جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 26 فروردين 92

گزارش بازار دوشنبه 26 فروردين 92

نوید خاندوزی
آوریل 15, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 26 فروردين 92

گام هاي خاص بازار …

گزارش بازار – بتاسهم 16:20  امروز دوشنبه ، بازار در دو نقش بازي مي كرد . اول اين كه  ژست  بي توجهي به خليج  فارس را گرفته  بود و قصد نداشت اين  بار نيز به مانند  قبل براي اين  سهم  پول نقد كند  از همين  رو با  رسيدن  برخي شركت ها  با نقاط حمايت در خريد فعال  شد تا نظر خود را  بر خريد قبل از خليج  فارس نشان  دهد . البته  زير پوست  بازار خبرهاي ديگري در جريان  بود كه گام هاي بازار را لرزان و ترسان  كرده  بود . بازار امروز روز هاي خاص قبل از عرضه خليج  فارس را در سال 91 تصور مي كرد  با اين ذهنيت  دست  به خريد مي زد . البته  شايد بخشي از ان  منطقي باشد  اما  قطعاً به  شدت  سال  قبل نيست .

در بازار شاهد رفتار خاصي هستيم  كه  نمي توان  با قطعيت در مورد  ان حرف زد . در واقع  يك نوع  بي اعتمادي نسبت به  رفتار يكي از بازيگران بازار يعني دولت وجود  دارد  كه مي تواند ذهن  سهامدار را درگير خود  سازد . ايا دولت در پي كشيدن  پول از بازار است و با مي  خواهد بورس جذاب شود .

اما  به هر حال  امروز را مثبت  پشت  سر گذاشت تا فردا در يك  روز خاص قرار گيرد كه  قرار است  شاهد  عرضه  هلدينگ  خليج  فارس باشيم. امروز در مورد هلدينگ  بيشتر خواهيم  گفت كه گويا دست هايي در اين  روزها  فعال  شده اند تا  يك  بارديگر اين  عرضه  شكست بخورد كه  براي بازار مي تواند مهم باشد  .

اما  بورس هنوز از ابزار قوي خود  يعني گزارش هاي 12 ماهه  استفاده  نكرده و احتمالاً پس از هلدينگ  نوبت  به  بازي بورس مي رسد كه  بازار را در دستان خود  بگيرد . اين  بازي شايد از عرضه هلدينگ  هم  قوي تر باشد و البته  اثر گذار تر چرا كه دوام ان  در بازار ماندگار تر نيز بوده  است . البته از تحولات  بودجه ، تصميمات  دولت و نرخ ارز نيز نمي توان گذشت  . بازارهاي جهاني هم  چالش ساز شده اند اما عامل اصلي كه از 2 الي 3هفته  بعد  بازار را درگير خود خواهد كرد  بحث انتخابات  است كه چالش هاي بسياري را  براي بازار رقم مي زند .

و اما در مورد  بازار امروز و فردا  و شرايط خاص آن بيشتر صحبت  مي كنيم  .

درست است كه  بازار فردا  فصل جديدي را در مسير حركتي خود  آغاز مي كند  اما  آغاز اين  فصل با  فراز و فرود هاي بسياري همراه است . به عنوان  مثال از اين  دست خبرهايي كه امروز در مورد  نرخ  گاز شنيديم  ممكن است  بازهم در طول مسير به  بازار برسد چرا كه  بودجه اي كه همه ي اين  موارد را مدون كند در كار نيست و هر روز يك  نرخ و يك  عدد بر سر بازار ما خراب مي شود و اين  مسير سنگلاخ  بازار تا  روزهاي انتخابات  است . با  آغاز خرداد هم  قطعاً سياست  صبر چاشني بازار مي شود كه همه در پي مشخص شدن  نتايج  هستند پس نهايت  2 الي 3هفته  پيش رو  در بازار مهم هستند كه  البته  تحليل گران  تكنيكال معتقدند  شاخص يك  رشد 3 الي 4 هزار واحدي را مي تواند  رقم  بزند كه  احتمالاً تا  قبل از اين  مقطع و با انرژي گزارش ها خواهد بود .

اما در بازار امروز دلايل متعددي را مي تواند  براي رشد  ان برشمرد . از اثر خليج در بازار بايد گفت كه بازار به خوبي متوجه  شده  خبري از ارزان  فروشي در خليج  فارس نيست . بحث مهم  ديگر اين  است كه اين  موضوع مي تواند پس از عرضه  روي جو مثبت  ساير نماد ها خود را نشان  دهد  از همين  رو برخي منفي امروز را فرصت  خريدي مي دانستند  كه  خليج  فارس براي بازار و برخي شركت ها ايجاد مي كند . در كنار ان  شايعه اي هم  بود كه  در اخرين  لحظات ممكن است  با مخالفت مجموعه وزارت  نفت اين  سهم عرضه نشود .

از سو ي ديگر كاهش قيمت و اصلاح  بسياري از نماد ها و شرايط بنيادي بسياري از شركت ها نشان  داد  افت  بازار امروز براي خريد زمان  مناسبي بود  و بارديگر بازار يك نيم گام  مثبت  برداشته  است  اما براي فردا  شرايط متفاوت خواهد بود …

فردا  بازار يك  توقف زمان  را دارد و همه مي ايستند  تا  اين  بار شاهد  بازي خليج  فارس باشند  . با اين  تفاوت  كه گويا  بورس قرار است  از ساعت  10  به  بعد  شرايط براي عرضه خليج فارس را  رقم  بزند  و بازار عملاً درگير رفتار عرضه كنندگان  اين  سهم  خواهد بود . بازار فردا  را  با اين مقدمه  آغاز مي كنيم كه ريزش در بازارهاي جهاني شديد و خبر افزايش نرخ خوراك پتروشيمي نيز رسيده است و قطعاً عرضه در اين  مقطع در ابتداي وقت  بازار بيشترو به  گكل شركت ها نيز سرايت  مي كند .

بازار فردا  روز پر زد و خوردي را دارد و شايد اين  عوامل به جنگ  هم  رفته و در يك  روز خاص در نهايت  نحوه عرضه خليج  فارس باشد كه  شرايط را  روشن مي كند .

اما  قبل از رسيدن و بررسي حاشيه  بازار به  مهم ترين موضوع اين  روزها  يعني خليج  فارس ميرسيم  كه  بهتر از قبل از عرضه  فردا  يك  بارديگر به  نكات  مهم  اين  اتفاق مهم  اشاره اي داشته  باشيم .

برخلاف بسياري از دوستان  و درست به مانند دفعه قبل كه در گزارش هاي بازار  قيد شده  بود  عرضه  اين  سهم  در هرصورت در ميان مدت  به  سود  بازار است  اما در كوتاه مدت  عرضه ارزان  در بازار چالش افرين مي شود و عرضه گران ساير شركت ها  را  برجسته مي سازد كه  به نظر ميرسد با توجه  به شنيده ها  عرضه  زير 9000 از دستور كار خارج  شده است . گفته مي شد كه وزير با وجود  اما و اگر هاي فراوان  عرضه سهم  حتي از قيمت هاي قبل را نيز به  صلاح نمي داند  كه در موردش صحبت خواهيم  كرد . در روز هاي گذشته از قول برخي افراد شايعاتي از حضور ساتا در سهم  شنيده مي شود . بازهم  به نقل از منابع موثق شنيده مي شود ساتا و شركت سرمايه  گذاري ان منابع انچناني براي خريد اين  سهم  و 1% نداشته و تنها  ممكن است از طريق غديرو نفت و گاز حضور يابند . كه  البته  آن هم  منوط به  قيمت هاي مناسب است . گويا دو بانك  ملت و صادرات و البته  شنيده مي شود ملي براي خريد مجبور شده اند و گفته مي شود اين  بار سهم  روي ميز نمي ماند .

بورس در جلسه اي گويا  قيمت هاي 8600 را  براي عرضه  قيمت مناسبي اعلام  كرده است و برخي نيز قيمت هاي 8800 را  ذكر كرده اند  اما  گويا خصوصي سازي مخالف است  . وفارس شركت خوبي است و كسي دراين  شكي ندارند  منتهي قيمت است كه چانه  زني را  در خوب بد بودن ان  بالا  برده است . با اين حالا  قيمت هاي بالاي 8100  ريال  براي حقوقي و  با ديد  بلند مدت  مناسب است و بازهم تاكيد مي كنيم سهم  ، سهم خوبي است  اما  مهم  قيمت  ان است . احتمالاً سرنوشتي مشابه  انچه در زاگرس و مارون  رخ داد  براي سهم محتمل باشد  . شايد در كوتاه مدت  ثابت و يا  با  رشدي 10% همراه  باشند اما در بلند مدت روند  سهم  صعودي خواهد بود و براي حقوقي ها  گزينه خوبي است .

و اما  امروز در كنار اين  خبرها و شنيده ها  يك  جريان  زير پوست  محافل نزديك  به  وزارت  نفت در جريان  بود  كه البته  از سوي بتاسهم  رد  يا تايئد نمي شود و تنها  بازگو كردن  برخي شنيده ها و شايعات است  . گفته مي شود وزارت نفت  خيلي موافق عرضه سهم در اين  شرايط نيست و حتي مصاحبه اخير يكي از مسئولان  شركت  پتروشيمي در مور نرخ خوراك  درست  يك  روز پس از عرضه اين  سهم  كه قطعاً ان  را دچار چالش مي كند نشان  دهنده اين است كه عزم  برخي ديگر بر عدم  عرضه  شكل گرفته است . اين دو دستگي سيگنال خوبي را  به  بازار نمي فرستد و به نظر ميرسد بورس  بايد قبل از عرضه  اين  حاشيه  را جمع  كرده و خيال همه را بابت عرضه  راحت  كند .

البته اين  رفتار نشان  دهنده اين  است كه مقاومت ها  بر سر راه  عرضه اين  سهم  همچنان  وجود  دارد و تا دقيقه 90  عرضه سهم چالش افرين  است  .

با اين  شرايط و مقدمه  سري به  حاشيه هاي بازار مي زنيم …

در مسائل سياسي خبر خاصي كه  بخواهد  بازار را  تحت تاثير قرار دهد نبوده  و همان  خبرهاي قبل از است  . ذر تحولات  داخلي ميتينگ  پنج شنبه دولت  بسيار حساس  خواهد بود و حتي مي تواند بازار را  به  يك حاشيه بزرگتر ببرد . در حوزه  انتخابات اوضاع رفته  رفته  پيچيده تر مي شود و اين  در حالي است كه  رفتار دولت و مخالفان  او  در اين بين  بيش از همه  به  چشم مي آيد .

بازار كم كم خود را  براي انتخابات  اماده  مي كند و مهم  ترين خبر حول 3 محور دورمي زند 1-  كانديداي دولت  كيست  و ايا  رد صلاحيت مي شود ؟ 2- احتمال  حضور هاشمي در انتخابات  چه  قدر است  3- اصلاح طلبان با  چه مهره اي وارد  بازي مي شوند . در كمتر از 20  روز ديگر تمامي اين  سوالات  مشخص مي شود  و چالش بازار با اين موضوع  احتمالاًاز نيمه  دوم  ارديبهشت آغاز مي شود .

اما در خبرهاي اقتصادي نيز فعلاً مورد خاصي جز بي نظمي  و بي هدفي در بودجه ديده نمي شود . سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد که این کمیسیون مجلس پیشنهاد داده تا قیمت بنزین با 30‌درصد افزایش یعنی قیمت بنزین سهمیه‌ای و آزاد به ترتیب از 400 به 700 تومان و از 700 به 900 تومان افزایش یابد.  گويا  موضوع افزايش در ساير حوزه ها نيز دنبال مي شود  . فردا نيز قرار است  يك  بارديگر بودجه در صحن  علني مجلس بررسي شود كه  رد  شدن  ان تحولات  خاصي را رقم مي زند .

در بازار اين  روز ها دلار نيز با كمي كاهش در 3520 تومان  قرار گرفت اما  افت او  ريال به  ريال  شده و افت  سنگيني را ندارد . در عوض اين  سكه است  كه  سنگين مي ريزد و درهمين چند روز 10 هزار تومان  افت در گرم سكه داشتيم  . هرچند  قيمت  سكه  مقاومت مي كند اما  به  زودي شاهد  سكه  زير 1200000 نيز مي توانيم  باشيم چرا  كه  افت  سنگيني را در قيمت طلا  شاهد هستيم  .

در پايان  به  بازارهاي جهاني ميرسيم كه  امروز بازهم  منفي آغاز كرد  و ريزش را در بسياري از كالاها  و فلزات  شاهديم كه نفت  به 88 دلار، طلا  به 1420  رسيده و گرم  در بازار حتي به  122 هزار تومان  نيز خريد و فروش ميشود   كه كابوس اين  روز هاي بازار طلاست  . روي  و مس نيز با  كاهشي جدي مواجه  شدند كه مس به  7200  نزديك مي شود روي نيزدر قيمت هاي 1800 دست و پا مي زند . اوضاع  عجيبي در اين  بازار ها  حكام  است كه  شرايط سكه نفس  ها  را در سينه حبس كرده است .

نماي بازار آتي امروز يكپارچه قرمز  و صف فروش بود . البته  سكه هنوز در آتي از 1310000 كمتر نشده است .

سقوط بازار سكه و طلا و ركود احتمالي پس از ان و همچنين ركود  احتمالي در مسكن مي تواند  سرمايه ها  به  سمت بورس را رونق ببخشد . در اين  بين  يك احتمال و زمزمه  به  گوش ميرسد  كه  بايد مراقب ان بود . گفته مي شود احتمال افزايش نرخ  سود  بانكي وجود  دارد  . رشد نرخ  سود  بانكي هم در حوزه هاي مسكن و ارز  و هم در بازار بورس تنش آفرين مي شود كه  البته بورس شايد كمترين آسيب را  ببيند اما بازارهاي رقيب حسابي دست به گريبان خواهند بود .

و اما در پايان  به شاخص ميرسيم كه  امروز سطح جديدي را  براي خود  لمس كرد . شاخص امروز با  كمك  نماد هاي بزرگ و همراهان  هميشگي خود نظير پارسان، شبندر، شپنا، غدير،وصندوق ،مپنا توانست  با رشدي 365 واحدي مواجه  باشد كه  اين رشد البته براي اولين بارطي مقاطع روزهاي قبل گروه  فولاد  و برخي شركت هاي گوشه نشين  را نيز با خود  شريك  كرده  بود . همين  كه امروز افت  آنچناني را در برخي نماد ها نداشتيم  و ريزش سنگين در انتظار ان  نبود خود دليلي بر بالا  ماندن  شاخص در اين  نقاط بود  . پيش ازاين گفته  ميشد 40600  تا 40800  نقاط حساس و پرتنشي است كه  به نظر ميرسد با  اين  ريزش سنگين در بازارهاي جهاني و خبرهاي اخير اين  طور شود .

ارتفاع خطرناك پتروشيمي ها!

اين روزها شايعات از سودهاي شركتهاي پتروشيمي از يك طرف و توقف تك تك نمادهاي اين گروه به منظور تعديل مثبت عايدي از طرف ديگر باعث شده تا همچنان اقبال در سهام شركتهاي پتروشيمي را شاهد باشيم پتروشيمي هايي كه تازه با انتشار عملكرد 12 ماهه خود بازار به ارزش انها پي خواهد برد البته پس از پايان بازار خبرهايي در خصوص افزايش نرخ گاز شايد فردا بتواند وضعيت سهام اين گروه را دستخوش تغييرات نمايد و انها  را  كمي از اين  ارتفاع زياد  بترساند  . فردا در مورد اثرات  اين  تصميم كه  البته هنوز نهايي نشده و در حد يك  تصميم است ارائه  خواهيم  داد . اما  فشار عرضه  در پارسان و زير مجموعه ها  فردا  بالاست .

امروز پتروشيمي كرمانشاه كه بارها بر ارزنگي سهم و پتانسيل تعديل مثبت و قيمتهاي جذابش اشاره داشتيم امروز با صف خريد سنگيني همراه شد امار بهبود وضعيت صادرات اوره و افزايش قيمت جهاني اين محصول در كنار پتانسيل تعديل مثبت سود سال 91 و 92 كرمانشاه باعث شده تا احتمالااينبار بتوان به شكسته شدن مقاومت سطوح 1000 توماني و رشد تا سطوح قيمتي 1200 تومان در كرمانشاه خوشبين باشيم . البته از تحليل موثر روزنامه  دنياي اقتصاد نيز نمي توان گذشت!!

اما در نماد تنها مانده پتروشيمي فناوران صحبتها زياد است  .  در مورد  شفن روز گذشته  نيز صحبت  شد كه با توقف خارك و زاگرس ديگر متانول  ساز يعني شفن نيز تعديل خوبي  خواهد داشت اما  اين  شركت طبق روال معمول برخي سالها  به تعطيلي واحد متانول براي تعميرات دست  زده  كه  32 روز خط توليد  مي خوابد . معمولاً چنين اور هال هايي منطقي است و در بودجه ديده  مي شود . اين  سهم  اهداف بيش از 2100 توماني را  دنبال مي كند . در برخي محافل نزديك  به  شركت از سود  4300  ريالي براي سال 91 صحبت  مي كنند  كه  قيمت هاي 21000 را  منطقي تر جلوه مي دهد .

امروز اما پتروشيمي مارون هم با نوسانات مثبت خود را به قيمتهاي 2700 توماني رساند ماروني كه توانايي تعديل مثبت خوبي را در عملكرد سال جاري و سال اينده خود دارد شنيده ميشود مارون ميتواند سود 520-550 توماني را براي سال جاري اعلام نمايد. در اين  سهم  سود  لاله اثر بسزايي بر روند  سهم  دارد  .

اما در شپديس امروز برخي معتقد بودند كه  شپديس با  تعميرات در اين مدت مواجه  بوده  و از تعديل در سهم  خبري نيست  .

ارزوي خوشبختي هلدينگها !

در بازار امروز همانطور كه وعده داده بوديم سهام شركتهاي هلدينگ با اقبال بازار همراه شده و روند صعودي به خود گرفتند پتانسيل تعديل مثبتي كه در هلدينگها نهفته است و ساير پتانسيلها مانند رشد ارزش ان اي وي انها در راستاي بازار مثبت باعث ميشود تا بازار روي خوشي به سهام اين شركتها نشان دهد

جو مثبت پتروشيمي ها در كنار شايعه احتمال اعلام سود 170-180 توماني در پارسان باعث شد تا اين هلدينگ پرپتانسيل با رشد قيمتي و صف خريد به سطوح 860 توماني رسيده تا در گام بعدي مهمان قيمتهاي 920 توماني باشد پارسان قرار است بازوي پالايشگاهي نيز با ورود به سهام شبندر و لاوان را نيز تشكيل دهد . در اين  سهم فردا  فشار عرضه  قطعاً بالا خواهد بود  اما  پس از ان  خبرهاي عرضه خليج  فارس  و گزارش هاست كه مي تواند  پارسان  را 9200  ريالي كند .

امروز وصندوق همزمان با رسيدن به قيمتهاي 360 توماني و حجم معاملات سنگين براي تعديل مثبت عايدي متوقف شد . خبر تعديل سود شركت و اعلام  سود 72 توماني بسيار جدي شده است . اين  سهم در شركت هايي مانند  شپنا،شخارك، شفن، شپاس، شرانل و از همه مهم  تر پتروشيمي جم  سهامدار است  كه  اكثراً با تعديل مواجه  هستند . اين  سهم  فارغ از تعديل شركت هايي   كه  ياد شد گويا  60 ميليارد تومان  به  طور موقت از افزايش سياست تقسيم سود جم تعديل  خواهد زد كه در كنار سود فروش سرمايه  گذاري ها  سود  شركت  را  به تعديل مي رساند . با  سود  720 ريالي احتمالي طي 1 ماه  اتي قيمت هاي 4100 و 4200  براي وصندوق جدي است  اما در محدوده  3700  ريال  عرضه هاي سنگيني را بايد پشت  سر بگذارد .

ظاهرا وبانك اين روزها به خود امده و با روند صعودي به سمت ارزش واقعي خود گام برميدارد وبانك پتانسلي تعديل مثبت عايدي خوبي براي سال جاري و حتي شايعاتي در خصوص اعلام سود 120 توماني براي سال 92 را دارد وبانك به سمت هدف قيمتي 360 توماني ميرود و البته  فردا  براي اين  سهم  نيز روز حساسي  خواهد بود .

سيمانيها و شايعاتي شيرين!!!

در بازار امروز و در نمادهاي سيماني نيز شاهد شايعاتي از جنس مثبت بوديم شايعاتي در خصوص افزايش نرخ فروش صادراتي اين شركتها كه ميتواند سود سال 92 شركتهاي صادر كننده سيمان را دستخوش تغييرات جدي نمايد

اما سيمان غرب نيز با نوسانات مثبت ميرود تا فردا به قيمتهاي 480 توماني و سپس با توجه به پتانسيل تعديل مثبت و شايعات شيرين خود به قيمتهاي 520 توماني برسد سغربي كه پتانسيلهاي بالايي از افزايش نرخ صادراتي سيمان خود داشته و ميتواند براحتي براي سال 92 سود محدوده 120 توماني را اعلام كند

اما سيمان فارس و خوزستان هم امروز با شكست سد قيمتي 140 توماني به سمت قيمتهاي 150 و در نهايت 160 توماني در حال حركت ميباشد سفاس هم داراي ارزش ان اي بالايي بوده و هم پتانسيل تعديل مثبت بالاي 20 درصدي را به همراه دارد

اما سيمان درود كه بارها در سيات بر ارزندگيش تاكيد شده بود امروز در راستاي روند صعودي بسيار عالي خود با صف خريد قيمتهاي 630 تومان را هم پشت سر گذاشت اين سهم در قيمتهاي نازلي معرفي شده و به دليل سرمايه و پي بر اي پايينش همواره مورد تاكيد بود.

داروييها ويروسي شدند!!!

امروز فشار عرضه در نمادهاي دارويي را شاهد بوديم پس از رشد و نوسان اخير داروييها كم كم سهامداران حقوقي اين سهم براي متعادل ساختن روند داروييها اقدام به افزايش عرضه خود در سهامدارويي مينمايند به نظر ميرسد طي روزهاي اتي تا انتشار خبر قطعي از افزايش نرخ دارو شاهد افزايش عرضه ها و در نهايت متعادل شدن روند داروييها باشيم

امروز البرز دارو كه با شايعه تعديل مثبت 10 درصدي در عملكرد 12 ماهه خود مواجه شده است با عرضه به ميزان حجم مبنا رشد 4 درصدي قيمتي ديگر را تجربه كرد انتظار داريم البرز دارو در سطوح قيمتي 650-670 توماني به تعادل برسد

انسولين ساز بازار يعني داروسازي اكسير هم امروز شاهد عرضههاي بهتري بود اكسيري كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي را از بابت افزايش نرخ محصولاتش به خصوص محصولات تزريقيش را دارد

اما هلدينگ دارويي سبحان هم امروز عرضه هاي خوبي را در مقابل صف خريد ميليوني خود شاهد بود دسبحا پتانسيلهاي بنيادي خوبي را از طريق شركتهاي زير مجموعه خود دارد كه ميتواند منجر به رشد بيشتر قيمتي اين سهم شود قيمتهاي 380 توماني در انتظار دسبحا به عنوان اولين هدف قيمتي اين سهم ميباشد . البته  گفتيم  بايد ابتدا  بر معظل عرضه  غلبه كنند .

بازهم تنور تجهيزات

اين روزها خبرهايي از احتمال قطعي شدن دلار 2150-2450 توماني در بودجه سال 92 باعث شده تابازار همچنان به تجهيزاتيها با ديدمثبت بنگرند تجهيزاتيهايي كه پتانسيل هاي خوبي در صورت قطعي شدن نرخ ارز در بودجه سال 92 براي رشد قيمتي خواهند داشت

امروز اذراب همچنان با روند صعودي بدون وقفه خود با صف خريد سنگين و حجم معاملات بالا از سد قيمتهاي  420 توماني هم عبور كرد اذرابي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي را براي سال 91 دارد اما مهمتر از ان بازار توقع تعديل مثبت سنگيني را براي سال 92 دارد با اين حمايتهاي فعلي اذراب ميتواند قيمتهاي 450-460 توماني را نيز شاهد باشد . البته  رفتار سهم  و به خصوص سهامداران  حقيقي آن كمي عجيب شده است . گفته مي شود  بورس شفاف سازي از اين  شركت خواسته و  احتمال توقف او نيز وجود  دارد .

اما مپنا هم امروز با صف خريد مجددا روند صعودي در پيش گرفت بازار در انتظار پيشبيني سود سال 92 مپنا ميباشد مپنايي كه بازار انتظار دارد با توجه به افزايش نرخ ارز شاهد بودجه مناسبي از اين سهم تجهيزاتي باشد مپنا پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 300 تومان را دارا ميباشد اما  نه  با اين شرايط بلكه  بايد با  يك انگيزه و خبر رشد كند . در ضمن مپنا  فروشندگان  بالقوه  زيادي دارد كه بايد با اين  خبرها از پس آنها نيز برآيد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز شايعات احتمال اعلام سود 350 توماني براي سال 91 در پالايش نفت اصفهان و بهره برداري از طرح بنزين سازي شركت تا مدتي ديگر باعث شد تا اين سهم با نوسانات مثبت مواجه شده . در اين  سهم درروز هاي گذشته از احتمال  توقف نماد  گفتيم  اما  نمي توانستيم  از سود حرفي بزنيم  اما  طبق برخي شايعات  و شنيده هاي موثق سود  3500  تا  3600 ريالي شپنا  براي سال 91 قطعي شده است و به  زودي به  بازار اعلام مي شود  . سودي كه  قيمت هاي فعلي را  براي سهم  تثبيت مي كند  و اگر شبندر رشد خوبي داشته  باشد دست  شپنا  را نيز گرفته و با خود  بالا  مي كشد . شبندري كه در اين محدوده  فروشندگان خود را خالي كرده و با يك  تركه مثبت مي  تواند روند خوبي را در پيش بگيرد .

امروز شاهد  توقف نماد  پكوير بوديم  كه  گفته مي شود بازهم رشد سود  را در اين  سهم  داريم كه مي تواند  بر ساير لاستيكي ها نيز موثر باشد  .

امروز ملي مس با توجه به رشد اندك قيمت محصولاتش نسبت  به قيمت پايه در بورس كالا با رونق نسبي مواجه شد اما به نظر ميرسد با توجه به افت شديد قيمت فلزات در بازار لندن و رسيدن قيمتهاي جهاني مس به سطوح زير7200 دلار فردا همچنان روند منفي را در فملي شاهد باشيم .

در كنار اين  ريزش جهاني گروه  برق مي تواند  وضعيت  بهتري را  تجربه  كند . مثبت شدن امروز بموتو نيز در همين اثر بودو فردا احتمالاً بسوئيچ نيز كه توسطسهامدار  عمده  خريد مي شود مثبت خواهد بود .

در بورس كالا باز هم فولاد محصولات خود را مچينگ زد اما در گروه  فولاد و سنگ  آهن  تا خبر گزارش 12 ماهه نرسد نمي توان  انتظاري از رشد قيمت ها داشت  .

در كنار او از فخوز و سود  6300  ريالي ان  هم خبرهاي خوبي رسيده است  كه  قيمت هاي فعلي را  براي سهم  جذاب مي كند .

گويا در مجمع  غبشهر خبر انتقال كارخانه  مارگارين به جنب كارخانه  بهشهر و نزديك  شدن  اين  دو به هم  مطرح مي شود كه در هزينه هاي هر دو شركت  بسيار مو ثر است وبحث ادغام مطرح نيست و بيشتر يكي شدن  تاسيسات و خطوط توليد شركت  است . گفته مي شود  خبر براي غبشهر بسيار مهم و مناسب است و مي تواند  سود هاي مناسبي را شناسايي كند .

در پايان  به  غدير ميرسيم كه يك گام  از پارسان عقب تر است  اما اگر فردا در منفي ها  قرار گرفت مي تواند  جذاب باشد اما همچنان  پارسان بر اين  سهم  اولويت دارد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

26 فروردين 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم