جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 27 خرداد 92

گزارش بازار دوشنبه 27 خرداد 92

نوید خاندوزی
ژوئن 17, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 27 خرداد 92

48 هزار،حُسن حضورحَسن !

گزارش بازار – بتاسهم 19:10  امروز دوشنبه ، بازار سرمايه  در يك شادماني نسبي از انتخابات  و شك  و دودلي از احتمال ادامه  روند  موجود  قرار داشت . قبل از هر چيز اگر امروز گزارش بازار كمي دير به روي سايت امده است  به دليلي لحاظ كردن  برخي صحبت هاي اقتصادي و سياسي حسن  روحاني در گزارش و پيش بيني هاست .

اما در بازار امروز وضعيت  كمي عجيب و جالب به نظر ميرسيد . ابتدا فشار عرضه  وجود داشت  بخشي از دلايلي كه ديروز براي فروش ذكر شد امروز هم  وجود داشت  . بخشي از اين ريزش به دليل ماهيت  بازارهاي مثبت و استراحت  بعد از ان  است  . معمولاً در بازار و در روز هايي كه  بازار سرمايه و سهام  يك  الي 2 روز مثبت است ان هم از نوع  آتشين  ان  بازار در روز بعد  با فشار عرضه مواجه مي شود . بسياري در منفي چهارشنبه سهم خريدند و در مثبت امروز با  سود 10 تا 12% بسياري از سهم ها  را  فروختند تا  در كوتاه مدت  سود  شناسايي كنند . اين  فشار منطقي است  . اين  به نوعي پياده و سوار شدن  سهام و دست  به  دست  شدن  بسياري از سهم ها در ميان مدت به  سود  بازار است  چرا كه قيمت  تمام  شده  افراد مختلف جابجا مي شود و با قيمت هاي بالاتر اهداف جديد تر براي بازار خيلي راحت تر محقق مي شود . ديروز هم  عرض شد و امروز هم  مي گوئيم  كه اين  عرضه ها از نان  شب براي بازار واجب تر است و باعث مي شود دوام و قوام  بازار بيشتر شود  .  اين  عرضه ها  سبب مي شود  بازار با  دقت و بدون بحث حباب رشد كند  و مدام  سهامداران  در بازار گردش  و چرخش داشته  باشد  . برخي ديگر دليل عرضه امروز را  فشار تسويه  برخي شركت ها و افراد مي دانند به  پايان  ماه  نزديك  شديم و اين  تسويه منطقي است و فشار ان  تا اخر هفته  روي دوش بازار است .

در بازار امروز نگراني برخي از كاهش نرخ  دلار وجود  داشت كه باعث شد فشار عرضه  در ان  صورت بگيرد كه  البته  بيس در سود  بودن  نيز در ان  موثر بود اما  وقتي عدم  افت  دلار به  چشم  امد و حضور اقاي نهاونديان در دولت جدي تر شده  كه  پيش ازاين  از كاهش سنگين  نرخ  ارز استقبال  نمي كرد اميد به  برخي شركت ها برگشته  است  . در مورد  اين  كه  چرا  بازار برگشت  ناشي از يك جنگ  داخلي در بازار است  و اين  جنگ  بين  نقدينگي موجود ، چشم  انداز و  خوش بيني به  بازار و  بحث بازدهي است  . بازار در اين  شرايط  به  بازدهي خوبي در برخي نماد ها دست  يافته است كه پيش ازاين  نقطه  مقاومت  اين  شركت ها  بوده است و با  سرعت در حال رد شدن  ان  است كه  جريان  نقدينگي و خوش بيني به  اينده  يكي از مهم ترين  دلايل ان  است و باعث شده  اين  اتفاق رخ  دهد  . برخي عرضه كننده  شده و برخي ديگر با  نگاه  به  اينده خريد مي كنند  .

اين  روز ها  بارها در سايت يك  توصيه  را تكرار مي كنيم . فضاي فعلي فضاي انتقال  است  . نه  دولت  فعلي مي تواند  سياست گذاري اجرايي قوي داشته  باشد و نه دولت  بعدي مي تواند  چيزي را اجرا كند.  دراين  فضا  فقط حرف و چشم انداز است كه  به بازار شوك  وارد مي كند . اين شرايط را در حال حاضر داريم و جو خوشبيني تا  زماني كه  بازار از روحاني و دولت او نكته  منفي نبيند مسير مثبت  را  طي مي كند  .

تا  به  امروز با  اعلام  اين كه  دولت  بعدي در سياست خارجي تعقل و در هاي باز  و در بخش توليد رونق را اجرا مي كند نكات خوبي كه  براي بازار يك دريچه جديد براي خوش بيني و چند واحد رشد پي به اي  است  .

دقت داشته  باشيد . امروز حسن  روحاني تاكيد كرد  قصد دارد سرمايه هاي سنگين و راكد مردم و پس انداز ها  را  به  سمت توليد هدايت كند . براي اين  كار به نظر شما چه راه  حلي را ميتوانيم  داشته  باشيم ؟؟ قطعا  2 راه  به  ذهن مي رسد 1-  جذاب كردن  نرخ  سود  بانكي و حضور نقدينگي در بخش هايي مانند  بانك  2- حضور نقدينگي در طرح هاي مولد و توليدي  كه در راستاي مشاركت در سهم و پروژه ها و افزايش سرمايه ها محقق مي شود . البته  ايجاد  شركت هاي هدلينگ  با كمك  مردم  نيز نكات  جالب ديگري است كه در قالب صندوق هاي سرمايه  گذاري مي تواند  محقق شود .

تا  بدين  جا  اين  براي بازار خوب است  هم  مي تواند در راستاي هدايت  درست  نقدينگي گام  بردارد  و هم  به  بازار كمك كند . از سوي ديگر تضعيف بازارهاي رقيب نيز براي بازار سرمايه  خود  يك  نقطه  قوي و محكم  به  شمار مي رود به  يك  روايت  44 و به  روايت ديگر 54 هزار ميليارد تومان نقدينگي در بازار سكه و ارز مي چرخد و برخي از احتمال  14 ميليارد دلار ارز خانگي خبر مي دهند اين همان بخشي از نقدينگي است كه حتي اگر 10% ان هم  نصيب بورس شود  ان  وقت كسي نمي تواند  جلودار اين  بازار باشد  .

البته  جلوي اين  سيل خروشان  را  بايد به نوعي گرفت كه عرضه اين  روزها  بخشي ازاين همين سياست  است و بورس نيز به  سرعت  بايد به دنبال عرضه هاي اوليه  باشد .

و اما  پس ازاين مقدمه  طولاني به  سراغ  بازار امروز ميرويم  .

امروزدر ابتداي وقت  وضعيت منفي بود و اكثر شركت ها  عرضه  شدند و شايد تنها  چند  سهم در صفوف خريد باقي مانده  بود  اما در نيمه دوم  با عدم  سقوط ارز  و بهبود نسبي خريد ها وضعيت  تغيير كرد و بارديگر موج  تقاضا به  بازار بازگشت  كه  سردمدار ان گروه  فولاد و سنگ  آهن  است . در گروه  پتروشيمي و  پالايش شايد فردا خبرهايي از موج  خوب صادرات و بازگشت  پالايشگاهي ها  بتواند  اين  گروه  را نيز با خود همراه  سازد  .

اما  براي بازار فردا به نظر ميرسد با  صحبت هاي امروز حسن روحاني بازار فردا نيز مثبت باشد اما بازهم  موج هاي عرضه را داشته  باشيم  . امروز نيز اخر وقت  برخي براي موج مثبت  فردا خريد مي كردند و احتمال  اين كه  بارديگر صف نشيني را  شاهد  باشيم  وجود دارد .

در مورد  شاخص يك  نكته  را عرض كنيم اين كه  برخي معتقدند  شاخص با اين گارد  صعودي هيجاني دارد و نياز به  يك  استراحت  قوي خواهد داشت  . حقيقت  امر اين  است  اين  هفته  و شرايط سياسي و اقتصادي كلان  هفته اي كه در ان  قرار داريم  با هفته  قبل و تحليل هاي قبل متفاوت  است  . نوعي خوش بيني مفرط اين  شاخص را حركت  مي دهد و به  سمت جلو  پيش مي برد و اميد است كه مسير قيمت ها حبابي نشود . همين جا مي گوئيم كه  با حباب فاصله بسيار زيادي داريم و جا دارد كه  پتانسيل هاي بسيار زيادي از بازار ازاد شود اما  در كوتاه مدت  برخي 49600  را هدفي مي دانند كه  شاخص با  برخورد  با ان استراحت مي كند و برخي ديگر معتقدند شاخص در اعداي بالاي 52 هزار ارام  مي گيرد .

و حالا  سري به  حاشيه هاي بازار مي زنيم  …

قبل از هر چيز در وضعيت  سياسي بايد خيلي از مسائل را همزمان دنبال  كنيم . خوشحاليم كه  پس از مدت ها  دنيا  اين  طور به  ملت  ايران  احترام مي گذارد . ديروز شاهد  ان  بوديم كه  روسا و سفراي ريز و درشت  بسياري از كشور ها  به حسن روحاني تبريك  گفتند . تبريكي كه نشان  مي دهد از نظر استراتژيك آنها  نيز از وضعيت موجود راضي تر هستند و اين  مي تواند همان چيزي باشد  كه  بازار دنبال  ان  است . امريكا نيز بارها  پيغام داده و البته  حسن  روحاني نيز دراين كنفرانس علني براي امريكا چند  شرط گذاشت كه منطقي هم  بود . براي فرانسه و كشور هاي منطقه نيز منطق مذاكره  خوبي وجود  دارد .

امروز در كنفرانس حسن  روحاني اتفاقات  مهمي كه  بخواهد  بازار را  متحول كند نبود  براي بار اول خوب بود و البته  تاكيد ايشان  بر فضاي تعامل پيغام مهمي براي دنياست . در كنار اين موارد اشتون نيز ابراز اميدواري كرده و معاون  قبلي آژانس نيز حالا  خوش بين  است  . اما در كنار اين  بحث ها  به گمانه  زني ها از كابينه نيز مي پردازيم كه  حضور نهاونديان در كنفرانس نكته  بسيار جالب توجهي بود . اين  روز ها  افراد مختلفي براي كابينه پيشنهاد مي شوند كه  هر يك  براي خود غول بزرگي در كشور هستند . در سياست خارجي از اقاي ولايتي و يكي از برادران لاريجاني صحبت مي شود ، موسويان و وزير خارجه  فعلي نيز مورد نظر هستند  . در حوزه  اقتصاد و صنعت 3 چهره  نهاونديان،جهانگيري  و شريعتمداري مورد  توجه  بوده و البته در كنار ان  دكتر نوبخت و دانش جعفري هم  مطرح مي شوند . در حوزه  انرژي  و نفت  نعمت  زاده ، تركان ، زنگنه 3 فردي هستند كه  قطعاً سكان  نفت  ايران  را در اختيار خواهند داشت  . به هر حال  فراد  خوشنامي هستند و بازار نيز از آنها  استقبال  خواهد كرد .

اما در كنار اين  شرايط ديروز شاهد  ان  بوديم  كه  دلار با  ثبات در 3500   و 3450 نگراني ها و گمانه  زني ها از ريزش را به  فراموشي سپرد . برخي معتقدند  نقدينگي موجود در جامعه و برخي ديگر سياست دولت  را  در مورد  عدم  ريزش قيمت  دلار موثر مي دانند . و البته  اين  كه  تحريم ها  ناگهان  برداشته نمي شود و نياز به  دلار وجود دارد . قطعاً ارز تك نرخي در دستور كار دولت خواهد بود  اما نرخ اين  ارز مشخص نيست . اگر نهاونديان  به  سمتي در دولت  برسد ارز پايئن عملي نمي شود چرا  كه ديدگاه ايشان ارز منطقي و حتي براي كمك  به داخل رو به  بالاست  .

امروز بازارهاي جهاني كار خود را  با  رشد نفت تا 98 دلار آغاز كرد و  ، ريزش اندك  طلا را داشتيم . امروز البته  كاهش قيمت مس تا 7020  دلار  و روي تا 1820  دلار خبر خوبي نيست و كمي نگراني ها  را ايجاد  كرده است اما  بازار اين  روز ها  به بازارهاي جهاني كم توجه است  . در مجموع  پيش بيني مي شود كم كم حاشيه هاي مثبت بازار روي بهتري را  به  بازار نشان  دهند .

و اما  شاخص …

امروز شاخص با كمك  كچاد و فولاد  با  رشدي 515 واحدي مواجه  بود  كه دراين رشد 6 نماد كچاد، فولاد ، مس ،كگل،بانك ملت  و پاسارگاد اثرات  بسزايي داشتند . به نظر ميرسد فردا  نيز شاخص رشد داشته  باشد اما  شدت  امروز را نمي توان براي او  متصور بود . حركت نزديك  به  3 هزار واحدي در عرض 4 روز شوخي نيست و نشان  مي دهد  اين  فنر با  قدرت  بالايي باز شده  . رسيدن  به نقطه 48333 ركورد  جديدي است  كه نمي توان از كنار ان  گذشت  .

و اما در بازار چه خبر بود …

معدنيها همچنان پيشتاز!!!

در بازار امروز سهام معدني همچنان با اقبال بازار به نوسانات مثبت خود ادامه دادند معدنيهايي كه اين روزها خبرهاي خوبي از ميزان و توليدشان به گوش ميرسد امري كه با توجه به قيمت فروش بالا ميتواند زمينه ساز تعديل مثبت خوبي در عملكرد 3 ماهه شركتهاي اين گروه باشد. شمش فخوز كم  نشده و محصولات فولادي پرتقاضاست و اگر سياست  توليد حسن  روحاني پيش برود بي شك  گروه  فولاد و سنگ  آهن  با  تقاضاي بالايي مواجه مي شود .

امروز گلگهر با صف خريد به استانه قيمتهاي 1100 توماني رسيد فردا روز مهمي براي كگل ميباشد سهمي كه در صورت عبور از قيمتهاي 1100 توماني سطوح قيمتي 1200 توماني را در پيش خواهد داشت شنيدهميشود در مجمع پيش رو شاهد تقسيم بيش از 80 درصد از سود اين سهم سنگ اهني خواهيم بود

اما يار دوقلوي كگل يعني كچاد هم امروز با رشد و بازدهي بسيار عالي 16 درصدي بازگشايي شد شنيده ميشود كچاد قصد افزايش سرمايه 100 درصدي را در دستور كار دارد همچنين اين سهم سنگ اهني با توجه به افزايش توليد و فروش توانايي تعديل مثبت 10-15 درصدي را در عملكرد 3 ماهه خود را خواهد داشت . امروز كچاد در قيمت هاي 1160 پا به  بازار گذاشت كه  با توجه  به خبرهاي مجمع و اين كه چند شركت  فولاد  و گندله  سازي را در راه دارد  براي ميان مدت  مي تواند كچاد  يكي از بهترين گزينه ها  باشد  .

اما ملي مس برخلاف انتظارها امروز با نوسانات مثبت تا قيمتهاي 330 توماني همراه شد فملي پتانسيل رشدبالايي نخواهد داشت و احتمالا در همين سطوح به تعادل خواهد رسيد همانطور كه در تحليل اين سهم عنوان شد فملي در صورت تسعير ارز با قيمتهاي ازاد جاي رشد عايدي خوبي را خواهد داشت اما در 3 ماهه  اخير مشكلاتي پيش روي فروش شركت  وجود داشته  است  .

در بازار فردا  ممكن است گروه  روي با  كاهش جهاني و افت  دلار با  عرضه مواجه  شوند .

مسير حفاري و مپنا!

در بازار امروز شاهد دو دستگي در تجهيزاتيها بوديم مپنا و حفاري با روند مثبت و اذراب و فاراك با نوسانات منفي همراه بودند به نظر ميرسد با توجه به حاكم شدن دولت اصلاحات و احتمال كاهش تحريمها شاهد تاثيرات مثبت در نمادهاي تجهيزاتي به خصوص در بخش توسعه فعاليتهايشان و تامين قطعات مورد نيازشان باشيم . به  واقع  چشم  انداز حفاري  و مپنا  روشن تر است  اما  توصيه مي شود  به  سود  سال 92 مپنا دل خوش نكنيد چرا  كه  بايد در سال 93 منتظر شكوفا  شدن  اين  صنعت  باشيم  .

امروز صف خريد سنگيني مپنا را در برگرفته و باعث شكسته شدن مقاومت 320 توماني سهم به همراه صف خريد بسيار سنگينش شد مپنايي كه شنيده ميشود با امدن دولت جديد اميد زيادي براي دريافت بخش اعظمي از مطالباتش پيدا كرده است مپنا پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 360 توماني را دارا ميباشد

اما مجمع پيش روي حفاري با احتمال تقسيم سود 100 درصدي و احتمال افزايش بيش از پيش سود سال 92 اين شركت باعث شد تا امروز شاهد رشد قيمتي حفاري تا سطوح 440 توماني باشيم در صورت تعديل مثبت حفاري انتظار قيمتهاي 500 توماني را برا اين سهم را داريم

امروز اذراب همانطور كه بارها هشدار داديم از قيمتهاي 500 توماني پايينتر امده و به سمت حمايت 480 توماني خود با اصلاح روند قيمتي همراه شد اذراب به هيچ وجه از ديد بنيادي پتانسيل قرار گرفتن در سطوح قيمتي بالاي 500 تومان را ندارد . البته  در سهم  شايعاتي است كه با  فروش ساختمان  بيش از 1300  ريال  سود  شناسايي مي كند اما جدي نيست  .

چشم ها در بورس كالا !

امروز با نزديك شدن فولاديها به مقاومتهايشان شاهد سيل عرضه در نمادهاي فولادي بوديم فولاديهايي كه پتانسيلهايشان با انتشار گزارشات 3 ماهه سال 92 اشكار خواهد شد و در واقع  معاملات  بورس كالا  نيز آنها  را بسيار خوشحال  كرده است .

امروز فولاد مباركه بالاخره به سطوح قيمتي بالاي 500 توماني رسيد با توجه به سيل عرضه هاي بسيار سنگين امروز در نماد فولاد براي فردا در سوطح قيمتي 520 توماني انتظار روند متعادل را از اين غول فولادي را داريم . البته  امروز يك  خبر از بورس كالا  رسيد كه  فولاد  232 ميليارد تومان  فروش داشته  است  . فردا  سايت را دنبال  كنيد كه  اطلاعات دقيقي از اين  سهم  خواهيم  داد .

اما فولاژ هم در سطوح قيمتي 590 توماني متعادل شد فولاژي كه پتانسيل رشد عايدي تا سطوح 120 تومان را براي سال 92 را دارد كه با اعمال پي بر اي متوسط 5 به هدف قيمتي 600 توماني براي اين سهم در مطع فعلي ميرسيم

اما فخوز را همانطور كه وعده داده بوديم اين سهم درست در قيمتهاي 3200 توماني مورد انتظار ما متعادل شد فخوزي كه جاي رشد بيشتر قيمتي را دارا ميباشد اما شرط اين رشد قيمتي تعديل مثبت در عملكرد 3 ماهه ميباشد . در گزارش فخوز نيز تعديل سنگيني ديده مي شود و به نظر ميرسد سهمي كه  اگر اتفاق خاصي رخ  ندهد 8000 ريال  سود  خواهد داشت و در مجمع  5500 ريال  تقسيم مي شود .

در گروه معادن و فلزات  نيز اين  شركت  يعني ومعادن  با  بازگشايي مثبت كچاد ارزش ذاتي بالايي را از ان خود كرده است امال عرضه كننده جدي دارد . در چهارشنبه  هفته  قبل ارزش ذاتي ومعادن  نزديك  به  8400  ريال  بود كه در طي همين چند روز 240  ميليارد تومان  به ارزش ذاتي اين  سهم  اضافه  شده است  و در واقع ارزش ذاتي ومعادن  را  به  9000 ريال  نزديك كرده  كه اگر 80% ان  را در نظر بگريم  قيمت هاي محدوده  7000 ريال  براي سهم  منطقي است . ما در حال حاضر همه چيز را حد پائين در نظر گرفتيم و پرتفوي خارج  بورسي را نيز آن  چنان  بالا لحاظ نكرديم  . در ومعادن  به نظر ميرسد قيمت هاي 6800 ريال  براي سهم  منطقي و مناسب باشد .

بانكيها و خبرهايي از جنس خوب!!!

در بازار امروز خبرهايي از احتمال افزايش كارمزد بانكها و تسعير ارز موجودي ارزي و وام هاي ارزي با نرخ هاي مبادله اي كه سبب رشد سود اوري بانكها در سال 92 خواهد شد خبر مثبتي بود تا بانكيها همچنان با معاملات پرحجم به روند صعودي خود ادامه دهند . اما عصر جنس خبرها چيز ديگري بود  . حسن  روحاني بر گروه  بانك  تاكيد كرد و انجا را مامني براي جذاب پول دانست . بي شك اين خبر خوبي براي گروه  بانك  است و احتمالاً شاهد افزايش نرخ  سود  بانكي در اولين گام خواهيم  بود .

امروز بانك پاسارگاد با حجم معاملات باورنكردني 99 ميليون سهمي همراه شد پاسارگاد اين روزها اماج اخبار خوب و مثبت است از احتمال تعديل مثبت ناشي از رشد سود ميدكو تا كانديداتوري مديرعامل اين بانك به عنوان گزينه دولت روحاني به منظور كسب صندلي بانك مركزي باعث توجه ويژه بازار به بانك پاسارگاد شده است.

امروز روند رو به رشد بانك ملت كه نشان از فعاليت شديد حقوقيها در اين سهم دارد همچنان دنبال شد بانك ملتي كه به زودي به هدف قيمتي 160 توماني خود خواهد رسيد شنيده ميشود بانك ملت قصد تقسيم سود 80 درصدي را در مجمع خود را دارد . در روز هاي گذشته  روي ملت و كارافرين  به عنوان خوب هاي اين  گروه تاكيد شد .

اما بانك انصار هم با حمايت سهامداران حقوقي خود به سطوح 240 تومان هدف مورد نظر خود نزديك ميشود تا فردا با يك گام مثبت ديگر شاهد انصار 240 توماني باشيم سهمي كه با توجه به پتانسيل افزايش سرمايه جاي رشد سوداوري را دارا ميباشد اما  بازهم تاكيد مي شود شركت هايي مانند  وكارو ملت  قدرت رشد و سود بالاتري را دارند .

اين  روزهابنزين سوپر ميزنند!!!

در بازار امروزخوشبيني به اينده خودروييها به حدي بود كه سهام اين گروهبا صفوف خريد سنگيني به روند صعودي خود ادامه دادند خودروييهايي كه اين روزها انتظار دارند با امدن روحاني وضعيتشان با برداشته شدن تحريمها دگرگون شده و مجددا به رونق سالهاي قبل بازگردند

امروز سايپا در مقابل صف خريد سنگين خود عرضه به ميزان حجم مبنا را شاهد بود سايپايي كه به ست قيمتهاي 110 توماني حركت ميكند سايپا اين روزها با اخبار خوبي همراه نميباشد از احتمال زياندهي براي سال 92 تا احتمال افزاي شزيان براي سال 91 از خبرهاي منفي اين سهم ميباشند

اما ايرانخودرو ديزل هم با خبرهاي يدر خصوص برطرف شدن بخش ياز تامين قطعاتش با صف خريد مواجه شده است البته وضعيت خاور همچنان بغرنج بوده و به نظر نميرسد شركتا بتواند از زياندهي خارج شود

دراين  گروه  اگر قصد ريسك كردن كم و قابليت سود  بيشتري را داريد به نظر ميرسد گروه  بهمن  با حداقل 30  تومان  سود غيرعملياتي مطمئن شرايط بهتري را در اين  گروه دارد .

در كنار ان  شركت هاي سرمايه گذاري اين گروه نظير خگستر ، وبهمن  و وساپا نيز قابل توجه هستند به خصوص وبهمن و خگستر كه  گزينه هاي قوي تر و متنوع تري هستند .

چهارگوشه بازار!!!

امروز سرمايه گذاري گروه توسعه ملي با روند منفي به سمت حمايت 480 توماني خود گام برميدارد با توجه به پتانسيل تعديل مثبت و افزايش سرمايه و پتانسيل شركتهاي زير مجموعه وارزش ان اي وي بالا انتظار توقف روند اصلاحي وبانك را در سطوح قيمتي 480 توماني را داريم

خبرهايي خوبي از حاشيه مجمع ليزينگ ايرانيان مبني بر افزايش نرخخودرو تمايل ويژه خريداران خودرو مبني بر استفاده از تسهيلات ليزينگي به گوش ميرسيد امري كه احتمال افزايش عمليات ليزينگ را در سال 92 در شركتهاي ليزينگي به خصوص ايرانخودرو افزايش داده است امري كه ميتواند منجر به افزايش سود وايران شود اين سهم امروز پس از مجمع با بازدهي 33 درصدي بازكشايي شده و به نظر ميرسد تا قيمتهاي 120 تومان رشد قيمتي راتجربه نمايد

شايعه تعديل مثبت و احتمال اعلام سود 240 توماني توسط شرانل قوت گرفته است همين امر سبب رشد قيمتي اين سهم به سطوح بالاي 1300 تومان شده است براي شرانول هدف قيمتي 1450 و 1500  توماني را انتظار داريم اما  بيش از اين  رشد سهم كمي براي مقطع  فعلي زود  است  . در اين  سهم تقسيم  سود سنگين  تقريباً 100% در مجمع نيز وجود  دارد .

امروز وصندوق نيز پر حجم و پرخبر بود . گفته مي شود كه  سود  سال 92 جم  در محدوده  3500 ريال  است و اين  شركت در قيمتهاي 1500 و 1600 تومان  براي بازار جذاب  خواهد بود . عرضه جم  نزديك  به  400  ميليارد تومان  نقدينگي نياز دارد كه  به نظر ميرسد بازار ان  را  به  راحتي در اين  شرايط هضم  كند  . اگر صندوق يكي از 3 سهامداري باشد  كه  بخواهد  به  نسبت سهم  خود ان  را عرضه  كند احتمالاً نزديك  به  110 ميليارد تومان  سود  شناسايي  خواهد كرد كه تعديل خوبي براي صندوق است  و سود او را  به 900 ريال  نزديك مي كند . اين  سود يعني در حال حاضر قيمت هاي 4500  ريال  براي صندوق منطقي است .

اما اين  روز ها  بازار روي گروه  قند و تا حدودي غذايي چشم  انداز خوبي ندارد كه امروز در سخنان  روحاني تدبير فوري براي اين موضوع نيز مهم  بود . دولت جديد قطعاً با  سياست  هاي ارزي  و وارداتي كنترل مواد غذايي را در دستور كار دارد  و اين  باعث مي شود كم كم توجه ها  از گروه  قند و غذايي به سمت  ساير گروه ها  كشيده  شود و توصيه ما  به عزيزان  اين  است كه كم كم  ازاين دو گروه در پرتفوي خود خذاحافظي كنيد  . اما  ديروز قند اصفهان  اگهي دعوت  به مجمع  و گزارش فعاليت  هيئت  مديره را عملي كرد  كه گويااين  سهم  5000 ريال  سود در مجمع مصوب مي كند . با اين كه  سهم  در قيمت خوبي قرارددارد اما چشم انداز قند اصفهان مي گويد سود  آنچناني در انتظار سهم  نيست . قپيرا نيز با سود 2000 ريالي براي سال 93 آغاز كرده است و او نيز احتمالاً در همين  محدوده  و در نهايت  با افت در 16000 ريال  متعادل شود .

در روز بازگشايي زاگرس اگر در قيمت هاي 18000 ريال  قرار مي گرفت امروز با  اقبال  بهتري مواجه  بود اما  به هر حال  سهم  منفي شده  . منفي سهم  پس از بازدهي اخير منطقي است  . به نظر ميرسد زاگرس اگر بارديگر در قيمت هاي 18000 ريال  قرار گرفت مي تواند  هم  براي نوسان  گيري و هم  به خصوص نگهداري سهم براي بهبود  شرايط مناسب باشد . به  طور كلي گروه  پتروشيمي را به  فروش توصيه نمي كنيم .به خصوص اين  كه از امار متانول خبرهاي خوبي مي رسد  كه  فردا دقيق بررسي مي كنيم . دراين  گروه  پرديس نيز خبرخوب صادرات مناسب اوره  را داشت . در اين  گروه  پرديس زير 1700 و كرمانشاه در منفي فردا مي تواند جالب باشد و البته از منفي هاي فرداي شيران و شازند  نيز نمي توان  غافل بود . بازار كم كم  بايد نگاه خود را  به  گروه پتروشيمي به خصوص انها  كه  صادرات  محور هستند تغيير دهد . البته اين  گروه  3 موضوع مهم  دارد . 1- تحريم  :اگر دقت  داشته باشيد در پيشنهاد جديد 5+1 اولين  چيزي كه  انها  به عنوان  گام  مثبت  پيشنهاد داده  بودند  برداشته  شدن  تحريم  پتروشيمي ها  بود . اين يعني ممكن است در سريعترين  شكل ممكن  با برداشته  شدن  تحريم  اين  شركت ها مواجه  باشيم  . كه خبر خوبي است 2-  نرخ خوراك  : طبق برخي شنيده هاي موثق با هماهنگي هاي به عمل امده  احتمالاً نرخ خوراك در محدوده  1800و 1900 ريال  براي اين  شركت ها  لحاظ مي شود كه عدد  بسيار مناسب و منطقي است  . 3- دلار : در روز هاي قبل كمي نگران  بوديم اما عدم  افت  دلارو سياست كشور در عدم ريزش دلار مي تواند مزيت اين  گروه  باشد از همين  رو اين  گروه  بيشترين سود را از دولت  فعلي خواهد برد

گروه  پالايشگاهي امروز و فردا  بايد اطلاعيه  بدهند .

بحث بندي از بودجه  كه  كاهش درامد  پالايشگاهي ها  را  به همراه داشت ملغي شده و به  زودي شراز و شتران  به  بازار باز مي گردند   كه  گفته  شده  بدون تعديل منفي است . شپنا نيز امروز صف خريد خواهد بود . در مورد  اين  گروه خبرخبرسيارخوبي است كه  رسيده و مي تواند مورد توجه  باشد .

در مورد  بازگشايي انها  امروز گويا جلسه اي در سازمان  براي شفاف سازي اطلاعات  انها  برقرار بوده  كه برخي ديگر چهارشنبه  را موعد  زمان  احتمالي بازگشايي اين گروه مي دانند كه  يك  اتش بازي اين چنيني ديگر را نيزدر پيش داريم  البته  مثل قبل نيست و اين بار فروشنده ها  كمي قوي تر هستند .

در پايان  بايد از آتي هم  گفت كه  با عرضه امروز بازهم  متعادل نشد و نشان  داد  با تحليل و بر مبناي ارزش ذاتي پيش مي رود .

از فارس نيز همه منتظر گزارش پيش روي شركت هستند كه نفت  به خاطر اين  سهم  بازار را  به  اتش عرضه  كشيده است .

در بازار گروه  برق مورد توجه است  كه  انمروز بموتو و بترانس بهتر بودند . در دولت  بعدي با  بهتر شدن  وزارت نيرو اوضاع اين گروه  بهبود خواهد داشت  .

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

27 خرداد92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم