جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 2 اسفند 91

گزارش بازار چهار شنبه 2 اسفند 91

نوید خاندوزی
فوریه 20, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 2 اسفند 91

فصل شكار كرگدن!

گزارش بازار – بتاسهم 15:10  امروز دومين روز از اخرين ماه  سال  را در حالي آغاز كرديم كه  قصد داريم اين  بار از يك  شكار صحبت  كنيم . شكار كارهر كسي نيست  . دل و جرات  مي خواهد تفنگ  به دست گرفتن آن هم در فضايي كه هر لحظه  براي شما  ممكن است اتفاقي رخ  دهد ، دل به دريا ،صحرا و يا جنگل زدن كار هر كسي نيست . به نظر ميريسد شباهت هاي زيادي بين  شكار كردن در بازار ما و شكار واقعي وجود  دارد . هيچ  ادم  ترسويي به  شكار نمي رود و هيچ  ادم  كم  ريسكي هم  وارد بازار سرمايه نمي شود . همه  از تغييرو تحولات اين  بازار اگاهند اگر شخص ترسوي هم  به  بازار بيايد پس از مدت ها  با تغيير  و تحولات  ان  فرار كرده  به  سراغ همان  سپرده  بازي خود  در بانك خواهد رفت . بازار ما  مرد  شكار مي خواهد ! كسي كه  ريسك ها و ابهامات  را مي بيند و تصميم ميگيرد .

طي روز هاي گذشته مي ديديم كه  برخي دوستان مدام از روند  بازار منفي گلايه مي كردند . به نظر حقير اين  افراد بازار را به خوبي نمي شناسند نبايد عادت  كرد كه همواره از صف خريد لذت  برد و در صفوف خريد خريد كرد. اين  دل و جرات را  بايد داشت كه در صفوف فروش و به قول بافت در دريايي از خون كه همه از بازار فرار مي كنند خريد كنند .

اين مقدمه  را گفتيم  كه  بدانيم  پيك نيك نيامده ايم به خصوص در فضاي بازار ما  كه  شكار كردن ان مانند شكار در مردابي مه الود است كه البته فرصت هاي ناب وبي نظيري در ان  وجود دارد .

اما  ربط اين  مسائل با تيتر ما  چه  بود !

ميگويند در بين حيوانات  شير سلطان  جنگل است  قهار ترين  حيوانات در شكار كردن اما وقتي پاي شكار كردن  به ميان مي ايد او هم محافظه كار مي شود  . ترجيح مي دهند گروهي به  شكار كرگردن  بروند چرا  كه حتي احتمال كشته  شدن  انها نيز وجود  دارد . با  استراتژي قوي ، هوش، صبر و باز هم تاكيد مي كنيم صبر براي شكار خود  برنامه  ريزي مي كنند . كار خطرناكي است  يا  شكار مي شوند و يا شكار خود را  تصاحب مي كنند  شكار كرگردن از اين نظر شيرين  است كه بيشترين  بازدهي را نصيب شيرهاي ما مي كند و شكار پرباري است  .

اما  ارتباط اين  موارد با بازار ما چيست ؟!

كمتر مقطعي پيش مي ايد كه  شيرها  جرات شكار كرگدن مي كنند  . در بازار ما نيز برخي مواقع به مانند چنين روزهايي است . شكاركردن پريسك اما  ممكن است با بازدهي بالايي همراه  باشد . مقطع  فعلي درست  شبيه  همان زمان است  . خريد هاي امروز ممكن است  20  روز ديگر بازدهي 20 تا30% را  رقم  بزند و ممكن است  اين طور نبوده  باشد  و با كاهش روبرو شويم اما  تجربه  سال هاي قبل نشان  مي دهد  مقطع  فعلي مقطع مناسبي براي خريد بوده و البته  هر كسي هم دل و جرات  خريد در چنين فضايي را ندارد .

اما  فراموش نكنيد شكار ابزار خاص خود وروحيه خاصي را مي طلبد . صبر، تحمل، دقت ،ابزار مناسب از مهم ترين  آنهاست و البته  بايد سراغ  كرگدن هايي رفت كه هم  گوشت  بيشتر  و هم  رام  تر هستند و ريسك  كمتري دارند .

اما ترسيم فضاي كلي بازار را تمام  كنيم به  بازار سرمايه و عددو رقم  برسيم  . در روز هاي گذشته مدام  تكراذ مي شد كه  بازاردر فضاي 3 ابهام  سياسي، سياست گذاري هاي اقتصادي  و سود  سال 92 شركت ها  قرار دارد  . تقريباً 80% شركت ها  سود خودرا  شفاف كرده و فضاي كلي بازار ترسيم  شد . هفته  بعد  دو ابهام ديگر نيز تا حدودي روشن مي شوند و احتمالاً اواخر اسفند عاملي كه  بخواهد  بازار را تحت فشار قرار دهد كمتر بوده و ابهامات  برطرف شده است  .

اين  يعني ما در هفته  بعد و با  پايان  هفته  روشنتر شدن  فضا  را داريم و تصميم گيري حداقل راحت تر خواهد بود . البته  منظور اين  نيست كه  بازار مثبت است  بلكه ممكن است خبرهاي اقتصادي وسياسي .شك هايي را وارد كند اما با گذر از هفته  بعد كم كم  فضاي عرضه  كنترلي تر شده و بازار به  سمت بهبود نسبي پيش  خواهد رفت  به خصوص اين كه  شنيده مي شود  گزارش هاي 12 ماهه  بسيار خوبي در انتظار بازار است .

اما  اين  روز ها گزارش هاي سود  سال 92 داغ داغ است اما  برخي از سهامداران با  ابهام  به ان  نگاه مي كنند . برخي در بازار انتظار داشتند  بودجه هاي سال 92 شركت ها  از اين  چيزي كه  اعلام  شده است كاهشي تر باشد  . اما  گويا  ان  شدت  محافظه  كاري مورد تائيد  بورس قرار نگرفته و در اكثر شركت ها  سودهاي نسبتاً خوبي را به  بازار اعلام  كرده اند . دوستان  عزيز دقت داشته  باشيد  لحظه اي خود را جاي مديران مالي و شركت  بگذاريد . مديري در مجموعه ها موفق است كه افزايش سود داشته  باشد از همين  رو اعلام  سود دست پايئن  روال  معمول شركت هاست  . اگر مديري سود  اعلام  شده  را  محقق كند شاهكار نكرده  اما  رشد سود  يعني رشد عملكرد . نكته ديگر اصل محافظه كاري جز اصول 3 گانه  حسابداري ماست و مديران ملزم  به رعايت ان هستند . بايد هزينه ها  را  دست  بالا  و درامد ها  را دست  كم  بگيرند . از همين  رو گزارش ها  قابليت هاي رشد سود را در دوره هاي پيش رو خواهند داشت  .

در بازار امروز بازار تحت تاثير پايان  موج شوك  متفي و رسيدن  برخي گزارش هاي مثبت و خبرهاي خوب از سود 12 ماهه  شركت ها گارد منفي خود را  بسته  تر كرد و بيشتر در مقابل افرادي كه  پول لازم هستند خضوع داشت . امروز بازار منتظر موج  باقي اطلاعيه ها  بود كه  احتمالاً اين چندر وز ميرسد و روز شنبه هواي افتابي تري را در بازار خواهيم  داشت . اما  فراموش نكنيم  هفته  بعد  بازار بازهم  سياست  صبورانه  را در مقابل تحولات  سياسي و اقتصادي بودجه و مذاكرات  1+5 خواهد داشت .

در مورد  شاخص امروز ايستادگي خوبي را در مقابل تحولات  داشتيم  و سهمي كه نگراني هايي را در مورد ريزش شاخص رقم  زده  بود مس بود كه  تا حدودي  مديريت  شد .

خبر مهم ديگر در پايان  بخش اول مقدمه اين است كه گفته شده هفته  بعد  شتران  وشبندر مي ايند و همچنين هفته  سوم  اسفند گويا هلدينگ  خليج فارس عرضه مي شود كه  البته هنوز قطعي نيست  .

و حالا  سري به حاشيه هاي بازار مي زنيم .

در تحولات  سياسي همه  منتظر هستند كه مذاكرات در هفته  بعد  از راه  برسد اما هنوز چيزي مشخص نيست  .گفته مي شود  غرب پيشنهاد تعليق فوردو و غني سازي 20% را اورده است اما بايد ديد  در مقابل ان  چه چيزي قرار است  به ايران اعطا شود . اين  امتياز سرنوشت مذاكرات  را  روشن خواهد كرد .  يكي از تحولات  ديگر بازار بودجه  بود كه  گويا  يكشنبه رئيس جمهور ان  را  به مجلس مي برد  و پس از ان نيز قرار است  با  مردم صحبت  كند كه اين يعني ابهام و ترس . پس بازار شنبه نيز مردد  خواهد بود و همه چشم ها  به  يكشنبه دوخته مي شود . رفتن  بودجه  به مجلس هم  از نظر سياسي  و هم  اقتصادي براي بازار مهم  است . جالب است ما در روز هاي گذشته  3 ابهام  را ذكر مي كرديم  با اتمام  گزارش دهي شركت ها  بلافاصله  بودجه  آغاز مي شود و پس از ان  با  سرعت  به  مذاكرات  مي رويم . تا  10  اسفند  اميدواريم  تكليف همه  روشن تر شده  باشد .

ديروز نرخ  دلار به  3720  رسيده است و امروز هم  به  3710 رسيد . اما  سرمايه  گذاري  بر روي طلا  با اين افت در بازارهاي جهاني بسيار پر ريسك  شده است  .

در بازارهاي جهاني وضعيت با  شرايط منفي ادامه داشت  اما در اواخر وقت  بازارها  كمي اوضاع  بهتر شد . ريزش سنگين  طلا  به  1604 دلار كار را  بسيار سخت و دشوار كرده است . هر چند نفت بارديگر با  صعود  به 96 دلار بازگشت و فلزات  نيز كمي بهبود  يافتند .

مس كه در استانه  8000 دلاري شدن  بود  با  50 دلار افزايش به  8051 دلار رسيد . روي نيز در قيمت هاي 2131 دلار قرار داشت . درست است  كه حاشيه هاي ديگر نيز در بازار وجود  دارد   اما در حال حاضر چشم  همه  به  گزارش سود  سال 92 شركت ها دوخته  شده است .

و اما  شاخص كه  امروز با  مديريت باور نكردني و زهر گزارش ضعيف مس را  گرفت اما  به هر حال  با افت 71 واحدي در آستانه 38400  قرار دارد اما همچنان  70 واحد  تا  مرز 38400  فاصله خواهد داشت  .

امروز 5 نماد  شپنا، شبريز،پارسان،غدير و فخوز در پي رشد شاخص بودند اما  بازگشايي منفي مس و معاملات  پر حجم  كچاد و فولاد در منفي ها  رمق شاخص را  گرفت و امروز شاخص منفي بود .

پالايشگاه ها تسليم نميشوند!!!

در بازار اين روزها ظاهرا پالايشگاه ها قصد تسليم شدن در برابر عرضه ها را نداشته و همچنان با روند صعودي روند خود را دنبال ميكنند پالايشگاه هايي كه به راحتي با تعديلات سنگين از چند ناحيه افزايش نرخ ارز مرجع و فروش محصولات خود با قيمتهاي ازاد مواجه هستند.

امروز پالايش نفت شيراز از مانع 1000 توماني هم گذشته تا در گام بعدي به سمت قيمتهاي 1200 توماني برود شنيده ميشود شراز براي سال اينده در صورت افزايش نرخ ارز مرجع توان رسيدن به سود 150 توماني را دارا ميباشد شرازي كه باشايعه اعلام سود 80 توماني براي عملكرد 12 ماهه مواجه ميباشد اما اين  سهم نيز اين  ترس را دارد كه به مانند شبريز گزارش ضعيفي به  بازار بدهد .

اما پالايش نفت تبريز امروز از سطوح قيمتي 1300 توماني عبور كرده . بودجه سال 92 اين شركت را كه با ارز 1226 توماني بسته شده است قبول نداشته و انتظار تعديل مثبت سنگيني را در سود سالهاي 91 و 92 شبريز را دارد. شبريز دست  خالي به  سود  سال 92 رسيد  كه  البته  اين  روال  معمول اعلام  سود هاي محافظه كارانه در شركت است  . مفروضات  بودجه  شركت هيچ  تغييري نكرده است  حتي طرح و توسعه نيز در ان  لحاظ نشده  و هنوز خوراك  همان  110 هزار بشكه است و نرخ همان نرخ است  . دلار نيز 12260 لحاظ شده . نكته  جالب نرخ ها نيز به همان نرخ هاي قديمي است حتي وكيوم  باتومي كه  با نرخ  بالاي 1000 به  فروش ميرسددر بودجه  576 لحاظ شده است . به هر حال سود  سال 92 شبريز در شروع كار 1161 ريال  بوده كه  البته نيازمند تعديلات جدي در طول دوره هاي بعد است .

اما در نماد پالايش نفت لاوان نيز صف خريد بسيار سنگين اين سهم همچنان ادامه داشت ظاهرا در سال 92 محصولات جديدي من جمله سوخت جت و گوگرد نيز به توليدات شركت افزوده ميشود كه ميتواند سود سال 92 را تحت تاثير قرار دهد .

امروز مهم ترين  اتفاق تحولات  شپنا بود كه مي خواست به  رشد قيمت  برسد  اما عرضه هاي جدي مانع از ان  مي شد . در اين  سهم  فعلاً در همين قيمت ها دست و پا مي زنيم  تا  شبندر از راه  برسد .

مهم ترين خبر در اين گروه  بازگشايي دو سهم  شبندر و شتران در بازار است  .

طوفان سيمان در بازار

در بازار امروز شاهد طوفان سيمانيها بوديم سيمانيهايي كه با افزايش نرخ فروش صادراتيشان و احتمال ازاد سازي نرخ سيمان در سال 92 جان تازه اي گرفته و مورد توجه بازار قرار گرفته اند

امروز سيمان غرب همچنان با صف خريد سنگين راه خود را براي رسيدن به قيمتهاي 460 توماني هموار ميسازد سغربي كه براي سال جاري پتانسيل رسيدن به سود 100-110 توماني و براي سال اينده به سود 120 توماني را دارا ميباشد اهداف قيمتي 460-480 توماني و در نهايت قيمتهاي 520 تومان را به عنوان هدف اين سهم سيماني انتظار داريم

اما سيمان دورود هم با صف خريد و عرضه هاي ميليوني قيمتهاي 500 توماني را پشت سر گذاشت فردا جدال ديدني را در سطوح قيمتي 520 توماني براي اين سهم را شاهد خوايهم بود قيمتهايي كه اگر شكسته شود سدور را تا سطوح 550-560 توماني با افزايش قيمت مواجه خواهد ساخت

اما سيمان صادراتي بهبهان هم امروز از سد قيمتهاي 2000 توماني گذشت سيمان بهبهاني كه حجم صادرات بسيار بالايي داشته و توان اعلام سود خوبي را براي سال 92 را دارد انتظار قيمتهاي 2200 و 2400 توماني را براي بهبهان را داريم.

در اين  گروه اما  ريسك  سفارس از باقي شركت ها  كمتر است  .

پتروشيمي ها جان ميگيرند اما …

در بازار امروز گزارش مثبت برخي از شركتهاي پتروشيمي مانند پتروشيمي مارون باعث شد تا سهام گروه پتروشيمي ها جان تازه اي بگيرند پتروشيمي هايي كه همچنان پرپتانسيل بوده و بازار گزارشات فعلي انها را باور نداشته و انتظار راه افتادن قطار تعديلات مثبت سهام پتروشيمي ها را دارد. البته  نكته خاص اين گروه اين است  كه گفته مي شود بارديگر بحث ارزي شدن  نرخ خوراك  به  اندازه  صادرات مطرح  شده  كه  براي گروه  خبر خوبي نخواهد بود .

امروز پتروشيمي مارون با توجه به ارائه بودجه مناسب از سود سال 92 خود با اقبال بازار مواجه شده و روند برگشتي را تجربه كرد ماروني كه پتانسيل تعديل مثبت را براي سال جاري و در عملكرد 12 ماهه را نيز دارا ميباشد. شركت  سود خود را  با  رشدي 20% از 4246 ريال  به 5092 ريال افزايش داد  كه دو نكته در صورت هاي مالي شركت حائز اهميت  است .  در سال 1392 فروش محصولات صادراتي با نرخ تسعير هر دلار مبلغ 25،000 ريال و محصولات بين مجتمعي برمبناي نرخ مرکز مبادلات ارزي محاسبه و پيش بيني شده است .
و ديگر اين  كه  افزايش بهاي تمام شده کالاي فروش رفته عمدتا” ناشي از محاسبه خوراک (گاز مصرفي) بر مبناي نرخ مرکز مبادلات ارزي طبق صورتحساب هاي دريافتي از شرکت ملي نفت ايران مي باشد . اين نشان  مي دهد  محافظه كاري تمام در بودجه  لجاظ شده و قيمت هاي زير 21000 ريال  براي مارون  منطقي ندارد.

امروز اما پتروشيمي كرمانشاه در سطوح قيمتي 900 توماني به تعادل رسيد به نظر نميرسد با توجه به پتانسيل تعديل مثبت اين شركت و اعلام سود 220 توماني براي سال 91 و احتمال رسيدن به سود 250 توماني براي سال 92 افت قيمتي چنداني در انتظار اين شركت باشد

اما پتروشيمي زاگرس همانطور كه انتظارش را داشتمي از سطوح قيمتي 1800 توماني با برگشت روند معاملاتي همراه شد زاگرسي كه فعلا در سطوح قيمتي 1800-2000 توماني در نوسان بوده و با توجه به احتمال تعديل مثبت در گزارش 12 ماهه خود بيشتر روندش صعودي ميباشد . در اين  گروه  بايد بيشتر به  روز هاي جديد سال 92 اميد داشت  .

چشم انتظار 92!!!

در بازار امروز شايعاتي در خصوص افزايش تيراژ توليد و در نهايت افزايش قيمت خودرو احتمالا سبب سوداور شدن مجدد سهام خودروييها خواهد شد همين خبر باعث شد امروز شاهد روند مثبت در تمامي نمادهاي خودرويي باشيم از طرف ديگر نيز احتمالا در سال 92 شاهد محصولات جديد خودروييها نيز خواهيم بود.

امروز سايپا كه با توقف نماد هم همراه شد به سمت قيمتهاي 100 توماني خيز برداشته است اگر سود سال 92 خساپا مثبت باشد ميتوان به رشد قيمتي اين سهم تا سطوح 110 توماني خوشبين بود سايپايي كه شنيده ميشود قصد عرضه توليدات جديدي را در سال 92 دارد

امروز در نماد ايرانخودرو كه اين روزها خبرهاي خوشي از فعال شدن برخي از خصوص توليديش و افزايش ظرفيت توليد و فروش محصولاتش به خصوص در محصولات ال90 را شاهد هستيم با صف خريد سنگين به سمت سطوح قيمتي 100 توماني در حال حركت ميباشد

امروز زامياد هم از سطوح قيمتي 60 توماني با برگشت روند معاملات همراه شد زاميادي كه اين روزها بازار چندان علاقه اي به اين سهم به دليل عدم اعمال افزايش نرخ محصولاتش توسط سازمان حمايت نشان نميدهد

لحظه شمار بودجه!!!

امروز تاييد خبر ارسال بودجه در هفته اينده به مجلس باعث شد تا نمادهاي تجهيزاتي همچنان به روند مثبت خود ادامه دهند تجهيزاتي هايي كه بودجه سال 92 به واسطه افزايش نرخ ارز تحول جدي در سوداوريشان پديدار خواهد شد. همان چيزي كه امروز در سود حفاري شاهديم .

امروز اذراب با صف خريد ميليوني و عرضههاي سنگيني مواجه بود اذراب با تمام توان در حال رشد قيمتي براي رسيدن به اهداف قيمتي 240 توماني ميباشد اذرابي كه بازار اعتقاد راسخ به تعديل مثبتش در سود سال 92 دارد

امروز حفاري با توجه به تعديل مثبت سنگين خود معاملات نوساني را در پيش رو داشت . شايد تنها  شركتي كه از بين شركت هاي بزرگ در اين  مقطع رو سفيد بيرون  امد حفاري شمال  بود كه موفق شده  سود خود را  براي سال 92 به 794 ريال  برساند و از رشد سنگين 46% برخوردار باشد  كه  رشد درامد هاي ارزي مهم ترين  ايتم  اين  تعديل سود  است . به نظر قيمت هاي زير 3500 ريال خريد جذابي براي سهم  است  چرا  كه  500 ريال  تقسيم سود داشته و 800 ريال  سود را مي تواند سهم  را  با  پي به اي زير 4 نشان  دهد .

اما مپنا كه با شايعه پرداخت مطالباتش توسط دولت تا پايان سال و افزوده شدن 30 تومان به سود سال 92 خود مواجه ميباشد در مقابل صف خريد سنگين خود عرضه چنداني را تجربه نكرد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز گزارش بسيار مناسب و تعديل مثبت عايدي نفت پارس باعث شد تا صف خريد ايرانول سنگين تر شود ايرانولي كه با سرعت هر چه تمامتر به سمت هدف قيمتي 1200 توماني خود پيشروي ميكند اين سهم با شايعه تعديل مثبت 20 درصدي در سود سال جاري خود مواجه ميباشد.

اما در نماد قند اصفهان پس از تعديل مثبت سود سال 92 و اعلام سود بالاي 500 توماني شاهد رشد 11 درصدي اين سهم قندي در بازار امروز بوديم.  قصفهايي كه توان رشد قيمتي تا سطوح 4600 توماني را نيز دارا ميباشد و همچنين پتانسيل رشد بيشتر سود سال جاري را نيز دارد. قند اصفهان  بودجه  بسيار خوبي را  روانه  بازار كرد و انتظار اين  بودجه از ان  نمي رفت . اين  شركت  سود هر سهم خود را 5098 ريال  اعلام  كرده است كه  از رشد 20% برخوردار است كه افزايش در مقدار و نرخ فروش با توجه به افزايش توليدات مهم ترين  دليل رشد سود  شركت است  .

امسال جذب چغندر 350 هزار تن پيش بيني شده و مهم ترين نكته  قيمت  شكر در سال 92 است كه در بودجه  قند اصفهان  بيش از 1650 ديده  شده است . با  توجه  به عدم  فروش 3 هزار تن شكر در بودجه توليدي و انتقال  بخشي از شكر سال 91 به 92 به نظر ميرسد قند اصفهان  قابليت هاي تعديل بيشتري را نيز براي سود خود خواهد داشت  .

امروز سهم لاستيكي ايران ياسا با توجه به شايعه اعلام سود 200 توماني اين شركت براي سال 92 همچنان روند صعودي خود را با صف خريد سنگين ادامه ميدهد پاسا پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 1000 توماني را دارا ميباشد.

امروز كگل در اين  شرايط با توقف نماد مواجه  بود . گل گهر سود خود را  با افزايش به 1960  ريال  براي سال 92 رسانده است . افزايش مبلغ فروش بدليل افزايش مقدار فروش گندله بجاي کنسانتره و همچنين افزايش مبلغ فروش صادراتي بدليل افزايش قيمت جهاني و افزايش نرخ ارز مي باشد. اين  خبر به  گروه سنگ  اهن خبر خوبي است  و سود تلفيقي نيز به  1100 ريال  براي معادن رسيده است .

در گروه  فولاد شاهديم  كه فخوز در اين  گروه  گزارش خوبي را داده است  . در ابتدا  بايد گفت مطابق انتظار ما كه  بارها نيز صحبت  شد سود  سال 91 از 4728  ريال  به 5480 ريال  افزايش يافت و اين  سود  به  زودي تا  5700 ريال  نيز قايليت  رشد دارد .

اما  سود  سال 92 5630  ريال  اعلام شده است كه در واقع  نسبت به  سود 4728  ريال با رشدي 18% مواجه  شده است . شركت  ميانگين  فروش محصولات خود را  1350در نظر گرفته كه  اختلاف 300  توماني با  ميانگين  فعلي دارد اما قابليت هاي سودسازي خوبي را براي اينده  ترسيم مي كند .

اگر روند  به همين  شكل باشد سال 92 فخوز 9000 ريال نيز سود خواهدساخت اما  بدون هدفمندي از همين  روست كه  مدام  به خريد بلند مدت و ميان مدت  سهم توصيه مي شد . گفته مي شود  اين بار صندوق نفت قطعاً خريدار فخوز  خواهد بود .

امروز ملي مس يكي از بدترين  روز هاي خود را داشت . فملي كار خاصي نكرده  او روال معمول اعلام  سود  را رعايت مي كند اما اين كه چه  طور بخشي ازاين سود  را  اين  طور دقيق مخفي مي كند خود  شعبده  بازي قهاري را مي طلبد كه  بايد به مدير مالي تبريك گفت  . اين  شركت در حالي كه  سود هر سهم  سال 91 مبلغ 1373 ريال  بوده  سود  سال92 را 960  ريال در نظر گرفته است !

نرخ  مس 7500 و دلار 2500 لحاظ شده در واقع  بودجه فملي با كاتد نزديك  به  19 هزار بسته  شده  كه  4 هزار تومان  با  بازار اختلاف دارد . شركت كاهش عجيبي را در توليد و فروش مفتول داده است كه  براي بازار قابل هضم  نيست  وبه  طور كلي هزينه ها  به  طرز شگفت انگيزي بالا هستند . به نظر حقير مس در گزارش 3 ماهه  60%5 از اين  سود  را محقق خواهد كرد و تعديل مي دهد .  اما  افت  قيمت امروز مي تواند  با توجه  به  ريزش بازارهاي جهاني براي روز هاي بعد نيز تكرار شود اما  قطعاً سهم  گزارش 12 ماهه خوبي خواهد داشت .

در گروه  قند  امروز بحث افزايش قيمت شكر در بودجه  شركت هاي قچار و اصفهان  باعث توجه  به اين  گروه  شده است . دراين  گروه  قنقش نيز مي تواند در اين شرايط براي رشد احتمالي و نوساني مناسب باشد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

2اسفند  91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم