جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 16 بهمن 91

گزارش بازار دوشنبه 16 بهمن 91

نوید خاندوزی
فوریه 4, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 16 بهمن 91

تيغ تيز بزرگان!

گزارش بازار – بتاسهم 15:50   امروز دوشنبه بازار سرمايه  روز خوبي را نداشت  . بگذاريد كمي راحت تر صحبت كنيم  امروز بازار سرمايه  اولين  قرباني اتفاقات ديروز بود كه  با شرايطي كه پيش امده  بود اولين ضربه  را دريافت كرد . اين كه ارزش بازار بورس با  اتفاقات ديروز چه  قدر كم  شد و شاخص چه  قدر ريخت و از اين  دست مسائل كار ي نداريم اما  عزيزان  دقت  داشته  باشيد كه  اتفاق ديروز شايد براي مردم  كوچه و بازار يك  داستان و روايت و نقل صحبت كنار نوشيدن چاي آنها  باشد اما  براي افرادي كه  با اقتصاد و سرمايه  سر و كار دارند بحث ديگري است و آنها  ان  را  پوست و گوشت خود حس مي كنند  . از همين روست كه  اگر فعالان  اقتصادي و  بازار سرمايه به اين موضوع دقت  مي كنند  از اين  بابت  است  .

اما  به  سراغ  اتفاقات  اين چند روز برويم . نكته  بسيار جالب اين  بود كه در روز هاي گذشته  مدام  مي گفتيم  شاخص وبازار در روند  خود  دو دل است كه  گويا از هوا  اين موضوع  نازل شد و باعث اين  اتفاق  شد  كه حالا  بسياري را از دو دلي خارج  كرده است.

اما در فضاي بازار چه خبر بود .

روز شنبه و يكشنبه بازار سرمايه درگير مذاكرات  مجلس و دولت ، بازارهاي جهاني و  موارد  اين  چنيني بود . در روز يكشنبه  بود كه  در واليبال  بسيار زيباي سياسي صالحي و بايدن  بازار كم كم  داشت اميدوار مي شد  كه مي تواند  شاهد  رشد بازار باشد . اما  ناگهان  عصر يكشنبه  وسط اين  بازي واليبال جذاب چنان  بلوايي به پا شد كه همه  بازي واليبال را  فراموش كرده و سالن  را  ترك كردند .

اتفافي كه ديروز رخ  داد از اين  نظر مهم  بود كه برخي را كه در مورد  خروج  سرمايه  از بازار مردد بودن  مطمئن  تر كرد و برخي را كه  قصد ورود  پول داشتند  با  صبر همراه  كرد . برخي از اين  مي ترسند كه  با اين همه  تاكيد رهبري وقتي اين  مسائل به  وجود  مي آيد چه تضميني است كه  با نزديك  شدن  به  انتخابات  اين  موارد جدي تر نشود . همين  ترس است  كه  امروز بازار ا به اين وضعيت دراورد .

بارها و بارها گفتيم  كه بازار سرمايه  اهوي تيزپايي است كه  خيلي زود ترس را تشخيص داده و مسير خود را مشخص مي كند . ديروز با  چنين اتفاقي مثل اين  بود كه  نه تير تفنگ بلكه  خمپاره اي به  جنگل اصابت كرده  و باعث اتش گرفتن  بخشي از ان  شده است . به نظر شما نگهداري اهوان  اين جنگل كار ساده اي خواهد بود . ؟؟!

توصيه ما  به  دوستان بورس كه  اتفاقاً دراين  جريان  به هيچ  وجه مقصر نيسته و آنها هم  مثل ما نظاره گر هستند توصيه مي شود  در جهت شفاف سازي  و بهبود  وضعيت  بازار گام  بردارند . اگر در روز هاي گذشته  به عزيزان  فعالان بورسي و سهامدار توصيه مي شد از تقابل و نامه نگاري هاي متعدد پرهيز كنند  به اين  دليل بود كه ريسك  بيش از پيش روي سر بازار است و ما نبايد گل به خودي بزنيم  .

به هر حال  بازار سرمايه  در واكنش به اين موضوع  امروز منفي بود . در چنين روزهايي كه  بازار منفي است و خبري باعث اين  امر شده  يك  ضد خبر لازم  است  و ضد خبر به اين معني كه خبري بيايد  و جو را تغيير دهد . شايد بهترين خبر اظهار نظر قطعي تر در مورد مذاكره  با امريكا  باشد اما بايد هر چه  سريعتر عاملي از راه  برسد  وگرنه  كم كم  بايد  خود را  براي ريزشي جدي تر در بازار اماده  كنيم  .

اما در بازار امروز چه خبر بود .

بي شك  ريزش اول وقت در بازار براي همه  قابل پيش بيني بود  اما  انتظار اين  بود كه  هر چه  به  پايان  بازار نزديك  تر مي شويم  شرايط براي برگشت  بهتر شود كه اين  طور نشده و بازار بازهم  به مسير ريزشي خود ادامه  دارد . البته در اواخر وقت  كمي شرايط بهتر شده  بود  اماهمچنان  اكثر شركت ها در منفي معامله مي شدند  . تاكيد مي شود كه  براي برگشت  بازار و فاصله  گرفتن  از اين  شرايط بهتر است  يك  شوك  مثبت چه بورسي و چه  اقتصادي و سياسي به  بازار وارد شود.

اما  براي بازار فردا خيلي سخت  است كه بخواهيم پيش بيني كنيم  اما  چشم و گوش بايد به خبرها  سپرد تا خبر مثبتي از گوشه و كنار براي بازار پيدا  كرد . اما بعيد است  كه  شرايط براي بازار فردا نيز مثبت  شود و احتمالاً بازار فردا نيز شرايط منفي خواهيم  داشت اما  شدت  ان  ممكن است به مانند امروز نباشد  .

در مورد  شاخص بحث و تحليل زياد است  و. هنوز بسياري معتقدند  شاخص تا  وقتي از 36200 و 300  پياده  نشده  خطري براي بازارندارد  اما  برخي ريزش امروز بازار را يكي از تلخ ترين  روز هاي تكنيكالي براي بازار مي دانند  چرا  كه  سيكل منفي بدي را به  بازار تلقين كرده است  و از احتمال  ريزش بيشتر در بازار صحبت  مي كند   كه  البته  جايي بين  34600 و 35 هزار را نقطه  برگشتي براي بازار مي دانند  كه  بي شك افت  10% اكثر شركت ها  را نشان  مي دهد  اما در مقابل اين ديدگاه بسياري معتقدند كه شاخص طي 2 الي 3 هفته  اتي در همين  نقاط بازي كرده و حتي ممكن است  با افت هايي نيز همراه  باشد  اما يك  موج  صعودي را در شاخص خواهيم  ديد كه  بسياري ان  را  روز هاي آغازين و برخي روزهاي مياني اسفند مي دانند . اما  شايد نقطه  برگشت  بازار  زماني است كه  شاهد پايان  يافتن  ابهامات  و روشن تر شدن  فضاي سرمايه  گذاري در بازار است  .

با اين مقدمه  به سراغ  حاشيه هاي بازار ميرويم  كه  بيشتر سياسي بود …

خبرهاي سياسي را  بايد در 3 حوزه  بررسي كرد  . ابتدا  حوزه سياست خارجي و بحث سوريه  بود كه  ديدار نماينده  مخالفان  سوري با صالحي و همچنين ديدار جليلي با  اسد نشان  دهنده اين  است  كه  ديپلماسي فعال  ايران در حال  غلبه  بر مسائل حاشيه اي است  . از سوي ديگر اين  يك  نشانه  براي برخي است . چرا  كه تا ديروز بسيار ي معتقدند كه ايران و امريكا بر سر اين  مسائل با هم  توافق كرده و پيش مي رود و قطعاً اين موضوع اولين نشانه  آن بود .

اما حوزه دوم  بحث سياست خارجي و موضوع هسته اي و تحريم هاست  كه  براي بازار از اهميت  فوق العاده  برخوردار است  .ايران و امريكا در يك  بازي زيبا  و پاسكاري جالب توجه مشغول بده  بستان هاي سياسي بودند كه  يكي بايدن و ديگري صالحي براي هم  پاس مي فرستادند  كه پالس هاي مثبت ان  به  بازار نيز رسيد . و حتي كاهش دلار را ديروز داشتيم . دقت  داشته  باشيد درست است  كه  موضوع  اختلافات ديروز جورا  به هم ريخته  اما  در نظر بگيريد بحث سوريه و امريكا بحث هاي استراتژيك  است كه  يك  شبه و يك  هفته اي به ان  نرسيده ايم  بلكه  بزرگان  ما  استراتژي هاي طولاني مدت  را  براي ان  لحاظ كرده اند . از همين  رو تنش هاي اين  چنيني نيز بر  ان موثر نيست و به همين خاطر است  كه خيلي زود حاشيه هاي مجلس جمع مي شود  . در ادامه  بايد گفت  ايران نيز به  چراغ  سبز امريكا چراغ  سبز ديگري نشان  داد  به اين  شرط كه  آنها  برخي موارد  را  رعايت كنند . به عنوان  مثال  اگر در 18 بهمن تحريمي تصويب نشد و يا اجرايي نشد تقريباً 50% راه  را  رفته ايم  .

و اما موضوع  سوم  داستان هاي ديروز بود كه  همچون  توفاني 3 الي 4 ساعت  رسانه ها را درنورديده  بود . اما  پس از ان  رهبري به  قضيه ورود كرده و موضوع  حل و فصل شد . اما  توجه داشته  باشيد ممكن  است تا  زمان  انتخابات  بازهم  از اين  چالش ها  در پيش باشد  چرا  كه چالش فعلي نيز با وجود  تاكيد رهبري رقم خورد . اما  به هر حال  مسائل سياسي در حوزه  سياست خارجي بهبود  و سياست داخلي كمي پر تنش نشان  مي دهد كه اثرات  ان را  شاهديم .

در خبرهاي اقتصادي گفته مي شود  بودجه در هفته و روزهاي پاياني بهمن  به  مجلس مي رود و در حال حاضر بند ها و تبصره هاي مهم  ان  در حال تصويب است كه  البته  بودجه اي كه مجلس مصوب خواهد كرد  بودجه  2 دوازدهم  براي دولت است.

با  اتفاقات  روي داده  به نظر نميرسد كه  فضاي تعاملي بين دولت و مجلس براي طرح تحول وجود  داشته  باشد  و قضيه تا اين لحظه مي تواند  منتفي قلمداد شود . در كنار اين  خبرها خبر عرضه  پتروشيمي خراسان ، نفت پاسارگاد  و ايرانول نيز جالب توجه است  . البته  در بين نماد ها  نام  دخانيات هم  به  چشم مي خورد كه  سيگاري هاي بورس از ورود  او خوشحال  خواهند شد .

در كنار خبرها  دلار در 3740 قرار گرفته است كه او نيز منتظر تحريم هاي پيش رو  و بحث ابهامات  مذاكرات  است  .  اكثر كارشناسان اعتقاد دارند در صورتي كه بازهم  خبرهاي مثبتي از رابطه ايران و امريكا به  گوش برسد ريزش دلار منطقي است  اما  بعيد است كه  به  زير 32000 ريال  سقوط كند .

اما  بازارهاي جهاني در شاخص ها  شروع مثبتي را داشتند اما  برخي كالا ها  با  كاهش مواجه  شدند  كه مس با  كاهش بسيار اندك در قيمت هاي 8250 دلار قرار گرفت و روي نيز با ثبات  نسبي مواجه  بود . امروز احتمال  ريزش برخي شاخص ها در بورس امريكا جدي تر است  اما در مورد  طلا  شاهد  قيمت هاي 1665 دلاري  و نفت  96 دلاري بوديم  .

و اما شاخص …

امروز شاخص قرباني سياست  شدهو با  ريزشي 275 واحدي به 36486 واحد رسيد . امروز بورس در اقدامي هوشمندانه  شپنا را  بازنكرد كه مي توانست كار را براي سليقه اي باز شدن نمادها جدي تر كند اما  به هر حال  ريزش امروز محصول افت 5 شركت مس ، پارسان، غدير، كگل  و معادن  بود كه در اين افت  اثرات  بسزايي داشت .

روزي پربار براي پالايشگاهي ها!!!

اما امروز در نمادهاي پالايشگاهي كه اين روزها به دليل فروش محصولات فرعي خود دربورس كالا با قيمتهاي ازاد با جهش سوداوري مواجه شدند ورود يك مهمان جديد باعث شد تا جمع پالايشگاهي ها گرمتر و پربارتر شود. نكته  مهم  اين  است كه  پالايشگاه ها  براي 5 محصول اصلي خود به دولت در مورد  فروش تعهد داده اند اما  اكثر محصولات  فرعي در بورس كالا  با  رشد قيمت 100% مواجه  بوده  كه در شركت هاي كوچكي مانند شراز و شبريز اين موضوع بيشتر به  چشم مي ايد و حتي ممكن است  سود  شبريز را  متحول كند كه چند روز گذشته در مورد  ان توضيح داديم.

امروز پالايشكاه نفت لاوان عرضه متفاوتي را شاهد بود جو سهامداران احساسي باعث رنج قيمتي اين سهم از سطوح بالاي 880 توماني تا سطوح 370 تومان شد لاواني كه امروز با قيمتهاي 376 توماني به استقبال صف خريد فردا رفت . برخي عزيزان سهامدار ما  قيمت هاي 800 به  بالا  را  براي سهم  زدند . البته  بورس نيز اجازه  فروش به اين  قيمت ها  را داد . اميدواريم دوستان  سهامدار گلايه نكنند اما به نظر ميرسد رويه مناسبي است چرا  كه  باعث مي شود سهامداران بي دليل قيمت گذاري نكنند . ديروز در مورد  شركت صحبت  شد . سهم  با  500 ريال  زيان  انباشته  و 420 ريال اضافه  شدن  هزينه هاي مالي در سال  بعد  با  وجود  تمامي ايتم هاي مثبت اعم  از رشد نرخ ارز و صندوق توسعه  ملي و …  كه براي همه  ي پالايشگاه هاي بورسي وجود  دارد كمي پر ريسك است  اما  با توجه  به  فرابورسي بودن و سرمايه  كم خوراك  برخي نوسان گيران بازار است  . قيمت  376 كمي براي سهم  تند  است و به نظر ميرسد ان  پرش ساير پالايشگاه هايي را نخواهد داشت . اما در كوتاه مدت  صف خريد است و

امروز پالايش نفت تبريز كه باشايعه تعديل مثبت ديگري در  گزارش 12 ماهه خود مواجه ميباشد امروز عرضه هاي قطره چكاني را تجربه كرد حداقل انتظار قيمتهاي 1200 توماني را براي شبريز را داريم شنيده ميشود با توجه به افتتاح طرح توسعه شبريز در سال 92 اين شركت قادر به اعلام سود 200 توماني ميباشد

امروز پالايش نفت شيراز با توجه به پتانسيل تعديل مثبتش سنگينش در گزارش 12 ماهه همچنان با صف خريد بسيار سنگين و عرضه چند عددي سهام خود با رشد 5 درصدي خود به كار خود ادامه ميدهد شيراز پتانسيل رشد قيمتي بيشتر را دارا ميباشد و به نظر ميرسد شرايط براي رشد هم گروه ها نيز مناسب است . اما  بايد توجه  كرد اين  تب زود فروكش نكند .

پتروشيمي ها احيا ميشوند؟

در بازار امروزهمچنان نوسانات منفي پتروشيمي ها ادامه داشت به نظر ميرسد طي بازار فردا بايد شاهد متعادل شدن روند نمادهاي پتروشيمي باشيم پتروشيمي هايي كه به پايان روند اصلاحي خود رسيده و به نظر نميرسد افت بيشتر قيمتي را تجربه نمايند.

امروز پتروشيمي شازند همچنان با صف فروش به روند منفي خود ادامه داده تافردا مهمان حمايت 800 توماني باشد نهايتا در قيمتهاي منفي فردا انتظار جمع اوري صف فروش شازند و متعادل شدن روند معاملاتي اين سهم را داريم شازندي كه اگر نرخ خوراكش تغييري نكند ميتواند با رشد سوداوري خوبي مواجه شود و در اين  قيمت ها براي خريد مناسب است  .

امروز پتروشيمي خارك نيز با افت قيمتي در استانه حمايت حساس 2200 توماني قرار گرفته است اگر خارك طي معاملات فردا به تعادل نرسد بعيد نميباشد تا سطوح حمايت بعدي يعني قيمتهاي 2000 توماني با افت همراه شود خارك در صورت تسعير ارز صادراتيش با قيمتهاي ازاد همچنان پتانسيل رشد سوداوري را براي سال جاري خواهد داشت. فردا  سعي مي شود در مورد  اثران  نرخ  گاز و تحريم و موارد  مختلف بر سود  شركت  صحبت  شود .

امروز پتروشيمي كرمانشاه با شكست حمايت 900 توماني به سمت سطوح قيمتي 870 توماين در حال اصلاح قيمتي ميباشدكرمانشاهي كه با ريسك كمتر و پتانسيل تعديل مثبت خوبي همراه ميباشد اما همچنان با بي اقبالي بازار مواجه ميباشد. اما در مورد  اين  سهم  و زاگرس حرف زياد است .

در مورد  كرمانشاه براي سود  سال 92 با  فرض توليد و فروش 700 هزار تني و فروش 40% داخلي و 60% خارجي ، نرخ  گاز 7 سنتي ،فروش به  نرخ مبادله اي و نرخ  گاز مبادله اي و  رشد قابل توجه در هزينه هاي سربار سود  شركت  به  2280 ريال  مي رسد .

حال  فرض كنيم  نرخ  دلار به  3600  و نرخ  گاز نيز با دلار 3600  محاسبه  شود سود  اين  شركت  به 3220 ريال  مي رسد  ، با  فرض محاسبه  نرخ  گاز به  13 سنت و مفروضات  بالا  سود  شركت  به 2590 ريال  خواهد رسيد . اما  به  سراغ  بدترين گزينه ممكن مي رويم و سپس گزينه منطقي براي اعلام  سود  سال 92 را  پيش بيني مي كنيم  . در بدترين گزينه فروش صادراتي كاهش و به 40% مي رسد ، نرخ اوره  400  دلار باشد ، فروش داخل 500 تومان  به ازاي هر كيلو ، دلار نيز 3600، نرخ  گاز 13 سنت  و گاز نيز با دلار آزاد حساب شود سود  كرمانشاه به 1430  ريال  مي رسد . كه  با  توجه  به  قيمت فعلي ، سود تقسيمي احتمالي 2000 ريالي در مجمع و سود 1430  ريالي قيمت هاي 8500 و 8000 ريال  محدوده حداقلي سهم  است . با  فرض توليد 600 هزار تني ، فروش 40% در داخل به نرخ  500 هزار تومان ، نرخ  دلار 2500، نرخ  گاز 182 توماني و نرخ  مبادله اي براي شركت احتمالاً سود  اعلامي كرمانشاه مبلغ 1820  ريال  خواهد بود  كه براي ابتداي سال  اعلام  شود اما دقت  داشته  باشيد با اين نرخ ارز و عدم  مشكل فروش براي اين  سهم  كه عمدتاً به  عراق است  به  راحتي سود تا 3000 ريال  نيز جاي رشد دارد .

در روز هاي بعد  سعي مي شود  در مورد اين  موضوع و اثرات  اين  عامل بر سود شركت ها  بيشتر صحبت  شود .

در پتروشيمي زاگرس با  فرض : نرخ  گاز 7 سنتي ، نرخ  مبادله اي براي گاز  و نرخ  مبادله اي براي فروش و  با فرض كاهش توليد و فروش زاگرس به 1.8 تن سود هر سهم  برابر 3400 ريال  بوده است  . در صورتي كه  نرخ  گاز همان  7 سنت  فرض شود  و توليد و فروش نيز تغيير نكند و قرار باشد  نرخ گاز نيز بر اساس دلار ازاد و فروش نيز بر اساس دلار آزاد صورت گيرد  . با  فرض دلار 3600  توماني سود  شركت  5420  ريال  خواهد بود . در بد ترين حالت  اگر نرخ  گاز به  13 سنت و نرخ دلار نيز 3500 لحاظ شود ،نرخ  گاز نيز ازاد حساب شود سود  شركت 3710  ريال  خواهد بود .

ما حتي در بدترين شرايط تحريم نيز اين  سهم  را  بررسي كرديم  كه در بدترين  شرايط تحريم كه نرخ دلار در محدوده  3800 باشد ، ( عدم  رشد نرخ  ارز) دولت نرخ گاز اين  شركت ها  را در سقف خود  يعني 13 سنت  لحاظ كند  ، توليد و فروش شركت  به 1 ميليون تن  برسد  و نرخ  متانول نيز 300  دلار باشد . ( در محاسبات  قبلي 320  لحاظ شده  بود ) اين  شركت  به سود 1770 ريالي  خواهد  رسيد .

معدني كه فرو ريخت!!!

در بازار امروز نوسانات منفي اندك بازارهاي جهاني و جو منفي كلي بازار باعث افت قيمتي در نمادهاي معدني شد معدنيهايي كه پتانسيل رشد سوداوري خوبي را در عملكرد 12 ماهه خود دارند و به نظر ميرسد تا زمان گزارشات 12 ماهه خود فعلا روندشان نوساني باشد و چنگي به دل نزند .

امروز ملي مس با روند منفي و نوسانات منفي مواجه شد فملي كه به حمايت 680 توماني خود نزديك ميشود فملي فعلا توان رشد قيمتي چنداني ندارد تنها رشد قيمتهاي جهاني مس ميتواند به نوسانات مثبت اين سهم كمك نمايد . البته  امار گمرك در صادرات  نيز براي سهم  مهم  است  چرا  كه  گفته مي شود مس در مدت  اخير صادرات  بهتري را داشته است  . در مورد  اين  شركت  گفته مي شود در مدت  45 روز اخير نزديك  به 400  ميليارد تومان  در بورس كالا  فروش داشته است  .

اما كالسيمين نيز امروز در سيكل نوساني خود همچنان در نوسان بود كالسيمين روند نوساني را بين سطوح قيمتي 700-760 توماني را در جريان دارد سهمي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي و اعلام سود خوبي را در گزارش 12 ماهه را دارد كه  گفته  شده  در گزارش 12 ماهه  با تغيير سياست  تقسيم  سود دو شركت  زير مجموعه  به تعديل مناسب و تا  300 ريالي سود دست خواهد  يافت .

اما دربين نمادهاي سنگ اهني شاهد روند منفي پس از تعديل مثبت كنور بوديم سهمي كه امسال به واسطه افزايش نرخ سنگ اهن صادراتي و افزايش نرخ ارز باز هم جاي تعديل را در عملكرد 12 ماهه خود را داراست اما فعلا روندش اصلاحي خواهد بود با ديد ميان مدت روند كنور را صعودي ارزيابي ميكنيم . در گروه  سنگ  آهن  واقعاً خاك  مرده  پاشيده اند اما  به  سهامداران  بنيادي توصيه مي شود در قيمت هاي منفي 4% دو سهم  كچاد و كگل حاضر باشند .

هلدينگهاي بي رمق!!!

اين روزها جو منفي بازار باعث شده تا سهام هلدينگها هم نتوانند خودي نشان داده و ترجيح بدهند به سمت حمايتهاي خود رهسپار شوند هلدينگهايي كه با توجه به روند رو به رشد سوداوريشان ميتوانند همچنان با ديد ميان مدت مورد توجه بازار قراربگيرند

اما امروز در نماد صندوق بازنشستگي همچنان شاهد طي شدن روند نزولي اين سهم بوديم وصندوقي كه نفت ايرانولش در بازار دوم فرابورس درج شد و به زودي شاهد عرضه سهام اين شركت روغني در بازارفرابورس خواهيم بود با عرضه سهام نفت ايرانول و نفت  پاسارگاد  شاهد افزايش ارزش ان اي وي و سوداوري وصندوق خواهيم بود.

اما نفت و گاز پارسيان با توجه  به روند منفي پتروشيمي ها تا قيمتهاي 1100 توماني با كاهش قيمتي همراه شد پارساني كه شنيده ميشود پتانسيل اعلام سود 250 توماني را براي سال 92 خواهد داشت و البته  امروز براي مجمع عادي و فوق العاده  متوقف شد . شنيده مي شود  سياست تقسيم  سود حداكثري و حتي احتمالاً 100% در مجموعه  نفت و گاز در حال  پيگيري است  . اما  با اين حال  تقسيم  سود 1800 ريالي قطعي است . نكته  دوم  احتمالاً پارسان  پس از مجمع  با  سرمايه  جديد سود خود را 1470 ريال اعلام كند  كه  با توجه  به  تقسيم  سود 1800 ريالي  و افزايش سرمايه  65% قيمت تئوريك سهم در محدوده 6500 و 700  ريال است كه با  سود  1470  ريالي خيلي زود  به  اعداد 7500  ريال  پس از مجمع مي رسد . نكته  بعد  روند  تعديل هاي سهم  به اين  شكل است  كه در پايان  فروردين ماه  سهم  با گزارشات  12 ماهه و 3 ماهه  پرديس يك  موج تعديل را دارد و در مجمع  شركت ها  و گزارش 6 ماهه  پرديس نيز موج  بعدي تعديل ها كه  سود نزديك  به  1950  ريالي با  سرمايه  جديد براي سهم مي تواند  قعطي باشد . در مجموع توصيه ما اين  است كه با توجه  به  بهبود مسائل سياسي خارجي و همچنين كم  اثربودن  نرخ  گاز بر اين شركت ها  كه طي ديروزو امروز بررسي مي شود حضور در مجمع  شركت مي تواند  مناسب باشد .

امروز سرمايه گذاري سپه هم با شكست حمايت 180 توماني خود به سمت سطوح قيمتي 170 و در نهايت 160 توماني رهسپار شده است وسپه اي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و ميتواند تا شب مجمع گزينه مناسبي در صورت رسيدن به قيمتهاي 160 توماني محسوب شود.

در اين گروه ومعادن نيز در قيمت هاي 5600  ريال  مي تواند  يكي از گزينه هاي جالب باشد .

مقاومتهاي سرسخت!!!

در بازار امروز نمادهاي تجهيزاتي پس از برخورد ه مقاومتهاي سرسخت خود نتوانستند از مقاومتهاي خود عبور نمايند با توجه به برنامه ديروز بين مجلس و دولت به نظر ميرسد بودجه سال 92 به تعويق افتاده و همچنان قيمت ارز مرجع نامشخص بماند و اين  ابهام  دامن اين  گروه  را نيز بگيرد .

امروز مپنا پس از برخورد به مقاومت 220 توماني خود با برگشت روند قيمتي مواجه شد به نظر ميرسد مپنا فعلا توان شكست مقاومت 220 توماني را نداشته و احتمالا تا قيمتهاي 200 تومان مجددا با كاهش قيمتي همراه خواهد شد مپنايي كه فعلا روندش بين سطوح قيمتي 200-220 تومان در نوسان خواهد بود

اما اذراب هم در راه رسيدن به قيمتهاي 220 توماني ناكام ماند فاذري كه تا سطوح قيمتي 200 توماني احتمال پايين امدنش بعيد نميباشد اذراب اين روزها با شايعه فعال شدن پروژه بيستون از پروژه هاي قبلي خود مواجه شده است

اما ماشين سازي اراك هم پس از رسيدن به قيمتهاي 250 توماني به تعادل رسيد فاراكي كه به نظر ميرسد به پايان روند صعودي خود رسيده باشد و فعلا و تا زمان گزارش 12 ماهه خود جاي رشد قيمتي چنداني را نخواهد داشت.  در اين  گروه  اگر حفاري طي تغيير  و تحولاتي به  زير 2500  ريال  رسيد مي تواند  يكي از گزينه هاي جالب بازار باشد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز در بين نمادهاي ظاهرا قند چهارمحال قصد ترمز كشيدن را نداشته و همچنان با روند صعودي و صف خريد به رشد قيمتي خود ادامه ميدهد در اين  قندي شرايط كمي پيچيده  شده است و بايد مراقب بود. امروز در برخي محافل شنيده  مي شد كه  قمرو  و قشهد  با  احتمال  توقف مواجه هستند .

امروز سايپا پس از گزارش نااميد كننده ايرانخودرو با افت قيمتي مجدد به سطوح قيمتي 100 توماني رسيد سايپايي كه احتمالا باز هم با شكستن حمايت 100 توماني تا سطوح قيمتي 95 توماني با افت قيمتي همراه خواهد شد . بازهم تاكيد مي كنيم اگر كسي علاقه  مند به حضور در در گروه خودروست  شرايط گروه  بهمن  بهتر از باقي اعضاي اين  گروه است  .

اما در نماد ذوب اهن خبر راه اندازي پروژه كك سازي تا چند هفته  ديگر هم نتوانست اين سهم را با تغيير روند قيمتي مواجه شازد به نظر ميرسد فعلا ذوب اهن در سطو قيمتي 300-320 توماني در نوسان باشد ذوبي كه شايد افتتاح رسمي پروژه كك سازيش بتواند روند قيمتي سهم را تغيير دهد اما  همه چشم  به معامله  بلوك سهم  دوخته اند . در مورد اين  گروه  فولاد متوقف است و گويا  با  كمك  به  دولت موافقت نشده اما  امروز سهم  نزديك  به  180 ميليارد  تومان در بورس كالا  فروش داشت كه خبر مناسبي براي سهم  است  .

امروز گروه  بانك و بيمه كمي پر معامله  ظاهر شد  كه  به نظر ميرسد به دليل اقبال  بخشي از بازار به  آنهاست  . در گروه  بانك  زمزمه افزايش نرخ  سود  به  گوش ميرسد  و در بيمه نيز پي به اي هاي پايئن و دارايي هاي مناسب مي تواند  عاملي براي برگشت شود .

گروه تحلیل گری بتا سهم

16 بهمن  91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم