جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 29 آذر 91

گزارش بازار چهار شنبه 29 آذر 91

v.m
دسامبر 19, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 29 آذر 91

رقص ترس و شادي!

گزارش بازار – بتاسهم 16:20   امروز چهار شنبه ، در بازار غوغا و بلوايي به  پا بود . هيچ  كس نمي توانست شادي خود را از اين  وضعيت  پنها ن كند و البته در كنار ان  ترس نيز در چهره  سهامداران  نمايان  بود  . سهامداران  با شيريني خاصي بازار را نگاه مي كردند اما ترس در اعماق وجود  آنها موج مي زد . نمي دانند كه  دوام  اين  شرايط مثبت بازار تا كي است  . از سوي ديگر بزرگان  بازار نيز در طول اين  روز ها  كمي نگران  شده اند  . نگراني از اين بابت  كه  نمي دانند  اين  شرايط مثبت به چه دليلي است  برخي ورود  پول هاي جديد را از سوي چند حقوقي و از سوي ديگر از بازارهاي موازي تائيد مي كنند . اما اين  نمي تواند  عاملي باشد كه  بازار اين  چنين رشد سريع  را  شاهد  باشد .

بازهم  تاكيد مي كنيم بازار حبابي نيست اما  سرعت  رشد ان  بالاست  . مثل اين  مي  ماند كه مسير 4 ساعته  را در طول 1 ساعت  طي كنيم  قطعاً اين  سرعت  بالا  عوارضي  خواهد داشت  و شايد زود  رسيده  باشيم و ازاين زود  رسيدن  خوشحال باشيم  اما  احتمالاً برگه هاي جريمه دير يا  زود به دست ما ميرسد .

انتظار ما  اصلاح  بازار است و يا حداقل استراحت  مقطعي كه  بازار به  شدت  به  ان  نياز دارد  و احتمال مي رود كه  رو شنبه و يكشنبه حداقل بازار يك  نفسي بكشد . اما  واقعاً اگر خبري باشد  و پول سنگيني به  بازار تزريق شده  باشد بايد اثرات آن را  روي بازار  هفته  بعد  نيز ببنيم  .

امادوستان  عزيز مدام  سوال مي كنند  چرا  اين بازار به اين شكل درامده است  .

ببينيد دو  عامل باعث بروز اين  شرايط شده است  . 1- نرخ  دلار .تا ديروز بازار شك داشت كه اگر خبرهاي سياسي مثبت شود  ترس بازار  از ريزش دلار  خواهد بود  اما  با  تصميماتي كه  در سطح  كلان  گرفته  شده  قرار نيست دلار به  زير 1800 برسد و حتي دولت  به  2400 رسيده است  پس خيال  بازار به نوعي از عدم  ريزش قيمت ها  به خصوص در فولاد و يا  سنگ  آهن  و محصولات  پتروشيمي و غيره راحت  شده است . اين  يعني ثبات  سياست هاي سود  سازي شركت ها  . چندين  بار مثال  زديم  ورق گرم  فولاد  كه  695  و 700  تومان  بود  ماهانه  چند  تومان  رشد قيمت مي گرفت امروز در قيمت هاي 1400 و 1300 بايد ورق را  در بورس كالا  ببنيم و مهم  اين  است كه ديگر هم  كاهشي در كار نخواهد بود . عامل دوم

2-  بحث دوم  به  شرايط سياسي باز مي گرد د  . از روز هاي گذشته  مدام در گوشه و كنار بازار زمزمه مي شود كه  ايران  و امريكا  با هم  قرار و مدار مذاكره  گذاشته اند و بحث تحريم ها  به  زودي كاهش مي يابد . برخي از فعلان  بازار اين  روز ها  را  شبيه دوران مذاكره  دوجانبه ايران و امريكا  در عراق مي دانند  كه  حسابي حاشيه  دار بود و حالا  شرايط با  شكل  پيشرفته  تري در ان  مرحله  قرار گرفته است  . اگر بحث هسته اي و تحريم ها  به نوعي حل و فصل شود و دلار نيز در اين  نرخ ها  قرار گيرد  بي شك  اين  رشد بازار مقدمه اي براي يك  رشد عظيم  تر است .

برخي خبرها در روز هاي گذشته از توافقات  نسبي خبر مي داد  و برخي نيز حضور پول هاي سرگردان در بازار را دليل اين موضوع مي دانند اما  به هر حال  بايد كمي صبر كرد .

اما  تاكيد مي شود اين  چنين بيگدار به  آب زدن  چندان  جالب توجه نيست و فضاي بازار نيز بهتر است  براي رشد يك استراحت  مقطعي را  داشته  باشد .

در پايان  اين  بحث به  يك  نكته  تكنيكالي اشاره مي كنيم كه  دوستان  تكنيكاليست بهتر است  شاخص ام اف آي ويا  شاخصي كه  ورود  جريان  پول را  نشان مي دهد در كنار شاخص در اين مدت  داشته  باشند تا نمونه دقيق تري از مراحل رشد بازار را نشان  دهد . همين  شاخص تائيد مي كندكه  يك  استراحت در چند روز آتي در انتظار بازار است  .

اما در بازار امروز وضعيت  ابتدا  با  عرضه  صفوف خريد همراه  شد و اين همان چيزي بود كه ما نيز انتظارش را داشتيم البته  انتظار داشتيم  به دليلي ماهيت  چهار شنبه ها  بازار كمي منفي هم  بشود اما  بلافاصله  بازهم  اين جريان  پول سنگين  به دل بازار زد و وضعيت  مثبت  شد. البته در ميانه  راه  شرايط كمي فرق كرد و فشار عرضه  بيشتر بود و تقريباً به  غير از گروه  پتروشيمي اوضاع  باقي بازار متعادل رو به  كاهش با حجم  بالا  دنبال  مي شد كه مي تواند  يك  اصلاح را در سرو شكل نمادهاي روز شنبه بدهد .

هر چند  تا  شنبه  هزار و يك  اتفاق مي تواندوضعيت  بازار را براي ما تغيير دهد .

اما در حاشيه  بازار …

پس از مدت ها خبرهاي خوب  مناسب هسته اي گويا  اوضاع  كمي فرق كرده و اظهار نظر هاي رئيس سازمان انرژي اتمي  و صالحي كمي مي توانست  فشار بر بازار را از نظر سياسي افزايش دهد. البته در سوي ديگر برخي زمزمه ها مطرح مي شود كه  امريكا از طريق سوئيس پيشنهاد  مذاكره مستقيم  را  به ايران  داده است و حتي مكان را نيز مشخص كرده و منتظر پاسخ  ايران  بوده  كه ممكن است در روز هاي بعد  نشانه هايي ازاين  موضوع نيز بروز كند . اين  موضوع امروز نمود  بيشتري در بازار داشت  به خصوص اين  كه  زمزمه هايي مي شود كه در مجلس نيز طي چندروز گذشته  بحث مذاكره داغ  بوده و برخي معتقدند  طي هفته هاي قبل مذاكره اي بين نمايندگان  طرفين  در قطر صورت  گرفته است  . به  طور كلي خبرهاي سياس بسيار مبهم  است و نمي توان حتي از رگه هاي خبرها  واقعيت  را پيدا كرد .

در ساير خبرها  نرخ دلاردر بودجه مهم ترين  آيتم  فعلي اثر گذار بر بازار است  .در حالي كه  برخي 1800، برخي 2000و برخي نرخ  مبادله اي را نرخ  دلار بودجه مي دانند تقريباً مي توان  به  طور قطع  به  يقين  گفت كه بودجه  با دلار بالاي 1800 بسته مي شودو حال اينكه با نرخ  1226 خداحافظي مي كنيم و يا  هر بحث ديگر هنو ز مشخص نيست .

افزايش دلار به  1800 و يا نرخ  مبادله اي خبرخوبي باري بازار است و اگر در كنار ان  يك  توافق نيم  بند هسته اي و كاهش تحريم ها  رقم بخورد بازار در بهترين شرايط و اقتصاد در يك  دوران  شكوفايي گام  برخواهد داشت  .

در كنار اين  خبرها  بازارهاي جهاني كمي كاهش داشتند  طلا به  زير 1700  نيز سقوط كرد  اما نفت به 88 و 89 نزديك  شده است . در بازار فلزات مس در 8000 دلار و روي در قيمت هاي 2052 دلار قرار دارد . افزايش قيمت نقدي بيلت  به  300  و 3 ماهه  به  320  بالانس را در اين  محصول رقم زد  كه برخي پيش بيني بيلت  360  دلاري را تا  يك ماه  اينده  دارند .

به  طور كلي حاشيه ها از نظر اقتصادي كمي مثبت و از نظر سياسي كمي مبهم شده است .

و اما  زلزله بازار امروز در شاخص بود …

جايي كه  امروز شاخص با كمك  بچه  غول هايي نظير فولاد ، شيران، مس، پارسان، غدير،فولاژ، فخوز،پرديس،كگل  و … به  رشد باورنكردني 654 واحدي دست  يافت  كه در اين  مدت حداقل كم  نظير بوده است . شاخص با اين  رشد به  محدوده 35750  واحد  رسيد  و بسياري معتقدند نقطه  36 هزار براي او  يك نقطه  حساس و حياتي و پر عرضه  و تنش خواهد  بود .

صدر نشيني پتروشيمي ها!!!

در بازار امروز شايعات مثبت احتمال توقف اكثر نمادهاي پتروشيمي به منظور تعديل مثبت عايدي و تلاش سهامداران عمده اين شركتها مبني بر افزايش تنها دوبرابري نرخ خوراك باعث شده تا اين روزها پتروشيمي ها به صدر نشين بي چون و چراي بازار تبديل شوند.

 نمي دانيم در مورد  گروه  غدير و پارسان ديگر چه  بگوئيم تقريباً روزي نبوده  كه طي 2 ماه  گذشته از اين دو سهم  مطلب نگذاشته  باشيم و البته  مورد تهمت دوستان  بوديم كه در حال طرفداري از سهم هستيم . به هر حال  …

خبرهاي تعديل سود  پارسان و جو مثبت گروه  پتروشيمي كه  بخشي از ان  مربوط به نرخ ارز  و بخشي ديگر به شايعه تصويب نرخ  گاز 1400 و يا نهايت  1800 ريالي براي خوراك  بود باعث توجه  به اين  گروه  شده است  . به نظر ميرسد هنوز دو سهم  غدير و پارسان در بازار حرف هايي براي گفتن  داشته  باشند . گفته مي شود طي ديروز و امروز غدير 24 ميليارد تومان  سود از محل فروش پارسان  شناسايي كرد . دو شركتي كه  سال  مالي آنها  تمام  شده و از شنبه  فصل جديدي را  آغاز  خواهند كرد .

امروز در اين گروه پتروشيمي مارون با صف خريد سنگين از سطوح قيمتي 2000 تومان هم عبور كرده تا راه خود را براي رسيدن به سطوح قيمتي 2200 توماني هموار سازد مارون اين روزها به دليل رشد بالاي 40 درصدي قيمت محصولاتش در بازار هاي داخلي در 3 ماهه سوم سال با احتمال تعديل مثبت بالاي 20 درصدي مواجه ميباشد و حتي برخي از قيمت 2400 نيز براي سهم  صحبت مي كنند .

امروز پتروشيمي پرديس با توجه به جو مثبت گروه با رشد قيمتي و حجم معاملات بالا به سطوح بالاي 5500 توماني رسدي به نظر ميرسد شپديس هدف قيمتهاي 5800 توماني را در سر خود دارد

امروز پتروشيمي كرمانشاه كه حتي صحبت از احتمال اعلام سود 1780 تومانيش در عملكرد 9 ماهه ميشود با صف خريد قيمتهاي 780 توماني را نيز پشت سر كذاشته تا در گام بعدي مهمان قيمتهاي 820 توماني باشد

اما ديگر متانول ساز بازار يعني خارك هم كه اين روزها امار بسيار عالي صادراتش  از سودي گمرك منتشر شده و با افزايش قابل توجه صادرات در 3 ماهه سوم سال مواجه شده است به نظر ميرسد تعديل مثبت خوبي را اعلام كرده و در اين مرحله سود خود را تا سطوح 600 تومان افزايش دهد كه اين امر ميتواند منجر به رشد قيمتي اين سهم تا سطوح 2800 توماني شود

امروز زاگرس هم  مثبت  شد  . در روز هاي گذشته  سعي شده  بود در مورد  اين  سهم  اطلاع  رساني كاملي انجام شود . اگر قرار شود  مشكلات  تحريم  برطرف شود  با دلار 2400  توماني حاشيه  سود  اين  سهم 2 برابر مي شود و اين  يعني سود 800 توماني براي زاگرس .

در كنار او  خارك  نيز ارزشمند خواهد شد .

ياور شاخص!!!

در بازار امروز و دربين نمادهاي سرمايه گذاري نيز شاهد شكل گيري روند صعودي بساير عالي به همراه حم معاملات بسيار سنگين در نمادهاي هاي اين گروه بوديم سرمايه گذاريهايي كه اينروزها ياور شاخص شده و در حال بالا بردن شاخص هستند

اين روزها عطش خريداران حقوقي در نماد نفت و گاز پارسيان همچنان باعث ادامه يافتن روند صعودي اين سهم شده است به طوري كه قيمتهاي 1000 تومان نيز امروز در پارسان شكسته و اين سهم را به سمت سطوح قيمتي 1200 تومان ميبرد پارساني كه شنيده ميشود توانايي اعلام سود بالاي 220 توماني را براي سال جاري را دارد

صف صندوق نيز همچنان  پابرجاست . اين  سهم  شركت هاي بورسي خوبي نظير خارك ، كگل ، كچاد و شپنا را در پرتفوي خود دارد اما  بازار او را  با  پرتفوي خارج  بورس موفق نظير شركت هايي مانند جم  پاسارگاد و ايرانول مي شناسد . شنيده  شده است  كه  يكي از مديران  شركت  اعلام كرده  امسال  وصندوق از رشد سود  دو شركت  نفت  پاسارگاد  و ايرانول حدود  50  ميليارد تومان و از پتروشيمي جم  40 ميليارد تومان  رشد سود  خواهد داشت . اين  يعني شايعه  تعديل 90 ميليارد توماني براي صندوق كه با  احتساب ساير شركت ها مي تواند  سود وصندوق را  به  550 ريال  نزديك  كند و با اين  سود و ارزش ذتي و جايگزيني و ارزش بازار صندوق در مقابل شركت هايي كه  دارد و همچنين تقسيم  300 ريال  سود در مجمع قيمت هاي 3150 و 3200 ريال  براي حال حاضر سهم  منطقي است  . حتي برخي از فعالان بازار با توجه به صف خريد بسيار سنگين صندوق انتظار قيمتهاي 360 توماني را براي اين غول پتروشيمي را دارند. شايد او و مخابرات دو گره دهنده  بزرگ  بازار براي هفته  بعد  باشند .

امروز ديگر غول سرمايه گذاري شاخص ساز بازار يعني غدير هم توانست با حجم معاملات بسيار سنگين به روند صعودي خود ادمه داده و قيمتهاي 450 تومان را هم فتح كند غديري كه با توجه به تعديل مثبت احتمالي پارسان با تعديل مثبت عايدي مواجه ميباشد.

فولاديها داغ كردند!!!

در بازار امروز شدت عرضه در نمادهاي فولادي را شاهد بوديم به طوري كه اكثر نمادهاي فولادي با فشار عرضه ها و روند متعادل همراه شدند فولاديها اين روزها نياز به استراحت قيمتي و تجديد قوا دارند اما همچنان روندشان صعودي و رو به رشد است

امروز فولاد مباركه با رشد قيمتي حتي به سطوح قيمتي بالاي 480 تومان هم رسيد اما با عرضه هاي بسيار سنگيني همراه شد و به تعادل رسيد فولاد پس از كمي استراحت قيمتي در صورتي كه بتواند مقاومت 480 توماني خود را بشكند به سطوح قيمتي 520 تومان خواهد رسيد

اما فولاد خوزستان امروز بالاخره با عرضه مناسبي همراه شده و با رشد قيمتي 4 درصدي مواجه شد فخوزي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي داشته و اهدافقيمتي 2800 توماني را در بازه ميان مدت ميتوان براي اين سهم انتظار داشت

فولاژ كه  سود هر سهم خود را 339  ريال  اعلام كرده  بود  و متوقف شده  بود حالا  با  تعديل بيش از 100% و اعلام  سود  770 ريالي به قيمت هاي 5127  ريال  رسيد و صف خريد شد كه بسيار جالب بود . عدد فوق هدف كوتاه مدت  فولاژ بود و كمي بالا  باز شد . نوسان  گيران  بايد در خريد سهم  دقت  كنند هر چند  مدير عامل غدير تاكيد كرده  بود كه  سهم  امسال  1000 ريال  سود دارد . فولاژي كه به نظر ميرسد در اين قيمتها با فروشندگان زيادي همراه شود.

زماني براي رونق تجهيزاتيها!!!

در بازار امروز و در گوه تجهيزاتيها شاهد رونق گرفتن مجدد معاملات تجهيزاتيها بوديم و بازگشايي نماد صدرا تاثير بالايي بر اين گروه نداشت

امروز ماشين سازي اراك همچنان باصف خريد به پيشروي خود ادامه داد به زويد شاهد قيمتهاي 250 توماني براي فاراك بوديم قيمتهايي كه در صورت ادامه داشتن حمايتهاي فعلي شكسته شده و اين سهم را تا سطوح قيمتي 270 تومان بالا خواهد برد

اما اذراب نيز امروز از حمايت 220 توماني با برگشت روند معاملاتي مواجه شده و روند صعودي به خود گرفت براي بارديگر انتظار رشد قيمتي فاذر به سطوح قيمتي 240 توماني را داريم.

در گروه  تجهيزات  حفاري هم  بالاخره از اين  قيمت ها  كنده  شد والبته  روز سخت تري را  براي شنبه در پيش دارد . گفته مي شود  بانك ملت  يكي از خريداران سهم  بوده  كه به نظر ميرسد اگر حفاري به قيمت هاي زير 2500  ريال  رسيد براي خريد منطقي است  .

امروز شاهد بازگشت پادشاهي بوديم كه  به فلاكت افتاده  بود . تعجب نكنيد . صدرا  را مي گوئيم . سهمي كه  روزي 40 تا50% ارزش معاملات بورس را در اختيار خود داشت و حالا  امروز با  هزار شرط و شروط در قيمت هاي 1000 ريال بازي مي كند .

معدنيها پشت به پشت!!!

در بازار امروز در بين نمادهاي معدني شاهد رشد قيمتي بسيار عالي و ادامه روند صعودي سهام اين گروه بوديم البته اين روزها قيمتهاي جهاني و پتانسيل تعديل مثبت احتمالي شركتهاي اين گروه در عملكرد 9 ماهه نيز مزيد بر توجه ويژه بازار به سهام اين گروه شده است

در بازار امروز كالسيمين با توجه به شدت گرفتن شايعه توقف نماد به منظور تعديل مثبت با صف خريد سنگين و روند صعودي همراه شد . البته  برخي زمزمه ها نيز در جريان  است كه  براي انها نيز نرخ خوراك از مهر ماه  محاسبه شده و افزايش هزينه مانع تعديل در گزارش آنها شود .

امروز اما ملي مس با تكذيب شايعه تعديل مثبتش توسط مدير مالي اين شركت در سايتهاي خبري باعث شد تا نوسانات اندكي را از اين سهم شاهد باشيم همچنين خبر تعلق گرفتن افزايش حقوق دولتي به اين شركت نيز مانع رشد جدي قيمتي اين سهم شده است

گروه  سنگ  اهن  با اين كه  خبرهاي متفاوتي از تعديل را در دل خود دارند  اما  با روند متعادلي مواجه  شدند و حتي در دقايقي به  سمت منفي ها نيز آمدند . به نظر ميرسد شراي اين  گروه  پس از كمي استراحت  بارديگر به  سمت  رشد حركت  كند . در اين گروه  كنور كمي مثبت  تر بود و اميد نيز براي تعديل سود  تا 900 ريال  متوقف شده است .

امادر نماد سنگ اهني گلگهر همانطور كه انتظار ميرفت سد قيمتي 1300 توماني جلوي رشد بيشتر قيمتي اين سهم را گرفت كگلي كه با پتانسيل افزايش سرمايه 50 درصدي و تعديل مثبت در گزارش 9 ماهه مواجه ميباشد.

چهارگوشه بازار!!!

امروز بچه شيري به  نام  شيران به دل بازار زدو بالاخره  بازگشايي شد .

 بالاخره صنايع شيميايي ايران پس از كش و قوس هاي فراوان با بازگشايي نماد همراه شد پس از شفاف سازي و تعديل مثبت عايدي اين سهم شاهد بازدهي خيره كننده 93 درصدي شيران و بازگشايي اين سهم در سطوح قيمتي 4700 توماني بوديم . سهم تعديل خوبي زده است اما … بله اما  و اگر هايي در سود  شركت وجود  دارد .  تكيه  شركت  وبورس بر سود  4546 ريالي است  كه  البته رقم  منطقي اما  بالايي نيست . شركت پيش ازاين  گفته  بود اگر از ابتداي سال  نرخ  مبادله اي لحاظ كنيم  عدد 4546 ريال  سود  شركت خواهد بود در حالی‌که بر اساس محاسبات انجام شده مشخص گردید شرکت در ارائه اطلاعات خود، نرخ دلار مبادله‌ای را از ابتدای سال لحاظ ننموده است. مطابق بند 2 نامه اخیر، شرکت عنوان نموده است که نرخ تسعیر هر دلار در نظر گرفته شده برای محاسبه قیمت خوراک در اطلاعیه فوق (پیش‌بینی سود هر سهم به مبلغ 546ر4 ریال)، بترتیب در ماههای فروردین مبلغ 717ر18 ریال، اردیبهشت 225ر17 ریال، خرداد 600ر17 ریال، تیر 007ر19 ریال، مرداد 583ر20 ریال و شهریور 733ر22 ریال و برای ماههای مهر، آبان و آذر بر اساس نرخ مبادله‌ای بوده است. به هر حال شيران در حالي به  بازار مي آيد كه  امار توليد  و فروش 3 ماهه  سوم  سال نيز تا حدودي روند  مثبت در فروش را  ثابت مي كند حتي به نظر ميرسد با  وجود تمامي اين  محاسبات  امار فروش بازهم  تعديل مثبت  را  اثبات مي كند اما اين  سردرگمي در نرخ خوراك و سود باعث ترديد سهامداران  شده است  . با  توجه  به اين  سود ، سود 1020 توماني براي سال 92 % سود 1243 براي سال 91  و مچمع پيش رو و همچنين شايعه  نرخ خوراك قيمت هايي كه  باز شد منطقي بود اما هر خبري از نرخ خوراك فيتيله سهم  را تغيير مي دهد . سهم  رو به مجمع است و افت  آنچناني ندارد و افزايش سرمايه  براي او  لازم و ضروري است  . بازگشايي 4800 توماني شيران  امروز وصنعت  را نيز صف خريد كرده  بود كه  به نوعي غير مستقيم  صاحب اين  شركت است  . حالا  حال و روز آتي ديدني مي شود .

امروز خبر عرضه سهام نفت پاسارگاد از يك طرف و شايعه تعديل مثبت عايدي و پي بر اي نازل نفت بهران باعث تشكيل صف خريد سنگين و رشد قيمتي در اين سهم شد بهراني كه با احتساب تعديل مثبت عايدي و گرفتن پي بر اي متوسط 5 مرتبه جاي رشد قيمتي تا سطوح 1200 تومان را دارا ميباشد

اما امروز در نماد قندي پيرانشهر شاهد عرضه هاي سنگين در اين سهم و متعادل شدن روند معاملاتي اين سهم قندي بوديم به نظر ميرسد قيمتهاي 1500 تومان اجازه رشد بيشتر قيمتي ره قپيرا را نداده و به پايان روند صعودي اين سهم رسيده باشيم

شنبه  به نظر ميرسد روز سختي براي شبريز باشد چرا  كه  با  1000 توماني شدن  سهم  بازهم هجوم  عرضه  بر سهم  افزايش  خواهد  يافت  .

اما  يار گرمابه او  يعني شبندر منفي بود . دو خبر مي تواند  براين  سهم  اثر مثبت بگذارد اول خبر نرخ  مبادله الي و يا  1800 توماني در بودجه است  كه  براي اين سهم خبر بسيار اميدوار كننده اي است چرا  كه  بودجه  صادرات  را افزايش مي دهد و دوم  بحث ديروز بورس كالا  بود كه مقدار 25000 تن  از گوگرد كلوخه  شركت  با  نرخ  117  دلارو با دلار مبادله اي به  فروش رفت  . اگر قرار بر اين  باشد  كه نرخ  مبادله اي در صورت هاي مالي صادراتي شركت  لحاظ شود  تعديل سود  قبال توجهي براي شبندر ثبت مي شود چرا  كه  صادرات  كمي بيش از 2.5 ميليارددلاري دارد . منفي شبندر توجيح آنچناني ندارد مگر اين كه خبر بدي در دل شركت  وجود داشته  باشد .

برخي زمزمه  گره خوردن  اخابر را در سر دارند كه خود يعني حركت اساسي شاخص ! اگر صف سهم  داده  شد خريد با ديد ميان مدت  و نگهداري تا  مجمع مناسب است . تاكيد مي شود  ميان مدت  نه نوسان  گيري .هر چند  روند همراه مي تواند  بهتر از مخابرات  باشد .

امروز بترانس بسيار پرتلاطم ظاهر شد . بالاخره  بلوك  شركت  معامله  شدو گويا  بانك  ملي درصد خود را در بترانس به 65% نزديك كرد . خبر خوبي براي بترانس نيست چرا  كه وبانك  سابقه خوبي در سهم ها ندارد  اما امروز با حمايت  تمام  عيار خود  سهم  را  بالا  كشيد . وضعيت  شركت  با تزريق 40  ميليون  دلار نقدينگي در شرايط مناسبي قرار دارد و خبرهايي از تعديل احتمالي در سهم  به  گوش ميرسد.

امروز گويا خودرويي ها نيز تعيين تكليف قوي تري شدند . البته اگر بازهم  تكذيب نشود . گفته مي شود قرار شده است  قيمت خودرو  تا 5% زير قيمت  بازار ازادسازي شود و اين خبر جالب و مهمي براي گروه خودرو است  .

در پايان گزارش خاطر نشان مي سازيم  طي 2 روز گذشته  به دليل افزايش ناگهاني و غير منتظره  حجم  بازديد ها از سايت با  مشكلاتي مواجه  شديم كه درپي ارتقا سيستم هستيم تا بتوانيم  به  بهترين شكل ممكن در خدمت  عزيزان  باشيم  . پيشاپيش از هر گونه قطعي و تقصير اين  گونه از شما عزيزان عذرخواهي مي كنيم .

گروه تحلیل گری بتا سهم

29 آذر 91 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم