جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارچهار شنبه 4 بهمن 91

گزارش بازارچهار شنبه 4 بهمن 91

نوید خاندوزی
ژانویه 23, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارچهار شنبه 4 بهمن 91

ورق برگشت ، 37 هزار راپس گرفتيم

گزارش بازار – بتاسهم 15:30   امروز چهارشنبه ، اخر هفته اي شيرين  بود . به  سن و سال  ما نمي خورد كه در جنگ  حاضر باشيم اما حس ما امروز شبيه  ان رزمندگاني بود كه با  هزار جهد و تلاش خرمشهر را  پس گرفتند . اما چرا  اين  حرف را مي زنيم ؟! به اين  دليل كه  به واقع  بازار امروز جنگيد و ايستاد  و 37 هزار را  پس گرفت. امروز بارها  و بارها  بازار به عوامل مختلف عرضه  شد  اما  بازهم  ايستاد . هر چند  برخي دوستان  معتقدند  بورس امروز مي خواست  بازار مثبت  شود و شد اما  اين  عقيده  درست  نيست  . بورس هم  مغلوب ايستادگي و تحرك  بازار شده بود . به هر حال در بازار امروز ورق برگشت و 37 هزار را  گرفتيم تا كمي به  اينده  اميدوار باشيم  .

نمي خواهيم  ايه  ياس باشيم . اما  بايد سهامداران ، تحليل گران وسايت هاي عزيز از اين  پس بازار را درست و بدون روتوش تحليل كنند . از بورس نيز خواهش منديم  كه  نظرات  خودر ا با مصاحبه ها  بيشتر در دل بازار جا  دهند نه با  تلفن ها از پشت  ميز بخواهند  مخفيانه  بازار را  كنترل كنند . ما نيز خيال  نكنيم  همه چيز تمام  شده و بحراني بوده و سپري شده است  . خير روز هاي سختي در پيش داريم اين  طور  نخواهد بود كه همه چيز به روز اول خود  بازگردد .بهمن ماه ماه خطرناكي براي بازار است و چند هفته ديگر گزارش هاي سال  بعد از راه ميرسد .

البته در كنار اين  موارد بايد از عزيزاني كه در اين  مدت  براي شفاف تر شدن بازار و تلاش براي روشن  شدن  خيلي از شرايط تلاش كردند  تشكر كنيم  . اما  به  سراغ  بازار برويم  كه چه  شد كه  امروز اين  چنيني مثبت  شده و جز روز هايي بود كه  در رشد هم ركورد  دار بوديم  . ديروز بازار ركورد بيشترين  ريزش را  ثبت  كرد و امروز يكي از ركورد هاي رشد ثبت  شد . اين  سرد و گرم شدن هاي عجيب نمي تواند  براي بازار و سهامداران  خيلي جالب باشد و بهتر است هر چه  سريعتر به  ثبات برسيم  .

امروز بازار سرمايه را در حالي آغاز مي كنيم كه به نظر ميرسد همه ي عواملي كه دراين چند  وقت  براي ضربه  زدن  به  بازار مشغول بودند  حالا در صدد جبران  برامده اند  . بورس اطلاعيه هاي خوبي را  به  بازار داده و مانع از خريد وفروش ها نشد و حتي بازار را ترغيب به  خريد مي كرد .  حقوقي ها  به  بازار بازگشته و ديروز و امروز سنگين خريد كردند . بازارها ي جهاني مثبت شده است . خبر ي از رفتن  بهمني نيست  . هدفمندي موقتاً به  حاشيه  رفته و ممكن  است اجرا نشود و … ازسوي ديگر قيمت ها  به  نقاط جذابي رسيده اند و جمع  اوري صفوف فروش ديروز نيز خود دليلي بر اين امر بود . دلار 3600  توماني و بورس كالا  و رشد قيمت ها نيز همين موضوع  را تائيد مي كرد . البته  جو رواني سنگين  سقوط در اين  چند روز و از همه مهم  تر تحليل هاي سهامداران  براي چنين روزهايي نيز بسيار موثر بود و به  طور كلي همه ي عوامل دست در دست هم  بازار را مثبت نمودند . اما  شايد بيش از همه آشتي بورس با بازار و حقوقي ها و اطلاعيه هاي مثبت  دليل اين امر بوده است .

و اما  براي روز شنبه … كمي زود است كه از تحولات  روز شنبه  صحبت  كنيم چرا كه  سيب خبرها  هزار چرخ  مي زند اما اگر اتفاق خاصي رخ ندهد بازار روز شنبه نيز مثبت خواهد بود اما  شدت  ان  به شدت  امروز نيست و عرضه ها در ان  بالاست  .

يكي از نكات  مهم  بازار امروز اين  بود كه در بازار امروز بارها  با  صفوف خريد مواجه  بوديم و البته عرضه  آنها اما  همچنان  جو خريد وجود  داشت . جو خريدي كه برخي ان  را  دخالت مستقيم  حقوقي ها در بازار مي اسنتند . براي خروج  بازار از بحران  لازم است كه حداقل 3 روز سر و شكل بازار و اخبار مثبت  باشد  و البته حقوقي ها نيزاطمينان  را  به  بازار بدهند كه شرايط مثبت  است  .

و اما  يك نكته  مهم  …

امروز زمزمه هايي در بورس شنيده مي شد  كه  مقدمه چيني براي عرضه  سهام خليج  فارس در حال  انجام  است و اين  شركت  به زودي وارد  بازار مي شود كه اين موضوع مي تواند  براي ما جالب توجه  باشد . عرضه خليج  فارس لازمه اش اين  است كه  بازار سرمايه  مثبت باشد  تا  بتواند حداقل 500  ميليارد توماني سرمايه  را  به سمت خود جذب كند . البته  زمزمه هايي از پالايشگاه  لاوان نيز به  گوش ميرسد كه مي تواند جالب توجه  باشد  .

و اما در حاشيه هاي اخر هفته اي بازار چه خبر است …

از در پيش بودن  دربي كه  بگذريم ! در دنياي سياست فضا  بين  دولت و مجلس با توصيه هاي اكيد رهبري كمي ارام  شده است  . هر دو در پي پيش بردن نظرات  هم هستند . اما نكات  مهمي را  شاهد هستيم  كه در دنياي سياست  بايد به انها توجه  كرد . گفته مي شود ايران  قصد دارد مذاكرات  را  به  پس از 18  بهمن موكول كند تا نسبت به قصد و نيت امريكا مطمئن شود . درواقع  حرف و عمل انها  را  بسنجد . ريسك  خطرناكي است اما  به هر حال  كار را كمي دشوار مي كند . در فضاي اقتصادي و سياسي 3 بحث مطرح است  . گفته  شده  بهمني استعفا  و رفتن  را  فراموش كرده است . بحث دوم  به  رفتن مرتضوي باز مي گرد  كه قصد دارند  بارديگر وزير كار را  استيضاح  كنند . اما  بحث سوم  به  هدفمندي باز مي گردد. گفته  شده  دولت و مجلس قصد دارند چيزي بينابين اين موضوع  را اجرا  كنند كه افزايش برخي قيمت ها و افزايش بخشي از يارانه ها  جز ان  است كه بايد نشست و ديد  كه چه  چيزي از لايحه  بودجه  به  بيرون درز مي كند .

اما  قطعاً هدفمندي به ان  شكلي كه دولت مدنظرش بود  اجرا نخواهد شد .

نرخ  دلار با  خبرهاي تحريم  شروع  به  بالا  رفتن كرده و قصد ندارد آرام  شود . گفته مي شود دلار از 3600  هم  عبور كرده و كمبود ارز در بازار مشهود است و كسي به اين  شكل فروشنده  دلار نيست  .

و اما در بازارهاي جهاني هم خبرهاي خوبي را داشتيم و كمي بازار رشد كرد  به خصوص در نفت كه  قيمت نفت  به 96 دلار رسيده است و طلا  نيز در 1692 دلار قرار دارد . مس به  8100 دلار  و قيمت  2055  دلار براي قيمت  روي لحاظ مي شود . همين كه  روند  رو به  بالا  بود خبر مناسبي براي بازار است  كه در كنار رشد نرخ ارز چشم  انداز را  مثبت مي كند .  برخي از احتمال  يك  رشد دامنه دار در قيمت هاي جهاني به خصوص روي و مس خبر مي دهند .

و در پايان  به  شاخص ميرسيم… عجب روزگاري شده  كه كساني كه ديروز تيشه  به ريشه  شاخص امروز زير او را  گرفته و به  بالا  پرتاب مي كردند .

امروز شاخص با  رشد 639  واحدي خود به 37233 واحدي رسيد كه  برگشت  به  كانال 37 هزار مژده خوبي براي بازار بود . 7 شركت  امروز تاثير بيشتري در بازار داشتند كه فملي، فولاد،شيراز،كچاد،كگل،غدير و پارسان جز آنها هستند .

شاخص براي رشد نياز به يك محرك  قوي دارد كه  اميدواريم  تا  شنبه موج  دوم  اطلاعيه ها و خبرهاي مثبت  را بشنويم.

كولاك پتروشيمي ها در بازار!!!

امروز شاهد بازگشت نمادهاي بسته شده پتروشيمي پس از تعديلات مثبت عايدي به بازار بوديم نمادهايي كه باعث جو مثبت در كل بازار و گروه پتروشيمي شدند به نظر ميرسد پتروشيمي ها همچنان با ديد ميان مدت هم جاي رشد سوداوري و رشد قيمتي را داشته باشند . شايد تنها  ريسك  اين گروه تحريم ها  باشد ورگنه نرخ گاز نيز نمي تواند ريسك  آنچناني براي شركت  باشد .

امروز پتروشيمي كرمانشاه پس از تعديل مثبت بسيار عالي خود با رشد قيمتي 6 درصدي در سطوح قيمتي 1000 توماني بازگشايي شد كه با فشار فروش همراه شد. پتروشيمي كرمانشاه  تعديل هاي پشت  سر هم خود را  روانه  بورس مي كند و حالا  سود  را از 1300  به 1897 ريال  افزايش داده  و 1515 ريال  را محقق كرده و به نظر ميرسد تحقق سود  2100 ريالي امسال  براي سهم منطقي باشد . البته  بودجه  شركت  براي ادامه  سال هم  محافظه كارانه است . مقدار فروش اوره در پيش بيني سه ماهه آخر سال در بخش داخلي و صادراتي به ترتيب مقدار 709ر84 تن و 522ر95 تن (به ازاي هرتن 370 دلار با نرخ برابري ارز000ر25 ريال- بخش فروش صادراتي ) مي باشد. گويا نرخ  گاز در بودجه  لحاظ نشده است و بحث افزايش نرخ  گاز در بودجه  كرمانشاه نيامده از همين  رو تعديل سهم  سنگين تر شده است  و مي تواند  به تعديل هاي بهتري برسد . به نظر ميرسد كرمانشاه  مسير صعودي را در پيش بگيرد . البته  امروز بدون مشتري ماندن محموله صادراتي اوره كمي كار را خراب كرد .

امروز پتروشيمي پرديس هم راستاي تقسيم سود 1000 توماني خود با كاهش قيمتي مواجه شد شپديس پتانسيل تعديل مثبت را در گزارش 3 ماهه خود را دارا ميباشد و از طرف ديگر شديدا پيگير افزايش سرمايه 200 درصدي از محل سود انباشته است كه ميتواند اين سهم را با جو رواني و رشد قيمتي همراه سازد . توصيه مي شود سهم  را  با ديد تعديلات و افزايش سرمايه  و نگاه بلند مدت خريداري كنيد .

اما پتروشيمي شيراز هم پس از تعديل مثبت عايدي و تحت حمايت سهامداران حقوقي خود با رشد قيمتي خوبي بازگشايي شد شيراز امروز با بازدهي 23 درصدي به استقبال قيمتهاي 1000 توماني رفت سهمي كه پي بر اي بالايي را به دليل داشتن طرح هاي توسعه اي بسيار عالي خود به ثبت رسانده است. سود  شركت از 1062 ريال  به 1385 ريال  افزايش يافت كه  اين  تعديل جالب توجه دليل اصلي صفوف خريد سهم  در قبل از توقف نماد  بوده است اما  امروز حتي به  قيمت هاي بالايي براي سهم ثبت  شد كه موجب صف فروش نيز شد اما  صفوف شركت  بلعيده  شد تا بازار نيز ناگهان  جو مثبتي به  خود  بگيرد .

فردا ممكن است  شاهد برگشت  شازند و مارون هم  به بازار باشيم كه از شازند سود 1900 ريالي به گوش ميرسد  و مارون هم  به  فكر 4500 ريالي شدن  است  .

مشت محكم هلدينگها روي ميز !

در بازار امروز هلدينگها با توجه به برگشت روند بازار و مثبت شدن اكثر گروه ها و صنايع و كولاك صنايع در بازار مشت محكم بازار را بر پايان روند اصلاحي خود كوبيده و با برگشت روند معاملاتي مواجه شدند براي اين گروه نيز انتظار داريم هم راستاي شاخص شاهد رشد قيمتي و بازدهي خوبي باشيم

اما پارسان امروزهمانطور كه پيشبيني كرده بوديم با برگشت روند قيمتي و معاملاتي مواجه شد پارساني كه به واسطه  رشد سوداوري شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه با پتانسيل رشد قيمتي و سوداوري خوبي برخوردار ميباشد پارسان ميتواند تا سطوح 1400 تومان در مقطع فعلي با رشد قيمتي همراه شود . در مورد  اثرات  اين تعديل ها  بايد اذعان  داشت كه در مجموع با همين  اطلاعيه ها و البته اگر شيراز را در نهايت متعلق به  پارسان  بدانيم  سود پارسان در حال حاضر 2380  ريال  است . اين در حالي است  كه هنوز موج  دوم  شركت ها و در نهايت موج  سوم  كه  گزارش پرديس باشد باقي مانده است . در مورد  پارسان  امروز بارها  بازار سهم  را عرضه  كرد  اما  اين  عرضه ها در بازار هضم  شد به خصوص اين  كه  بازار فهميده روز 18  بهمن مجمع  عادي  و فوق العاده  شركت نيز برگزار مي شود .

امروز معادن و فلزات همانطور كه ديروز هم انتظارش را داشتيم با برگشت روند مجددا به سوطح قيمتي بالاي 600 توماني بازگشت ومعادن پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 620 توماني را دارد در صورت شكستن سد قيمتي 620 توماني قيمتهاي 650 توماني در انتظار اين غول معدني خواهد بود

اما در نماد سرمايه گذاري سپه امروز شاهد تثبيت مجدد اين سهم در قيمتهاي بالاي 180 توماني بوديم در صورتي كه فردا هم روند سهم مثبت باشد ميتوان به رسيدن قيمت سهام وسپه به سطوح 200 توماني خوشبين بود. در اين  سهم  گفته مي شود ارزش ذاتي شركت بيش از 300 تومان  است  .

گويا در اين  گروه  وصندوق نيز با  رشد سود جم  بازگشايي  خواهد شد  كه  سود وصندوق را  به  480 ريال  رسانده است و از مهم تر در بازار مثبت  باز مي شود .

در بازاري كه شمش فخوز با  5% رشد مواجه  شده است  بي شك  رشد سود سنگ  آهني ها  را داريم در ادامه  بايد توجه  بازار به  معادن، اميد  و سپه  بيشتر جلب شود .

ديروز سنگ  امروز طلا!

در گروه معدنيها نيز امروز شاهد بازگشت بازار بوديم معدنيها جز اولين گروهي بودند كه ديروز سيگنال برگشت خود را صادر كردند معدنيهايي كه احتمالا در گزارشات 12 ماهه حرف هاي بسياري براي گفتن خواهند داشت . جالب است  تا ديروز همه ي آنها  به  پول سياه  نمي ارزيدند  اما امروز همه  طلا  شدند .

امروز ملي مس مجددا با توجه به جو مثبت بازار و حمايتهاي حقوقيها به سطوح قيمتي بالاي 700 توماني بازگشت انتظار داريم ملي مس فعلا در سوطح قيمتي 680-720 تومان در نوسان باشد ملي مسي كه ظاهرا به تازگي مجوز صادرات 70 هزارتن از محصولاتش را دريافت كرده است.

اما امروز كگل كه تا استانه صف خريد پيش رفت در نهايت با فشار عرضه ها متعادل شد فعلا كگل روند نوساني را در پيش خواهد گرفت كگلي كه با پتانسيل تعديل مثبت عايدي و افزايش سرمايه مواجه ميباشد عمده خريداران حقوقي اين روزها كگل را با ديد سال 92 و سود سال 92 خريداري ميكنندو گفته مي شود فولاد در بين  آنهاست  . البته  خبر رشد نرخ شمش بيلت نيز خبر خوب و مناسبي براي اين گروه و به  طور كلي اين  سهم  است .

اما فولاد صبانوري كه با شايعه اعلام سود 420 توماني مواجه ميباشد نيز مجددا با صف خريد همراه شد شايد بارديگر شاهد رسيدن صبانور به سطوح قيمتي 3800 توماني باشيم اين روزها چند سهامدار حقوقي در حال خريد هاي خوبي در نماد كنور ميباشند.

فولاديها به كدام سو ميروند؟؟؟

امروز فولاديها هم با جو مثبت بازار به روند صعودي خود ادامه دادند فولاديهايي كه امروز در بورس كالا  بازهم  رشد 5% را  شاهد  بودند .  ظاهرا فولاديها پس از عرضه محصولاتشان در بورس كالا در موقع تحويل كالا به شناسايي سود پس در نهايت بايد انتظار گزارشات 12 ماهه مثبت را از فولاديها داشته باشيم

امروز فولاد مجددا با صف خريد همراه شده و با تغيير روند همراه شد فولادي كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 480 تومان را دارا ميباشد فولاد همچنين با پتانسيل ازاد سازي قيمت فروش محصولاتش در بورس كالا همراه ميباشد پتانسيل پنهاني كه در صورت فعال شدن ميتواند فولاد را با رشد قيمتي خوبي همراه سازد

اما ذوب اهن هم امروز با صف خريد سطوح قيمتي 320 توماني را پست سر گذاشته تا در گام بعدي شاهد قيمتهاي 350 توماني ذوب باشيم ذوبي كه به واسطه در پيش بودن معامله بلوكيش كه قيمت پايه بالايي را هم دارد با اقبال بازار مواجه شده است . البته  امروز خبري كه  ذوب و فخوز را و حتي در دقايق پاياني فولاد  را  محكم كرد بحث معامله  5% و تقاضاي بالا  براي محصولات فخوز و ذوب بود .

امروز فولاد الياژي ايران پس از مدتها توقف روند بدون تعديل مثبت عايدي و بدون دامنه نوسان با صف خريد سنگين بازگشايي شد همچنان بازار اعتقاد دارد فولاژ براي سال جاري توان اعلام سود 100 توماني را داراست . سود شركت همژان 770  ريال  است . فولاژ براي سرمايه  گذاري بلند مدت  گزينه خوبي است چرا  كه  طرح و توسعه هاي بسيار مناسبي دارد و صف خريد امروز نيز اين تمايل را  نشان مي داد و برخي از سود هاي نجومي و انفجاري سهم  در سال  بعد  صحبت  مي كنند .

دراين گروه  بازار از فخوز غافل است اما  او  چشم ها  را در ماه هاي بعد  خيره خواهد كرد .

سيمانيها به خود ميايند؟؟؟

در بازار امروز خبرهايي در خصوص تشكيل انجماني براي ساماندهي صادراتي شركتهاي سيماني و صادرات و دريافت ارز در مقابل صادرات خبر بسيار خوبي براي شركتهاي سيماني صادر كننده به خصوص شركتهايي كه حجم صادرات بالايي دارند بود

امروز سيمان هگمتان در استانه قيمتهاي 260 توماني با روند مثبت مواجه شد قيمتهايي كه سد محكمي بر سر راه سيمان هگمتان ميباشد سهمي كه پتانسيل رشد سوداوري را از طريق افزايش نرخ ارز را دارد و يكي از بزرگترين صادر كنندگان سيمان كشور ميباشد

در نماد سيمان غرب اما شاهد صف خريد اين سهم سيماني بوديم سغرب با پتانسيل اعلام سود 100-110 توماني براي سال جاري مواجه ميباشد كه ميتواند حداقل تا قيمتهاي 450 تومان با رشد همراه شود اما فعلا در سطوح قيمتي 380-420 تومان سيكل نوساني را تشكيل داده است

امروز سيمان فارس و خوزستان در سطوح قيمتي 120 تومان با نوسان همراه بود سفارسي كه پتاسنيل يك نوسان مثبت تا سطوح قيمتي 130 توماني را دارا ميباشد

چهارگوشه بازار!!!

امروز در گروه پالايشگاهي بالاخره شاهد بازگشايي نماد پالايش نفت تبريز پس از تعديل مثبت عايدي و اعلام سود 112 توماني بوديم شبريزي كه شنيده ميشود جاي رشد بيشتر سوداوري را در گزارش 12 ماهه را دارا ميباشد اما به نظر نميرسد فعلا رشد قيمتي بالايي را تجربه نمايد . محرك اين  گروه شبندر بود كه نيست اما حالا تحولات  بورس كالا ، بازگشايي شراز و شبندر و عرضه اوليه لاوان تحولات  اين  گروه خواهد بود .

اما در نماد تجهيزاتي مپنا شاهد برگشت روند معالاتي مپنا از سطوح قيمتي محدوده 200 توماني بوديم مپنايي كه به نظر ميرسد فعلا در سطوح قيمتي 200-220 تومان در نوسان خواهد بود.

امروز در نماد قند چهارمحال شاهد عرضه هاي خوبي بوديم اما اين عرضه ها نتواسنت اين سهم قندي رامتعادل سازد به نظر ميرسد رشد قيمتي 10-15 درصدي ديگري در انتظار اين سهم قندي ميباشد سهمي كه با شايعاتي در خصوص احتمال تعديل مثبت عايدي نيز همراه ميباشد . بايد اذعان  كرد كه  براي سال  بعد نرخ  شكر 1300  توماني خاطره مي شود وبه نظر حضور در يك  شركت  قندي مانند  لرستان ، شهد و يا اصفهان  مي تواند جالب توجه  باشد .

در گروه  خودرو  خبر ابلاغ  نرخ مبادله اي براي خودرو جالب بود و گفته مي شود تا 20% احتمال افزايش قيمت برخي خودرو ها  وجود دارد . چند  خبر مثبت و منفي در گروه در جريان  است  . خبر مثبت  خبر نرخ مبادله اي براي نرخ گذاري خودرويي هاست كه بيشتر بهانه اي براي رشد نرخ است و خبر مثبت ديگر افزايش توليد و فروش ايران خودرو  سايپادر 1 ماه اخير بوده  كه  بالاخره  به حركت  واداشته  شدند . البته  هنوز مشكلات  اين  صنعت  زياد است و نمي توان بي گدار به  آب زد .دراين گروه  شوك زيان  82 توماني ضربه  سختي به  مجموعه  سايپا خواهد زد .

 

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

4 بهمن  91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم