جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 28 فروردين 92

گزارش بازار چهار شنبه 28 فروردين 92

نوید خاندوزی
آوریل 17, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 28 فروردين 92

بندبازي در اتفاع 41!

گزارش بازار – بتاسهم 15:40  امروز چهارشنبه ، بازار سرمايه  رفتار جالب و عجيبي از خود  بروز داد . با اجازه  بزرگان  بازار امروز بهشت حقوقي ها  بود كه يك خودنمايي عظيم و بزرگ را در بازار داشته  باشند . البته  بازار امروز تحت تاثير دو رويداد مهم  قرار داشت  . رويداد  اول فرش قرمزي بود كه  زير پاي خليج  فارس پهن  شده  بود  و با  تمام  قوا  حقوقي هايي كه ديروز سهم  را خريده  بودند  امروز از گل زده اي كه  در وقت  طلايي ديروز زده  بودند دفاع مي كردند . بازي جالبي روي فارس اغاز شده  بود درنهايت  با معامله  80 ميليوني سهم و دوباره چيده  شدن  صفوف خريد ادامه خواهد داشت  كه  قطعاً شنبه  روز حساس تري براي بازار سرمايه  ما  و اين  سهم خواهد بود .

اما  اتفاق دوم  كه  بازار اصلاً انتظار ان  را نداشت  اين  بود كه نرخ  گاز 4 برابر خواهد شد .از نحوه اطلاع  رساني اين  خبر در روز هاي گذشته  مي گذريم  و به اصل خبر مي پردازيم . 4 برابر شدني در كار نيست و صنعت  پتروشيمي لابي قوي تر ازاين  حرفها خواهد داشت  كه  بخواهد  اين  نرخ  را  قبول كند . طبق توافق هايي كه پيش ازاين  نيز جسته  و گريخته  به ان  اشاره  شده  بود  نرخ  گاز پتروشيمي ها  در نهايت به 1800 ريال  افزايش  خواهد داشت  و اين در حالي است كه حتي پتروشيمي هااين  نرخ را نيز قبول ندارند .

نكته  بعد  سهامداران  حقيقي تا  به  امروز چند  بار از اين ددست  اخبار شنيده اند و سپس صفوف فروش سنگين ! بعد  هم جمع  اوري عده اي خاص و سپس تكذيبيه و صفوف خريد  و رشد قيمت!!(پروسه اي كه  بارها تكرار شده است)  كم در بازار اين  اتفاق ها  راديده ايم  ؟! پس از سهامداران  بازار انتظار مي رود  حرفه اي تر عمل كنند كه  البته  رفتار حقوقي هاي بازار امروز نيز جالب بود كه اين  قيمت ها  براي انها  بهشت  خريد بود و هر چه توانستند خود رااز اين  چشمه سيراب كردند .

به هر حال  بازار تحت تاثير اين  دو رويداد جذب نقدينگي توسط خليج  فارس كمي مردد  شده  بود اما خيلي زود  اين  نقدينگي بار ديگر به  ساير شركت ها باز مي گردد و در ضمن  بورس هنوز از ابزاري كه ديروز از ان  صحبت  شد استفاده  نكرده است  و ان  اطلاعيه هاي شركت هاست  .

به هر حال  بازار امروز در يك  چهار شنبه  سرد و سخت  نتوانست  ان  واكنشي را كه  پيش بيني كرده  بوديم نشان  بدهد اما مترصد يك فرصت است  تا پتانسيل جمع  شده  خود را  براي روز هاي بعد  آغاز كند  .

اتفاق ديگري كه  بايد به ان  اشاره كرد اعتقاد  راسخ  برخي حقوقي ها  به بازار سرمايه است و البته  ركود  ساير بازارهاي رقيب باعث شده در نبود  آنها  بورس ارزش  و قرب بيشتري پيدا  كند كه  روند  ورود نقدينگي به  بازار نيز اين  موضوع  را  اثبات  مي كند .

نكته ديگر خليج  فارس و ضريب فزاينده  پولي است  كه  اين  سهم در بازار ايجاد خواهد كرد . شكي نيست كه حقوقي ها در پي حمايت از سهم  هستند  . بخشي از پول بانك ها كه  مي توانست در ادوار قبل به  بازار كمك كند حالا  به  طور جريان  مستمر به  بازار تزريق مي شود . مدت ها  پيش به  ياد دارم  كه در بخشي  از گزارش از نقش رهبري گونه  شبندر در برگشت  بازار صحبت كرديم كه حقوقي ها در ان  نقش بسزايي داشتند حالا  شركت هايي نظير پارسان، خليج  فارس، شبندرو … اين نقش راداشته  كه ورود تزريق پول به انها  به خصوص خليج  فارس از بيرون  به خوبي مشخص است .

با اين  مقدمه  به  سراغ  بازار روز شنبه مي رويم كه در چه وضعي پيش بيني مي شود . اگر صفوف فروش باقي مانده  بود  و بازار اخر وقت اين  چنين توفاني را نداشت نسبت به روز شنبه خيلي خوش بين نبوديم اما  شرايط خاص نيم ساعت  پاياني بازار اميدواري را  به  بازار بيشتر كرد و شرايط خوبي را  براي بازار روز شنبه  رقم  زده است . بازار روز شنبه  نياز به  چاشني هاي خوشمزه تري هم  دارد  كه  رشد بازارهاي جهاني و از همه مهم  تر رسيدن  برخي اطلاعيه هاي مهم و مثبت از مهم  ترين انها هستند كه  تقاضا  را در روز بعد مثبت و به  سود  بورس و بازار كنترل خواهند كرد .

در شاخص هم  بسيار بعيد است كه  افت  جدي را در شاخص داشته  باشيم و به نظر ميرسد با توجه  به ورود  خليج  فارس به  بازار سرعت  رشد شاخص تا  43 و 44 هزار ظرف يك ماه آتي كمي سرعت  بگيرد .

و حالا  سري به  حاشيه هاي بازار مي زنيم …

در مسائل سياسي تحولات  داخلي  و بحث هسته اي مهم ترين رويدادهاست  . در بحث هسته اي گفته مي شود  به  زودي اشتون  با  جليلي صحبت خواهد كرد و براي بعد  از انتخابات  ايران  قرار مذاكرات  را خواهد گذاشت كه  به نظر ميرسد 1+5 نيز منتظر برگزاري انتخابات  ايران  است . در شرايط داخلي نيز صحبت هاي هاشمي كمي نگران  كننده است و بعيد است با اين  شرايط خاتمي  و هاشمي به  عرصه بيايند . تحولات  جدي تر شده  و پنج  شنبه نيز ان  برنامه عجيب اجرا خواهد شد  كه تحولات  آن بر ذهن  بازار روز شنبه موثر است  .

در كنار اين  مسائل در تحولات داخلي اقتصادي بودجه  يك  بارديگر تصويب شد و به كميسيون  تلفيق رفت و در جايي در مجلس لاريجاني اظهار داشت  كه نظر رهبري اين  است كه اول يك كار كارشناسي دقيق در مورد هدفمندي انجام  شود و بعد  تصميم گيري كنيد كه اين  خود به معني اين  است كه  دور بعدي هدفمندي در ابهام  قرار دارد . بهتر سات  هر چه  سريعتر بودجه تصويب شود و تا خيال  بازار ازاين  نرخ و نرخ  بازي ها  راحت شده و يان  چنين اسير دست خبرها  نشود .

اما در كنار اين مسائل افت قيمت  دلار به 3490 تومان را داشتيم  كه  با برخي خبرها از تحريم تركيه  نرخ  ارز به  3505 بازگشت  .  افت  و رشد ان  اين  روز ها  ريال  به  ريال  شده و چسبندگي عجيبي به  سطوح  3400 و 3500  دارد  و به نظر ميرسد به اين زودي  ها  از اين  سطوح  پايئن نمي ايد .

و اما  بازارهاي جهاني …

نگراني ها  كمي در بازارهاي جهاني كاهش يافت و با  رشد طلا و به خصوص فلزات در شب گذشته  همراه  شديم  اما  باز هم  با  روند  كاهشي مواجه  شده و شرايط نزولي شد  . نفت به  88 دلار نزديك  شده است  و طلا  در محدوده 1380 قرار دارد در حالي كه  تا  1400  و نزديك ان نيز پيشروي كرده  بود بازهم  كاهش يافت  . مس نيز به 7200  نزديك مي شود  و روي هم در قيمت هاي 1840 قرار دارد كه البته دور تازه  كاهش هاي مجدد ذهن بازار را در طول روز درگير كرده  بود  كه  بارديگر با  افزايش ارزش دلار همراه  بود .

اما  شاخص امروز براي دقايقي به  قله هاي 41 هزار هم  رسيدو  وقتي داشت  پرچم  را  محكم  انجا مي كوبيد خبر نرخ گاز رسيدو  باعث كاهش شاخص شد . شاخص امروز با افتي 87 واحدي در محدوده40747 واحد قرار گرفت  . امروز 5 شركت  پارسان، غدير، فملي،پرديس و كگل بيشترين اثر منفي را در شاخص داشتند كه  به خوبي نقش خبر خوراك  گاز و ريزش بازارهاي جهاني دراين  مسائل معلوم  است  . البته نقش 150  واحدي خليج  فارس را نيز نبايد ناديده  گرفت كه اثر بسزايي بر شاخص داشت و از اين  پس  خواهد داشت  .

به سختي سيمان

در بازار امروز گزارشات بسيار مناسب سهام سيماني و افزايش بسيار خوب قيمت سيمان صادراتي در سال 92 در كنار تلاش انجمن صنفي سيمان براي اخذ افزايش نرخ سيمان براي سال 92 همگي دست در دست هم داده اند تا نمادهاي سيماني با افزايش متوسط پي براي و قيمتي خوبي مواجه وانتظارات اتي بازار از سوداوري سال 92 سيمانيها با رشد خوبي مواجه شود. در روز هاي گذشته در مورد  گروه  سيمان  ترديد  وجود داشت اما  گزارش برخي از اين شركتها در بازار از تعديل و رشد سود  اوري انها  حكايت  دارد  كه  سيمان  قائن و بهبهان  اين  طور بود . به نظر ميرسد مي توان  روي سيمان  هاي فارس و خوزستان، هگمتان، غرب ، شاهرود ،بهبهان ،صوفيان،كرمان و فارس نونوسان هاي مثبت و بازدهي مناسبي گرفت . البته  بحث سوخت سيماني ها مي تواند چالش آتي اين  صنعت  باشند  و البته  حساسيت  دولت  بعدي در زمينه مسكن نيز مهم  است  .

 امروز سفارس با وجود  صفوف خريد پر حجم و البته  عرضه  پر حجم  تر مثبت بود و به نظر ميرسد در 1600  ريال  عرضه هاي سنگين  تري را در اين  سهم  داشته  باشيم .

امروز سيمان پرپتانسيل غرب كه بارها توصيه به خريد و ارزندگيش در گروه سيماني داشتيم امروز با سنگينتر شدن صف خريدش به سطوح 500 توماني رسيد قيمتهاي 520 تومان و در صورت رشد بيشتر سطوح قيمتي 560 توماني در انتظار اين ليدر سيماني ميباشد

اما بزرگترين صادر كننده سيمان كشور يعني سيمان هگمتان كه شايعه سود 100 تومانيش در بازار پيچيده است با صف خريد سنگين قيمتهاي 260 توماني را پشت سر گذاشت در صورت ادامه داشتن روند صعودي در سيمانيها انتظار اهداف قيمتي 300 توماني را براي سهكمت را داريم

اما وعده چند روز پيش ما در مورد سيمان كردستان تنها شركتي كه در صنعت سيمان در مقابل صادرات خود دلار دريافت ميكند نيز با صف خريد ميرود تا بههدف قيمتي 1000 توماني برسد سكرد پتانسيل تعديل مثبت خوبي را براي سال جاري دارد

پتكي بر سر پتروشيميها!!!

اين روزها بازار شايعات در پتروشيمي ها داغ است و داغتر از همه خبرهاي ضد و نقيضي در خصوص افزايش نرخ گاز خوراك پتروشيمي ها كه تا بدينجا صحبت از افزايش نرخ 200-400 درصدي ميشود امري كه بايد ديد بالاخره به كجا خواهد انجاميد البته برخي از مديران پتروشيمي با اين افزايش نرخ شديدا مخالف و به نظر نميرسد اين افزايش نرخ با اين شدتها تصويب شود . امروز دو مدير مالي به كارشناسان بتاسهم  از اعلام  خبر افزايش 4 برابري اظهار بي خبري و بعيد بودن  اين  موضوع  را داشته و بر همان  نرخ هاي 1400  تا  1800 ريال صحه مي گذاشتند .

امروز پتروشيمي كرمانشاه باز هم با سقوط قيمتي به سطوح زير 1000 توماني نزول كرد حتي افزايش دو برابري نرخ گاز نيز تاثير بالايي بر اين شركت ندارد و سهامداران نبايد نگراني چنداني از بابت افزايش نرخ خوراك در پتروشيمي كرمانشاه را داشته باشند مضافا اينكه شركت اهرم فروش ارزان قيمت محصولات خود رابه دولت دارد كه با افزايش نرخ گاز ميتواند قيمت فروش داخلي خود را ازاد كرده و حتي سبب رشد بيشتر سوداوريش شود.  شايعه  افزايش نرخ اوره و امونياك يكي از مهم ترين اتفاقاتي است كه  بر سود كرمانشاه  موثر است  .

امروز پتروشيمي فناوران با صف فروش در سطوح قيمتي 1800 توماني قرار گرفت پتانسيل اعلام سود بالاي 400 توماني و اعلام سود بالاي 500 توماني براي سالهاي 91 و 92 انقدر پتانسيل براي سهام ايجاد ميكند كه افزايش نرخ خوراك نميتواند زمينه ساز رشد قيمتي چنداني در شفن شود. منفي هاي فرداي شفن مي تواند  براي نوسان  گيري جالب باشد .

در مارون  زمزمه هايي از يك تعديل سود جدي شنيده مي شود كه مي تواند بر مجموعه  پارسان  و البته  رشد قيمت  سهم  تا  28000 ريال  موثر باشد  .

اما غول اوره و امونياك كشور يعني پتروشيمي پرديس نيز با نوسانات منفي همراه شد همين ديروز مسئولان غدير وعده افزايش سرمايه 200 ميليارد توماني و قطعيت تعديل مثبت اين سهم را داده اند شپديس نيز با توجه به فروش داخلي اوره خود به دولت با قيمتهاي نازل نگراني از بابت افزايش نرخ خوراك ندارد و حتي با افزايش نرخ خوراك و ازاد كردن نرخ فروش محصولاتش ميتواند با رشد سوداوري نيز مواجه شود . البته  شايعاتي از تعميرات  اين  سهم  و عدم  پوشش مناسب در پرديس شنيده مي شود كه  بايد بيشتر بررسي شود .

احتمالاً پتكي كه اين  گوه  بر سر پتروشيمي ها  كوبيده  شد از روز شنبه  به اهرمي قوي براي رشد تبديل  خواهد شد و فنر گونه عمل  خواهد كرد .

داروييها ويتامين ميخواهند؟

در بازار امروز همچنان همانطور كه پيشبيني كرده بوديم افزايش عرضه ها را در نمادهاي دارويي شاهد بوديم داروييهايي كه ميتوانند با ارائه گزارش مثبت 12 ماهه ويتامين دريافت كرده و همچنان به روند صعودي خود ادامه دهند البته براي هفته اينده انتظار متعادل شدن روند سهام اين گروه را داريم

امروز البرز دارو به عنوان يكي از سهام برتر گروه دارويي در قيمتهاي 650 توماني به تعادل رسيد البرز دارويي كه به نظر نميرسد فعلا رشد بيشتر قيمتي را تجربه نمايد اما در صورت تعديل مثبت عايدي ميتواند نوسان بيشتر قيمتي را تجربه نمايد

امروز دارويي سبحان نيز با افزايش عرضه ها در قيمتهاي 370 توماني متعادل شد دارويي سبحان البته با توجه به پتانسيل رشد سوداوري ناشي از رشد سوداوري شركتهاي زير مجموعه خود توانايي رشد بيشتر قيمتي تا استانه قيمتهاي 400 تومان را خواهد داشت

پاي غولها شكست!

در بازار امروز فشار عرضه ها بر روي سهام شاخص ساز باعث شد تا پاي غولهاي سرمايه گذاري براي رشد بيشتر قيمتي بسته شده و انها نيز به تابعيت از بازار با روند منفي و اصلاحي مواجه شوند

امروز هلدينگ خليج فارس جدال سختي را بين فروشندگان و خريداران حقوقي را تجربه كرد اما فشار فروش در اواخر وقت با خبر احتمال افزايش نرخ خوراك پتروشيمي ها توسط دولت باعث فشار عرضه ها و متعادل شدن روند فارس شد سهمي كه روز شنبه كار سختي را در پيش روي خود در جدال با عرضه ها خواهد داشت. اما  شنيده مي شد  كه  امروز دو بانك  تجارت و ملت به  شدت در پي حمايت از اين  سهم  بودند .

اما نفت و گاز پارسيان علي رغم حمايتهاي جانانه صف فروش را  بلعيد و با  تعادل به پايان برد . اصلاح قيمتي 5-10 درصدي در اين نماد مي تواند فرصت مناسبي براي شكار پارسان باشد  . گفته  شده در تعطيلات پيش رو شاهد  ارائه  گزارش برخي زير مجموعه هاي پارسان  هستيم  كه  روند  سهم  را تغيير مي دهد .

.از ومعادن هم  بايد گفت  كه با توجه  به  زمزمه هاي تعديل كگل ، كچاد و فملي در بودجه هاي 12 ماهه خود  به نظر ميرسد ومعادن در قيمت هاي نازلي قرار گرفته است و احتمال  يك نوسان  مثبت را شاهد  باشيم .

ديوارهايي كه فرو ميرزند!

در بازار امروز نوسانات منفي بازارهاي جهاني و چشم انداز نگران كننده از افت قيمت كالاها در بازارهاي جهاني در كنار جو منفي بازار باثع شد تا نمادهاي معدني نيز با ريزش مواجه شوند ريزشي كه به نظر ميرسد كوتاه مدت بوده و با گزارشات 12 ماهه سهام اين گروه شاهد متعادل شدن روند معدني ها باشيم.

شنيده مي شود كگل در گزارش 12 ماهه  با تعديل مواجه مي شود و به  زودي توقف نماد  را در اين  سهم  خواهيم  داشت  . كچاد نيز در قيمت هاي منفي خوبي قرار دارد  . البته  ريسك اين  گروه بهره  مالكانه است  كه  بازار را ترسانده  اما به  زودي يك  رشد را نيز در اين  شركت ها خواهيم  داشت .

امروز نماد سنگ اهني چادرملو علي رغم پتانسيل تعديل مثبتي كه تا چند روز ديگر در عملكرد 12 ماهه خود اعمال خواهد كرد همچنين افزايش سرمايه تا سطوح 1000 ميليارد تومان با نوسانات منفي به سطوح قيمتي 1100 توماني نزديك ميشود كچادي كه به نظر ميرسد در قيمتهاي 1100 توماني به تعادل برسد.

اما ليدر اين روزهاي روييها كالسيمين هم در ادامه روند صعودي خود ناكام مانده و با نوسانات منفي مواجه شد فعلا فاسمين در قيمتهاي 580-620 تومان در نوسان بود شايد توقف نماد شركت براي تعديل مثبت عايدي كمي روند سهم را مستحكمتر نمايد.

امروز ملي مس هم در راستاي روند نزولي خود همچنان با نوسانات منفي به كار خود ادامه داد ملي مس هم بااين قيمتهاي جهاني و اين قيمت فروش داخلي محصولاتش ان انتظاراتي كه بازار از سود سال 92 اين شركت را داشت را نيز نميتواند براورده نمايد به همين دليل قيمتهاي 520 توماني را به عنوان حمايت اين سهم ارزيابي ميكنيم . البته  گزارش هاي 12 ماهه  اين  سهم  بسيار مهم  است و همچنان  با ديد  ميان مدت و ديد  برگشت  قيمت هاي جهاني يكي از گزينه هاي جالب است  .

چهارگوشه بازار!!!

اعلام سود براي سال 92 در ايرانخودرو هم نتوانست مانع ريزش قيمتي اين غول خودروسازي شود و امروزايرانخودروبا يك نوسان 4 درصدي پا به ميدان گذاشت سهمي كه بازار اعتقادي بر سود سال 92 اش نداشته و همچنان انتظار شناسايي زيان براي سال 92 اين شركت را دارد قيمتهاي 80 توماني در انتظار ايرانخودرو خواهد بود. البته  شايد يك  برگشت موقت  را در خودرو  و سايپا داشته  باشيم .

امروز در نماد ارتباطات ساير هم شاهد رسيدن اين سهم به سطوح قيمتي 4900 توماني بوديم . امروز همراه اول متوقف شد  كه  براي مجمع و تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه  بوده است  كه  گفته مي شود مجمع خوبي را خواهد داشت و البته  امروز حتي تا 5% رشد نيز رفت  .

اين  روز ها  بازار با  منفي شدن  شركت هاي بزرگ به  سرعت  به  سمت  گروه هاي ديگر نظير ساختمان، دارو، سيمان و … مي رود كه زمينه  نوسان  گيري برخي را فراهم  آورده است .

در گروه  ساختمان  آ.س.پ نيز مثبت بود كه  به نظر ميرسد ثباغ و اين  شركت شرايط بنيادي خوبي را  براي سال  مالي جاري داشته  باشند .

ذوب در بازار ديوانه  شده است . با اين كه  شاهد  رشد قيمت  و معاملات خوبي در اين  سهم در بورس كالا  هستيم اما  سهم  نگاهي به اين تحولات ندارد و به  افت  تا  293 تومان  رسيد  . به نظر ميرسد 2850 و 2950  محدوده  حمايت جدي براي سهم  باشد  اما  رشد بالايي در انتظار او  نيست  .

فجز امروز عرضه  شد  كه  به نظر ميرسد در قيمت هاي 4000 ريال  كمي متعادل شود اما  زمزمه هايي در جريان  است  كه  يك معامله  بلوكي 5% ديگر در قيمت هاي 6000 ريال  در جريان  است و فجر نيز محموله خوبي از ورق را از فولاد  تحويل گرفته است .

امروز گروه  پالايشگاه  پر حجم و مثبت  بود .شنيده مي شود  مذاكرات جدي از سوي شبندرو شپنا  با  وزارت نفت  براي برگشت  5% ماليات  و همچنين سهم  26% صورت گرفته است  كه نسبتاً موفقيت اميز بوده  اما هنوز تائيد نشده است  اما  به هر حال وضعيت خوبي را مي توان در اين گروه متصور بود به خصوص روي بنيادي تر ها  نظير شپنا  .

امروز وتوسم هم  به  بازار امد كه تحتتاثير جو رشد وبانك  اين  سهم  نيز به  رشد رسيد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

28 فروردين 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم