتر است چشم ما  به خبرهاي خوب گزارش هاي 3 ماهه  شركت هاي مهم  انها  باشد  .

تجهيزاتيها چشم انتظار ياري ارزي!

در بازار امروز روند منفي و اصلاحي تجهيزاتيها همچنان ادامه داشت اين روزها تجهيزاتيها در انتظار گزارشات 3 ماهه خود ميباشند تا تاثير افزايش نرخ ارز و قراردادهاي ارزي را بر سود خود به بازا نشان بدهند . اما دو اتفاق در اين گروه مي تواند  فردا مهم  باشد  . اول اين كه  فاراك  يك تعديل عجيب وسود  150 توماني را  براي سال 91 رو كرده و از ان  سو صدرا  زيان  236 توماني  كه بازار فردا اين دو را  سبك و سنگين خواهد كرد .

اما مپنا نيز امروز با روند اصلاحي به كار خود پايان داد انتظار متعادل شدن مپنا در سطوح قيمتي 400 توماني فردا ميرود مپنايي كه اين روزها بازار اميد دارد تا در دولت جديد اين شركت بتواند با گرفتن مطالباتش روندش متحول شده و سودش با كاهش هزينه هاي مالي افزايش يابد

امروز اذراب كه اين روزها با شايعه احتمال اعلام سود 80 توماني و اخذ قراردادهاي جديد مواجه ميباشد به سمت حمايت 520 توماني خود حركت ميكند اذرابي كه اين روزها به دشت به دنبال مجوز افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايها ميباشد. وقتي فاراك  اين  گزارش را  رو مي كند توجه ها  به فاذر نيز روز به  روز بيشتر مي شود .

اما حفاري شمال هم امروز روند منفي را در پيش گرفت حفاري كه به نظر ميرسد تا سطوح قيمتي 460 توماني اصلاح قيمتي را تجربه نمايد سطوحي كه ميتواند زمينه ساز برگشت روند قيمتي حفاري شود اين سهم اين روزها به دليل فعاليت دو دكل جديد سحر 1 و 2 خود با شايعه تعديل مثبت عايدي همراه ميباشد.

چهارگوشه بازار!!!

امروزعرضه هاي بسيار سنگين و جو منفي بازار نتوانست صف خريد سرمايه گذاري اتيه دماوند را از بين ببردو اين سهن سرمايه گذاري به واسطه پتانسيل تعديل مثبت و افزايش سرمايه همچنان به روند صعودي خود ادامه ميدهد قيمتها ي760 توماني را به عنوان اولين هدف پيش روي اين سهم ارزيابي ميكنيم.

اما پگاه خراسان كه تحت تاثير افزايش 15 درصدي نرخ لبنيات همچنان به روند صعودي خود ادامه ميدهد كم كم بايد به فكر متعادل شدن باشد نكته مهم اينكه شير خام به عنوان ماده اوليه اصلي لبنياتيها هم در راستاي قيمت محصولات اين شركتها با رشد مواجه شده است پس نميتوان انتظار تعديل مثبت سنگين را از سهام لبني را داشت

جو منفي پتروشيمي ها باعث افت قيمتي پارسان شد پارساني كه به سمت قيمتهاي 800-820 توماني حمايتي خود قدم برميدارد پارسان اين روزها به دليل تعديل منفي شراز فعلا حال و روز خوبي ندارد مگر اينكه شركتهاي پتروشيمي زير مچموعه به خصوص زاگرس با تعديل مثبت خوبي در عملكرد 3 ماهه موتور محرك اين سهم را دوباره روشن كرده و پارسان را به سمت سطوح بالاي 900 توماني رهسپار كنند. اما ديگر هلدينگي اين گروه خليج  فارس فعلاً متوقف است تا ريزش شاخص كند شود . حقيقت  امر اين  است كه اين  شركت طي جلساتي كه  با مديران  بورسي داشته است  اعلام  كرده است  امادگي اعلام  سود  سال 93  و جمع  بندي سود  سال 92 در موعد مقرر را نداشته و بورس نيز با  مديران  ان  گويا توافق كرده تا  ارائه اين  اطلاعات كه  قول ان در همين هفته داده  شده  نماد متوقف بماند . البته مشكلاتي در زمينه گزارش ها و نرخ هاي خوراك  وجود دارد اما  برخي از احتمال توقف 3 هفته تا  1 ماهه  اين  سهم خبر مي دهند .

در مورد  اين  سهم  امروز پتروشيمي تندگويان اطلاعات  خود را منتشر كرد . تند گويان در بودجه  فعلي خليج  فارس وزني ندارد  و در بودجه  فعلي پارس و  بندر امام  نزديك  به 60%  و برزويه و بوعلي سينا 15% سود  را در اختيار دارند .

اما  نكته  بسيار جالب اين  بودكه  باين كه  سود عملياتي تند گويا  به  200 ميليارد تومان نزديك  مي شد و فروش ان از 800  به  1400  ميليارد تومان  رسيده است تسيعر ارز بدهي هاي ارزي باعث افزايش زيان  دهي تند گويان  شده است  . اين موضوع ممكن است  كمي نگران  كننده  باشد  و بايد در مورد  او چشم  به تحولات  روز هاي اتي داشت  . گزارش پارس و  بندر امام تكليف اين  سهم  را  روشن خواهد كرد . گفته  شده  بود افزايش سود سنگين  پتروشيمي پارس در سال 91 موجب تعديل خليج  فارس ميشود . برزويه نيز گويا با  كاهش سود ناشي از همين موضوع مواجه  شده  بازهم  تاكيد مي كنيم  بايد منتظر گزارش پارس  و بندرامام  بود.

در نماد هاي پتروشيمي نماد شپترو كه 10  تير ماه  براي تعديل متوقف شده  بود  حالا  با  سود 2500 ريالي و تعديل 25% به  بازار مي ايد  به نظر ميرسد با  وجود تقسيم  1200  ريال در مجمع  قيمت  شركت مي تواند در محدوده 16000 ريال  متعادل باشد  و قيمت بيشتر براي او  متصور نيستيم .

در گروه  سيمان  شاهد  توقف سكارون بوديم . اين  سهم  در سايت معرفي شده  بود و بازدهي خوبي ار نيز داشت اما  يكي از بالاترين  بدهي هاي ارزي را دارد  و بايد مراقب بود . اما در سال 91 سود  اين  شركت از 844 ريال  به 993 ريال  افزايش يافته است كه  امروز متوقف شد .

اما در گروه  سنگ آهن  هلدينگ  برتر اين گروه  يعني ومعادن بازهم منفي بود .

ومعادن  اعلام كرده است كه سود  1177 ريال  را  به 1195 ريال  افزايش داده است و در واقع  معادن  هم  اكنون  با  پي به اي كمتر از 6 در حال  معامله است كه نشان  از عدم  رشد جدي اين  شركت  دارد  . رشد قيمت  مس  و سنگ  آهن و رقابتي شدن  سنگ دانه  بندي در بورس كالا  تحولات  خوبي براي سهم است  . امامهم تر از همه  انتشار يك  گزارش 3 ماهه از كچاد  و كگل است كه مي تواند اين گروه  را متحول سازد .

امروز فولاد هنم منفي بود اما خوش معامله ! شركت  قصد افزايش سرمايه  را دارد  و گفته مي شود  پس از مجمع  با  تعديل اندك در سود خود نيز مواجه مي شود .

در مورد  ومعادن و فولاد  اگر در مجمع ومعادن 600  ريال سود  تقسيم  شود 58 ميليارد تومان  به  سود  فولاد اضافه مي شود و در مجمع  فقط 50 ريال  از محل سود كچاد ،كگل  و معادن  رشد سود مي دهد . نكته  مهمي است كه  بايد در نظر داشت  .

اما  براي نوسان  گيري و كوتاه مدت  فولاد توصيه نمي شود اين  سهم  صبوري بالايي مي خواهد و به نظر ميرسد بايد تا  مهر و ابان  نگهداري شود تا  بازدهي معقولي را نصيب سهامداران  نمايد .

امروز اتفاقات جالبي در شپاس افتاد . شپاس موفق شده در گزارش 3 ماهه خود 1174 ريال  سود محقق كرده است  . نكته  منفي در مورد  شركت  اين  است كه  با  كاهش فروش همراه  بوده و انبار كردن  برخي محصولات  صحت دارد و مشكل فروش در اين  سهم  به چشم مي خورد اما به نظر ميرسد با برداشته  شدن تحريم ها  قابليت  رشد  و سود اوري بالايي در شپاس وجود دارد .

گفته مي شود سود  4750  ريالي از سوي شركت  اعلام  شده اما  بورس سهم  را  بدون  اعلام  سود داشت  باز مي كرد كه ناگهان متوقف شد .

اما پالايشگاه ها هم  گزارش دادند …

در مورد  شتران  كه در روز هاي قبل گزارش هاي لازم و كافي امده است و تقريباً همه  ي خبرهاي خوب اين سهم و اين گروه كنسل شده است  . بازهم  البته  تاكيد مي كنيم خبرهاي خوب سال 91 اين  گروه و براي سال 92 هنوز شاهد تغييرو تحولي نيستيم  .

اما طبق برخي خبرهاي تكميلي شبندر سود خود را  براي سال 91 مبلغ 799 ريال  اعلام  كرده است و گفته ميشود  200 ريال  تقسيم سود دارد . در شبندر تا  زماني كه سود  سال 92 روي تابلو ها  قرار نگيرد خبر ي از بازگشايي نيست .

در شراز اما  گزارش از همه بدتر بود و با  كاهش سود تا 684 ريال  را  شاهد  بوديم  . البته او نيز منتظر گزارش سود  سال 92 خود است و بعيد است در اين  مجمع چيزي تقسيم  كند .

شپنا اما  سود خود را كمي افزايش داده و از 2488 ريال  به 2541 ريال  رسيده است  .

ابهام  در اين  گروه ها موج مي زند و بعيد است حتي قبل از مجمع نيز بازگشايي شوند . بورس نيز فشار زيادي را  براي شفاف شدن  به اين  شركت ها وارد كردهاست  .

فعلاً بايد با اين  گروه صبوري كرد و منتظر تحولات  بود .

در اين  گروه  امروز غبشهر  و غمارگ  هم  امدند  و به نظر ميرسد فرصت خودنمايي به انها داده نشد . به نظر فردا بازگشايي اين دو سهم از نظر رواني به وبشهر كممك مي كند .

در ركيش مي بينيم  كه هنوز صف خريد است و زمزمه هايي از يك  تعديل احتمالي مثبت در اين  گروه  به  گوش ميرسد .

در گروه  ساختمان  بايد مراقب نوسازي بود چرا كه  احتمال افت  آن محتمل است  .

فردا  ممكن است وصنعت هم  مثبت  باشد  اما  روز سختي را دارد . در اين  گروه خارزم  با  بازگشايي پاسارگاد روزهاي سختي را دارد اما  اميد به  رشد قيمت او بالاست  .

امروز سيمان  فارس و  خوزستان  با تمام قو  عرضه  شد  . سهمي كه به نظر ميرسد با كمي كاهش بارديگر مورد توجه  بازار قرار گيرد .

امروز دارويي ها  نصف و نيمه مثبت  بودند اما افت  برخي نيز به  چشم مي آيد . در گروه دارو شركت هاي زيادي معرفي شده بودند  اما  امروز وپخش را بررسي مي كنيم  سهمي كه در بودجه خود سود  141توماني را به  155 تومان  افزايش داد  و سود 130 توماني را در مجمع تقسيم مي كند . اتفاق مهم در وپخش اين  است كه  شنيده  شده در 6 ماهه دوم  اين  سهم  يك  درامد غير عملياتي بسيار مناسب را  شناسايي مي كند  كه در تحولات  سود  اين  شركت بسيار موثر  خواهد بود.

گروه تحلیل گری بتا سهم

22 تير92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم