جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 3دي91

گزارش بازار يكشنبه 3دي91

نوید خاندوزی
دسامبر 23, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 3دي91

بازار ؛بوگاتي با سرعت 800!

گزارش بازار – بتاسهم 16:20   امروز يكشنبه بازار سرمايه را در حالي آغاز كرديم كه ما  شبيه  پليس هاي جاده  با دروبين  خود منتظر عبور يك زانتيا  با  سرعت  200 تا  210  كيلومتر بوديم اما  ناگهان  بوگاتي خوش رنگ ابي يشمي با  سرعت  800 كيليومتر از جلوي ما  رد شد و ما  فقط هاله اي از نور را ديديم  .

هاله اي كه تا  به حال  نديده بوديم  . رشد بازار امروز درست  يك  روز پس از صحبت هاي رئيس جمهور جالب بود و البته  اين  رشد اين قدر عجيب و تاريخي بود كه همه  را انگشت  به  دهان  گذاشته  بود . واقعاً نمي دانيم  چه  بايد بگوئيم و زبان قاصر از اين  همه  رشد قيمت  است . همين  بس كه  تا  به  امروز سايت  ما در مقابل حجم  وسيعي از بازديد ها مقاوم  بود اما  از ديروز و امروز چنان  فشار براي خواندن مطالب و خريد سهم وجود  داشت كه  باوركردني نبود .

تمام  اين  مسائل زير سر يك  عامل است  …

نقدينگي … گفته مي شود در روز هاي گذشته  نقدينگي عظيمي چه از سوي حقيقي و  چه حقوقي وارد بازار شده است كه در تاريخ  بورس بي سابقه است . درست است كه  نقدينگي خوبي و شديدي راهي بورس شده كه ناشي از خواب و ركود همه  ي بازارهاست  . وقتي طلا  و دلار ساكن  است ، مسكن در ركود  به  سرمي برد با اين تورم  كسي پول به  بانك  نمي سپارد ، بورس مي شود جايي براي جولان  دادن  نقدينگي ها  . نكته  مهم  اين  است كه  بورس در شرايط فعلي  به  طور كلي در فضاي اقتصادي فعلي ظرفيت چنين پول سنگيني را نداشته  و به دليل شناوري كم  در برخي نماد ها  اين  شرايط ايجاد  شده است كه  بورس با  سرعتي عجيب در مسير رشد گام  بر مي دارد . البته  خيلي ها  معتقدند بورس تازه  بازدهي نداده در 6 ماهه اول  خود را جبران  مي كند و ما نيز بازهم  تاكيد مي كنيم  بورس به هيچ  وجه حبابي نيست اما  سرعت  رشد ان  كمي غير منطقي شده است .

ما  در روز هايي قرار داريم كه  اسمش زمستان  است و رسمش از بهار هم  بهاري تر . بايد قدراين  روزگار را دانست  . برخي معتقدند كه  شاخص و بازار بازهم  رشد خواهد كرد و جايي بين  39 هزار 40  هزار متوقف مي شود و برخي ديگر فردا  را  وعد  ريزش سنگين  بازار مي دانند چرا كه  ار اس آي شاخص به عدد 95 رسيده است  .

اما  صحبتي با  عزيزان  …

ببنيد بازار در شرايط ويژه اي قرار گرفته  ما  در روز هاي گذشته  دلايل رشد بازار و شرايطي را كه مي تواند  كمك  كند  تا  بازار باز هم مثبت بماند و يا منفي شود  را  بازگو كرديم و يك  بارديگر مي گويم  كه  نرخ  دلار در بودجه و به  طور كلي شرايط بودجه ، تحولات  سياسي پيش رو  و گزارش سال 92 شركت ها عواملي هستند كه در اين  فضا جهت  گيري بازار ما  را مشخص مي كنند . شك نكنيد اگر حتي بازار براي روز هاي آتي به  سمت استراحت  برود با  تحريك  و جهت گيري هر يك  از موارد فوق به  سود  بازار جهت  بازار تغييرمي كند و درست در نقطه  مقابل فرض كنيد  فردا  همه چيز بر عليه بازار حركت  كند  گزارشات بدون تعديل، سود هاي محافظه كارانه و بازي بي فرجام  اتمي ان وقت است كه  بازار يك  اصلاح  20% را در دل  خود خواهد داشت  .

پس اگر سهم مي خريد ريسك اين موضوع  را  به خاطر داشته  باشيد  و اگر هم  سهم مي فروشيد بايد در نظر داشته  باشيد نقدينگي موجود  و شرايط اگر به  سود  بازار  رقم  بخورد جا دارد تا  پي به اي متوسط بازار را  به  8 نيز برساند كه هم  اكنون  6 است .

با اين حال  كمي در خريد بايد احتياط كرد به خصوص اگر كسي براي كوتاه مدت  سهم مي خرد . تاكيدي مي شود  در بازار نوسان گيري نكنيد و بيشتر نظاره  گر باشيد .

نكته ديگر اين  كه  براي خريد و فروش هايتان  به خصوص براي فروش به  اهداف قيمتي پايبند باشيد  . به عنوان  مثال  شخصي معتقد است  در تحليل هاي  خود كه  قيمت  فولاد در مجمع  سال  بعد (قبل از مجمع ) 6500 ريال  است . اگر كسي چنين نگاهي دارد ، شايد فروش در قيمت هاي 5500 و 5600  با  توجه  به نرخ  تنزيل در نظر گرفته  شده  منطقي باشد  . و دوباره  با  كمي استراحت  بازار به  سمت  آنها  برگردد . ( البته  اين  يك  مثال  بود )

و حالا  به  سراغ  بازار مي رويم كه چه  شد امروز اين  چنين سبز شد …

در بازار امروز دو اتفاق معادلات  را  به هم  ريخت و بازار سرمايه  بر خلاف انتظار ما  كه  بايد استراحت مي كرد با شتاب بيشتري بارديگر رشد كرد . اين دو اتفاق چيست  . مهمترين انها مطرح  شدن  بحث بلوك هاي ذوب و شبندر است كه  امروز اين دو با  صفوف خريد كل بازار را  با خود همراه  ساختند .در كنار ان  صحبت هاي رئيس جمهوري ديشب نيز مهم  بود كه اثر مثبت داشت و ان  هم  اين  است كه بر ازاد سازي ها و عدم  دخالت  دولت  تاكيد مي شد . در مورد  صحبت هاي ديشب بيشتر صحبت  مي كنيم . در اين  شرايط ناگهان  خبرهاي مثبت از ذوب و بورس كالا  نيز به  بازار رسيد و  روند رو به  رشد دلار و خبرهاي دلاري در بودجه نيز به  سود بازار سوت زد  تا  اين  طور شود كه  امروز ديديم  .

و اما  براي بازار فدرا …

اگر صفوف خريد عرضه  مي شد شايد مي توانستيم بگوئيم كه  بازار فردا منفي مي شود  اما احتمال  اين  كه در بازار فردا عرضه ها  كمي بيش از امروز باشد  وجود دارد . واقعاً بايد خدمت دوستان  عرض شود  كه پيش بيني بازار كار بسيار سخت و دشواري شده است  . به عنوان  مثال  همين حالا كه در حال  نوشتن  بوديم  خبر رسيده  كه  شپنا  در بازار فردا  بازگشايي مي شود كه اين  باز و بسته  شدن  نماد ها  معادلات بازار را  بر هم  ميزند .

و حالا  سري به حاشيه  بازار مي زنيم …

در مورد  مسائل سياسي بحث هاي داخلي ممكن است كمي فضا را  به  سمت انتخاباتي شدن  پيش ببرد اما درگير شدن  اين  فضا  تا  زماني كه وارد مجادله هاي اقتصادي نشود به زيان بازار نيست  . در بحث هاي خارجي مذاكره  همچنان  داغ است . اما  برخي زمزمه ها به  گوش ميرسد كه ممكن است  پيشنهاد  هايي كه به ايران  داده مي شود خيلي دندان گير نباشد . اما در اتفاق مثبت نيز بايد ديد  جان كري در اولين  اظهار نظر رسمي خود چه خواهد گفت .

در كنار اين  خبرها  بحث دلار در بازار نيز مطرح  است كه  با  رشد مواجه شده و به 3200  رسيده است  .

بحث دلار در بودجه  نيز بسيار مهم  شده است  اما  صحبت هاي ديشب رئيس جمهور نشان  داد  كه حتي دولت از اين  افزايش استقبال خواهد كرد . به نظر ميرسد دلار در بودجه  با  صحبت هاي ديشب در محدوده  نرخ مبادله اي است و دولت نيز اين  موضوع  را  كاملاً پذيرفته است  . احتمال  اين كه  با اين  شرايط دلار آزادبازار نيز كمي رشد كند وجود دارد . اما  به هر حال  نشان  مي دهد مطالبي را كه  پيش ازاين در سايت گفته  شده  بود محقق شده و كشور براي سال ها  با  دلار زير 2000 تومان خداحافظي كرده است و اين  يك  رويداد خوشايند  براي بازار بورس ما خواهد بود .

حتي شركت هايي كه  بودجه  دلاري خود را  با نرخ هاي 1900 و 1700  و يا  2100  گرفته اند  بايد براي سال  جديد همه  را  به نرخ مبادله اي در نظر داشته  باشند چرا  كه دولت اين  نرخ  را براي بودجه  به كار مي برد و شركت ها نيز بر همين  اساس حركت  مي كنند .

امادر مورد  ديشب و بحث هدفمندي …

شب گذشته  بحث كلي رئيس جمهور اين  بود كه در فاز جديد 1-  100% طرح  و ازاد سازي ها  انجام  شود و اين  بدين  معني است كه  با  دلار 2400 توماني همه  ي آزاد سازي ها  صورت گيرد از نرخ  بنزين و و سوخت و نفت ، گاز، برق  و …  اما در مقابل 2- دولت  علاوه  بر اين  كه  يارانه  7 الي 8 مبليون دو دهك بالا  را  قطع مي كند  يارانه  ساير افراد  را نسبت  به  عدد فعلي 5 برابر مي كند يعني هر نفر بيش از 200  هزار تومان  كه عدد اغوا كننده اي است محل ان نيز تسعير ارز است  . يعني با  نرخ ارز بالا  دلار ها تسعير شده و به مردم  پرداخت مي شود . چنين آزادسازي اگر در بستر اقتصادي درستي انجام  نشود  تورم هاي عجيب  و شرايط سختي را در پيش دارد كه  به نظر ميرسد دولت در انجام  آن مصمم است . البته  برخي معتقدند  اين  طرح به  روز هاي پس از انتخابات  گره مي خورد و از اين  طرح استفاده هاي سياسي  خواهد شد  اما  به هر حال  اجراي ان در شرايط فعلي بعيد است اما همين  كه  طرز تفكر دلار با  قيمت بالا  را تائيد مي كند  نشان  دهنده اين است كه كم كم  بايد با دلار زير 2000 تومان خداحافظي كرد و اين براي بازارخبرخوبي است  . در روز هاي بعد بيشتر در مورد عواقب اين  طرح  براي بازار و صحبت هاي رئيس جمهور صحبت خواهد شد .

و در پايان  به  شاخص ميرسيم  كه  امروز با  رشدي 778 يك  روز بياد ماندني را تاريخ  بورس ثبت كرد .روزي كه در شرايط عادي به هيچ  وجه اين  روزها  را  نمي بينيم. روزهايي كه به نظر ميرسد كمتر در بازار شاهد  باشيم و انقدر بايد بيدار بود و اين  عدد را نگريست كه  شايد كمتر روزي بتوان  دوباره آن را ديد  . فردا  شاخص با  بازگشايي شپنا مي تواند روز خوبي را داشته  باشد و در كنار ان روز بعد نيز گره مخابرات  را داريم  و صندوق كه مي تواند  بازهم  مسير او را  صعودي كند كه  بسياري بر اعداد 39300 و 39400  تاكيد دارند .

در بازار امروز فولاد ، اميد،مس،غدير، كگل،پارسان،پرديس،فخوز،كچاد،شبندر،ومعادن،مپنا ،خارك و … اثرات  بسزايي بر شاخص داشتند كه 5 شركت  اول اثر آن بر شاخص بيشتر بود .

پتروشيمي ها همچنان ليدر

در بازار امروز نزديك شدن به زمان توقف برخي نمادهاي پتروشيمي به منظور تعديل مثبت عايدي و اعلام سودهاي بسيار بالا براي سال جاري همچنان سبب رشد قيمتي بسيار عالي در نمادهاي گروه پتروشيمي شده است توفان گزارشات 9 ماهه همچنان سهام شركتهاي پتروشيمي را با خود ميبرد البته  اگر اين  توفان قوي نباشد چيزي جز ريزش مجدد نصيب انها نخواهد شد  اما  شنيده مي شود  گزارش خارك،شازند،كرمانشاه و پرديس با تعديل مواجه است  . در اين  مورد زاگرس شنيده مي شود كه پوشش سود خوبي را دارد اما  تعديل خير . زاگرس بيشتر با چشم  انداز سياسي حركت  مي كند .

اما امروز در نماد پتروشيمي مارون اين سهم فرابورسي با نوسان مثبت 5 درصدي روزانه همچنان سهامداران خود را خوشحال و راضي نگه ميدارد رشد قيمتي محصولات مارون و رشد سوداوري شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه مارون تعديل مثبت سنگيني را براي اين سهم پتروشيمي به ارمغان خواهد اورد

امروز پتروشيمي شازند كه با شايعه تعديل مثبت و اعلام سود 180 توماني در گزارش عملكرد 9 ماهه مواجه ميباشد با صف خريد قيمتهاي 850 توماين را نيز پشت سر گذاشت به نظر ميرسد در سطوح قيمتي 870 توماني فردا شاهد افزايش عرضه ها در نماد شازند باشيم

در نماد پتروشيمي پرديس اين سهم تا آساتانه هدف قيمتي 5800 تومان با رشد همراه شد انتظار ميرود اين سهم در سطوح قيمتي بالاي 5800 توماني به تعادل برسد .شپديسي كه شنيده ميشود براي سال اينده به سود 1300 توماني خواهد رسيد و در مجمع  تقسيم 1200  و افزايش سرمايه  را در نظر دارد .

فولاديها روز به روز سختتر ميشوند

در بازار امروز و در نمادهاي فولادي شاهد استحكام بيشتر فولاديها هستيم فولاديهايي كه  امروز همگي دست در دست هم داده تا روند صعودي و رو به رشد بسيار خوبي را رقم بزنند

امروز فولاد مباركه همچنان به عنوان ليدر فولاديها با صف خريد و حجم معاملات بسيار بالا به روند صعودي خود ادامه داد فولادي كه به نظر ميرسد اهداف قيمتي 520 توماني را در پيش رو دارد ظاهرا فولاد براي رسيدن به سطوح هدف نهايي خود يعني قيمتهاي 600 تومان حسابي عجله دارد اما  به نظر در سطوح 5200 و 5400 روند  اين  سهم متعادل شود  . امروز فولاد چند بارداده  شد  اما  به محض خبر افزايش 5% قيمت محصولات  ذوب در بورس كالا اين  سهم  را نيز بارديگر به صفوف خريد برد .

در نماد ذوب اهن هم امروز قيمتهاي 300 توماني در اين سهم رو به بالا شكسته شده و ذوب اهن با صف خريد ميرود تا با عبور از سطوح قيمتي پيش رو به قيمتهاي 360 تومان برسد ذوبي كه با شايعه احتمال تعديل مثبت عايدي در عملكرد 9 ماهه مواجه ميباشد اما  مهم ترين خبري كه  امروز او را  بالا  كشيد بحث معامله  بلوك بود . بلوك  56% ذوب به  زودي در بازار عرضه مي شود احتمالاً قيمت  پايه بيش از 4900  ريال  است و شنيده مي شود  اين  با يك  خريدار جديد وارد گود  شده است .

علاوه  بر ريخته گران  و اميدكه  گفته مي شود  دفعه  قبل در بين  خريداران بودند  اين  بار شنيده  شده  بانك  پاسارگاد  و مجموعه  اي از بنيادي تعاون سپاه و گروه  بهمن و بيمه ملت  نيز جز خريداران هستند . فعلاً براي سهم  اين  4 خريدار مطرح مي شوند . اما در مورد  قيمت بايد گفت  با اين خبر امروز صفوف سنگيني را در ذوب شاهد بوديم و احتمالاً سهم  نيز به  3600  ريال در اولين گام  خواهد رسيد .

امروز فولاد خوزستان با صف خريد ومعاملات مناسب در استانه قيمتهاي 2600 توماني قرار گرفت فخوزي كه در صورت موفق شدن شكستن سد قيمتهاي 2600 توماني در نهايت به هدف قيمتي 2800 تومان خواهد رسيد اگر چه در صورت تعديل مناسب عايدي در اين شركت حتي ميتوان به هدف قيمتي 3000-3200 توماني نيز در اين سهم فولادي خوشبين بود. ديروز بيش از 41  هزار تن  شمش بيلت شركت  در بورس كالا  فروش فت كه  قيمت  مناسب و رشد قيمت  در بازار باعث اقبال به محصولات شركت  شده است  . به نظر ميرسد به  زودي در ميلگرد و ساير محصولات  نيز اين  اتفاق رخ مي دهد . اما در اين  سهم  شايعه  شده  بلوك 50% اين  شركت  بابت  رد ديون  به  سازمان  تامين اجتماعي واگذار مي شود و اين  خبر خوبي براي بازار نيست اما در مورد  سود  شركت  زمزمه هاي سود بيش از 5000 ريالي در بازار به گوش ميرسد كه شركت توانايي اعلام  آن را خواهد داشت  . سهم  براي ميان مدت  جالب است و براي سود  بايد صبر مناسبي داشت  .

معدنيهايي كه طلا شدند

در بازار امروزمعدني ها با روند صعودي و حمايت همه جانبه سهامداران حقيقي و حقوقي و با عطش وصف ناپذيري به روند صعودي خود ادامه دادند

امروز ملي مس با حمايت صبا تامين به روند صعودي همراه شد اگر چه ملي مس احتمال تعديل مثبتش در گزارش 9 ماهه رد شده است اما برايند كلي سودسازي سهم مثبت بوده و بازار اعتقاد بر رشد سوداوري ملي مس به سطوح 170-180 تومان براي سال جاري را دارد كه اهداف قيمتي 850 توماني را در مقطع فعلي براي اين سهم رقم زده است.

اما كالسيمين امروز با صف خريد سنگين از سطوح قيمتي 820 تومان هم عبور كرد كالسيميني كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 880 تومان را دارا ميباشد همچنين شنيده ميشود اين سهم به زودي براي تعديل عايدي و اعلام سود 160 توماني متوقف خواهد شد . خوشحاليم  كه  سهم  بر اساس تحليل تكنيكال  سايت  پيش رفت  هر چند انتظار اين  بود عرضه  داشته  باشد اما  بازار مدت هاست عرضه  كننده ها در هر سهمي را پشيمان  مي كند .

اما خبرهايي در خصوص سهميه بندي شدن گندله در كشور و فروش 1 ميليون تن ذخيره گندله در گلگهر باعث شد تا اين سهم با صف خريد قيمتهاي 1300 تومان را هم پشت سر گذاشته تا در گام بعدي مهمان سطوح قيمتي 1400 توماني باشد كگلي كه با شايعه افزايش سرمايه نيز مواجه ميباشد . در اين  گروه  كنور نيز شرايط خوبي دارد و البته  كچاد براي بلند مدت نيز مناسب است  .

در سرمايه  گذاري ها در اين  حوزه وسپه نيز صف خريد شد  و حق تقدم خود را  با خود  بالا  كشيد . هر چند  حق تقدم  كمي شكننده حركت  مي كند و بهتر است در خريد آن عجله نكرد .

گام بزرگ غولهاي بازار

در بازار امروز و در نمادهاي سرمايه گذاري شاهد رشد بي امان قيمتي سهام اين گروه بوديم اين روزها سرمايه گذاريها در راستاي رشد بازار و رشد شاخص بي امان در حال رشد قيمتي هستند به نظر ميرسد تا زماني كه بساط رشد قيمت شاخص پابرجا باشد سرمايه گذاريها نيز يك پاي ثابت بازار باشند

امروز غدير با حجم معاملات سنگين و صف خريد قيمتهاي 470 تومان را هم پشت سرگذاشته تا به سمتسطوح قيمتي 520 توماني حركت نمايد غديري كه كم كم به سطوح قيمتي بسيار حساس 520 توماني و مقاومت سرسخت خودش نزديك ميشود

اما سرمايه گذاري گروه توسعه ملي نيز همچنان به دليل روند صعودي پتروشيمي هاي زير مجموعه و عدم رشد قيمتي مناسب با بازار مورد توجه سهامداران قرار گرفته است امروز اين سهم براحتي از سطوح قيمتي 280 تومان عبور كرد اين سهم در گم بعدي هدف قيمتي 320 توماني را در پيش روي خود دارد

امروز سرمايه گذاري اميد پس از تعديل مثبت سود سال 92 خود با رشد قيمتي 5 درصدي و در سطوح قيمتي 620 توماني بازگشايي شد اميد در حال حاضر در سطوح قيمتي منطقي است 620 و 630  براي ان  منطقي است اما در ميان مدت  به  سمت 700 مي رود .

خبري خوش براي سيمانيها

دربازار امروز خبر تلاش سيمانيها براي اخذ مجدد افزايش نرخ فروش محصولات خود اينبار درخواست افزايش جدي نرخ فروش سيمان با توجه به قيمتهاي بالاي اين محصول در بازارهاي همسايه باعث شد تا بازار به نمادهاي سيماني روي خوش نشان دهد.

امروز سيمان فارس و خوزستان درست از سر حمايت 120 توماني خود با برگشت روند معاملاتي همراه شد سفارسي كه اصلاح قيمتي بالايي را طي روزهاي اخير تجربه كرده است

اما سيمان غرب كه تا حمايت محدوده 380 توماني پايين امده بود با رشد قيمتي مجددا به سطوح قيمتي بالاي 400 تومان بازگشت سغربي كه با پتانسيل تعديل مثبت عايدي همراه ميباشد

اما امروز سيماني كوچك بازار يعني سيمان دورود هم با صف خريد سطوح قيمتي 420 توماني را پشت سر گذاشت . به اين  شايعات نمي توان  خيلي دلخوش بود اما روند قيمت  سيمان مي تواند كماكان  صعودي باشد .

چهارگوشه بازار

امروز مپنا با حجم معاملات سنگين سد قيمتي 240 توماني را هم پشت سر گذاشت مپنايي كه اهدافقيمتي 260 توماني را با شكست مقاومت امروز در پيش رو دارد

امروز باز هم در نماد صندوق بازنشستگي عرضه به ميزان حجم مبنا را شاهد بوديم فردا وصندوق با شسكت مقاومت 320 توماني به سمت اهداف قيمتي 360 توماني حركت خواهد كرد

در نماد معادن و فلزات هم امروز شاهد شكسته شدن سد قيمتهاي 600 توماني بوديم ومعادن اين روزها با شايعه اعلام سود 80 توماني مواجه است ومعادني كه فردا به هدفقيمتي 620 توماني خود خواهد رسيد.

پارسان امروز هم باصف خريد و روند صعودي همراه شد ظاهرا اين سهم تا قبل مجمع قصد رسيدن به قيمتهاي 1200 توماني را دارد پارساني كه از قيمتهاي نازلي در سايت معرفي شده و اينروزها ميرودتا بازدهي 80-100 درصدي را به ثبت برساند. در اين  سهم  انتقال شيراز به  زير مجموعه ها مي تواند بارديگر براي اين  سهم  تعديل سود  11 توماني را  به  ارمغان بياورد .

بسياري معتقدند كه  امروز حفاري شمال  در قيمت هاي مثبت به كار خود  پايان  داد ابتدا  3200 و 330 و سپس 3700  را  لمس خواهد كرد . پيش ازين  اين سهم  با ديد ميان مدت در قيمت هاي 2400 و 2500  معرفي شده  بود .پيش بيني مي شود  در روز هاي مجمع  قيمت  سهم  بتواند  به  راحتي بيش از 3500  ريال  باشد .  دلار 2450  توماني مي تواند  به  سهم  كمك  شاياني كند .

در بازار امروز بترانس  هم  منفي شد  كه  دليل اين  منفي را در روز هاي گذشته  بيان  كرديم . ورود وبانك  نشانه خوبي براي سهم  نيست هر چند  خبرهاي بينادي خوبي مي رسد اما  رشد نرخ ارز و ورود وبانك  كمي از توجه  به سهم  كاسته  است  تا در قيمت هاي احتمالي 2200 ريال  متعادل شود  و هوس برگشت نمايد .

اما در گروه  پالايشگاه  ها  شايعات مثبت  دور سر اين گروه مي چرخيد و امروز شبريز و شبندر را مثبت  كرد  . قبل از هر چيز بايد به  شايعه پرداخت  كه  گفته مي شود  فردا  شپنا و طي دو روز بعد  شراز و شتران  نيز باز مي شوند . در كنار ان  امروز شبريز نيز مثبت  شد . اين  سهم مدتي بود كه  شبندر را  در بازار بالا مي كشيدو حالا  نوبت شبندر است كه  امروز با  صف خريد خود شبريز را  بالا  بكشد  .افزايش نرخ  محصولات  با  دلار 2450  توماني مثل وكيوم و لوبوكات نكات مهم  گزارش پالايشگاهي هاست . شنيده مي شود ديروز وكيوم  باتوم 60% افزايش قيمت  داشته و ساير محصولات  نيز ازاين  پس با نرخ  مبادله اي در بورس كالا  به  فروش  خواهد رفت كه شبريز از اين  يك محل براي 3 ماهه  پاياني سال  تنها  230  ريال  تعديل سود  دارد .

تاثير خبر وكيوم  باتوم روي شبندر كمتر است چرا  كه  كمتر از 3% از فروش شركت  را تشكيل مي دهد اما افزايش قيمت ها در محصولات  نفتي تازه  اعمال  شده و خبر خوبي براي اين  گروه است . از سوي ديگر قيمت  دلار نيز در بودجه 2400 اگر نباشد زير 2000 تومان نخواهدبود و اين  نيز خبر خوب ديگري براي سهم  است  . اما خبري كه  امرو ز سهم  را  صف خريد كرد  بحث معامله  بلوك 46% است. در مورد خريدار زود  است  صحبت  كنيم  اما شايد غدير و صندوق نفت با مشاركت هم  وارد اين بلوك  شوند كه  البته  غدير پيش ازاين  حضور در شبندر را رد  كرده  بود . اما  به هر حال  اين صفوف خريد قيمت هاي 4200 و 4300  را  حداقل در كوتاه  مدت براي سهم  رقم مي زند .

امروز بوعلي نيز مثبت  بود كه  ناشي از گزارش مثبت و تحقق 250  ريالي سود بوده است  . در مورد  مخابرات  نيز شنيده مي  شود  سه  شنبه در گره خواهد بود كه خبر خوبي براي شاخص است  .

با عرض پوزش از مشكلات پيش امده در سايت . عاجزانه از شما عزيزان خواهش مي كنيم در طول ساعات ابتدايي روز به خصوص 7:30  تا 12 از به  روز كردن  متعدد و پي در پي سايت خودداري كنيد . به عنوان  مثال امروز بار ترافيكي روي سايت بيش از 9 برابر متوسط روز هاي قبل و نرمال سايت هاست   كه موجب اختلال شد . عزيزان همه  ي ما  قصد داريم  از بازار استفاده كنيم و اين عجله  و به  روزرساني هاي متعدد و ثانيه به ثانيه باعث مي شود  سايت  مختل شود .

ما نيز در سايت با محدوديت هايي مواجه هستيم كه در كوتاه مدت  برطرف كردن  آنها  زمان بر است . از شما عاجزانه تقاضا داريم در اين مورد  با ما همكاري كنيد تا به بهترين شكل ممكن در خدمت  شما عزيزان  باشيم .

گروه تحلیل گری بتا سهم

3 دي 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم