جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهارشنبه 11 بهمن 91

گزارش بازار چهارشنبه 11 بهمن 91

نوید خاندوزی
ژانویه 30, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهارشنبه 11 بهمن 91

كاهشي و كسل كننده!

گزارش بازار – بتاسهم 15:50   امروز بازار سرمايه در يك  روز بين التعطيلي شرايط ضعيفي را از يك روز منفي و كسل كننده  به نمايش گذاشت  كه همه چيز رو به  كاهش بود و بازار نيز هيجاني در دل  خود نداشت . پيش بيني چنين روزي از بازار ميشد  كه  معاملات  ضعيف را در اين روز شاهد  باشد اما در بازار نيز اتفاقاتي افتاد كه نشان مي داد  شرايط براي روزها و هفته هاي اتي ممكن است  به اين  راحتي و اساني نباشد  . بازار امروز تحت تاثير شرايط و بازارهاي جهاني و حاشيه  رفتن  طرح تحول آغاز خوبي داشت  اما  به دليل برخي خبرهاي منفي سياسي اوضاع  پر عرضه  دنبال  شد .

بازار شيب تندي براي منفي شدن  گرفته  بود و البته  بسيار كسالت اور بود كم كم  داشت  پاي صفحات  مانيتور خوابمان  مي برد  كه ناگهان اطلاعيه پارسان  روي صفحه  ظاهر شد كه  گويا  بورس براي تغييرات  سود تلفيقي اين  سهم  را متوقف كرده  بود و از قضا در بدترين  روز ممكن نيز اين  سهم  را  باز كرد .

شايد حتي خود غديري ها هم  انتظار بازگشايي پارسان  را نداشتند و از همين  رو خيلي دير متوجه  بازگشايي شده و او را  براي بالا  بردن  كمي دير حمايت  كردند . اما  به هر حال  بازهم  يك  رفتار سليقه اي ديگر را  شاهد بويم  . در روز هاي گذشته  بيان  كرديم  كه  سازمان  بهتر است  براي ارامش بخشيدن به فضا  كمي هم شفاف عمل كند اما گويا  رويه تغييري نكرده است  .دوستان  بورسي واقعاً مراقب باشيد  كه جريان خروج پول از بازار در حال شكل گرفتن  است.

 فروشندگان نيز در اين  فضا  بسيار زود اقدام  به فروش مي كند و عجله دارند . در صورتي كه  بايد كمي صبر كرد و بنيادي به  قضايا  نگاه  كرد .

اما نكته اي در ذهن ما  شكل گرفته  كه  با  شما در ميان  مي گذاريم .

بارپيش كه  بازار دچار افت  شده  بود  را  به  ياد  بياوريد  . تحولات  سياسي عامل اصلي ضربه  زدن  به  بازار بوددر حالي كه مسير دلار صعودي  و كالاها در بورس كالا  روند مثبتي به خود گرفته  بودند  . شاخص در بدترين شكل ممكن  بود و قيمت ها و پي به اي ها نيز در نقاط 5وكمتر از 5 قرار گرفته بودند . ابتدا  تحولات  سياسي در خرداد، تير  و مرداد شدت  گرفت  پس از ان شاهد  رشد سنگين  كالاها در بازار و به خصوص بورس كالا  بوديم و با  يك  تاخير اين  موضوع  به  بازار ما  منتقل شد . دليل اين واكنش كند دو موضوع است  1- اين كه ابرهاي تيره انقدر روي سر بازار زياد است  كه اين نور ديده نمي شود و كساني كه با چشم غير مسلح ( همان  اطلاعات  نهاني) در بازار فعاليت  مي كنند  اقدام  به خريد و فروش كرده . 2- ماهيت و ذات  بازار ما  .

دوستي كه در حوزه  روان شناسي فعال  بود و در بازار نيز دستي بر اتش داشت مثالي زد كه هيچ  گاه از ذهن دور نمي شود . او بازار را  به چاقويي تشبيه  كرد كه در شرايط مختلف ارزش او   و حالت او متفاوت است . در روز هاي مثبت بازار سرمايه وصفوف خريد همراه است اين چاقو به يك  چاقوي معمولي شبيه است كه هيچ  خطري براي در دست گرفتن او وجود ندارد و ارزش انچناني نيز ندارد و همه  قابليت دست  گرفتن  اين  چاقو را  دارند . اما  روز هاي منفي …

تشبيه جالبي بود . چاقويي طلايي و بسيار ارزشمند  اما  شما حاضريد وقتي چاقويي در حال  سقوط از يك  ساختمان  5 طبقه است ان  را  با دست  بگيريد؟! بازار ما در سقوط شبيه  چاقويي است كه از ارتفاع در حال سقوط است و با دست  گرفتن  ان  كار پرريسك و ماهرانه اي است  اما ايشسان  معتقد بود ارزش اين  چاقو بسيار بالاست  و كسي كه  بتواند  ان  را مهار كند  موفق است  . از همين  روست  كه در روزهاي منفي خريداران جا مي زنند و در روز هايي كه  شرايط كمي مثبت  شد همه  شجاع مي شوند . به نظر ميرسد بايد به  بازار فرصت داد  تا  سيكل نوساني و ريزشي خود را  طي كند . افت  بازار و استراحت  او  تا  36100  منطقي است و بهتر است  اين  فرصت  به او  داده  شود و كم كم  با اخبار مثبت باز گردد .

بازار اين  روز ها از سه موضوع  رنج  مي برد كه  بايد هر چه  سريعتر برطرف شود . 1-  بحث هاي سياسي است چه داخلي و چه خارجي بر ان  اثر گذار است  2-  بحث هدفمندي كه  به نظر ميرسد خيلي زودتر از انچه  فكرش را مي كنيم اين موضوع  حل و فصل  خواهد شدو سومين  بحث گزارش سود  سال 92 شركت هاست  . دقت  داشته باشيد دو مشكل اول ساختاري است اما  مشكل سوم  مشكلي نيست كه  بازار بخواهد از ان  بترسد بلكه بيشتر شبيه  يك  رويه معمول و منطقي است . گزارش 12 ماهه  بسياري از شركتها با تعديل همراه است و اين  در فروردين ماه خود را  بروز مي دهد  . به عنوان  نمونه دوستي از فولاد خوزستان مي گفت  كه براي 3 ماهه  پاياني سال 1100 ميليارد تومان  فروش پيش بيني كرده  كه 40  روز از 90 روز سپري نشده  1000 ميليارد ان محقق شده و باقي احتمالاً به  سود  اين  سهم  اضافه مي شود و خود را در گزارش 12 ماه  نشان  مي دهد .

و يا  پرديس كه  گفته مي شود دو برابر بودجه خود در اين مدت  صادرات  داشته  كه اثر خود را در گزارش 3 ماهه نشان  مي دهد .

اما  بازار روز شنبه …

بازار روز شنبه  يك  تحول اساسي تر در دل خود دارد و  ان  هم آغاز دهه فجر است  . معمولاً در طي اين چند  سال  در دهه  فجر با  ريزش همراه  نبوديم و اين  خود اميدواري را به  بازار باز مي گرداند  از سوي ديگر تحولات  بازارهاي جهاني و مجامع  برخي شركت ها و  معاملات  بلوكي نيز در راه  است .

اگر اتفاق خاصي رخ  ندهد  شرايط براي روز شنبه  نيز نمي تواند خيلي منفي باشد .

در مورد  شاخص قريب به اتفاق تحليل گران  برد و موضوع  اتفاق نظر دارند. يك اين كه  شاخص بايد يك  موج  اصلاحي ديگر را داشته  باشدو تا 36100  افت ان  محتمل است . دسته  ديگر معتقدند  كه  شرايط بازار اجازه  افت  بيش از اين  را  به  شاخص نمي دهد و احتمال  افت  بيش ازاين  براي شاخص با درصد كمتري محتمل است .

بايد كمي صبر كرد و تحولات  را ديد  .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر بود …

حاشيه خاصي را در مسائل سياسي شاهد  نيستيم بحث فوردو كمي نگراني را ايجاد كرده  بود كه توسط اژانس نيز تكذيب شد كه  البته  حاشيه هاي ان  همچنان ادامه  دارد . صحبت هاي رهبري  و نشستن  هاشمي كنار ايشان  نيز در نوع خود جالب  بود . در كنار انها  خبر تحريم هاي 18  بهمن و قطعي بودن  ان نيز مي تواند  براي بازار تلخ  باشد  اما تاثير ان  آنچنان  قوي نيست  البته در كوتاه مدت  . اين نكته  را  بازهم خاطر نشان  مي سازيم  كه دلار ها و درامد هاي ناشي از فروش نفت  ايران مشمول اين  تحريم مي شود كه  بي شك قيمت ارز در بازار با تصويب ان  كمي افزايش  خواهد داشت  .

در كنار خبرهاي سياسي در خبرهاي اقتصادي شاهديم كه  گفته مي شود مجلس بودجه  دو دوازدهم  را از دولت خواسته و براي هدفمندي بايد بحث هاي بيشتري صورت  گيرد و حتي به عمر دولت نيز كفاف نخواهد داد و احتمالاً براي 6 ماهه دوم  سال 92 اجرا  شود كه  زمزمه اين موضوع  بسيار جدي مطرح  شده است  .

در كنار اين مسائل دلار نيز مسير صعودي تا  مرز 3750 را نيز طي كرده است  و بسياري بر اين عقيده اند كه  دلار 4000 توماني به زودي محقق مي شود .

اما در حوزه  بازارهاي جهاني خبرهاي خوب ژاپن باعث بهبود وضعيت بازار شده است  . امروز خبر خوشحال  كننده  رشد قيمت  نفت به 97 دلار بود. اما مهم ترين ايتم  پرش قيمت  مس به  بالاي 8200 و روي به  2200  دلار است كه باعث شد شدت  منفي اين دو گروه كمتر باشد  . هر چند تحولات  بورس كالا  و رشد قيمت محصولات مختلف فلزي و فولادي نيز نشان مي دهد  اين موضوع تمام نشدني است .

امروز شاخص نيز با ريزش 120 واحدي به محدوده 36554 واحدي بازگشت  كه در ريزش امروز نقش 3 شركت  پتروشيمي پارسان، غدير و شيراز بيشتر بودو البته فولاد نيز بي نقش نبودند .

و به  بازار ميرسيم …

فاز منفي رسانه اي!

در بازار امروز نمادهاي پتروشيمي با خبر ارزي شدن خوراك ان بخش از محصولاتي كه صادر ميشوند مواجه شدند خبري كه يا توجه به صادراتي بودن اكثر شركتهاي پتروشيمي باعث افزايش نرخ خوراك و افزايش بهاي تمام شده اين شركتها خواهد شد به طور كلي اين روزها ابهامات فراوان گروه پتروشيمي ضربه بي اعتمادي را بر نمادهاي اين گروه وارد ساخته است. تعدادخبرهاي منفي يك  خبرگزاري در مورد وضعيت  پتروشيمي ها از انگشتان دو دست نيز بيشتر شده و البته خبر جديدي كه نرخ گاز پتروشيمي ها نيز دلاري شده است  خبر جديدي نيست  . بحثي بوده  كه از مدت ها  قبل به عنوان  سناريو وجود داشته  و همين چند  روز پيش بود كه اين خبرگزاري با  مطرح  كردن  بحث جهت دار پتروشيمي ها و عرضه دلار انها در اتاق ارز كار را كمي خراب كرد و البته  بعد  تكذيب شد  . به هر حال  مشخص نيست  كه اين  موضوع با چه  هدفي دنبال مي شود . اين موضوع چندان  به  سود پتروشيمي هاي خوراك مايع نيست اما  براي گازي ها  . بر فرض نرخ خوراك  انها  اگر قرار باشد  براي صادرات با  نرخ  دلار آزاد و براي داخلي نيز با ارز مبادله اي صورت  گيرد و اگر قيمت پايه  گاز به همين  شكل باشد براي فروش داخل احتمالاً 1400  و براي صادراتي بيش از 2200 ريال  خواهد بود . ( تاكيد مي شود  با نرخ گاز فعلي  در محدوده 6 سنت ) ميانگين  1800 ريال  براي نرخ خوراك گازي اين  شركت ها  شايد منطقي ترين عددي باشد كه پيش ازاين نيز بحث بر سر ان  بود . اما از ان  سو ديگر پتروشيمي هاي توليد كننده  اوره  تخفيف به دولت  را ندارند و مسائلي ازاين  دست  . قطعاً شاهد كاهش حاشيه  سود  آنها خواهيم  بود اما در روند ميان مدت  اين موضوع  به  سرعت  جبران مي شود . نكته  بعد  لابي پتروشيمي ها در مجلس و دولت به  طور جدي فعال  شده و بعيد است  به اين راحتي تن  به تصويب اين  موضوع  دهد .

امروز مارون و زاگرس در نهايت منفي خود  معامله مي شدند  . در اين  بين  به نظر ميرسد با كمي صبر شكار زاگرس در قيمت هاي 16000 ريال  مي تواند شبيه خريد زاگرس 900 توماني باشد .

امروز پتروشيمي شازند همچنان با روند منفي همراه بود سهمي كه به دليل استفاده از خوراك مايع در صورت ارزي شدن نرخ خوراكش با كاهش سوداوري مواجه ميشود و به همين دليل با جو منفي و صف فروش همراه ميباشد به نظر ميرسد شازند تا سطوح قيمتي 850 توماني با اصلاح قيمتي همراه شود

اما پتروشيمي كرمانشاه امروز در برابر فشار عرضه ها مقاومت كرده و با توجه به سهام شناور اندكش به نظر نميرسد افت قيمتي چنداني را تجربه نمايد كرمانشاه نيز فعلا در سطوح قيمتي 900-1000 توماني در نوسان خواهد بود

امروز متانول ساز برتر بازار يعني پتروشيمي خارك با روند منفي به حمايت 2200 توماني خود نزديك شد شخاركي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي در صورت تسعير ارزش در بازار ازاد را در گزارش 12 ماهه را دارد و به نظر نميرسد از حمايت 2200 توماني قصد افت بيشتر را داشته باشد .

در اين  گروه  امار خوبي را از صادرات اوره و متانول و حتي محصولات اتيلني داريم  اما خبري از رشد نيست كه  به نظر ميرسد گزارش هاي 3 ماهه جبران  كار اين  گروه  باشد .

بورسي كالايي بي اثر!!!

در بازار امروز رشد قيمت محصولات فولادي در بورس كالا ميتوانست جو مثبت در گوه فولاديها را به راه بياندازد اما مثل اينكه تاثيري در روند فولاديها نداشته و اثرات بورس كالا هم نميتواند اين فولاديهاي سنگين را تكاني دهد

امروز فولاد مباركه همچنان در سطوح قيمتي 440 تومان با نوسانت منفي مواجه بود امروزرشد اخير 5 درصدي قيمت ورقش نيز كمكي به روند شركت نكرده است اما در صورت ايجاد پتانسيل فولاد توان نوسان 10 درصدي را دارا ميباشد . در دهه  فجر رئيس جمهور به  سراغ اين  سهم و ذوب آهن خواهد رفت.

امروز علي رغم رشد قيمت ميلگرد در بورس كالا و صعود به سطوح بالاي 1800 توماني باز هم شاهد نوسانات منفي ذوب اهن بوديم ذوب اهني كه به نظر نميرسد تا زمان معامله بلوكيش حرفي براي گفتن داشته باشد شنيده ميشود در صورت عدم وجود خريدار در عرضه بلوكي ذوب اهن بلوك اين سهم به صندوق فولاد داده خواهد شد كه اين  احتمالي قوي است  و البته در ان  مقطع ريزش قيمت سهم  را رقم مي زند .

امروز فولاد خراسان علي رغم تعديل مثبت عايدي و همچنين رشد 5 درصدي قيمت محصولاتش در بورس كالا باز هم با روند نزولي همراه شد فخاس پس از ناكامي در شكست سطوح قيمتي 1000 توماني با روند منفي همراه شده است و به نظر ميرسد تا قيمتهاي 900 تومان با نوسان همراه شود.

امروز در بورس كالا  محصولات  مس نيز با رشد قيمت  اندك مواجه  شد اما  آنچه  بيشتر نظر ها  را  جلب مي كرد افزايش قيمت محصولات  فولادي است  . در دي ماه وادرات فولاد بسيار كند شده است و به نظر ميرسد رقم 300  هزار تن  واردات شمش در مدت 9  ماه  اخير به رقم  100 هزار تن  براي سال جديد كاهش خواهد داشت و واردات ميلگرد و شمش نيز در سال جديد بحران  جديد بازار است  .

از همين روست كه  شاهد افزايش قيمت ها هستيم . بازار عجيبي داريم  تا ديروز فولاژ صف خريد و امروز صفوف فروش در فولاژ به  چشم مي خورد . با كميكاهش قيمت  حركت  به  سهم  براي ديد بلند مدت مي تواند گزينه مناسبي باشد .

هلدينگهاي شاخصي!!!

در بازار امروز و در بين نمادهاي هلدينگي همچنان شاهد روند نوساني سهام اين گروه به مانند شاخص بوديم هلدينگهايي كه فعلا پاگير سهام زير مجموعه خود شده و جو عمومي بازار اسيرشان كرده است در صورت رشد شاخص ميتوانيم انتظار رشد خوبي از نمادهاي هلدينگي داشته باشيم

امروز سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كه اين روزها اماج خبرهاي خوب قرار گرفته است با نوسانات مثبت خود را به سطوح قيمتي 330 توماني رساند گام بعدي هدف قيمتي وصندوق سطوح قيمتي 360 توماني ميباشد وصندوق تا پايان اين ماه نفت پاسارگاد را وارد بازار فرابورس خواهد كرد اما  به نظر ميرسد فعلاً 3500 و 3600  ريال  سقف او باشد .

اما نفت و گاز پارسيان هم امروز پس از تعديل مثبت در صورتهاي مالي تلفيقي خود در سطوح قيمتي 1200 توماني بازگشايي شد ظاهرا پارسان براي سال 92 مواجه خواهد شد به نظر ميرسد پارسان توان برگشت روند قيمتي خوبي را طي هفته اتي را به خصوص با نزديك شدن به زمان برگزاري مجمع خود را داشته باشد. افزايش نرخ  دلار در داخل مي تواند اثرات  بسزايي را  بر روند سود سازي اين  شركت ها داشته  باشد . اين  سهم  امروز در قيمت هاي 1207 بازگشايي شد و به  سرعت  مورد  حمايت  قرار گرفته و تا  1240  نيز صعود  كرد .

در مورد  غدير سهم بايد اين  روزها  كنترل مي شد  كه شد و از روزشنبه تحولات  سهم  با معامله  بلوكي تغيير  خواهد كرد و بايد منتظر تحولات  بيشتر  از اين  سهم و خريدار احتمالي آن بود .

اما هلدينگ معدني بازار يعني معادن و فلزات هم امروز درست از سطوح حمايتي 580 توماني با برگشت روند قيمتي همراه شد ومعادني كه به زودي تحليل بنياديش در سايت قرار خواهد گرفت و به نظر ميرسد در گزارش 12ماهه خود نيز با تعديل ديگري همراه باشد كه  برخي ان  را  تا  1100 ريال  مي دانند .

تجهيزاتيها و يك خبر خوب!!!

در بازار امروز انتشار خبر بسته شدن دلار 1800 توماني در بودجه سال 92 خبر خوشي براي نمادهاي تجهيزاتي بود البته اين خبر هنوز به صورت رسمي تاييد نشده و در حد گمانه زني ميباشد اما اگر صحت داشته باشد ميتواند روند مثبت خوبي را در گروه تجهيزاتي را رقم بزند

امروز مپنا پس از برخورد به حمايت 200 توماني با برگشت روند قيمتي و حتي نوسانات مثبت در اواخر وقت معاملاتي همراه شد مپنايي كه با توجه به احتمال اخذ قراردادهاي جديد در كنار پتانسيل افزايش نرخ ارز مرجع در كف قيمتي قرار داشته و پتانسيل برگشت روند قيمتي خوبي را دارد هر چند  در سهم  توصيه مي شود  فقط نوسان گيري كنيد و سهم  به ديد  سهامداري نمي خورد.

امروز اذراب هم از سطوح قيمتي 190 توماني با برگشت روند معاملاتي همراه شده و حتي در اواخر وقت تا صف خريد نيز پيش رفت به نظر ميرسد طي روزهاي اتي شاهد برگشت مجدد روند قيمتي اين سهم به سطوح بالاي 200 تومان در نماد اذراب باشيم

اما در نماد حفاري همچنان نوسانات منفي اين سهم در سطوح قيمتي 270 تومان ادامه داشت حفاري كه به نظر ميرسد فعلا روندنوسانيش را در سطوح قيمتي 260-280 تومان ادامه دهد نوسانهاي خوبي را ميتوان با خريد حفاري 260 توماني و فروش ان در سطوح 280 تومان بدست اورد.

جوي به نام ساختمان!!!

نكته اي كه در بازار امروز بيشتر به چشم مي امد تحول در گروه  ساختمان  بود . به نظر ميرسد ساختماني ها در 5 ماه  گذشته  50% رشد ارزش ذاتي را داشته اند در حالي كه  قيمت  سهم  آنها  نه تنها  رشد نكرده  بلكه با كاهش نيز همراه  بوده است

اين روزها روند افزايشي شتابان نرخ مسكن به خصوص در كلان شهرها باعث شده تا بازار به سمت گروه فراموش شده اي به نام ساختمانيها روي خوش نشان دهد گروهي كه اين روزها با پي بر اي هاي پايين خود بر جذابيتشان افزوده شده است. . احتمال  اين كه  يك  چرخش موقت در بازار به  سوي اين گروه ها داشته  باشيم وجود  دارد كه  ثباغ ،آ.س.پ و برخي شركت هاي ديگر از مهم ترين آنها هستند .

امروز اس پ كه در بين ساختمانيها داراي پي بر اي بسيار نازلي نيز ميباشد با نوسانات مثبت همراه شد سهمي كه در صورت پوشش مناسب سود خودش ميتواند رشد 10 درصدي را تجربه نمايد انتظار ميرسد ا س پ تا سطوح قيمتي 280 توماني با رشد همراه شود

اما در مسكن شمالشرق هم شاهد صف خريد و رشد قيمتي اين سهم بوديم ثشرق به زودي شهد حضور مسكن شمالغرب خواهد بود امري كه ميتواند جو گروه ساختمان را كمي مثبت نمايد ثشرق نيز به نظر ميرسد تا سطوح قيمتي 180 تومان جاي رشد را داشته باشد

امروز ابادگران پس از انتشار گزارش 9 ماهه مناسب خودش و احتمال تعديل مثبت عايديش و قرار داشتن در كف قيمتي با صف خريد و روند صعودي مواجه شد به نظر ميرسد ثاباد با توجه به پتانسيل تعديل مثبت خود جاي رشد قيمتي تا سطوح 140 تومان را داشته باشد اما دراين گروه  بي دردسر ترين ساختماني هاي غديري هستند  كه  آ.س.پ سرامد آنهاست .

چهارگوشه بازار!!!

اين روزها پالايش نفت شيراز پس از بازگشايي همچنان با صف خريد سنگين و بدون عرضه قيمتي اما به واسطه فرابورسي بودنش با رشد قيمتي 5 درصدي كار خود را دنبال ميكند شايعاتي در خصوص افزايش سود شراز به سطوح 80 تومان شنيده ميشود كه ميتواند رشد قيمتي خوبي را براي اين سهم پالايشگاهي به ارمغان بياورد. اين  روز ها  شبريز  و شراز با همراهي  هم در حال  صعود هستند  اما  احتمالاً شبريز در قيمت هاي بالاتر بارديگر مورد  عرضه تمام  عيار قرار ميگيرد. زمزمه هايي در بازار از بازگشايي احتمالي شبندر در هفته هاي جاري با اعلام  تعديل براي سال 91 و  اعلام  سود  سال 92 حكايت دارد .

اما در گروه بانكي در نماد بانك ملت خبر خروج اين بانك از تحريمهاي اتحاديه اروپا هم نتوانست روند اين سهم را با تغيير جدي همراه ساخته و مثبت نمايد و همچنان شاهد نوسانات اندك در نماد بانك ملت بوديم شايد با اين خبر طي هفته اينده بتوان به رشد ارام قيمتي اين سهم بانكي به سطوح قيمتي 120 توماني اميدوار بود

امروز در نمادهاي معدني شاهد برگشت روند كالسيمين بوديم كالسيمين با توجه به نوسانات مثبت قيمت جهاني روي در بازارهاي جهاني با اقبال مواجه شده است همچنان انتظار داريم اين سهم تعديل خوبي را در گزارش 12 ماهه خود اعمال نمايد كه امروز در مورد  ان در ستون شايعات توضيح داديم .

در مورد  گروه  شكر طبق اخرين  خبرها تا  اراديبهشت  سال 92 تغييري در قيمت  شكر نخواهد داشت  اما شايعه  اين  كه  ممكن است  اتفاق برنج  براي شكر نيز رخ  دهد وجوددارد . اين را در نظر داشته  باشيد كه عمر دلار 1226 توماني كم كم  به  سر مي ايد. در مورد  اين  گروه  بايد كمي صبر كرد و پس از افت موقتي را  شاهد  بود و بارديگر در قيمت هاي بهتر خريد كرد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

11 بهمن  91

.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم