جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 8 بهمن 91

گزارش بازار يكشنبه 8 بهمن 91

نوید خاندوزی
ژانویه 27, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 8 بهمن 91

بر باد رفته!

گزارش بازار – بتاسهم 15:40   امروز يكشنبه سياهي ديگر در تاريخ بورس ثبت  شد . بايد تاسف خورد. اين  روز ها  همه جا  جشن و سرور و شادي است اما بازار سرمايه … اين روز ها  بازار سرمايه  به  عزاخانه تبديل شده  و عروسي را در بازار هاي موازي به خصوص بازار طلا  شاهديم .اين  حس عصبي تر شدن  را  به  سهامداران  مي دهد كه  با  وجود  كاهش ارزش پول ملي نه تنها  به  سود  بانكي بلكه  به  زيان رسيده اند!  اما چه  شد كه  به اينجا رسيده ايم . چه  شد ان  همه  روز هاي خوب و اميدواري به  بازار ؟؟ خراب شده است ؟ برباد رفته ؟! اين  روز ها  بازار  و ذهن  خلاق سهامداران درگير چند آيتم  شده است كه  بستر تمامي اين  ريزش ها  در بازار  خواهد بود . ديروز به  طور خلاصه  به ان  اشاره  شد اما مهم ترين  ان را بايد در كلمه اي به نام  ابهام  جستجو كرد .

پرسشي است  كه اين چند روز ذهن  ما  را  به خود  مشغول كرده است  . بحث به هيچ  وجه بازار سرمايه و يا مقايسه كشور ها نيست . اما در اواخر روز هاي سال  ميلادي امريكا بحثي مطرح  بود  به نام  پرتگاه  مالي . حتماً نام  ان را  شنيديد . مذاكرات  بين  دولت امريكا و كنگره در جريان  بود  تا  طرحي مصوب شود .اين  طرح انقدر مهم  بوده كه نه تنها  بورس امريكا  بلكه كل بازارهاي دنيا  را تحت تاثير خود  قرار داده  بود . از شبكه هاي مختلف ميديدم  كه در صحن كنگره در مورد اين  موضوع  صحبت مي شود . همه چيز عيان و اشكار بود و سياستمداران و اقتصاديون در مورد  ان  صحبت  مي كنند . نتيجه  اين  مي شود كه  همه در مورد  ابعاد  اين  طرح اگاهي كامل را دارند . حال  مقايسه كنيد با بازار خودمان … دو هفته است كه بازاردرگير مصائب طرح تحول شده است . نه مي داند كه  به كچا  مي رود نه نرخ ها را مي پرسد . بازارهم در ذهن  خود  به  دنبال  عدد  مي گردد .

مدام تكرار مي كند عدد بده !عدد بده!

اين  روزها  همه  بايد به  بازار عدد  بدهند  يكي عدد بودجه، نرخ ارز، يارانه، نرخ گاز، برق،اب، دلار و …

ببين چگونه احاطه  كرده است عدد ذهن خلق را …

 اما  چه  طور شد كه  بازار ما  به اينجا  رسيد . بازاري كه چشم  به دهان  نمايندگان دولت و مجلس دوخته و از سوي ديگر به اشتون و جليلي نگاه مي كند . ديروز در مورد  ريسك هاي بازار گفتيم  كه عوامل مختلف باعث به وجود امدن  اين  شرايط شده است  . در حال حاضر 5 عامل از اصلي ترين اين موارد است  . 1-جريان هسته اي ،مذاكرات  1+5  و تعاملات باامريكا، 2- مسائل داخلي و تنش هاي داخلي و حاشيه هاي انتخابات، 3- تنش هاي اقتصادي و هدفمندي وبودجه و نرخ دلار  ،4- گزارش هاي سال 91 شركت ها 5- گزارش هاي 12 ماهه .آنها .  البته  امروز يك  عامل ديگر نيز بايد به ان  اضافه كرد و ان احتمال عرضه اوليه چند نماد از جمله خليج  فارس بوده  كه  باعث شرايط اين  چنيني بازار شده است  . اما در شرايطي كه از اين  5 عامل 3 تاي انها  بسيار فعال و در جهت  منفي بازار گام  بر مي دارند . يعني جريان هسته اي و تعويق مذاكرات ، تنش هاي اقتصادي  و هدفمندي و ترس از گزارش هاي سال  بعد  همزمان  فعال  شده اند بازار نمي تواند زير اين  فضاي سنگين نفس بكشد . و حتي ديديم  سر تعديل هاي مثبت چه  بلايي اورد و مارون  و زاگرس را به چه  روزي انداخت  .

روزي كه  يك  بارديگر شاخص ركورد هاي ريزشي را  براي خود ثبت كرد و با افت سنگيني بارديگر همه  ي سهامداران را  عصبي كرده است  .

اما روي سخن  ما  با دوستان عزيز سهامدار . همه ي ما  عصباني هستيم .ريزش بازار سنگين و فضا  براي ادامه كار سخت  است  .  برخي دراين فضا بازهم  نوك  پيكان  حملات  را  به  سمت  بورس نشانه  رفته اند . ببنيد  بورس در بدترين مقطع  ممكن ، دست  به  يك  سري اقدامات  زده است  اما  در حال حاضر فضا  فضاي تقابل نيست  . بهتر است  سهامداران هم  آرامش خود  را حفظ كنند  بازار كمي از ابهامات  رنج مي بردو  به نظر ميرسد دولت  با ارائه  لايحه  بودجه  بخشي از ان  را  بر طرف كند . هر چند  شوك  بعدي تحريم هاست  اما  ان نيز تحليل خود را دارد . به هر حال  روي سخنم  با  برخي از سهامداران عزيز است . بازار نيازبه  ارامش دارد بهتر است در اين  فضا ما خودمان  تيشه به ريشه  بازار نزنيم . درگيري داخلي بين خودمان باعث اين  خواهد شد  كه  افرادي كه  عنوان  اماتور و تازه  وارد به  بازار چشم  دوخته اند از اين  جو تنش كه  بين خود  بورسي هاست  نگران  شده و بازار را  ترك كنند  . البته  بورس نيز لازم  است  كه در اين  مدت  يك  سلسه  اقدامات شفاف سازي و كمك  به  بازار را در پيش بگيرد تا  اين  قضيه نيز كم كم  از ذهن  سهامداران  پاك شود .

و اما در بازار امروز چه خبر بود …

گارد بازار ديروز به خصوص در نيم  ساعت  پاياني وزمزمه  برخي رسانه ها در كاهش 30% بودجه و همچنين لحاظ كردن  هزينه هاي طرح هدفمندي در بودجه باعث شد تا بازار واكنش منفي نشان  دهد . هر چند  برخي امروز دليل منفي شدن  بازار را  بحث تعويق مذاكرات و برخي ديگر عرضه  پيش روي خليج  فارس  و ديگر سهم ها  برشمردند . اما هر چه كه  بود كابوسي در بازار به  پا شد كه اخر ان  به صفوف فروش سنگين  شركتها  رسيد .

براي بازار فردا به نظر ميرسد بازار فردا  در نيمه مربيان  شاهد  تلاش هايي براي برگشت  بازار باشيم وگرنه  عيد سه  شنبه ما نيز خراب شده و بازار روز چهار شنبه نيز احتمالاً منفي  خواهد بود . و اما  به  حاشيه  بازار مي پردازيم كه  اين  روز ها  جاي متن  را گرفته است  .

امروز تنها خبر سياسي بحث 1+5 و تعويق مذاكرات  بود . مایا کوتسیانچیچ سخنگوی کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ایران پیشنهاد مذاکره با اعضای گروه 1+5 در تاریخ 9 و 10 بهمن ماه را در شهر استانبول نپذیرفته است.  انصافاً خبر حاشيه اي سياسي خاصي را  شاهد  نيستيم و عمده  خبرها همان خبرهاي ديروز است اما  بين  مجلس  و دولت  رفت امد هاي زيادي براي هدفمندي و كمك  به  مردم شكل گرفته است  .

در بحث هدمفندي بحث در مورد اجرای فاز دوم همچنان ادامه دارد و قرار است تا نمایندگان و دولت در این رابطه بیشتر با هم مباحثه داشته باشند. در كنار ان شنيده مي شود كه در جلسه شب گذشته مجلس و دولت تصمیم‌گیری شده است تا علیرغم سبد کالایی که به خانواده‌ها در ایام پایانی سال داده می‌شود به هر خانوار کمک 200 هزار تومانی شود.

در مجموع  اگر دولت و مجلس سياست هاي شفافي را  براي هدفمندي در پيش بگيرند بازار نيز احساس ارامش بيشتري  را خواهد كرد . اما در مجموع  امروز شنيده  مي شد توافق نهایی درحوزه قانون مبنا برای اجرای فاز دوم هدفمندی بوده که قانون اولیه هدفمندی با همان تخصیص 50 درصد مردم، 30 درصد تولید وخدمات و 20 درصد دولت مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت اما هنوز عدد ور قم نهايي ان مشخص نيست .

اما نكته اي را نيز در نظر داشته  باشيد . بر فرض هزينه  برق و گاز دو برابر شود. به عنوان  مثال براي دو شركت  فولاد مباركه و خوزستان  چه  اتفاقي مي افتد . ما  شاهد  افزايش 900 ميلياردتوماني هزينه هاي فخوز و 1200  ميليارد توماني فولاد  باشيم  . در اين  صورت اگر در محصولات  فخوز 16%  و در قيمت هاي فولاد 18% افزايش قميت  رخ  دهد  اين موضوع جبران مي شود . ما اين  را  با  بودجه هاي فعلي اين  گروه  گرفتيم  در واقع شايد در ابتداي كار سود هاي عجيبي از سوي فولادي ها  اعلام  شود اما  به نظر شما در طول يك  سال فولاد نمي تواند قيمت محصولات  خود را  20% افزايش دهد ؟!! اين در حالي است كه دولت هم قصد ندارد  به توليد فشار اورده و بحث نرخ هاي ترجيحي مطرح است . از همين رو بايد منطقي با اين  طرح برخورد كرد .

و در پايان  به شاخص ميرسيم  كه  امروز با  ريزشي 686 واحدي به 36723 واحد  رسيد . امروز 10 جنگجوي برتري كه  تيشه به ريشه  بازار مي زدند مشخص بودند . فولاد،فملي،پارسان، غدير، كه  4 پاي هميشگي ريزش بازار هستند از سوي ديگر كچاد، كگل،معادن،فخوز،پرديس و  شيراز نيز در اين  بين حضور پر رنگ  تري را داشتند .

از بازار چه  بگوئيم  كه  امروز حرف خاصي براي گفتن  نداشت  …

قبل از هر چيز بايد از خليج هميشه فارس گفت ! زمزمه هايي در بين  بزرگان  بازار از عرضه خليج  فارس بين  روزهاي 14 تا  18  بهمن خبر مي دهند  . 14 بهمن خيلي زود  است  و به  طور كلي منتفي است  اما  احتمال  اين كه  18  بهمن  اين عرضه  انجام  شود  بالاست  . طبق اخرين  گفته ها و شنيده  ها  برخي از سود 400 ريالي براي شركت  براي سال جار ي و سود 650 ريالي براي سال 92 صحبت  مي كنند . و برخي نيز از تعديل قبل از ورود  به  بازار صحبت  مي كنند  تا  قيمت  بالا تر ثبت  شود . از سوي ديگر بورس معتقد است  چنين شركتي با  پي به اي 4 بايد عرضه شود تا  براي فروش جذاب تر باشد . يعني در واقع  حدود 1.5 ميليارد سهم  اين  شركت  كه  عرضه اوليه خواهد شد با  قيمت  نزديك  به  2600  تا2800 ريال به  بازار عرضه  مي شود . به نظر ميرسد اين  موضوع  جدي باشد  و برخي فشار عرضه در اين  روز هاي بازار را ناشي از همين  امر مي دانند . اين كه  برخي اين  را  مطرح مي كنند كه خليج  فارس به اين  زودي ها  به  بازار نمي ايد ممكن است صحيح نباشد هر چند  معتقديم  نبايد در اين كار عجله  كرد .

داغ پتروشيمي ها بر دل بازار

در بازار امروز پتروشيمي ها تحت تاثير شايعات منفي اجراي گام دوم طرح تحول و افزايش چند برابري نرخ گاز قرار گرفتند امري كه باعث شده تا سهامداران اين گروه با ترس اقدام به عرضه هاي سنگين سهام خود نمايند اما بازار بايد بداند هنوز اجرا شدن يا نشدن گام دوم طرح تحول و همچنين ابعاد اين طرح مشخص نميباشد پس سهام پتروشيمي ها هنوز نيز ارزشمند هستند . البته  امروز شايعاني از جريمه برخي ازاين  واحد ها نيز شنيده  مي شد . اما در حال حاضر خبر جديدي به  گوش ميرسد كه  گويا نرخ  گاز چيزي بين  1650 و 1850  ريال  براي سال 92  خواهد بود . هنوز صحت و سقم آن قابل تائيد نيست .

امروز پتروشيمي كرمانشاه با حمايت همه جانبه سهامداران عمده خود و با حجم معاملات سنگين در سطوح قيمتي 940 توماني به تعادل رسيد كرمانشاهي كه شنيده ميشود تا پايان سال در صورت تسعير ارز با قيمتهاي بازار ازاد جاي رشد سوداوري تا سطوح 200-220 تومان را دارا ميباشد

اما پتروشيمي زاگرس امروز علي رغم تعديل مثبت خود با افت قيمتي بازگشايي شد زاگرسي كه با رشد قيمتي قبل از تعديلش به نوعي اين تعديل مثبتش را پيشخور كرده بود البته اين سهم در كفقيمتي قرارداشته و به نظر ميرسد در بازه ميان مدت جاي رشد قيمتي خوبي را خواهد داشت. زاگرس با  كمك نرخ تسعير ارز  و البته  با كمي كاهشدر توليد سود خود را از 3192به 5144  ريال رساند اما خبري از رشد قيمت نبود و سهم در قيمت هاي 2000 و پي به اي زير 4 رسيد كه اين يعني برگشت  زاگرس به  قيمت هايي كه  روزي 900 بود و فرياد مي زديم احتمال رشد او  بالاست .

مارون در يك  گزارش نسبتاً محافظه  كارانه  به تعديل سود  20% رسيده است البته جز اولين گروه هايي است كه نرخ  گاز را  مبادله اي ديده است .شركت  پيش ازاين سود هر سهم خود را 3513 ريال  اعلام كرده  بود كه مطابق پيش بيني فعلي اين  رقم  به 4246 ريال  رسيده است  . سود مارون محافظه كارانه  اعلام  شده  بود و به نظر ميرسد بتواند بازهم  به تعديل سود  برسد .  امروز قيمت هاي زير 2300 برازنده  سهم  نيست و به نظر ميرسد خيلي زود  به بالاي 2400 برسد .

اب ديده هاي خم  شده!

در بازار امروزجو منفي طرح تحول دامن فولاديها را نيز گرفت فولاديهايي كه جز صنايع انرژي بر بوده و از اجراي گام دوم اسيب اندكي خواهند ديد به نظر ميرسد فولاديها با اصلاح قيمتي چند درصدي طي روزهاي اتي مواجه شوند اما  به مواردي كه در بالا  اشاره  شد  بايد دقت  كرد .

امروز فولاد با صف فروش و روند منفي به سمت سطوح قيمتي 440 توماني در حال حركت ميباشد فولادي كه به نظر ميرسد بارديگر قصد رسيدن به قيمتهاي 440-420 توماني را دارد فولاد نيز تحت تاثير چو منفي اجراي گام دوم طرح قرار گرفته است

اما ذوب اهن علي رغم حمايتهاي همه جانبه و حجم معاملات سنگين باز هم با صف فروش همراه شده و افت قيمتي را تجربه كرد به نظر ميرسد ذوب اهن تا سطوح قيمتي 300 توماني با افت قيمتي همراه شود . گفته مي شود  معامله  بلوكي ذوب تنها  يك  مشتري دارد و گويا  صندوق كاركنان  فولاد است و ريخته  گران  كنار كشيده است  .

امروز در استانه قيمتهاي 600 توماني عرضههاي سنگين تري را در نماد فولاژ شاهد بوديم عرضه هايي كه سوي غدير به منظور افزايش سهام شناوري اين سهم فولاد ساز انجام ميشود به نظر ميرسد فردا در قيمتهاي 620 توماني شاهد افزايش عرضه ها و حتي احتمالا تعادل اين نماد فولادي باشيم.

دراين گروه در قيمت هاي منفي فخوز شرايط بهتري را نسبت  به ساير اعضاي گروه دارد .

هلدينگها ناجي ميشوند؟!

در بازار امروز جو منفي و افت قيمتي سهام شاخص ساز باعث روند منفي در نمادهاي هلدينگي بازار شد البته به نظر ميرسد هلدينگيها بتوانند طي روزهاي اينده با توجه به رسيدن به كف قيمتي با برگشت روند معاملاتي همراه شده و با نوسانات مثبت بازار را از اين حالت نجات دهند

امروز معادن و فلزات با افت قيمتي سطوح قيمتي 600 توماني را هم رو به پايين شكسته تا در گام بعدي مهمان حمايت 580 توماني خود باشد ومعادني كه با پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي در گزارش 9 ماهه مواجه ميباشد و انصافاً 5800  براي او  عدد مناسبي است  .

امروز غول سرمايه گذاريها يعني غدير هم با صف فروش و روند منفي خود را به سطوح قيمتي 460 توماني رساند به نظر ميرسد فردا غدير در سطوح قيمتي 440 توماني به تعادل برسد غديري كه در اسفند ماه مجمع خود را برگزار كرده و شنيده ميشود در گزارش 12 ماهه احتمال تعديل مثبتش هست.

اما امروز صندوق بازنشستگي تحت تاثير اخبار بسيار عالي شركتهاي زير مجموعه خودش از رسيدن جم به سود 1200 ميليارد توماني تا عرضه نفت پاسارگاد دربهمن ماه و عرضه نفت ايرانول در اسفند ماه در بازار فرابورس اخباري بودند كه باعث شد وصندوق با روند صعودي مواجه شود . بايد مراقب جو اين  سهم  بود اما خبرهاي خوبي در او در جريان است  .

قندي به رنگ طلا!!!

در بازار امروز همچنان روند صعودي قنديها تحت تاثير شايعه افزايش نرخ احتمالي ادامه داشت البته توقف نمادهاي قندي و تعديلات مثبت دورقمي اين روزها قنديها را به نمادهاي طلايي بازار تبديل كرده است

امروز قند نيشابور پس از تعديل مثبت سود سال 92 خود با رشد قيمتي 27 درصدي در سطوح بالاي 1400 تومان بازگشايي شد فعلا انتظار نوسان قيمتي اين سهم قندي را در سطوح قيمتي 1400-1500 تومان را داريم

امروز در حالي شاهد افزايش عرضه ها در نماد قند چهارمحال بوديم كه اين سهم قندي سطوح قيمتي 520 توماني را براي رسيدن به قيمتهاي 560 توماني پشت سر گذاشت قند چهارمحالي كه شنيده ميشود با پتانسيل تعديل مثبت خوبي مواجه ميباشد

اما ظاهرا قند اصفهان پاياني براي روند صعودي خود متصور نميباشد و همچنان اين سهم قندي با صف خريد و روند صعودي به سمت قيمتهاي 4600 توماني حركت ميكند كه با توجه به صف خريد فعلي به نظر ميرسد حتي قيمتهاي نزديك  به  5 هزار نيز براي ان بعيد نمي باشد .

امروز صف قند لرستان نيز عطس اين خريد را  بيشتر كردو  البته  يك  خبر ديگر … اين روزها  گروه قند شرايط خوبي دارد . زمزمه  حذف نرخ ارز مرجع  برنج اين  موضوع  را  كه  شكر نيز به  زودي نرخ  مبادله اي مي گيرد را تقويت  كرده و باعث سنگين تر شدن صفوف فروش گروه  قند  شد .

معادني كه ريختند

در بازار امروز فشار فروش دامان معدنيهاي بازار را نيز گرفت معدنيهايي كه با جو منفي بازار همراه شده و روند نزولي به خود گرفتند جاي افت قيمتي چنداني را براي نمادهاي معدني متصور نميباشيم و هر ان انتظار برگشت روند قيمتي سهام معدنيها را داريم . طرح تحول انچنان  براين  گروه موثر نيست و با نرخ  فعلي سنگ  اهن و گندله اين  شرايط براي گروه  سنگ  اهن حداقلي است .

امروز گلگهر با نوسانات منفي به سمت قيمتهاي 1300 توماني حركت ميكند به نظر ميرسد سطوح قيمتي 1300 توماني مانع افت بيشتر قيمتي كگل شود كگلي كه سال اينده ظرفيت توليد گندله اش به سطح نهايي 5 ميليون تني رسيده و با جهش سوداوري خوبي همراه خواهد شد . توصيه مي شود قيمت هاي كچاد و كگل اين  روز ها  را  يادداشت  كرده و با چند ماه  قبل مقايسه كنيد .

اما ملي مس به سطوح حمايتي 680 توماني رسيد فملي كه در كف قيمتي خود قرار گرفته است و اگر طي روزهاي اتي متعادل نشود حتي رسيدن به قيمتهاي 620 توماني برايش بعيد نميباشد . مصاحبه مدير مالي شركت كمي اميدواري را  به اين  سهم  بيشتر كرد اما هنوز مشكلاتي در سهم در جريان  است  .

اما كالسيمين به نظر نميرسد از قيمتهاي 700 توماني افت بيشتر را تجربه نمايد كالسيميني كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را در گزارش 12 ماهه را دارا ميباشد و به زودي تحليل بنياديش در سيات قرار خواهد گرفت . گفته مي شود  سهم  اين  قابليت  را دارد كه  با افزايش سياست  تقسيم  سود  زير مجموعه ها  تعديل دهد اما نه خيلي .

چهارگوشه بازار!!!

امروز گره معاملاتي نيز نتوانست صف فروش خگستر را از بين ببرد و اين سهم را به تعادل برساند ظاهرا عدم معامله بلوكي سهام بانك پارسيان و وضعيت نامطلوب برخي از شركتهاي قطعه ساز زير مجموعه خگستر باعث افت قيمتي اين سهم شده است

در نماد تجهيزاتي مپنا خبرها و شايعات مثبت احتمال عقد قرارداد ساخت دو نيرگاه 500 مگاواتي با گلگهر نتوانست تاثير چنداني بر روند معاملاتي اين سهم بگذارد مپناي 180 توماني ميتواند گزينه احتمالي اما  پر ريسك براي نوسانگيري محسوب شود اما  بنيادي قوي  ندارد اما طرح تحول به  سود اوست .

امروز حفاري شمال هم اسير نوسانات منفي بازار شد برخي از شايعات منفي در خصوص مشكل اين شركت در خصوص تامين تجهيزات مورد نياز باعث شده تا حفاري به سمت حمايت 260 توماني خود حركت نمايد حفاري كه به نظر ميرسد در اين برهه در سطوح قيمتي 260-280 توماني در نوسان باشد

وتوكا  را ديروز به ان اشاره كرديم و امروز در حالي كه حتوكا  را  براي تعديل متوقف مي ديد  با صفوف خريدو البته  عرضه  پرحجم مواجه  شد . به نظر ميرسد يك عرضه سنگين را در نماد  شركت در قيمت هاي 2300  و 2400  شاهد  باشيم  .

و اما  بهتر است تخصصي تر در مورد  غدير وپارسان صحبت  كنيم …

اين  روز ها  برخي مدام  سوال  مي كنند  با غدير و پارسان چه كنيم . كمي بيشتر توضيح مي دخيم . پارسان  به  راحتي امسال حتي با  سود هاي فعلي قادر به  اعلام  سود 2450 و 2500  ريالي است  و غدير هم  سود هاي 1100 و 1150  را  به راحي مي تواند اعلام  كند . با  احتساب قيمت  فعلي و بدون در نظر گرفتن  افزايش سرمايه با تقسيم  سود 1700 ريالي در مجمع با پي به اي 4 در حال معامله است  . با  وجود  افزايش سرمايه نيز جذابيت اين  سهم  بيشتر مي شود  به خصوص اين  كه  سود مجمع  يك  روز بعد از ان پرداخت مي شود . در غدير نيز شرايط به همين  شكل است 700  سود  نقدي در مجمع احتمالاً محقق مي شود . و غدير با  پي به اي 3 در حال حاضر در حال  معامله است . معامله  بلوكي شركت نيز در راه است  . برخي از حضور تنها  يك خريدار براي بلوك  صحبت مي كنند  كه به نظر ميرسد خريدار جديد هر كه  باشد  با  ساتا هماهنگ  بوده و اين به سود  سهم  است . براي ورود  به  بلوك  غدير 400 ميليارد تومان  پيش پرداخت  نياز است كه  200 ميليارد ان  از مجمع دريافت مي شود و در واقع  شخص خريدار تنها  بايد 200  ميليارد  تومان نقدينگي داشته  باشد .

امروز با وجود منفي شدن  بازار همراه خيلي منفي نشد . اين احتمال  وجود دارد كه  با  بحث مطرح شدن  هدفمندي ها  تمايل بازار به  نماد هاي گروه  بانكي ، ليزينگي  و يا حتي همراه  كه اثرات خاصي ازاين  طرح نمي گيرند  بيشتر شود . كف قيمتي همراه  محدوده  42000 ريال  است و به نظر ميرسد افرادي كه ديد  ميان مدت  به  سهم  دارند مي توانند  در ان  حاضر باشند.

شايد بد نيست دوباره نيم نگاهي هم  به  گروه  رايانه و انفورماتيك داشته  باشيم  .

 

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

8 بهمن  91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم