جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 14 ارديبهشت 92

گزارش بازار شنبه 14 ارديبهشت 92

نوید خاندوزی
می 4, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 14 ارديبهشت 92

تغيير ذائقه  بازار!

گزارش بازار – بتاسهم 17:10  امروز شنبه ، بازار سرمايه  در يك شرايط خاص و جالب  توجه  بود كه  با  تغيير چهره و  فيس اف در صنايع  مواجه  بود  . امروز بازار سرمايه ما  يك درس بسيار بزرگ  به برخي سهامداران  داد  كه  نبايد مقابل روند و تحليل ايستادگي كرد . در مورد  گروه  پالايش  و پتروشيمي  و همچنين بحث فولاد و سنگ  آهن  امروز به  طور مفصل صحبت  مي كنيم  اما  اتفاقي كه  امروز رخ داد اين  بود كه  بازار از گروهي كه بازدهي هاي بالايي را در طول اين مدت  كسب كرده  بود كمي فاصله گرفت و به  سمت  ساير نماد ها پيش رفت . اين  تاخت و تاز امروز در بازار باعث شد  تا گروه  فولاد  و سنگ  آهن  شرايط بهتري را نيز داشته  باشند . اين  كه چرا  بازار سرمايه  امروز اين  رفتار را داشت  امري منطقي است كه ابتدا  در يك تحليل كوچك  درون  گروهي و سپس به تحليل بزرگتري نسبت به اين موضوع  اقدام  مي كنيم .

اول اين  كه  قطع به  يقين  وقتي بازار روي گروهي تا  100 و يا حتي 200% بازدهي مي گيرد موج  خروج  و اشباع  ناشي از بازدهي انتظاري افزايش مي يابد  . اگر در روز هاي گذشته  توصيه به  سبك كردن  يك  سوم از سهم هاي پالايشگاهي مي شد از همين  امر بود و يا  برخي عزيزان  به ما خرده مي گرفتند چرا  با  قدرت  خريد را توصيه نمي كنيد دو يا مدام  مي نويسيد  ريسك  آن بالاست … دليل ان  اين  بازدهي است  كه اتفاق افتاده و به  راحتي رنج هاي منفي را روي اين  گروه  فعال مي كند . البته  هنوز شرايط بنيادي اين  گروه و به خصوص گروه  پتروشيمي اين  را نشان نمي دهد كه به پايان خط رسيده  باشند اما كم كم  بازدهي هاي انفجاري را كه در روز هاي قبل داشتيم  را ممكن است  نداشته  باشيم  . بي شك چرخش به  سمت  ساير گروه ها  منطقي است چرا كه در مقطعي كه  بازار 20% رشد كرده  گروه  سنگ و فولاد رشدي نداشتند.

حال  كمي بزرگتر فكر كنيم درست در بازاري كه بازدهي ها  بالاست و رشدي جدي را دارد كم كم  احتمال افت و ركود  بيشتر مي شود  . البته  بايد موارد متعدد دست به دست هم  بدهد  تا اين  اتفاق رخ دهد اما در شرايط فعلي به نظر ميرسد استراحت نسبي را در برخي از گروه ها  به  كل بازار بتوان  تعميم داد . دوستان  به ما خرده نگيريد  كه چرا  از استراحت  بازارحرف مي زنيد مراد اين نيست كه  بازار مي ريزد . خير بلكه اين  استراحت ها  همچون  اب و هوا  براي ما  براي بازار نيز نياز ضروري است . البته  در شرايط فعلي انتخابات هم  موثر است .

اگر فرض كنيم  بازار از اسفند  تا  خردااد  و انتخابات  قرار بوده  5 مسير مثبت  را  طي كند  در هفته  گذشته  مسير چهارم  را نيز تمام  كرد و با  يك  اصلاح در بهترين حالت  وارد مسير پنجم  شود كه  كوتاه تر از مسير قبل است  . در مورد  گروه هاي جديدهم  بايد انتظار داشت  كه  عرضه هاي احتمالي را در چند  نماد داشته  باشيم  و اين  گروه ها نيز متعادل شوند .

البته  برخي براي بازار يك  سناريو قوي را مطرح مي كنند كه  فردا  احتمالاً در نيمه دوم  بازار با يك استراحت  شرايط براي برگشت فراهم مي شود . اين  شايد آغاز همان  موج  5 باشد  كه در پي رسيدن  برخي اطلاعيه ها مي تواند  به  بازار شوك خوبي را وارد آورد .

در نكته  بعد  مسير پتروشيمي ها و پالايشگاهي ها  كمي از هم  جداست  . پتروشيمي ها  هنوز نسبت  هاي پي به اي جذابي دارند  اما در مورد پالايشگاهي ها اين مورد كمي خاص است  .

البته در اين  شرايط بازار نمي توان از عرضه  احتمالي برخي سهم ها  از جمله  پتروشيمي خراسا ن و يا  تاپكو در بازار گذشت  .

و حرف اخر اين مقدمه اين  كه  بازار طي اين  هفته  چند رويداد مهم  را دارد از روند  بازارهاي جهاني، شرايط دلار، روند داخلي برخي خبرها كه  بگذريم  به 3 رويدادميرسيم كه مي تواند در روند  بازار موثر باشند . 1- تحولات  بودجه در مجلس است  2- ثبت  نام  كانديداي انتخابات  رياست جمهوري است كه نكته  مهمي است و 3- نمايشگاه  بورس شايد نمايشگاه  بورس يك  يا دو روز بيشتر نباشد اما  قطعاً قبل از ان  چالش آنچناني را در بازار نخواهيم  داشت  .

اما  بازار امروز چه خبر بود  …

چرخش بازار با توجه  به  رشد بازارهاي جهاني به  سمت  گروه  فولاد و سنگ  آهن  ملموس بود كه  البته  عدم  رشد انها  بهانه  اخير اين  شركت ها  براي رشد به  شمار مي رفت كه  با  شدت  گرفتن  صفوف خريد خود را نشان داد . در كنار ان  سهم هايي كه  بازدهي بالايي را داده  بودند  يعني پالايشگاهي و پتروشيمي با حجم عرضه مواجه  شدند  . البته اين  سهم  ها را خوب مي خريدند اما فشار عرضه در آنها بالا  بود . اين  پروسه  خروج  برخي نوسان گيران  كه روي سود هستند دراين  گروه ها احتمالاً تا چند روز ادامه خواهد داشت  .

در بازار فردا  به نظر ميرسد شاهد  تكرار  رفتار امروز بازار خواهيم  بود  كه  گروه  پتروشيمي و پالايش با فشار عرضه  و سنگ  اهن و فولاد با تقاضا  مواجه  مي شوند . هر چند  انتظار اين  را داريم كه از اواخر وقت  بازار و يا حتي نيمه دوم  بازار گروه  پالايشگاهي نيز تا حدودي جمع و جور شود .

اما  فعلاً رشد بالايي را نمي توان از آنها انتظار داشت  .

در شاخص امروز در 45 هزار شاخص گير كرده  بود اما  به نظر ميرسد  فردا از ان  عبور كند . شاخص با  توجه  به  صفوف خريدو اطلاعيه ها و رويدا ها  شايد بتواند  يك مسير 1200  تا نهايت  1500  واحدي ديگر را نيز تحمل كند اما حركت  بعد  از ان  كند و كند تر  خواهد شد تا  انتخابات  از راه  برسد .

هنوز هم معتقديم كه  شاخص در ميان مدت و كمي پس از انتخابات در مسير رو به  رشدي قرار مي گيرد  .

و اما در حاشيه هاي خوش خط و خال  بازار چه خبر است  …

امروز حاشيه ها  به خصوص انچه در بازارهاي جهاني رخ  داده  بيشتر مورد  توجه بازار بود  . در مورد  سياست هم  اما خبرهاي خاصي به  گوش ميرسيد .

آنچه اين  روز ها در حوزه  سياست رخ مي دهد  بازار را نيز تحت تاثير خود قرار داده  به خصوص تحولات  ماه ها و هفته هاي آتي كه  در سرنوشت بلند مدت  بازار تعيين كننده است . قبل از هر چيز بايد از سياست خارجي گفت  كه اسد  به  شدت  تحت فشاراست و جنگ  عليه او دوباره  بالا گرفته است .امروز گفته  شد كه  اسرائيل بار ديگر به  خاك  اين كشور حمله كرده و كاروان هاي سلاح  را  مورد  هجوم قرار داده است كه اسرائيل از ضعف سوريه دراين زمينه در حال  استفاده است  .  در كنار ان  جليلي و اشتون  بارديگر قرار گذاشته  اند و 25 ارديبهشت  يكديگر را مي بينند . اما  نكته  جالب اين  است كه جليلي نيز تاكيد مي كرد انها  منتظر انتخابات  ايران  هستند .

به نظر ميرسد دور بعدي مذاكرات  به  بعد انتخابات  موكول شود  و شرايط كمي بهتر باشد  .

در حوزه  سياست داخلي اين  هفته  17  ارديبهشت  آغاز ثبت  نام كانديدا خواهد بود كه  يكي از حساس ترين هفته هاي بازار است . پيش بيني حقير اين  است  كه از روز سه شنبه و چهار شنبه  بازار درگير اين  بازي و فضا  شده و سياست  صبر در پيش مي گيرد . در اين  حوزه  هاشمي و خاتمي تعيين  كننده هستند كه تا  بدين جا  شنيده مي شود هيچ  يك  حضور نخواهند داشت  .

نماينده دولت نيز مهم  است و جايگاه او  در اين  زمينه اثر گذار  خواهد بود .

حضور مشايي در اين  زمينه  يعني چالش پشت  چالش در روز هاي بعد  از ثبت نام  …  و اين كه  بازار نيز كمي محافظه كار مي شود .

اما از اقتصاد  بايد  گفت  كه  مجلس از اين  هفته  بودجه  را  بررسي مي كند  كه تحولات ان بر پيكره بازار بسيار موثر است . هدفمندي ، نرخ گاز ، پالايشگاه ها ، بهره  مالكانه و  … همه  ي مواردي است  كه وضعيت  خاص بازار را در دل خود جاي مي دهد . از وضعيت  دلار هم  بايد گفت  كه  پس از كمي افول امروز در قيمت هاي 3600 تومان  قرار داشت   و اين  خبر خوبي است  . برخي معتقدند به  زودي شاهد  حذف اتاق مبادلات  ارزي خواهيم بود و دلار در نزديكي 3 هزار تومان  تك  نرخي مي شود . اما نه در اين  دولت  بلكه در دولت  بعدي …

اما خبرهاي خوب امروز را  بايد در بازارهاي جهاني جستجو كرد . جايي كه  با كاهش نرخ  بهره  در اروپا و برخي اخبار خوب امريكا قيمت ها  شروع  به  رشدي باورنكردني گرفت و از همه  مهم  تر نفت در قيمتهاي 95 دلار و طلا  در 1471 دلار قرار گرفت كه  بسيار عدد مناسبي است . در بازار فلزات  نيز رشد قيمتي مس از همه كامل تر بود و مس در نزديكي 7300  قرار داشت و روي نيز به 1860  دلار رسيده  بود . خبرهاي خوبي كه همه چيز را  به نفع گروه  مس و روي در بازار تغيير داد  و البته  رشد شمش بيلت باعث توجه  به اين گروه ها  شده  بود  .

اما در شاخص بازار امروز با  شرايط خاصي مواجه  بوديم و با  وجود اين كه  سهام هاي شاخص ساز گذشته  با  روندي كاهشي مواجه  بودند اما  بازهم  فولاد و سنگ  اهن جور شاخص را كشيده و با  رشدي 456 واحدي مواجه  شد كه در 7 قدمي 45 هزار واحد قرار گرفت و در نقطه  44993 واحد  قرار داشت. در بازار امروز شركت هاي معدني ، فلزي و فولادي رشد شاخص را  بر عهده داشتند كه  فولاد ، مس، فخوز،معادن، كچاد  و كگل در اين  رشد اثر بسزايي داشتند كه در ان  سو نيز غدير و  نفت تبريز نيز اثرات  منفي را در شاخص داشتند .

اما در مسير كلي بازار مي توان  گفت  كه هنوز هم  اميدر به  بازدهي در بازار بالاست  اما  تغيير ذائقه  ان بيشتر به چشم مي خورد .

گرماي فولاديها دربازار!!!

در بازار امروز شاهد گرماي نمادهاي فولادي و معاملات مثبت در نمادهاي فولادي بوديم خبرهايي از احتمال افزايش بيشتر نرخ محصولات فولادي از يك طرف و شيفت بازار از ساير گروه ها به سمت گروه فولادي به نظر ميرسد سراغاز رالي صعودي با بازدهي 10-20 درصدي در سهام اين گروه خواهد شد . به نظر ميرسد شرايط خوبي را در گروه  فولاد به خصوص 4 نماد  فخوز ، فولاد ، ذوب  و فولاژ شاهد  باشيم  .

امروز ذوب اهن با توجه به خبر افزايش سرمايه در سال 92 و روند صعودي قيمت محصولاتش در بازار مصرف همچنين اخذقرارداد توليد ريل و تامين ريل مورد نياز كل كشور و تبديل شدن به بزرگترين توليد كننده ريل خطوط راه اهن در خاورميانه و افتتاح خطوط توليدي در نيمه دوم سال 92 باعث شد تا شاهد صف خريد سنگين و رشد قيمتي ذوب براي رسيدن به هدف قيمتي 360 توماني باشيم . اين  شركت  براي نوسان گيري بيشتر مناسب مي باشد .

در نماد فولاد مباركه همانطور كه بارها وعده داده بوديم پتانسيل افزايش سرمايه 40 درصدي و شايعاتي در خصوص احتمال تعديل مثبت 10 درصدي سود سال 91 اين شركت باعث شده تا فولاد به سمت قيمتهاي 480-500 توماني حركت نمايد فولادي كه پتانسيل اصليش در سود سال 92 و تعديل سنگين سود سال 92 خوابيده است . اگر سود  سال 92 فولاد  را 1200 ريال در نظر بگيريم در ميان مدت  حتي قيمت هاي 6000 ريال  نيز براي فولاد منطقي است  منتهي با ديد ميان مدت  .

اختلاف 10 درصدي نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان با بودجه سال 92 ميتواند تعديل مثبت خوبي را در عملكرد سال 92 اين شركت را رقم بزند فخوز پتنسيل رسيدن به سود 650-700 توماني را دارا ميباشد . اين  سهم براي سال 92 تختال  را 1210 و شمش را 1420  براي فروش پيش بيني كرده است كه در حال حاضر ميانگين  فروش هر دو 10% بالاتر بوده است و اين  نشان مي دهد  فخوز مي تواند  قابليت  تعديل را در گزارش هاي  خود  داشته  باشد  . شركت در 3 ماهه  بايد فروش 1100  ميليارد تومان  داشته  باشد  كه  به نظر ميرسد با  توجه  به  شرايط فعلي اين  رقم در پايان  ارديبشهت  محقق مي شود و احتمال تعديل سود  شركت  بالاست . به نظر ميرسد فخوز در گزارش 3 ماهه 1800 ريال  معادل 32% از سودخودر ا  پوشش دهد و براي تعديل متوقف شود .

الماس هاي درخشان بازار!!!

اين روزها نمادهاي سرمايه گذاري همراستاي شاخص در حال ركورد شكني ميباشند سرمايه گذاريهايي كه با توجه به چشم انداز مثبت بازار پيشبيني ميشود به مانند الماس همچنان به درخشش خود در بازار ادامه دهند

جو مثبت معدنيها در بازار امروز و رشد قيمتي سهام معدني باعث صف خريد در نماد هلدينگ معادن و فلزات شد سهمي كه در كف قيمتي 520 توماني قرار داشته و به نظر ميرسد در مرحله اول تا سطوح قيمتي 560 و سپس600 تومان با رشد قيمتي همراه شود. ارزش ذاتي اين  سهم  بالاست و به نظر ميرسد بتواند  بازدهي خوبي را در نوسانات احتمالي شاهد  باشيم  .

امروز در نماد صندوق بازنشستگي علي رغم معاملات مثبت ابتداي وقت اين سهم نتوانست از قيمتهاي 460 توماني عبور نمايد البته با توجه به در پيش بودن عرضه سهام پتروشيمي جم هدف قيمتي اين سهم را در صورت عرضه پتروشيمي جم سطوح 520 تومان ارزيابي ميكنيم اما  كمي كند خواهد بود .

امروز وسپه كه در تحليل بنيادي از پتانسيلهايش گفته شد امروز با صف خريد قيمتهاي 150 توماني را پشت سر گذاشت تا به زودي شاهد رسيدن وسپه به اهداف قيمتي 160 تومانيش باشيم وسپه توان سود سازي خوبي را نيز براي سال جاري را دارد.  به نظر ميرسد قيمت هاي 1800 ريال  براي سهم جدي است  .

از وفارس نيز شايعات  متعددي شنيده مي شود . اين  سهم هنوز نيامده  با  شايعات متعدد روبروست  برخي در بازار صحبت مي كنند  كه  شركت  طي اواخر اين  هفته و يا اوايل هفته  بعد  براي اعلام  سود  جديد سال  بعد خود متوقف مي شود . همچنين برخي از تعديل سود  تلفيقي اين  شركت  خبر مي دهند كه خبرهاي خوبي براي وفارس است . در صورت عرضه و يا قرار گرفتن در صفوف خريد حتي شرايط خريد سهم در اين  قيمت ها  مناسب است  .

در نماد  پارسان نيز عرضه ها بالا  بود . ارزش ذاتي پارسان  در بازار اين  روز ها  بين  1140 و 1160 تومان است و با هر 4% مثبت كل زير مجموعه ها ارزش اتي اين شركت نيز رشد مي كند . سهم هم از نظر تعديل سود  با خبرهاي خوبي مواجه است و هم برگهاي برنده  ديگري نظير زاگرس و  تعديل او را در آستين  دارد . در اين  سهم  نيز منفي فردا  شايد فرصت خوبي براي خريد باشد  چرا كه  8800 ريال  حداقل قيمت احتمالي پارسان  است  .

دلارهاي بودجه در جيب تجهيزات!!!

اين روزها احتمال تصويب دلار 2450 توماني در بودجه سال 92 ميتواند معادل ريالي قراردادهاي ارزي تجهيزاتيها را با رشد دو برابري همراه ساخته و باعث افزايش حاشيه سود و حتي افزايش دو برابري سود تجهيزاتيها در سال 92 شود

امروز مپنا با صف خريد سنگين به نظر ميرسد براحتي بتواند از مقاومت 360 توماني خود عبور نمايد بازار انتظار تعديل مثبت خوبي در سود سال 92 اين شركت را دارد مضافا اينكه سهامدار جديد مپنا يعني گروه پاسارگاد نيز ميتواند به عنوان حامي خوب اين سهم ظاهر شود.

اما اذراب نيز امروز به سيكل نوساني كه در گزارشات قبلي به ان اشاره كرده بوديم ادامه داد به نظر ميرسد باز هم شاهد قيمتهاي 420 توماني اذراب باشيم سهمي كه شنيده ميشود حتي توان رسيدن به سود 80 توماني را براي سال 92 را خواهد داشت اما  ممكن است تقسيم  سود آنچناني را نداشته  باشد .

اما حفاري شمال هم نتوانست از مقاومت 420 توماني عبور نمايد حفاري كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي در سود سال 91 و 92 دارد اما براي عبور از مقاومت 420 توماني نياز به يك محرك دارد كه  شايد امشب گزارش 12 ماهه  ان برسد  و فردا  چهره  او ديدني تر باشد  . هر چند  چشم  بازار از او  آب نمي خورد  .

جو پالايشگاه ميخوابد؟؟؟

در بازار امروز شاهد افزايش عرضه ها در نمادهاي پالايشگاهي و متوقف شدن روند صعودي برخي از نمادهاي اين گروه بوديم به نظر ميرسد تا فعال شدن ساير پتانسيلهاي پالايشگاه ها فعلا شاهد روند نوساني و معاملات متعادل در سهام اين گروه باشيم. البته  منفي فردا نمي تواند  براي فروش مناسب باشد  و نبايد در فروش سهام  اين  شركت ها نيز عجله  كرد در اخر استراتژي اين  گروه  را مشخص ميكنيم .

امروز پالايش نفت بندرعباس پس از لمس سطوح قيمتي 1000 توماني با فشار عرضه ها به تعادل رسيد به نظر ميرسد فعلا شبندر در قيمتهاي 900-1000 توماني در نوسان باشد شبندري كه براي شكست سد قيمتي 1000 تومان نياز به يك خبر خوب بنيادي دارد

امروز پالايش نفت تبريز نتوانست از سطوح قيمتي 2400 توماني عبور نمايد و با صف فروش همراه شد به نظر ميرسد شبريز تا قيمتهاي 2200 با كاهش قيمتي همراه شود

اما پالايش نفت تهران همچنان به واسطه سهام شناور اندك خود با رشد قيمتي همراه شد به نظر ميرسد سهمي كه  نمي توان  روي آن تحليل مشخصي كرد .

در اين  گروه  در روي 3 شركت شپنا ، شبريز  و شبندر قصد سبك كردن  باشد  ان هم  به ميزان  يك  سوم و يا نيمي از پرتفوي پالايشگاهي به خصوص براي افرادي كه در سودهستند اما  فروش در 4% منفي فردا  به هيچ وجه توصيه نمي شود . حتي نوسان  گيران بسيار ريسك  پذير مي توانند منفي 4% فردا  را در شبندر خريد كنند .

خبرهاي خوب از جنس پتروشيمي!!!

در بازار امروز شايعاتي در خصوص احتمال كاهش نرخ خوراك پتروشيمي هاي مايع و افزايش تخفي از 5 درصد به 30 درصد و عدم افزايش نرخ خوراك در نيمه اول سال 92 به همراه در پيش بودن تعديلات مثبت سهام پتروشيمي و ازاد شدن صادرات محصولات شركتهاي اين گروه خبرهاي خوب و محرك مثبتي براي رشد قيمتي پتروشيمي ها ميباشد كه قيمتهاي منفي فعلي را فرصت خوبي براي خريد سهام پتروشيمي تبديل ميكند

امروز پتروشيمي شازند همچنان با صف خريد به روند صعودي خود ادامه داد در اين سهم شايعه شده شازند قصد اعلام سود 400 توماني را براي سال 92 را دارد شازندي كه اهداف قيمتي 1400 توماني را در پيش روي خود دارد و به  زودي به مجمع مي رود . اين  سهم  احتمالاً 3000 ريال  سود تقسيم كرده و 10 روز بعد سود  را توزيع مي كند .

امروز اما پتروشيمي كرمانشاه با روند منفي به سمت سطوح قيمتهاي 1000 توماني در حال حركت ميباشد پتروشيمي كرمانشاهي كه در سطوح قيمتي 1000 تومان هم با ديد كوتاه مدت و هم ديد ميان مدت گزينه مناسبي براي خريد محسوب ميشود سود 205 توماني براي امسال و سود 240-250 توماني براي سال اينده اين سهم را به گزينه كم ريسكي تبديل ميكند

اما پتروشيمي ابادان همچنان تحت تاثير شايعه تعديل مثبت و عرضه بلوك مديريتي سهم توسط مجموعه تامين اجتماعي با صف خريد به روند صعودي خود ادامه ميدهد شپترو فردا به هدف قيمتي 1200 توماني رسيده و در صورت رشد بيشتر اهداف قيمتي 1350 توماني را در پيش روي خود دارد .

در اين گروه  پرديس خوب ايستاده و قيمت هاي زير 5600 تومان  براي بلند مدت و نگهداري افزايش سرمايه  مناسب است  . در اين  گروه  شرايط خوب لاله در مارون نيز موثر است اما بايد منتظر گزارش تعديل سود مارون هم  بود .

چهارگوشه بازار!!!

اما در نماد كالسيمين خبرهايي در خصوص واگذاري معدن انگوران توسط رييس جمهور در سفرهاي استاني خود از يك طرف و نوسانات مثبت قيمت جهاني روي از طرف ديگر باعث شد تا اين سهم با صف خريد بار ديگر شانس خود را براي عبور از سد قيمتي 620 توماني امتحان نمايد فردا جدال ديدني بين اين سهم با قيمتهاي 620 توماني را خواهيم ديد . هر چند  در نماد گروه  روي دقت  كنيد . اين گروه  سود هاي مورد  انتظار را  شناسايي نكرده است و قطعاً نمي تواند  نوسانات  بالايي را تجربه  كند .

اغاز فروش محصولات سايپا با قيمتهاي جديد كه با كاهش متوسط10-15 درصدي همراه ميباشد همچنان باعث روند مثبت اين سهم با صف خريد شده است به نظر ميرسد سايپا بار ديگر به سطوح قيمتي 110 توماني خواهد رسيد قيمتهايي كه توصيه ميشود تا مشخص شدن وضعيت خودروسازهاي در سال 92 بهترين فرصت خروج باشد . گروه خودرو  مي توان  با افزايش فروش محصولات  به تعديل مثبت خوبي برسد .

در اين  گروه خپارس، خساپا و وساپا مي توانند نوسانات خوبي را  شاهد  باشند .

كم كم توجه  بازار به گروه  بانك هم  بيشتر مي شود كه خصوصي ها  به دليل تقسيم  سود  مناسب و ملت به دليل پرتفوي خود مورد توجه هستند .

شپاس نيز زمزمه هايي از تعديل سود  سال 91 و 92 به  گوش ميرسد  كه مي تواند  مهم  باشد .

اما  يكي از گروه هاي خوب بازار امروز سنگ  آهن  بود  . اگر در مجلس بحث بهره مالكانه آن طور كه  گفته  شد پيش ازاين  حل شود كچاد،كگل، اميد،سپه و معادن مي توانند  ليدر هاي بعدي بازار باشند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

14 ارديبهشت 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم