جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 12 تير 92

گزارش بازار سه شنبه 12 تير 92

نوید خاندوزی
جولای 3, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 12 تير 92

بي تاب و بي قرار!

گزارش بازار – بتاسهم 17:10  امروز چهار شنبه ، بازار سرمايه نشان  داد كه چقدر براي بازار و خريد عطش دارد وبي قرار است  . او انقدر بي قرار شده  بود كه حتي اجازه  نداد  يك  نيم  ساعت  بازار به  اصلاح خود ادامه دهد و از همان  ابتداقيمتها  را  روي خط صعود گذاشت  . فروشنده ها نيز وقتي اين  شرايط را ديدند به كمتر از 4% قانع نبودند . حقيقت  امر اين است كه  به  برگشت بازار مطمئن  بوديم  اما به  برگشت تمام  عيار امروز و با اين  شدت و قدرت  خير …

بازار امروز منتظر برگشت  بود اما  انتظار مااين  بود كه در راستاي اصلاح و بهبود شاخص بازار كمي ابتداي وقت خود  ريزشي و حقوقي ها  كار كف سازي را انجام دهند  اما  اين  طور نشد و بارديگر هجوم  براي خريد بيشتر شد . اين  عطش خريد ناشي از دو موضع  بوده است  1- جريان نقدينگي كه تمامي ندارد . هجوم  به  سمت  بازار سرمايه  روز به  روز بيشتر مي شود و ما  به  عينه شاهديم كه جريان نقدينگي بسيار خوبي به  سمت  بازار امده و از سوي ديگر چشم  انداز مناسب مانع از فروش حقوقي ها  به  طور سنگين  شده است  2-  اما عامل دوم  را  بايد به  فصل داغي است كه در ان  قرار داريم گزارش هاي 3 ماهه  منتشر شده  و فصل مجامع  را نيز در پيش داريم اين  موارد كمك كرده است  تا  عطش خريد بازار روز به  روز بيشتر شود .

اين  بي تابي و بي قراري واقعاً براي بازار چالش شده است  . سرعت  رشد و خريد بازار عجيب است به همين دليل است كه به عزيزان  توصيه مي كنيم در ميان مدت به دليل مثبت  بودن  چشم  انداز همچنان  از فروش سهم خودداري كنند . البته نوسان گيران  بحث جدايي دارند و آنها  ممكن است در پايئن بخرند و در بالا بفروشند اما  به هر حال  اگر قصد ورود  تازه  به  بازار را داريد و يا  پول جديد را مي خواهيد  تزريق كنيد  بهتر است  به  سراغ  سهم هاي بنيادي  و كمتر بازده داده  برويد كه ريسك  ريزش ناگهاني را نداشته باشند .

البته  بازار پر شده از خبرهاي بنيادي مناسب كه  به  كمك  بازاردر اين مدت  آمده است .

اما  شكل و شمايل بازار امروز به خوبي روشن بود كه  مردم براي خريد هجوم  برده اند  اين  روز ها در تاكسي  و هر نقطه  اي كه خبري از بورس بياد  بلافاصله  مردمي كه  نقدينگي در دست  دارند  از خريد بورس!! صحبت  مي كنند  كه  برويم بورس بخريم  …

بياد دارم  چنين  فضايي را در مهر و  ابان و اذر هم  تحربه مي كرديم كه ديگر بازارهاي موازي سكون و بورس عروسي بود ! اما  بعد  چه  شد . ريزش جدي رخ داد  . ببينيد  ما نمي خواهيم  ايه  ياس باشيم  قطع به يقين  شرايط تغيير كرده  اما به نظر ميرسد اين  نقدينگي همان  قدر كه  امروز خوب عمل مي كند در مواقعي كه بخواهد  از بازار برود بي رحم و بي تحليل خواهد بود .

به هر حال  با اين  شرايط بازار را  به  روز شنبه تحويل مي دهيم كه چشم  همه ي بورسي ها  به  كدال  است  . اطلاعيه هاي اين  دو روز در كدال  بر تحولات  روز شنبه  موثر است  اما  به نظر ميرسد اين  مثبت بازار نيز خيلي دوام نداشته و باز احتمالاً در روز يكشنبه  با  شدت  عرضه مواجه  باشيم .

نكته اي در ذهن  برخي تحليل گران  تكنيكال  شكل گرفته  مبني بر اين  كه  شاخص در 53200 و 53500  با  مشكلاتي مواجه است و پس از ان  با  يك  استراحت مواجه مي شود . و پس از ان بارديگر تا  56500   رشد مي كند و  البته  برخي ديگر معتقدند كه  شاخص يك  ضرب تا  56 هزار مي رود و استراحت خواهد كرد . اين  استراحت بدين معناست  كه ممكن است كمي طولاني باشد اما مسير همچنان  صعودي  خواهد بود .

اما اگر بخواهيم كوتاه مدت تر نگاه  كنيم  شكل بازار مي گويد بازار براي روز شنبه  مي تواند تا حدودي مثبت  باشد و پس از ان  با تحولات  كدال  است  كه  تحولات  بازار شكل مي گيرد . اين دو روز نيز البته  براي بازار سرمايه به خصوص در بازارهاي جهاني و نرخ ارز اثر گذار است  . شنيده مي شود يك  آمار مهم  از بيكاري امريكا قرار است  منتشر شود كه در روند  طلا  و بازارهاي ديگر موثر است  .

اما  به  سراغ حاشيه هاي بازار مي رويم  …

قبل از حاشيه  بازار بايد گفت  كه رشد دلار، بازارهاي جهاني ، گزارش بسيار خوب براي گروه معادن و  تا حدودي فولادخوزستان ، شرايط خوب پالايشگاهي ها و از همه مهم  تر اين كه ديروز صفوف فروش برخي شركت ها و قيمت هاي منفي بلعيده  شده اند عاملي براي برگشت در بازار بود و مي تواند شنبه  را نيز تحت تاثير قرار دهد اما اين حاشيه ها  هستند كه مهم  بوده و بهبود نسبي را نيز نشان مي دهند .

 در خبرهاي سياسي هر دولتي غير از دولت  روحاني بود  بازار از تحريم وضع  شده  شديد ترين اثر را مي گرفت اما  به دليلي روشن  بودن  نسبي چشم  اندازدر ماه هاي مرداد  و شهريور بازار از خبر تحريم خيلي نترسيد . واكنش دلار نيز به همين  شكل بود و البته  دلار دليل ديگري نيز داشت  . در ساير خبرهاي سياسي شنيده مي شود كه تيم  حسن  روحاني در حال  رايزني گسترده  با صنايع  و شركت هاي معتبر براي كسب راهكار ها براي برون  رفت از ركود  فعلي است  .

اما امروز او در يك مصاحبه گفت  كه كار بسيار سختي را در پيش دارد و هيچ  دولتي سخت تر از دولت 11 ام  نيست .

در كنار ان  كم كم  بايد منتظر روشن  شدن  تيم و تركيب كابينه جديد ايشان  باشيم  .از سوي ديگر امشب احمدي نژاد با مردم صحبت مي كند .  برنامه زنده سخنان رياست محترم جمهوري در حالي امشب پس از اخبار ساعت 21 به روي آنتن شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي مي‌رود كه تا به حال 2 بار به تاخير افتاده است.  امشب صحبت ها 2 بخش خواهد بود  1-  پاسخ  به  انتقادات  و 2-  گزارش عملكرد .

اما خبرهاي اقتصادي را بايد كم كم  خداحافظي مديران  فعلي و رسيدن مديران  جديد دانست  .

در نرخ ارز خبر ديروز جو را كمي به هم  ريخت اما  دلار بار ديگر با  ثبات و اندك كاهش در 3340 و 3320 دست و پا مي زند  و دقت كرده ايد كه  حركت  دلار از حركت هاي 100  و 200  توماني به  حركت هاي 5 و 10  توماني رسيده است و اين  يعني تثبيت  دلار . البته در مورد  اين خبر تحريم نيز بايد اذعان داشت  كاهش واردات خودرو به طور مستقيم  كاهش تقاضا  براي ارز را به همراه  دارد . در كنار اين مي توان  به  بهبود وضعيت  بازار نفت در بازارهاي جهاني هم  اشاره  كرد .

اما  بر خلاف اين همه خبر بد بازار هاي جهاني خوش خبر هستند . بازارهاي جهاني با  كاهش نرخ  شمش طلا  و رسيدن  به 1242  دلار آغاز كرد  و با كاهشي شدن دلار وضعيت سكه  ريزشي شده . اما در يك  اتفاق جالب پس از مدت ها  شاهد  بوديم كه نفت  101 دلار را  لمس كرد  .فلزات امروز صبح  با  ثبات نسبي  مواجه  شد  كه مس در قيمت هاي بالاي 6970  و روي نيز در محدوده  1840  است كه مي تواند در بازار امروز تا حدودي موثر باشد .

اما در بازار امروز شاخص بارديگر يك  روز چند صد واحدي و خوب را در پيش داشت  . واقعاً شانس داريم كه  پارسان و خليج  فارس كم  رمق هستند وگرنه روزي 1200  واحدي روي شاخ شاخص بود! شاخص امروز در 888 واحدي قرار گرفت كه  به  52735 واحد رسيده كگل، شپنا،كچاد،بانك ملت ،مخابرات،ومعادن،شبريز ،مپنا و مس شركت ايي بودند كه در رشد شاخص موثر بودند و در كنار ان خليج  فارس و  فولاد دو شركتي بوده  كه اگر امروز كمي مراعات و دقت مي كردند  شاخص را  به رشدي 1000 واحدي مر ساندند .

پتروشيمي ها در انتظار تعديل!!!

در بازار امروز و در نمادهاي پتروشيمي شاهد نوسانات مثبت سهام اين گروه بوديم همانطور كه در گزارش ديروز اشاره داشتيم هر گونه نوسان منفي و اصلاح قيمتي در پتروشيمي ها فرصت خريد ميباشد البته در انتخاب سهام اين گروه بايد دقت فراواني شود و تنها به سمت سهامي رفت كه پتانسيل تعديل مثبت بالايي خواهند داشت

امروز شيميايي ايران كه قيمتهاي منفي ديروزش را فرصتي براي خريد ارزيابي ميكرديم امروز با صف خريد و رشد قيميت مواجه شد قيمتهاي 3300 توماني در انتظار شيران ميباشد سهمي كه در صورت عبور از سطوح قيمتي 3300 توماني تا سطوح قيمتي 3500 تومان جاي رشد را خواهد داشت . در اين  سهم شنيده ها از احتمال تعديل سود در گزارش پيش رو  حكايت  دارد .

امروز پتروشيمي شازند با صف خريد در قيمتهاي بالاي 1500 توماني تثبيت شد فردا اگر شازند بتواند از سد قيمتي 1600 توماني بگذرد كار سختي را به پايان رسانده و به نظر ميرسد عملكرد خوبي دارد.  شازندي كه اين روزها سخن از تعديل مثبت 300-360 تومانيش در عملكرد 3 ماهه ميگويند.

اما شايعه احتمال اعلام سود 520 توماني در زاگرس باعث شد تا امروز شاهد روند صعودي و رشد قيمتي اين سهم در سطوح قيمتي بالاي 2200 توماني باشيم زاگرسي كه فعلا هدف قيمتي 2500 توماني را در پيش روي خود دارد اما در صورت تعديل مثبت اهداف قيمتي بالاتري در انتظار اين سهم خواهد بود . به نظر ميرسد چشم انداز سهم هاي دلاري و صادرات  محور نظير مس  و زاگرس براي سال 93 و 94 قوي باشد .

در اين  گروه  فارس خبرهاي متفاوتي را در خود دارد يكي از گزارش عجيب شركت خبر مي دهد و ديگري از تعديل سود . اما مهم ترين خبر اين  روز هااين  است كه  گفته مي شود حقوقي هاي قدر بازار نظير نفت و گاز و صندوق مشغول خريد سهم  هستند . دقت كنيد اين عزيزان  با ديد ميان مدت و بلند مدت  سهم مي خرند . دقت  داشتيد كه  امروز اكثر زير مجموعه هاي پارسان مثبت  بودند اما خود  سهم  مدام  عرضه ميشد  . دليل اين  امر در پيش بودن خريد حق تقدم هاست كه  1% شركت است و تا غدير كار خودرا روي اين حق تقدم  ها  تكميل نكند خبري از رشد سهم نخواهد بود. سهامداران  پارسان بايد ارزو كنند كه هر چه  سريعتر حق تقدم ها  به  فروش برود .

به رنگ شاخص!!

در بازار امروز شاهد رشد بي امان قيمتي سهام سرمايه گذاريها بوديم سرمايه گذاريهايي كه هم راستاي شاخص به رشد قيمتي خود ادامه ميدهند به نظر ميرسد سرمايه گذاريها همچنان با ديد ميان مدت به روند صعودي خود ادامه دهند به خصوص اينكه روز به روز بر ارزش ان اي وي و پتانسيل تعديل مثبتشان افزوده ميشود

امروز پتانسيلهاي بنيادي وبانك بيشتر از ان چيزي است كه بتوان به راحتي از كنار اين سهم گذاشت حتي برخي از تحليلگران اعتقاد به سود 140 توماني اين سهم براي سال 92 را دارند حال افزايش سرمايه و احتمال عرضه هلدينگ سيماني به نام سيدكو نيز بر اين پتانسيلهاي خواهد افزود قيمتهاي 600-620 توماني در انتظار وبانك ميباشد

خبرهايي در خصوص احتمال ارائه گزارشات پتروشيمي جم در هفته اينده باعث شده تا وصندوق مجددا با اقبال بازار همراه و شاهد نوسانات مثبت در اين سهم باشيم وصندوقي كه با امدن جم و عرضه سهام اين شركت هم بر سودش افزوده ميشود و هم ارزش ان اي ويش بالاتر ميرود . در اين  سهم خبرهاي سود و فروش محكم پتروشيمي جم در بورس كالا  و خبر رشد قيمت  شرانل براي رشد صندوق كافي بود .

امروز سرمايه گذاري سپه با عرضه هاي سنگين مواجه شد اما اين عرضه هاي سنگين مانع از رشد قيمتي سهم نشد به زودي وسپه به سطوح بالاي 200 تومان و هدف قيمتي 220 توماني گام خواهد برداشت.

پالايشيها و گزارشات انرژي بخش!!

در بازار امروز گزارش تعديل مثبت بالاي 50 درصدي سود پالايش نفت لاوان و شايعه تعديل مثبت 400 درصدي سود سال 92 اين شركت پالايشي در كنار اخبار مثبت از احتمال تعديل مثبت سود سال 92 اين شركتها باعث شده تا مجددا شاهد اقبال بازار به نمادهاي پالايشي باشيم

امروز پالايش نفت اصفهان تا سطوح قيمتي 2900 توماني رشد قيميت را تجربه كرد براي شپنا انتظار رشد قيمتي تا سطوح 3200 توماني را داريم شنيده ميشود شپنا با تعديل مثبت 10 درصدي مواجه ميباشد مضافا اينكه سود سال 92 شركت از بابت افتتاح طرح بنزين سازي قابليت رشد خوبي را دارد . از سوي ديگر شنيده  شده  شپنا در مجمع تقسيم  سود ندارد و البته  سود تقسيم مي شود اما  صرف افزايش سرمايه خواهدشد . رقيق تر شدن  سهام  شپنا  به  رشد قيمت او كمك  شاياني مي كند و اقبال  بازار به سهم  بيشتر مي شود .

امروز پالايش نفت شيراز همچنان در سطوح قيمتي 2200-2400 توماني در نوسان ميباشد شيرازي كه سهامدارانش اين روزها انتظار حمايت از سوي پارسان و رشد قيميت سهم تا سطوح 2600 توماني را دارند

اما ظاهرا حمايتها و استقبال از شبريز بيشتر است شنيده ميشود در بلوك پتروشيمي تبريز شبريز با اتكا شراكت داشته است كه شبريز از اين بلوك 36 درصد را نصيب خود نموده است پتانسيل بلوك پتروشيمي تبريز بتعث اقبال به اين سهم شده است.

در اين  گروه  شنيده  شده  هفته  بعد  سهامداران شبندر نيز چشمشان به جمال  اين  سهم  روشن مي شود .

سيماني از جنس طلا!

اين روزها سهام سيمانيها در رالي صعودي بساير خوبي قرار گرفته و به قولي وارد موج سوم صعودي خود شده اند سيمانيهايي كه علاوه بر خبرهاي خوبي نظير احتمال افزايش نرخ مجدد سيمان به طور قطعي امروز خبر از برطرف شدن مشكلات صادراتشان در كنار افزايش نرخ بسيار خوبي در صادرات محصولاتشان داده شد امري كه ميتواند سود سهام سيمانيهاي صادراتي را با رشد قابل توجهي همراه سازد

امروز سيمان درود همچنان با روند صعودي به كار خودادامه داد سيمان درودي كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي دارد و به دليل سرمايه اندكش مورد توجه ويژه گروه طرفدار سيمانيها قرار دارد در سطوح قيمتي 1500-1520 تومان شاهد افزايش عرضه ها را در اين نماد سيماني خواهيم بود

امروز صف خريد سنگين سيمان هگمتان سنگينتر شد اين سهم سيماني كه از نظر حجم صادرات بزرگترين صادر كننده سيمان در كشور ميباشد با صف خريد سنگين خود به سمت اهداف قيمتي 700 توماني گام برميدارد

عرضه هاي بسيار سنگين هلدينگ توسعه صنايع سيمان در نماد سيمان شرق هم كارساز نبوده و حتي كار به جايي رسيده كه اگر اين عرضههاي سنگين همچنان ادامه يابد به زودي اين سهامدار حقوقي از تركيب سهامداري سيمان شرق خارج خواهد شد سيمان شرقي كه اين روزها بازار از پتانسيلش براي اعلام سود 50 توماني براي سال مالي اتي سخن ميگويد .

در اين  گروه از ستران  نيز خبر مي رسد خبرهاي خوبي را احتمالاً در اين  سهم خواهيم  شنيد .

صدقه  سر فخوز!

در بازار سراسر مثبت اين روزها معدني ها هم از گردونه رو به رشد بازار جا نماندند و امروز شاهد روند مثبت بسيار خوبي در معدنيها بوديم معدنيهايي كه بازار انتظار سودخوبي در عملكرد 3 ماهه پيش رو از نمادهاي اين گروه را دارد . مهم ترين عاملي كه  باعث رشد توجه  به اين  گروه  شده بحث محصولات  فخوز است  . اين  سهم ديروز در قيمت هاي 6400  ريال  باز شد . البته  10 ميليون  سهم  جابجايي زده  شد اما  نكته  بسيار مهم  اين  است كه  امروز يك  اتفاق جديد رخ  داده  . علاوه  بر رشد قيمت مس در بازارهاي جهاني خبر تعديل احتمالي سنگ  آهني ها ناشي از رشد بودجه  فروش فولاد خوزستان  خبر ديگري است كه شرايط را  براي اين  سهم و به  طور كلي گروه  سنگ  آهن تغيير مي دهد .

به نظر ميرسد رشد قيمت كوتاه مدت  تا  6800  ريال در انتظار ومعادن  باشد .

وسپه و اميد هم  با  رشد احتمالي مواجه مي شوند اما  سرعت  رشد ومعادن  بيشتر است  .

امروز سنگ اهن چادرملو كه هم با پتانسيل تعديل مثبت عايدي مواجه ميباشد و هم پتانسيل عرضه فولاد ارفع را دارد با رشد قيمتي به سطوح 1300 توماني رسيد نهايتا كچاد ميتواند تا قيمتهاي 1400 توماني با رشد قيمتي همراه شود. ديروز هم  عرض شد  كه  كچاد  و كگل نرخ  فروش گندله  و سنگ  آهن  را  بر اساس بودجه  12600 ريالي فخوز در نظر گرفته اند حال  انكه  طبق اعلام  فخوز بودجه  اين شركت در محدوده  16000 ريال  بوده است . اين  رشد 26% در بودجه  قطع  به  يقين  با  رشد مناسب در توليد و فروش نيز همراه  بوده و احتمال  اين كه  گزارش هاي 3 و 6 ماهه  شركت هاي كچاد  و كگل با  رشد جدي سود مواجه  باشد وجود دارد .

اگر همين حالا  بخواهيم  بودجه كچاد  را  با  نرخ هاي جديد محاسبه كنيم معادل 450 ميليارد تومان  به  سود كچاد  اضافه مي شود . اين  تازه  فقط از محل رشد قيمت است و اگر رشد توليد را نيز به ان  اضافه  كنيم  اين عدد به  530  ميليارد تومان خواهد رسيد . حال  آنكه اثر افزايش بهره مالكانه  كمتر از 180   ميليارد تومان است و اين  افزايش نرخ مي تواند  سود كچاد را در پايان دوره  به حداقل 2400 ريال  برساند و اگر پي به اي حداقلي را  براي اين گروه  6 در نظر بگيريم محدوده  15000 ريال  براي مقطع  2 ماه  پيش رو  منطقي است .

براي كگل نيز پيش بيني همين تعديل سود مي شود .

به ميان مدت ها توصيه مي شود كچاد  و كگل را  براي ميان مدت در پرتفوي خود داشته  باشند .

اما صف خريد كالسيمين با فشار عرضه ها از بين رفت كالسيميني كه به نظر ميرسد جاي رشد قيمتي بالايي را تا زمان انتشار گزارش 3 ماهه اش نداشته باشد عملكرد 12 ماهه سال 91 اين سهم چندان چشمگير نبوده و نتوانسته انتظارات را براورده نمايد به همين دليل نيز بازار در انتظار گزارش 3 ماهه اين سهم ميباشد

امروز فراوري به سطوح قيمتي 680 توماني رسيد فراوري پتانسيل تعديل مثبت خوبي را دارد اما اين تعديل مثبت انقدر سنگين نيست كه قيمتهاي فعلي را توجيه پذير نمايد برخي از خبرها حكايت از مذاكره فشرده غدير براي خريد فراوري به منظور پررنگتر كردن هلدينگ معدنيش را دارد.

چهارگوشه بازار!

امروز نفت ايرانول كه طيف وسيعي از سهامداران حقيقي را در پي خود دارد با تقسيم سود عالي در مجمع امروزبا بازدهي 12 درصدي بازگشايي شد ايرانولي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را در سودس ال 92 خود خواهد داشت و شنيده ميشود قصد افزايش 15 درصدي سود سال 92 را دارد

ظاهرا مقاومت 320 توماني در ذوب اهن بسيار شديد بوده و مانع از رشد قيمتي در اين سهم ميشود ذوب اهني كه همگان در انتظار گزارش عملكرد 3 ماهه اش ميباشند تا روند اتي سهم مشخص شود برخي انتظار تعديل مثبت ناشي از رشد قيمت محصولات شركت و برخي نيز انتظار تعديل مثبتي به دليل تاخير در بهره برداري از طرح كك سازي شركت را ندارند.

امروز گروه  بانك  مورد توجه  بود . ديروز در گروه  بانك  با  يك  استراحت بارديگر هجوم دو حقوقي يعني گروه مالي ملت  و صبا تامين  روي دو  نماد  بانك ملت و بانك  كارافرين  باعث بهبود  فضاي گروه  بانك  شد . چنين اتفاقي در سيمان هم  رخ داد  و استراحت  بين  راهي گروه  بود . البته  گروه  بانك  با  سيمان  متفاوت  است اما  به هر حال مي تواند  يك دور رشد ديگر را تجربه كند .

در اين  بين در مورد  ملت  ديروز توصيه  شد به مجمع  برويد و هر كس در حال حاضر سهمي خريد  با ديد  مجمع مد نظر داشته  باشد  . بانك  پاسارگاد نيز به همين  شكل كه  به نظر ميرسد هردوي اينها  طي 1 ماه  بتوانند  با احتساب سود مجمع  15% بازدهي را داشته  باشند . وكار براي نوسان  گيري مناسب است و قيمت هاي 2600 و 2700 ريال  براي نوسان  جالب است  . در بانك  سينا توجه داشته  باشدي امار مثبت  3 ماهه و به  گره  رفتن  مخابرات و رشد قيمت او دو خبر بسيار مهم  براي شركت خواهد بود . او نيز قابليت  رشد خوبي را دارد .

امروز ونوين نيز مثبت بود . در اين  سهم  خبر افزايش سرمايه او از سوي بانك مركزي گويا تائيد شده و به همين دليل بود كه وساخت و وبشهر اين  قدر سنگين معامله و در نهايت صف خريد شدند . البته  گويا غديري ها قصد فروش وبشهر براي حضور در بلوك پارسان  را دارند .

امروز گروه  قند  اكثراً مثبت  شدند . بازي دراين  گروه از دو شركت  قند لرستان و قند پيرانشهر آغاز شده است كه قيمت  شكر در بودجه  آنها  1900 ديده  شده است  . ديروز هم شنيديم كه نرخ  2000 توماني براي شكر جدي شده  بود  با  تماس با چند شركت متوجه  شديم كه اين  موضوع  وجود داشته  اما  گويا ترس از بيان  ان به دلايل مختلف مي رود و برخي ديگر نيز اين  نرخ  را  به  نيمه دوم  سال 92 نسبت مي دادند .

در صورتي كه خبر به  صورت  رسمي تائيد شود شرايط براي گروه متفاوت خواهد بود . خريد شركت هايي مانند  لرستان، اصفهان ،قپيرا  و هگمتان جالب توجه است  . البته  ريسك  تكذيب خبرهر لحظه  وجود دارد اما  به نظر ميرسد تصميم  به  رشد قيمت منطقي باشد  . پيش بيني ميشود اكثر شركت هاي اين گروه  رشد 20 تا25% را در طول 1 ماه  آتي تجربه  كنند .

در بازار تنها  سهمي كه  رشد نكرده  همراه اول است . به نظر ميرسد او و مخابرات جز دو سهمي باشند كه  شرايط بازار با كمك  آنها  بتواند در روند  بازدهي معقول و  متفاوتي رفتار كند . به خصوص همراه كه مظلوم واقع  شده  .

در بازار امروز پس از رشد شيران  بارديگر واتي با  رشد مواجه  شده و البته وصنعت  را نيز به  دنبال  خود كشانده است . اين دو سهم  طي اين  مدت  بازدهي هاي عجيبي را  نصيب سهامداران كرده اند .

بايد به  بترانس اشاره  كرد كه  تحولات  مپنا او را نيز با خود  بالا  مي كشد اما  به مانند مپنا  فقط چشم  انداز است كه شرايط اين  سهم  ها  را تغيير مي دهد .

اما  امروز فولاد منفي بود كه  در ميان مدت  سهم اصلاح مي شود اما  كوتاه مدت  حتي ممكن است  به  زير 500 تومان هم  برسد . البته خريد با ديد  افزايش سرمايه  بسيار مناسب است .

دراين گروه  فخوز غوغايي به پا كرده و قطعاً با تعديل خوبي به  بازار مي ايد .

اگر قرار باشد چشم انداز شرايط كشور و سهمي مانند مپنا  اين  قدر روشن باشد  كه  با اين  حجم  خريد شود  شرايط حفاري بهتر از مپنا خواهد بود . به نظر ميرسد با  وجود اين كه  شنيده مي شود گزارش 3 ماه  با پوشش مناسب اما  بدون تعديل است. قيمت هاي محدوده  4500  تا  4700 ريال  بهترين  قيمت  براي سهم  است و هدف اين  سهم  نيز 5500 ريال  خواهد بود .

در بازار امروز رمپنا  بازهم صف خريد شد . امروزشنيده  مي شد كه رفان  مدير عامل قبلي مپنا  به  سمت وزارت نيرو منصوب مي شود   اين موضوع  اثرات  بسزايي را در اين  سهم  دارد البته  بايد ديد  اين خبر قطعي مي شود  يا خير . واقعاً جماعت بورسي ما طوري است  كه با اين  خبر اگر خريد مي كند  كار بسيار پر ريسكي را  انجام  مي دهد  اما حكايت  رسيدن  رفان  به وزارت نيرو  و مپنا مثل حكايت  ماست و درياست  كه اگر بشود چه  دوغي مي شود!

در گروه  رايانه چيزي شبيه مپنا  براي رانفور هم  گفته مي شود كه اگر قاسمي به  بانك مركزي برود  براي رانفور خبر خوبي خواهد بود . اين  سهم  چشم  انداز و اينده خوبي دارد و به نظر ميرسد در كنار رتاپ بازدهي خوبي رادر ميان مدت  داشته  باشند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

12 تير92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم