جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 12 اسفند 91

گزارش بازار شنبه 12 اسفند 91

نوید خاندوزی
مارس 2, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 12 اسفند 91

نرخ هاي دردسر ساز!

گزارش بازار – بتاسهم 15:50  امروز شنبه ، بازار سرمايه هفته  اي بسيار دردناك  و سخت  را  آغاز كرد . دليل اين موضوع  را  بايد در تحولات خاص اطراف بازار جستجو كرد  كه اتفاقات  مثبت و منفي باعث شده  تا  وضعيت بازار به اين  روز در ايد . امروز دو  عامل بيش از همه در بازار موثر بود  يكي بحث بودجه  بوده كه بيشتر خود را در قالب بهره  مالكانه نمود داد و ديگري بحث بازارهاي جهاني بود كه او نيز موثر بود  . البته  نياز به نقدينگي بسياري از شركت ها نيز در اين  عامل و تشديد عرضه ها  موثر واقع  شده و باعث افت اين  چينين سنگين  بازار شد .

قبل ازاين  كه در مورد وضعيت  بازار امروز صحبت  كنيم بايد اشاره اي به تحولات  بازار داشت  . در مقطع  فعلي بازار منطقي است كه  دچار ريزش باشد فشار خبرهاي اطراف و تلاش براي نقد كردن  برخي شركت ها اين  فشار را  به  بازار وارد كرده و با هر بهانه اي سمت و سوي خريد شرايط قوي تري به خود ميگيرد . اين روز ها مي بينيم كه حتي برخي حقوقي ها نيز به دنبال نقد كردن  بخشي از سرمايه خود  براي نياز هاي نقدينگي اخر سال هستند . اما  مطابق عرف معمول از اخر اين  هفته  فروش سهم  براي خريد عيد و اين  طور نيازها  كمتر مي شود و با  آغاز سال مالي جديد برخي شركت ها  شرايط تغيير مي كند . در حال حاضر به نظر ميرسد موج  فروش سهام  تا  يكشنبه  هفته  بعد ادامه داشته و از يكشنبه اين موج  با  شدت و فشار كمتري در بازار مواجه  باشد  .

اما در بازار امروز و شرايط اين  روز ها چه  شد كه  اين  شدت منفي را  شاهد  بوديم  . بي شك  زنجيره كاهش قيمت ها در دو گروه  فولاد و سنگ  اهن بود كه  به  كل بازار نيز سرايت كرد . امروز بازار سرمايه كار خود را در حالي آغاز كرد كه  3 عامل رو بروي هم  صف ارايي كردند و امروز وضعيت بازار ما  را در دست خود گرفته  بودند . مي توان  گفت  كه  در اين  3 عامل يكي از انها  به وضوح  مثبت  يكي ديگر به  وضوح منفي  و ديگري بين اين دوبودكه  امروز شدت عامل منفي بيشتر بوده  و اين وضعيت  را  رقم  زد  .از عامل مثبت اگر بخواهيم  بگوئيم  بحث كاهش تنش هاي جهاني و هسته اي مهم ترين خبري است كه  بازار مدت ها  به دنبال  ان  بود البته  ناگهان  امروز صبح در برخي خبرها  بازهم خبرسازي عليه ايران  به چشم مي خورد . اما عامل منفي ريزش سنگين  بازارهاي جهاني به واسطه  مشكلات  كنگره و اوباما  بوده است  . و عامل سوم  كه  فعلاً عنان  بازار اين هفته  را در دست  مي گيرد بودجه  است كه  تحولات ان  براي برخي صنايع  مثبت و براي برخي ديگر منفي خواهد بود .همانطور كه ديديم  امروز نرخ ها در بازار مي رقصيدند و اين چنين شرايط را منفي كردند . امروز بهره  مالكانه همچون موريانه  به جان  بازار ما افتاده  بود كه اين شرايط را رقم  زد خيلي زود  سنگ  آهن شايعه  خود را  به دوش فولادي ها  انداخت و بهانه  ريزش بازار در اين دو كل بازار را منفي كرد .

براي بازار روز هاي بعد  به نظر ميرسد تا  روز دوشنبه وضعيت  بازار به همين  شكل پر عرضه  دنبال شود اما پتانسيل خوبي براي برگشت  بازار فراهم خواهدشد  كه موج  برگشت  را قوي تر مي كند . ما  اكثر خبرهاي منفي را  پشت  سر گذاشتيم و يا در ان  قرار داريم  اما  خبرهاي مثبت در پيش است  . خبرهاي مثبت را مي توان در گزارش هاي 12 ماهه ديد  كه ديگر محافظه كاري در انها معنا ندارد  و مي تواند با  اعلام  سود هاي بالاتر نيز به بازار شوك  مثبت دهد .

در شاخص نيز به نظر ميرسد يك  افت موقت ديگر را در شاخص داشته  باشيم و برخي ان  را اين  موج هاي نزولي مي دانند و برخي ديگر ريزش احتمالي تا  36600 را  محتمل مي دانند . در مورد  شاخص با اين  وضعيت و احتمال برخي بازگشايي ها نمي توان  روند دقيقي از شاخص گفت  .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر بود .

 در مسائل سياسي رسانه هاي داخلي تبليغ مي كنند  كه ما در مذاكرات  پيروز شديم و اين مي تواند خبر خوبي باشد  كه  در دور هاي بعدي شرايط مثبتي ايجاد شود و البته  بايدا مراقب سرنوشتي مشابه  بغداد بود . به هر حال  فضا مثبت  است  اما  چيزي كه  كمي نگران كننده است  تحريم  مجدد كنگره  بوده  كه  اين فضا  را تغيير مي دهد . امروز البته خبرسازي در مورد  سايت  اراك  نيز بسيار خطرناك  بود كه  به نظر جو سازي اسرائيلي ها  براي تحت پوشش قرار دادن مذاكرات  مثبت اخير است  .  اما خلاصه نگاهي به  مذاكرات  داشته  باشد  .

لغو تحریم بانک مرکزی از سوی اتحادیه اروپا
لغو تحریم شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی
افزایش 9 کشور دیگر از خریداران معاف شده نفت ایران از تحریمهای آمریکا، به 15کشور مستثنی شده فعلی

گفته مي شود  3 امتياز بالا  به ايران در صورت  شفاف سازي در يك  پروسه  6 ماهه  اعطا مي شود  اما  3 پيشنهادي كه بيشتر مورد توجه  قرار گرفته و مطرح است موارد زير است  .

لغو تحريم  طلا

لغو تحريم  فلزات  ديگر كه  پيش ازاين  تحريم  بود

لغو مبادلات  پتروشيمي  امتيازاتي بود كه  آنها حاضر به دادن  آن بودند و در مقابل …

اين  كشور ها درمقال همان  بحث 20% را مي خواهند كه  پيش ازاين  فقط مي خواستند در مقابل ان  قطعات  هواپيما  به ايران  بدهند . حالا  به نظر ميرسد اين  موضوع كمي هم وزن  شده است  .

بايد تا فروردين  صبر كرد اما حداقل تا  ان  زمان  فشار روي ايران  كمتر است . در مورد  بودجه امروز هر صنعتي چشم  به عوامل موثر از بودجه داشت  . گفته مي شود  5 برابر شدن  نرخ بهره مالكانه و رشد ان  تا  600  ميليارد تومان كه  بازار را  به آتش كشيد . ادامه تخفيف 5%  و البته از سوي ديگر احتمال  وضع  ماليات  براي پالايشگاه ها  و همچنين حذف احتمالي 23% صادراتي  ،نرخ دلار نزديك  به  2200 براي قندي ها مناسب است .  افزايش هزينه هاي انرژي به خصوص گاز و برق كه  صنايع  فولاد  را هدف گرفته است  . ، انقباضي بودن  نسبي بودجه  كه طرف تقاضا  را هدف مي گيرد به خصوص در اهن  و سيمان ،نرخ خوراك  پتروشيمي ها  كه  به نظر ميرسددر محدوده  97 تا110 تومان تعيين تكليف شود . بندي در بودجه  كه  صادر كنندگان  را مكلف به فروش ارزدر اتاق مبادلات مي كند . و موارد ديگر از مهم ترين نكات  بودجه است كه  تا  به  امروز از ان  بيرون  امده  و خبرهاي چندان  جالبي براي بازار نيست  .

در سال اخر دولت  بودجه  كمي چالشي شده است و بايد ديد  واكنش نمايندگان  مجلس چيست  و اين  بودجه چندان  به  سود  بازار سرمايه  نيست . جايي كه  اتفاقاً درامد  زيادي براي دولت قرار است  داشته باشد  . اما  در اتباط با ان  نرخ دلار شناور و مديريت شده  در بازار نيز موثر است به نظر ميرسد كاهش اندك  نرخ  دلار تا  3450  را نيز در بازار داشته  باشيم  كه  امروزتا  3650 تومان كاهش يافت .

در كنار ان  خبرها  منفي ترين خبر ريزش سنگين  بازارهاي جهاني است  .

قيمت مس به زير 7700 دلار رسيده است  و روي نيز در قيمت هاي 2015 دلار قرار دارد كه  صد البته  ريزش مس سنگين تر بوده است  . نفت  91 دلاري و طلاي 1576 دلاري نيز از ديگر موارد  مهم  بازارهاي جهاني است . بااين  شرايط طرح  پيش فروش سكه نيز تا حدودي شكست خورده تلقي مي شود .

و اما  شاخص امروز نايي براي بلند  شدن  نداشت  . شاخص امروز با  374 واحد  كاهش به 37437  واحد رسيد  كه نقش 6 نماد در اين ريزش بسيار جدي و اساسي بود . فولاد، مس ،كچاد،كگل،اميدو غدير از مهم ترين اين  نماد ها  بودند و البته  پارسان و فخوز به داد  شاخص رسيده وگرنه افت  سنگين شاخص به  بيش از 500  واحد ميرسيد . فردا  به نظر نميرسد اين  افت انچناني در انتظار بازار باشد .

ستون معدنيها فروريخت!!!

اما  امروز بي شك خبر بهره مالكانه بازار را به آتش كشيد . در لایحه بودجه 92 ، درآمد حاصل از بهره‌ مالکانه و حقوق دولتی معادن نیز 600 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با خبرها و شفاف سازي هايي در خصوص تعلق گرفتن اين بهره به تمامي معادن كمي شاهد فروكش كردن جو منفي شديد در معدني ها بوديم البته بايد توجه داشت كه اين طرح هنوز از سوي مجلس تصويب نشده و بايد در كميسيون هاي مربوطه بررسي و تاييد شود.

طبق اخرين خبرها 5% نرخ  فروش شمش بيلت خوزستان  معادل حدود 65 هزار تومان خواهد شد . كه  با  فرض توليد 10  ميليون  تن  سنگ  آهن اين موضوع  مبلغ 650 ميليادر تومان خواهد بود وبراي كگل نيز اين  مبلغ 520  ميليارد تومان خواهد بود  .  اما  توجه داشته  باشيد  كه اين مي تواند  لازمه  ازاد سازي قيمت  سنگ  آهن  باشد   كه هزينه  فولادي هارا افزايش مي دهد و با اين حالا گفته مي شود  كچاد  و كگل تا  3 برابري را در بودجه خود  منظور كرده اند  اما اين  مبلغ خير . نكته  اخر اين  كه  درامد  دولت ازاي  محل 600  ميليارد تومان  پيش بيني شده  كه با  بودجه فعلي كگل و كچاد همخواني دارد اما  اين  رقم 5% خير . توصيه ما  به  سهامداران  اين است  كه  سريع تصميم نگيرند و اتفاقاً جمع  آوري هاي سنگين  نشان  از خبرهاي مطمئن و خوب در دل اين گروه را دارد .

امروز كالسيمين به عنوان نماينده روييها با روند منفي باز هم به سمت قيمتهاي 600 تومان در حال حركت ميباشد كالسيميني كه فعلا تحت تاثير خبرهاي منفي كاهش خوراك مورد نياز در سال 92 به دليل كاهش  برداشت خاك معدني از انگوران و افزايش بهره مالكانه مواجه ميباشد

اما ملي مس هم امروز از يك طرف افت قيمتهاي جهاني مس را شاهد بود و از طرف ديگر خبر بد معدنيها بر روندش اثر منفي گذاشت براي فملي هم انتظار افت قيمتي را داريم فملي كه فعلا بازار اميد چنداني بر رشدش ندارد مگر اين كه  گزارش مثبتي از 12 ماهه  برسد .

اما در بين نمادهاي سنگ اهني امروز چادرملو با حجم معاملات بالا باز هم صف فروش خود را حفظ كرده و به سمت سطوح قيمتي 1100 توماني در حال حركت ميباشد . دراين گروه  امروز كگل براي افزايش سرمايه متوقف شد  و به نظر ميرسد براي بلند مدت  روز هاي خوبي را داشته  باشد .

بودجه اي به نفع پالايشگاه ها!!!

در بازار امروز خبر عدم وجود سهم صندوق توسعه ملي از فروش صادراتي شركتهاي پالايشگاهي دربودجه سال 92 باعث شد تا سهام اين گروه با جهش قيمتي همچنان روند صعودي خود را حفظ نمايند در صورت صحت اين خبر ميتوان به رشد سوداوري مضاعف خوبي در نمادهاي پالايشگاهي اميدوار بود . البته  برخي معتقدند بودجه  از اين سهم  صندوق جداست  و اين  پول گرفته مي شود اما  بحث بر سر ان  زياد است  .

امروز صف خريد لاوان سنگينتر شده و قيمتهاي 820 توماني را هم پشت سر گذاشت اين روزها سهامداران لاوان در انتظارقيمتهاي 5 رقمي اين سهم هستند لاواني كه با شايعه اعلام سود 50 توماني در مرحله اول براي سال 92 مواجه ميباشد .

اما پالايش نفت تبريز ظاهرا پاياني ندارد اين سهم امروز قيمتهاي 1400 توماني را هم پشت سر گذاشت همانطور كه در گذشته اشاره داشتيم روند ميان مدت سهم سطوح قيمتي 1800 تومان ارزيابي ميشود كه با اين جو مثبت گروه با يك تعديل مثت ميتواند به سطوح قيمتي ياد شده برسد

امروز پالايش نفت شيراز بالاخره موفق به شكست سد قيمتي 1200 توماني شد . شراز اين روزها با شايعه تعديل مثبت خوبي در عملكرد 12 ماهه و اعلام سود بالاي 100 تومان براي سال 92 مواجه ميباشد.

تجهيزاتيها گل كردند!!!

در بازار امروز نرخ بالاي 2000 توماني ارز  شناور شدن اين نرخ در بودجه سال 92 باعث شده تا سهام تجهيزاتي با اقبال بالايي همراه شوند تجهيزاتي هايي كه زين پس ميتوانند قراردادهاي ارزي خود را با نرخ هاي ارز بالاي 2000 توماني دريافت نمايند

امروز مپنا با صف خريد و روند صعودي سد قيمتهاي 240 توماني را هم شكست مپنايي كه با خبر احتمال اجراي گام دوم سطرح تحول در سال 92 و افزايش تصاعدي نرخ برق مجددا با اقبال بازار مواجه شده و احتمالا اينبار تا سطوح قيمتي 260 تومان رشد قيمتي را تجربه خواهد كرد

اما در نماد اذراب علي رغم عرضه هاي سنگين همچنان اين سهم تجهيزاتي با صف خريد به روند صعودي خود ادامه داد به زودي قيمتهاي 280 توماني را براي اذراب شاهد خواهيم بود سهمي كه بازار به سود بالاي 50 تومانيش براي سال جاري و سود 60 تومانيش براي سال92 اعتقاد دارد

اما حتي اخبار مثبت برنامه خريد 10 دكل حفاري در شركت حفاري شمال هم نتوانست اين سهم رابا روند صعودي مواجه سازد و همچنان روند اين سهم نوساني ميباشد حفاري كه با برگشت روند قيمتي به سمت حمايت 240 توماني حركت ميكند و منفي هاي فردا مي تواند  براي خريد جذاب باشد .

ابهام در هزينه ها!

در بازار امروز خبر احتمال افزايش بهره مالكانه و برخي از زمزمه ها مبني بر احتمال ازاد سازي و يا افزايش قابل توجه قيمت سنگ اهن باعث ضربه به فولاديها شد چون در صورت هر گونه افزايشي در نرخ سنگ اهن شاهد افزايش بهاي تمام شده فولاديها و كاهش سودانها خواهيم بود.

امروز ذوب اهن با صف فروش و حجم معاملات سنگين مواجه شد هر چه ذوب تلاش كرد تا متعادل شود نتوانست . ذوب امروز بازي قديمي را  تكرار كرد  . فراموش نكنيد . ذوب راه فخوز را در اين مدت مي رود . چهار شنبه در مورد اين  سهم  به  طور كامل صحبت  شد و حالا  گفته مي شود  23 اسفند معامله  بلوك اين  شركت خواهد بود . اين  سهم  تا  قبل از معامله  بلوك  به  شدت  كنترل مي شود . درست  شبيه همان  كاري كه صندوق با فخوز كرد .

طبق اخرين خبرها  كنسرسيومي از برخي سهامداران  قصد خريد سهم  را دارند . برخي نيز اين  شايعه  را مطرح  كردند كه  فخوز با  صندوق نفت و فولاد الياژي در حال  تركيبي براي خريد بلوك  ذوب هستند كه مي تواند جالب توجه  باشد . در مورد  اين  شركت  فعلاً خريداران   كنترل قيمت  را در پيش گرفته اند كه امري منطقي است و احتمالاً هم در محدوده  3400 و 3800 ريال  مديريت مي شود اما نمي توان از خبرهاي خوب بنيادي ان  گذشت  .

اما فولاد مباركه هم امروز با روند منفي  به سمت حمايت 420 توماني ميرود قيمتهايي كه انتظار ميرود تا فولاد به تعادل برسد فولادي كه ميتواند براي سال اينده و با گزارش 3 ماهه خود رشد قيمتي خوبي را تجربه كرده و اين روند منفي فعليش مقطعي ميباشد . البته  گزارش 12 ماهه  فولاد نيز حرف هاي بسياري براي گفتن دارد.

اما امروز بالاخره طلسم معامله بلوك مديريتي ولاد خوزستان شكسته شده و اين سهم فولادي با صف خريد و روند مثبت مواجه شد ظاهرا مجموعه صندوق نفت خريدار اين بلوك مديريتي بوده اند فخوزي كه ميتواند براي سال اتي با اين روند صعودي قيمتش شمشش در بورس كالا سود بالايي را به ارمغان بياورد . خريدار اين  سهم  مفت  فخوز را برداشت و با  سود  سهام  اين  شركت مي تواند اقساط سهم  را پرداخت  كند .

دراين  گروه  فولاژ با  صف فروش روبروست.  مدير عامل غدير تائيد كرد كه  به  سود  180 ميليارد توماني رسيده است و براي سال 91 شركت  180 ميليارد سودمحقق  خواهد كرد كه  با تقسيم  به  سهام  شركت  به عدد940 ريال  ميرسيم كه  منطقي است . البته  ثبت  افزايش سرمايه  براي شركت كمي سخت  شده است اما مي تواند در منفي هاي فردا جالب توجه  باشد  .

ريزش در پتروشيمي ها!!!

در بازار امروز شاهد نوسانات منفي در نمادهاي پتروشيمي بوديم پتروشيمي هايي كه علي رغم پتانسيلهاي تعديل مثبتشان جاي رشد چنداني نداشته و درروند نوساني گير افتاده اند

امروز پتروشيمي شازند از سطوح قيمتي 820 توماني با فشار عرضه ها برگشت قيمتي را تجربه كرد شازندي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي را دارد و حتي شنيده ميشود قصد اعلام سود 250 توماني را در عملكرد 12 ماهه خود را دارد.

ظاهرا خبر قطعي شدن تعديل مثبت شپديس هم نميتواند اين سهم را از سيكل نوساني قيمتي 4800-5200 توماني رهايي بخشد شپديسي كه با افزايش سرمايه از محل سود انباشته نيز در روزهاي ابتدايي سال 92 همراه ميباشد.

امروز متانول ساز بزرگ بازار يعني پتروشيمي زاگرس باز هم روند منفي را به سمت سطوح قيمتي 1800 توماني در پيش گرفت زاگرسي كه به نظر ميرسد در قيمتهاي 1800 توماني به تعادل رسيده و باز هم در سطوح 1800-2000 تومان در نوسان باشد.

چهارگوشه بازار!!!

در بازار امروز گلتاش با اعلام  سود  بالاي 3645 ريال  براي سال 92 به  بازار بازگشت و در قيمت هاي 1245 قرار گرفت كه در صورت افت به  زير 1100 تومان  براي خريد مناسب است  . شنيد ميشود گلتاش حتي توانايي دست يابي به سود 400 توماني و رسيدن به قيمتهاي 1600 توماني را در سال 92 را داراست

اين روزها شايعات احتمال تعديل مثبت 30 درصدي سود سال 92 و تعديل مثبت 10-15 درصدي سود سال 91 در نماد شپاس باعث شده تا اين سهم همچنان با صف خريد به سمت قيمتهاي  بالاتر توماني حركت نمايد . نفت پاسارگاد اين  روز ها  به  3 هزار توماني شدن  فكر مي كند . قيمت  قيردر بورس كالا  باز هم  با  رشد مواجه  شده و قيمت قير صادراتي نيز با افزايش مواجه  بوده است  . در ضمن در بورس كالا  قير با  تقاضاي بسيار مناسبي مواجه  بوده و به نظر ميرسد با اين  شرايط بايد منتظر اعلام  تعديل در سود  سال 91 نفت پاسارگاد  باشيم . فردا  روز سختي براي سهم  است  هر چند  برخي معتقدند  فردا هم  پس از عرضه سهم خريدار  خواهد داشت .

در نماد كاشي ساز سعدي تعديل مثبت عالي سود سال 92 روند صعودي قيمتي را براي اين سهم رقم زده است به نظر ميرسد كسعدي تواناي يتعديل مثبت سود سال 91 خود را نيز داشته باشد قيمتهاي 260-280 توماني را به عنوان هدف قيمتي كسعدي ارزيابي ميكنيم

دراين دو شركت حمل و نقلي شرايط بهبود  تحريم ها مي تواند موثر باشد به خصوص در حكشتي كه  گفته مي شود  دور بعدي كوتاه امدن از سوي اتحاديه اروژا خارج  كردن  ليست شركت هاي كشتي راني و بانك مركزي از تحريم  اتحاديه اروپاست  . البته در اين  بين شرايط بنيادي حتايد قوي تر است  .

امروز غپينو در گروه  غذايي خوش درخشيد  و با تعديل خود  به  بازار بازگشت . در اين نماد  شاهد  تعديل مثبت جدي در سهم  و سود  سال 91 و 92 هستيم  .

سود  سا91 شركت از 395 ريال  با  رشدي مناسب به  605 ريال  رسيده است . كه  با توجه به افزايش نرخ فروش محصولات اجرا شده از اول مهر ماه  و تثبيت نرخ ارز و خريدهاي داخلي طي چند ماه اخير و عدم هزينه آگهي و تبليغات بر اساس بودجه پيش بيني شده و مديريت هزينه هاي سربار منجر به افزايش سود گرديده است . در سال 92 نيز شاهد  رشد سود  تا 703 ريال هستيم . سهم تعديل خوبي زده اما  سياست  تقسيم  سود همچنان همان  10% كه اين خوب نيست  . هدف سهم  3500  ريال است اما  ممكن است پر فراز و نشيب باشد .

اما در گروه  قند خبرهاي نرخ  شكر 1600 توماني در سال 92 باعث تحريك اين  گروه  شده است . هر چند  پي به اي بالا  كمي اين گروه  را  ازار مي دهد . اما در اين  گروه  هنوز مي توان  به  4 ضلع  طلايي اين  گروه  يعني هگمتان، قپيرا و لرستان و در كنار انها  اصفهان نيز اميدوار بود كه  احتمالاً رشد قيمت  اكثر انها  با ارائه  بودجه هاي مياندوره اي بهتر مي شود .

در پارسان در صورتي كه خبر خريد پتروشيمي تبريز اين  سهم  صحت  داشته  باشد  مي تواند  زنجيره اين  سهم در خريد پتروشيمي ها  تكميل شود  و در كنار پالايشگاه  پتروشيمي را نيز در اختيار بگيرد .

يكي از شركت هايي كه  امروز صف داشت و البته  با عرضه  روبرو شد بترانس بود . با  بهتر شدن  تحولات سياسي بايد گفت  كه سهمي به مانند  بترانس با  كاهش دلار و كاهش اخير قيمت جهاني مس مي تواند مورد توجه  باشد . و البته  برداشته  شدن تحولات تحريمي شرايط مي تواند  به سود  او  رقم  بخورد  و سهم  در اولين گام  تا  2200 ريال  برسد .

در نماد هاي سرمايه گذاري اتيه خوش مي درخشد .  گفته مي شود  شيران حداقل 7500  ريال  تقسيم سود خواهد داشت و ممكن است حتي بيشتر شود . با اين تقسيم  سود  سود 91 آتي بيش از 850  ريال  است  . از سوي ديگر اگر 8500  ريال  تقسيم  سود  اين  سود  بيش از 950  ريال  خواهد بود و تقسيم  سود 9500  ريالي يعني سود  اتي به  بيش از 1100 ريال  خواهد رسيد .

در اين  گروه وتوصا نيز با  فروش بيمه البرز و تعديل فايرا مي تواند جالب توجه  باشد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

12اسفند  91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم