جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 7 بهمن 91

گزارش بازار شنبه 7 بهمن 91

نوید خاندوزی
ژانویه 26, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 7 بهمن 91

رگه هاي ترس،ريشه هاي ترديد!

گزارش بازار – بتاسهم 15:50   امروز شنبه ، اولين روز از هفته اي را  آغاز كرديم كه  بازار سرمايه  از يك  بيماري قديمي كه چند هفته اي دوباره اوج  گرفته رنج مي برد . بازار دچار بيماري ترس  و ترديد شده است  . ترس از تحولات و ترديد به  اينده  . اين  همان چيزي است  كه  اشك بازار ما  را دراوده و با  وجود اين  همه خبرهاي مثبت  از رشد قيمت  محصولات  شركت ها  افراد را  براي خريد دو دل و برخي را نيز ترسو  كرده است  تا  فروش را  بر ماندن  ترجيح  دهند .

مقدمه اي كه  در حال حاضر در مورد  آن صحبت  مي كنيم  رويدادهايي است كه  طي 5 ماه  آتي بر بازار سرمايه  كشور حكم  راني  خواهد كرد و ريشه هاي اين  بيماري خواهند  بود . البته در برخي موارد  اين  ايتم ها مي تواند كمك حال  بازار و در برخي ديگر ضربه به  بازار باشند . اما  به هر حال  تا  وقتي اين  عوامل در بازار حاضر هستند  حركت  بازار هيجاني و انفجاري نخواهد بود . در حال حاضر 5 عامل از اصلي ترين اين موارد است  . 1-جريان هسته اي ،مذاكرات  1+5  و تعاملات باامريكا، 2- مسائل داخلي و تنش هاي داخلي و حاشيه هاي انتخابات، 3- تنش هاي اقتصادي و هدفمندي وبودجه و نرخ دلار  ،4- گزارش هاي سال 91 شركت ها 5- گزارش هاي 12 ماهه .آنها .

شايد اين  5 عامل هر يك  تفصيل و تحليل جداگانه اي را  بطلبد اما  به طرز باورنكردني مي بينيم  سرنوشت همه  ي انها  به هم  پيوند خورده و در ادامه  سرنوشت  بازار نيز به  آنها  گره خورده است و هيچ  يك  به تنهايي حلال مشكلات  بازار نيست و البته هيچ يك نيز قدرت ضربه  زدن  اساسي به  بازار را  ندارد  مگر اين كه چند عامل ناگهان بر خلاف انتظار بازار حركت  كنند .

در حال حاضر تحولات  سياسي  و بحث هدفمندي درست روبروي بازار ايستاده  و بازار از سايه آنها مي ترسد . انتظار بازار از هر دو به  شكلي است كه  از هدفمندي عدم  اجرايي شدن  ان و از سياست  تعامل نسبي حاصل شود اما هر روز و هر لحظه  كه خبري بر خلاف اين  منتشر شود بازار را درگير كرده و شاهد  شدت  گرفتن  عرضه ها  هستيم  .

بازار امروز نيز از اين  امر جدا نبوده و ديديم  كه چه  طور عرضه ها در ساعاتي پاياني شدت  گرفت . البته برخي مسائل سياسي و برخي ديگر تحولات  مجلس را دليل ان مي دانند اما  به هر حال  نتيجه  آن يك  چيز بود شدت  گرفتن  عرضه ها .

يادمان نرود  امروز بورس با  فشار برخي اطلاعيه هاي مثبت رشد كرد  و در روز هاي آتي اين  ابزار مثبت  كم  رنگ تر مي شود و ان وقت  است كه ممكن است بازار سرمايه  در يك  ركود موقتي قرار گيرد  . اما درست در مقابل اين  رويداد برخي براين عقيده اند  مطابق روال  هميشه دهه  فجر دهه  پرباري براي بازار سهام  است و شاهد رشد شاخص خواهيم  بود و اين  خود دليلي بر مدعاي رشد بازار طي هفته هاي اتي و به  خصوص از روز چهار شنبه است .

به هر حال  لازم  است  تا اين  روز ها  نگاه  ما به  بازار كمي ميان مدت تر باشد البته  به  زودي با موج  گزارش سود  سال  بعد  شركت ها نيزمواجه مي شويم كه تغييرات احتمالي و بعضاً كاهشي را در بازار و چهره  برخي شركت ها  خواهيم  داشت  .

اما در بازار امروز چه خبر بود …

در بازار امروز چند خبر مثبت نظير گزارش هاي خارق العاده و تعديل و  زمزمه بازگشايي شپنا و همچنين موج مثبت در بازارهاي جهاني خبرهاي خوبي براي ادامه وضعيت  مثبت  بازار بود . اما از ان  سو اين  هفته در مجلس ترس از هدفمندي مي تواند براي بازار مشكل افرين  باشد و از سوي ديگر هنوز هم  مسائل سياسي به خصوص تحريم ها  بر سر بازار سايه  افكنده است . در واقع  همين موضوعات شدت رشد بازار را نيز گرفت و ديديم كه در اواخر وقت شاهد  افزايش عرضه ها در بازار بوديم  .

براي بازار فردا  . اگر محرك و خبر خاصي به  بازار نرسد قطعاً شروع  بازار فردا  كاهشي  خواهد بود . البته  شدت كاهش انچنان  بالانيست  اما  وضعيت  مثبت  امروز را نخواهد داشت .

در مورد  شاخص برخي معتقدند كه محدوده 37400 براي شاخص نقطه  سرسختي است و براي گذر از ان  بايد به  خبرهاي بيشتري فكر كرد اما  برخي ديگر نيز گذر از اين  محدوده و رسيدن  به 38200 و سپس عرضه  سنگين  مجدد را  براي شاخص پيش بيني مي كنند .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر بود …

دنياي سياست به خصوص سياست خارجي دو تحول مهم  را  به خود ديد  . اولين ان لغو مذاكرات  بود .  هلگا اشمید در گفت‌وگوی تلفنی به باقری اعلام کرد که 1+5 آمادگی لازم برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه را نداشته و تاریخ جدیدی را به ایران در ماه فوریه پیشنهاد نمود. تا اينجا  شايد خيلي خبر خاصي نباشد  و مذاكرات  در دور جديد برگزار مي شود اما اگر 18  بهمن  دور جدي تحريم ها  تصويب شود  ان وقت  است كه همه چيز خراب مي شود و فشار روي بازار نيز افزايش مي يابد . در كنار اين  تحولات حضور جان  كري در كنگره نيز جالب بود كه در مورد  ايران  مفصل صحبت  شد .  در مورد  مسائل سياسي صحبت هاي جان  كري هم  نكات  مثبت  و هم  منفي داشت اما  قطعاً شاهد  ادامه  راهبرد تحريم و مذاكره خواهيم  بود كه اين موضوع كمي بحث برانگيز است  .

انتخابات اسرائيل و در حاشيه  بودن  نتانياهو نيز براي بازار خبر خوبي بود . در تحولات داخلي نيز شرايط كمي بهتر شده است و چشم  انداز بازتر شدن  فضا  مي تواند  وجود  داشته  باشد . اما در شرايط فعلي نگاه  بازار به  هدفمندي دوخته  شده است  . آنچه  بازار از ان ميترسد نرخ هايي است كه  گوشه وكنار شنيده مي شود به عنوان  مثال  4 برابر شدن  نرخ  گاز ، برق و  يا  3 برابر شدن  بنزين و گازوئيل از نكات  مهم  اين  طرح هستند .

نشست  مجلس و دولت  با  توصيه  بزرگان  بابت  اين موضوع  تشكيل شد . در ابتدا  مجلس و دولت براي كمك  به  اقشار كم  درامد به توافق رسيدند . بحث كارت  خريد كمك به  اين  اقشار از مهم ترين  بحث ها بود . اما در طول اين جلسات دولت كم كم باردگير بحث افزايش يارانه ها  را  پيش گرفت . برخي از اقتصاديون مجلس نيز از اين  موضوع  نارحت  شده و بارديگر واكنش نشان  دادند  . حالا  نوبت  دولت است كه  بودجه  را اين هفته  به مجلس بفرستد . شنيده مي شود اين  هفته  دولت بودجه  را  به مجلس مي فرستد و نرخ ارز و  هدفمندي در ان لحاظ شده و بايد ديد واكنش مجلس چيست  .در حالي كه برخي از كاهش 30% بودجه و نرخ  2200 توماني دلار صحبت  مي كنند .  گفته شده در يكي از جلسات  نمايندگان مجلس به دولت تاكيد كردند كه  با افزايش حامل هاي انرژي  به  ميزان نرخ تورم  به اضافه  10%  و همچنين افزايش معقول يارانه ها  موافق هستند اما  رقم  بيشتر را قبول نخواهند كرد .  اين بحث اواخر اين  هفته  به  طور جدي دنبال مي شود . امروز گويا جلسه مشترک اقتصادی مجلس و دولت با حضور احمدی‌نژاد و لاریجانی در محل نهاد ریاست ‌جمهوری برگزار خواهد شد و در مورد بحث بودجه و هدفمندي تصميم گيري مي كنند . گفته  شده  مجلس نيز بحث بودجه  2 دوازدهم  را مطرح  كرده كه  به  زودي تصويب مي شود .

اما در بازارهاي جهاني ابتدا  بازار با  رشد مواجه بوديم اما پس از ان  با  كاهش قيمت ها  كمي افت  كرد اما در نهايت  مس در 8000 دلار و روي هم  در قيمك هاي 2060  و 2070  دلار ايستاد . يكي از اتفاقات  مهم  رشد قيمت  بيلت  بود كه  به  315 دلار در 3 ماهه  رسيده است  . قيمت نفت نيز به 96 دلار رسيده و طلا  با كاهش به  1660 دلار رسيده است  .

و امروز به  شاخص اشاره مي كنيم كه قرار بود  با  شپنا  منفجر شود اما خبري از بازگشايي شپنا  نبود . امروز شاخص با  رشد 175 واحدي به 37409 واحد  رسيد  كه 7 شركت  پارسان، غدير،مس،فولاد،فخوز،وصندوق و شخارك  اثرات  بسزايي بر رشد شاخص داشته و در ان  سو كچاد و كگل نيز عمده  شركت هاي موثر بر روند  منفي شاخص شدند .

تو خودت قند و نباتي!

گروه  قند  بازهم حسي براي متعادل شدن نداشت  با اين  كه  وضعيت عرضه ها كمي بيشتر بود اما در اين گروه شرايط براي رشد همچنان  ادامه  دارد . در اين گروه همچنان  به نظر ميرسد شركت هايي كه جذب چغندر دارند در شرايط بهتري در اين وضعيت  قرار دارند كه  قلرست ، هگمتان، پيرانشهر،اصفهان و قشهد از خوب هاي اين  گروه هستند . گفته مي شودگزارش قلرست نيز شرايط خوبي را دارد . در بازار امروز و در بين نمادهاي قندي همچنان شاهد ادامه داشتن روند صعودي نمادهاي قندي تحت تاثير شايعات مثبت و گزارشات عملكرد و تعديلات مثبت سهام اين گروه هستيم.

امروز قند لرستان كه اين روزها باشايعه احتمال اعلام سود 400 توماني مواجه شده است با روند صعودي و صف خريد در استانه قيمتهاي 4000 توماني قرار گرفته است انتظار داريم اين سهم پرپتانسيل قندي تا سطوح قيمتي 4200 توماني با رشد همراه شود

امروز قند اصفهان هم با صف خريد سطوح قيمتي 4200 توماني را هم پشت سر گذاشته تا در گام بعدي مهمان قيمتهاي 4500 توماني باشد قند اصفهاني كه به نظر ميرسد باز هم تا پايان سال جاي تعديل مثبت عاييدي را داشته باشد و سود بالايي را نيز براي سال 92 كنار بگذارد

اما شكر شاهرود كه تحليل بنياديش در سايت نيز قرار داده شد با صف خريد ميرود تا به زودي به سوطح قيمتي 800 توماني برسد سهمي كه با شايعه افزايش سرمايه نيز همراه ميباشد.

پتروشيمي ها سوختند

در بازار امروز شاهد سوخت شدن تعديلات مثبت پتروشيمي ها و فشار عرضه در سهام اين گروه بوديم تعديلات دورقمي ديروز سهام اين گروه جو مثبتي را در ابتداي كار در گروه پتروشيمي رقم زده بود اما رفته رفته با فشار عرضه ها شاهد متعادل شدن و حتي بازگشاييي نامطلوب نمادهاي متوقف شده اين گروه بوديم. بحث هاي نرخ خوراك  براي اين گروه  كار را  براي ادامه كمي سخت كرده است و  البته  ابهام اين گروه نيز بالا  رفته .

امروز پتروشيمي شازند علي رغم اعلام سود بالا براي سال جاري و احتمال تعديل مثبت بيشتر و افزايش سود خود به سوطح بالاي 200 توماني به دليل برخي از فشارها با عرضه هاي سنگيني مواجه شده و حتي نتوانست چند درصد نوسان مثبت خود را حفظ نمايد به نظر ميرسد فعلا شازند در سوطح قيمتي 900-1000 توماني در نوسان باشد و خريد او  با ديد  ميان مدت  گزينه خوبي است .

اما پتروشيمي خارك كه با صف خريد كار خود را اغاز نموده بود به فشار عرضه ها به تعادل رسيده و به نظر نميرسد به سطوح قيمتي 2400 توماني برسد شخاركي كه تا پايان سال و در گزارش 12 ماهه جاي تعديل خواهد داشت

اما در نماد پتروشيمي كرمانشاه شاهد روند اصلاحي اين سهم پس از تعديل مثبت سنگينش بوديم كرمانشاه كه پتانسيل رساندن سودش به سطوح 200 توماني را دارد به نظر ميرسد تا قيمتهاي 920 توماني پايني امده و سپس متعادل شود اما همچنان روند ميان مدت سهم را صعودي ارزيابي ميكنيم.

شفن نيز با تعديل مثبت خود امروز مثبت  بود . نكته  جالب دراين گروه عدم  بازگشايي زاگرس  و شپنا  بود كه  برخي انها  را  برگ هاي برنده  سازمان  براي فرداي بازار مي داند . در اين گروه موج  تعديل مثبت  پتروشيمي ها  به  شفن نيز رسيده است و اين  شركت  سود 2811 ريالي خود را  به 3329 ريال  افزايش داده است .

سرمايه گذاريها بين دو راهي

در بازار امروز سرمايه گذاريها اكثرا با نوسانات مثبت همراه شدند اما سهام اين گروه نيز بر سر دوراهي قرار گرفته اند و روندشان بستگي به جو بازار و روند روزهاي اتي سهام هاي زير مجموعه  دارد .

امروز نفت و گاز پارسيان نتوانست از سطوح قيمتي 1300 توماني عبور نمايد علي رغم تعديلات مثبت بسيارعالي شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه پارسان همچنان شاهد عدم پتانسيل لازم براي يك صعود قيمتي خوب در اين سهم ميباشيم به نظر ميرسد تا شب مجمع شاهد پارسان 1300-1400 توماني باشيم اما  روند حركتي سهم كند است . اين  سهم  18  بهمن  افزايش سرمايه و سود نقدي را  با هم  به همراه  دارد . پيش ازاين  نيز گفته  بوديم كه  1700  ريال  سود نقدي و  تقسيم مي شود و احتمال  تصويب افزايش سرمايه  65% نيز بسيار بالاست  . شنيده مي شود  بخشي از افزايش سرمايه از محل انباشته و بخشي ديگر از محل اورده سهامداران  است . تاكيد ميشود حضور ميان مدت ها دراين افزايش سرمايه  بسيار جذاب خواهد بود . در مورد  شرايط سود نيز گويا در سود حسابرسي شده  شركت موفق به تحقق سود 1903 ريالي شده است كه اگر شيراز در پرتفوي شركت  بود اين  سود  بيش از 2200 ريال  بود . نكته  اخر معمولاً سود  زاگرس با  سياست تقسيم  سود 90% اعلام مي شود اما  اين  باراين  رقم كاهش داشت  كه  سياست  پارسان در اين  سهم  بوده است  . اين  بدان  معني است كه  به  طور نهفته  تعديل سود 70  تا 80 ريالي در دل پارسان وجود  دارد  و در واقع  سود پارسان بيش از 2500 ريال  بدون تعديلات  سود پرديس در حال حاضر خواهد بود .

از همين  روست  كه  بر نگهداري پارسان  تاكيد مي شود  چرا  كه در فروردين گزارش هاي 12 ماهه و تعديل سود  پرديس شرايط سهم  را  بارديگر تغييرمي دهد .

اما در نماد سرمايه گذاري سپه هم شاهد رسيدن قيمت سهام اين شركت به سطوح 180 توماني بوديم قيمتهاي حساسي كه در صورت شكسته شدن ميتواند وسپه را تا سطوح قيمتي 160 توماني با افت همراه سازد وسپه اين روزها با پتانسيل رشد سوداوري از طريق شركتهاي سنگ اهني مواجه ميباشد قيمتهاي منفي اين سهم سطوح بسيار مطلوبي براي خريداران اين سهم ميباشد

امروز معادن و فلزات هم روند نوساني را در پيش گرفت ومعادني كه به نظر ميرسد با تعديل مثبت در پيشبيني سود سال 91 خود در عملكرد 9 ماهه همراه شود رشد سوداوري شركتهاي سنگ اهني از دلايل اصلي رشد سوداوري ومعادن تخمين زده ميشود.

در نماد غدير اين  روز ها  شرايط براي تغيراتي به  غير از مجمع  آماده مي شود كه  گفته مي شود  معامله  بلوكي سهم  از مهم ترين اين  رخداد هاست  . هنوز به  طور قطع  به  يقين  مطمئن نيستيم اما  اين  احتمال  وجود دارد كه  رقابت 2 نفره اي رادر مورد  بلوك  اين  شركت شاهد  باشيم  كه  بي شك رقابت روي اين  بلوك به  سرعت  به  قيمت  سهم نيز سرايت خواهد كرد .

اين  روز ها  نفت و گاز و غدير با اين همه خبرمثبت  بازهم زمين گير هستند  كه البته نشان  از فشار روي بازار است . البته در غدير به وضوح مشخص است كه  ساتا در حال  فروش و كنترل سهم  است  .

فولاديها در انتظار

در بازار امروز فولاديها در انتظار ياري رسيدن از سوي بورس كالا هستند شايد افزايش نرخ ارز بتواند سبب افزايش نرخ محصولات اين شركتها در بورس كالا شود فعلا روند فولاديها نوساني ميباشد

امروز فولاد مباركه تا اساتانه قيمتهاي 480 توماني با رشد قيمتي همراه شد و سپس با عرضه هاي سنگين متعادل شد در صورتي كه خبر مثبتي از فولاد به خصوص قيمت محصولاتش در بورس كالا منتشر شود ميتوان به شكسته شدن سد قيمتي 480 توماني و رشد قيمتي اين سهم تا سطوح 520 تومان اميدوار بود در غيري اينصورت انتظار روند نوساني منفي را در اين غول فولادي بازار را داريم

اما ذوب اهن هم امروز با نوسانات مثبت تا قيمتهاي 340 تومان با رشد همراه شد ذوب براي سال جاري به دليل كاهش توليداتش به دليل كمبود كك سوختي نميتواند تعديل مثبتي را در سود سال 91 خود اعمال نمايد اما همچنان پتانسيل معامله بلوكي اين سهم باعث توجه حقوقيها به ذوب شده است به خصوص اين  كه ديگر خيلي به اين رويداد باقي نمانده  . در واقع  بلوك هاي غدير و ذوب طي دو هفته  اتي مهم ترين  رويداد هاي بازار است  .

امروز فولاژ همچنان باصف خريد سنگين و با رشد 4 درصدي قيمتي به روند مثبت خود ادامه داد فولاژ و سهامداران عمده اش بايد سهام شناور اين سهم فولادي را در بازار افزايش دهند كه همين امر باعث شكل گيري روند صعودي در فولاژ شده است.

معدني كه نا ندارد

در بازار امروز و در بين نمادهاي معدني فعلا روند نوساني را شاهد بوديم معدنيها به نظر ميرسد تا انتشار گزارشات 12 ماهه خود نايي براي رشد قيمتي نداشته باشند

اما امروزچادرملو تا سطوح قيمتي 1300 تومان با نوسانات منفي مواجه شد كچادي كه ميتواند براي سال جاري تا پايان سال بر سودش افزوده و سود محدوده 220 توماني را براي سال جاري حاصل نمايد كچاد هدف ميان مدتش سطوح قيمتي 1500 توماني ميباشد

اما كالسيمين امروز بالاخره در سطوح قيمتي 720 تومان با حمايتهاي گسترده به تعادل رسيد بعيد ميرسد كالسيمين از قيمتهاي 700 توماني افت بيشتر را تجربه نمايد و انتظار متعادل شدن اين سهم را در سطوح قيمتي 700 تومان را داريم به زودي تحليل بنيادي سهم در سايت قرار خواهد گرفت

امروز ملي مس در قيمتهاي 700 تومان در نوسان بود فعلا نميتوان با توجه به وضعيت فعلي فملي انتظار رشد قيمتي يا سوداوري خاصي را به جز نوسانات خاص از اين سهم معدني را داشت . بازار منتظر سود سال 92 اين  شركت هاست كه معمولاً محافظه كارانه اعلام مي شود .

چهارگوشه بازار

امروز مپنا نيز به روند نوساني خود ادامه داد مپنايي كه فعلا روندش بين سطوح قيمتي 200-220 تومان در نوسان خواهد بود مپنا وضعيتش بستگي به گزارش عملكرد 9 ماهه اش دارد

امروز مداران نيز به مدار بازار بازگشت  كه تعديل عجيبي را در اين  شركت شاهديم . ريسك  اين  سهم  بسيار بالاست و شايد جز سهم هاي عجيب بازار سرمايه باشد  كه  ناگهان  سود خود را  به زيان و زيان  را  به  سود تبديل مي كند . شركت  سود خود را از 312 به زيان 178  و سپس زيان  178  را  به  سود 169  ريال رسانده است كه  امروز در قيمت هاي 1623 ريال  قرار گرفت كه  قيمتي منطقي اما  كمي رو به  بالا  بود .

امروز شاهد  بازگشايي وصندوق بوديم . در حال حاضر با زمزمه هايي از تعديل سود  جم و ورود  احتمالي برخي شركت ها  به  بورس مي تواند بارديگر مورد توجه  باشد به خصوص اين كه  سود  شركتي مانند جم  بازهم مي تواند تعديل شده و با   ابزار رشد سياست تقسيم  سود ،  سود اين  شركت نيز افزايش يابد . اين شركت  سود هر سهم  خود را  481 ريال اعلام كرده است وبه نظر ميرسد به  سود 600 ريالي نيز برسد   كه ناشي از عرضه 5% از سهام  دو شركت و افزايش تقسيم  سود  آنهاست  .سهم  براي ماندن در اين  قيمت ها و لمس شرايط بالاتر براي روز هاي اتي كار بسيار سخت و دشواري را دارد .

خپارس هم  به جرگه  شركت هاي تعديل منفي پيوست  . جايي كه  زيان  شركت  از 482 ريال  به 821 ريال  رسيد .  شرکت در خصوص دلايل تعديل پيش بيني سود هر سهم اعلام نموده است که “دليل عمده تغيير سود و زيان پيش بيني اصلاحي نسبت به اطلاعات قبلي عدم موافقت سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگاه در خصوص نرخ فروش محصولات بر اساس نرخ درخواستي شرکت پارس خودرو مي باشد. البته در اين گروه  همه ي مشكلات  به نرخ ارز و گران  شدن  مواد اوليه اين  شركت ها باز مي گردد . كه  امروز باعث شد قيمت  اين  سهم  نيز به زير 600  ريال  برسد .

در كنار اين سهم  اگر بخواهيم  سهمي را  به عنوان  ليدر و شركت  برتر در گروه خودرو  معرفي كنيم  مي توان  گفت  خبهمن شرايط بهتري را به  نسبت غيرعملياتي بودن  سود خود دارد .سهمي كه انگار در اين روز ها براي عدم  ريزش با برخي سهامداران هماهنگ  است .

در اين گروه  امروز با بازگشايي شازند  و تعديل او وبانك  بيش از همه  خوشحال  شد . سهم بي صاحبي كه  مدت هاست نگاهي به او نمي شود اما  ارزندگي بالايي را مي تواند داشته  باشد . عمده  سود و بانك  از شازند و برخي شركت هاي سيماني  ودارويي به دست مي آيد  كه  بترانس نيز در ان موثر است . اين  تعديل حداقل 100 ريال  سود وبانك  را افزايش مي دهد و شاهد  نزديك  شدن  سود  شركت  به  800 ريال هستيم . البته  مجمع  شازند و تقسيم سود 90%  و تعديل روز هاي آتي مي تواند حتي سود 870 ريالي را نيز رقم  بزند و اين قيمت وبانك در حال حاضردر پي به اي 3 قرار دارد و به  نظر ميرسد سهم  تا  3200  ريال  ارزنده است .

در بازار امروز كنور نيز متوقف شد تا  شوك مثبتي به بازار و اين گروه و البته  ومعادن  وارد شود . در اين  سهم  زمزمه هاي تعديل سنگين  سود  شركت  براي سال 91  و همچنين تعديل براي سود سال 92 و اعلام  سود هاي بيش از 5000 ريال  براي هر دو مي تواند جالب توجه  باشد  . خدا را  شاكريم  كه سهم  را از مدت ها  قبل معرفي كرديم البته از انتظار ما  فراتر بود . در اين  گروه  با  رشد قيمت بيلت در بورس كالا  به نظر ميرسد كه منفي هاي كچاد و كگل براي خريد ميان مدت مي تواند مناسب باشد .

امروز شبريز به  صفوف فروش رفت  . اين در حالي است كه  گفته  شده شراز و شبندر اين  هفته  و يا اوايل هفته  بعد  به  بازار مي آيند . در نماد  شبريز قيمت هاي زير 10000 ريال  براي خريد با ديد  بلند مدت مي تواند  مناسب باشد .

در بازار امروز در فولادي ها قيمت ها  خيلي رو به  بالا  نبود . شمش به  1900 در بنادر شمالي و جنوبي رسيده است و در بورس كالا به  1653 تومان  رسيده است  . اين  بدان معني است كه به زودي قيمت ورق نيز افزايش  خواهد داشت و قيمت سنگ  آهن نيز به تبع ان  رشد  مي كند  و حداقل بالاي 160 هزار تومان  تثبيت مي شود . اگر هدفمندي كننرل شود با اين قيمت ها  سال  بعد  شرايط براي گروه  فولاد و سنگ اهن  بسيار رويايي  خواهد بود و توصيه مي شود  در فروش سهم هاي فولادي و سنگ  آهني عجله نكنيد  .

 

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

7 بهمن  91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم