جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 15 آبان 91

گزارش بازار دوشنبه 15 آبان 91

نوید خاندوزی
نوامبر 5, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 15 آبان 91

عقب گرد ارزي!

گزارش بازار – بتاسهم 16:10   امروز دوشنبه ، يكي از تلخ  ترين دوشنبه هاي ماه هاي اخير را  پشت  سر گذاشتيم  . تقريباً سنگين  ترين نوع  فشار چه از نوع خبرهاي اقتصادي ، چه  سياسي  و چه  بورسي بر سر بازار خراب شده است  و ديديم كه چه  طور امروز واكنش نشان  داد  . جالب اين  بود كه  امروز درست در نيمه دوم  تلاش براي برگشت بازار ادامه داشت  بسياري از صفوف فروش جمع  و جور شد  اما  اين  فشار تاب نياورد و بازار با صفوف سنگين  فروش در برخي نماد هاي بزرگ كار  خود را  آغاز كرد كه به دليل بروز دلايل متعدد بنيادي و غير بنيادي است  . قبل از اين كه  5 دليلي ريزش شديد بازار امروز را بيان كنيم  بايد به نكته اي نيز اشاره كرد .

در روز هاي قبل گفته  بوديم كه  بورس به مانند  يك  بازيگر حرفه اي برگ هاي خود  را به موقع  رو كرد و بازار را  از محدوده 20 هزار به  30  هزار كشاند . حالا  طرف مقابل است كه  با  اتمام  برگ هاي بورس شروع  به در دست گرفتن  بازي كرده است. شايد اخرين  برگ هاي نيمه  برنده و بُرنده بورس همين  اطلاعيه هاي باقي مانده  و بحث معاملات  بلوكي باشد  كه آنها نيز ديروز رو شدو  تا حدودي دست  بورس هم  براي برگشت  بازار خالي مانده است  .

اما در تلاطم  بازار اين  روز ها  شرايط سخت و سخت  تر مي شود  وقتي كه همه  ي عوامل يك جا  در جهت  ضربه  زدن  به  بورس گام  بر مي دارند  . البته تاكيد داريم  بحث معاملات  بلوكي به  بازار كمك مي كند اما امروز در مقابل ساير عوامل كم  آورد .

اگر بخواهيم  شرايط منفي فعلي را  براي بازاري  كه  امروز با  آن مواجه  بوديم شرح  دهيم بايد به 5 عامل اشاره  كرد كه در منفي شدن  بازار موثر بودند . اما قبل از تمامي آنها  يك بارديگر تئوري بادكنك را مطرح مي كنيم كه در بازاري كه بادي در اين  بادكنك  دميده  شده و بزرگ  شده است همه از تركيده  شدن  ان مي ترسند و با  ديدن كوچكترين تيزي و تيغي در اطراف آن شرايط را طوري مي بينند كه هر لحظه  احتمال  تركيده  شدن  اين  بادكنك وجود دارد   بازار نيز در اين  روز ها همين  گونه است و مي ترسد از تركيدن  حال  آنكه نگاه  كنيد مثلاً گروه خودرو انقدر شبيه بادكنك بي باد و خالي شده  بود كه ديگر ترسي از ريزش بيشتر وجود نداشت  و با وجود اين كه در دنياي تيغ و شيشه  گام بر ميداشت با  يك  خبر مثبت از كاهش نرخ ارز هجومي شد و با رشد همراه  شد .

اما  به  سراغ  5 عاملي مي رويم  كه  باعث ريزش بازار شده است  :

1- تحولات  داخلي بورس : بحث اين كه  اطلاعيه هاي مثبت  به  پايان  رسيده و تقريباً با اطلاعيه هاي مس و معادن  احتمالاً انها نيز به  بازار بازمي گردند . و در واقع برگ هاي برنده در اطلاعيه ها  به پايان ميرسد  و تا  فرا رسيدن گزارش هاي 9  ماهه  بايد كمي صبر كرد. از سوي ديگر بحث معاملات  بلوئكي را هم در پيش داريم كه  آنها نيز تا حدودي براي بازار رو شده و برگ  برنده اي قوي ان هم در مقطع  فعلي نيست و بيشتر به  روز هاي پاياني آبان اشاره دارد .

2-  دومين  موضوع  به بورس كالا  باز مي گردد  . فشار دولت و مجموع وزارت صنايع روي بورس  كالا  زياد شده است و از سوي ديگر امروز محصولات فولاد  مباركه در  بورس كالا خريداري نداشت و اگر هم  بود  حجم  خريد محصولات  فولاد  بسيار كم بود  كه اين خود  باعث بروز تنش در بازار شد و ترس ازاين كه  براي محصولات پتروشيمي  و فلزي نيز اين رويداد  رخ  دهد .تمام وجود  بازار را فراگرفته است.

3- بحث كاهش نرخ ارز : قيمت  دلار از 4000 تومان تا  2850 كاهش داشت . هر چند كه دقايقي قبل خبر رسيده  كه موج  كاهش متوقف شده و بارديگر نرخ ارز به  3 هزار تومان  برگشته است  . اما  به هر حال  موج  كاهش اخير براي بازار كمي نگران  كنده  بود  كه  توضيحات  بيشتري را در اين  زمينه  خواهيم دشت  . اما  رابطه كاهش تقاضا در بورس كالا و بازارز از همين  نوع  بود .

4-خبرهاي سياسي : بحث انتخابت امريكا  و صبر بازار براي روشن  شدن  نتيجه  و همچنين طرح  سوال از رئيس جمهور كه  فشار را  بر روي بازار زياد كرده است و باعث شده  تا  ابهامات  سياسي بازار بيشتر شود .

5- حاشيه هايي كه  يك مصوبه ايجاد كرده است انقدر جدي شده كه  كم كم  به  يك معضل تبديل مي شود . بحث ممنوعيت  52 قلم كالا  فشار بدي را به  بازار وارد كرده است هر چند كه  شنيده هايي از اين طرف و ان طرف حاكي از ان  است كه  لغو برخي از انها محتمل است  . اما بايد توجه داشت  كه  كاري نكنيم كه همه  فرياد بزنند تحريم ها  را  ول كنيد دولت را بگيريد كه جلوي صادرات  را گرفته است و قضيه  غضنفر  و مارادونا شود!

اين  5 عامل بازار را  منفي كردند اما  طي امروز فردا  به نظر ميرسد  كه  بورس نيز دست  به كار شود و بيكار نشيند و مجموعه عوامل خبرهايي را منتشر كنند كه  نسبت به  برگشت  بازار اميد بيشتري حاصل شود .

افزايش امروز نرخ ارز در بعد از ظهر ، خبرهاي رسيده از بهبود وضعيت صادرات  محصولاتي نظير اوره و متانول در مهر ماه ، لغو ممنوعيت  برخي از محصولات  كه در ليست  بوده اند، احتمال حذف طرح  سوال  از رئيس جمهور و  مسائل انتخابات امريكا و احتمال افزايش پيروزي اوباما در كنار خريد سنگين حقوقي ها  مي تواند  عاملي براي برگشت  بازار در روز هاي آتي باشد  .

در واقع دو روز پيش روي بازار سرمايه بسيار حساس است  اگر ريزش بازار با اين  شدت  ادامه داشته  باشد كنترل بازار براي رشدبعدي سخت تر خواهد شد . تحليل نسبي شاخص نيز همين امر را مي گويد كه شاخص با برخورد به  كانالي كه  ساخته و خط روند خود  بايد فردا  و ريزش بعدي واكنش نسبي را  شاهد  باشيم . از همين  روست كه  شايد 30400  نقطه پاياني ريزش احتمالي بازار باشد  .

البته هنوز نمي توان  با  قطعيت در مورد اين  مسائل صحبت كرد . بازار انقدر پيچيده  شده است كه عومل مختلفي در ان  اثر گذار هستند و با  يك  يا  حتي چند آيتم نيز نمي توان  آن را  بررسي دقيق و پيش بيني كرد .

و نكته  اخر …

سهامداران  نبايد از يك  ريزش 400 واحدي نگران  باشند . بازار طي روزها و هفته هاي اخير رشد سرسام  آوري داشته و سرعت  رشد او بسيار بالا  بوده است حتي به  بهانه  زدن  بنزين نيز شايد يك  توقف 1000 واحدي براي شاخص لازم و ضروري و كمك  به انرژي بيشتر براي رشد بازارباشد .

اما در حاشيه بازار چه خبر بود .

مقدمه  بالا  تا حدودي به  حاشيه  بازار نيز اشاره داشت  با اين حال  سعي مي شود  نكات مهم  را  خلاصه و تيتر وار بيان  كنيم و به اصل گزارش برسيم  .

بارديگر بازار دچار حاشيه هاي اساسي شده است . در مسائل سياسي گفته  و شنيده هايي از ميانجگري برخي از گروه ها  براي حل و فصل مناقشات  بين  كشور ها صحبت مي كنند كه  طرح  تعليق غني سازي 20% در همين  راستا  بوده است . شرايط ويژه و خاصي بر برنامه هسته اي حاكم  شده  كه اميد ها  را  به  روز هاي پس از انتخابات گره مي زند .

از سوي ديگر ديروز در مجلس طرح  سوال از رئيس جمهور مطرح  شد  كه گفته مي شود  امروز اين  طرح  از دستور كار خارج  خواهد شد و در صورت تائيد خبر خوبي براي بازار است  اما در صورت ادامه حاشيه هاي بازار نيز بيشتر خواهد شد .

در كنار ان  بازارهاي جهاني هم نسبتاً مثبت آغاز كردند  كه  به نظر ميرسد پس از توفان سندي و توفان  كاهش قيمت ها  نوبت  به  اثر گذاري سياسي در بازارها  باشد  كه ممكن  است  با  رشد نسبي در برخي شاخص ها و كالا ها مواجه  باشيم . به خصوص اين  كه گفته مي شود  امروز بازار امريكا مثبت خواهد بود . امروز نفت در 85، طلا در 1680 و مس در 7620 قرار داشت  .

اما در مورد  نرخ  ارز …

گفته مي شد 18 ميليارد دلار ارزدر دستان  مردم  وجود دارد و هجوم  انها  براي فروش قطعاً با  هر شرايط سياسي قيمت  ارز را كاهش مي دهد . از سوي ديگر اقتصاد ارز 4 هزار توماني را  پس زد  و تقاضا براي  اين  نرخ ارز كاهش يافت  . در كنار ان  قيمت ارز مبادله اي و ازاد در حال نزديك  شدن  به هم  است  . دولت نيز عرضه ارز را در پيش گرفته است  .

قيمت ارز امروز حتي تا  2850  نيز كم شد و اين  براي اولين  با ر طي اين  مدت  است كه  نرخ  دلار به زير 3 تومان مي آيد . اول نكته اي در مورد نرخ ارز . برخي معتقدند  نرخ ارز در نهايت  يك  ريزش جدي شوك  گونه ديگر را دارد و ان هم در اواخر هفته و پس از انتخابات امريكاست و احتمالاً بارديگر شاهد  افزايش ان  باشيم .به  نظر نميرسد قيمت  ارز كمتر از 2800 تومان  بيايد  اما  همين نرخ نيز براي بازار مهم  است  .

در حال حاضر شاهد  كاهش قيمت  اغلب كالاها در بازار هستيم از مس و روي شروع  شده است و حالا  به  محصولات  فولادي رسيده و پتروشيمي ها نيز در بر مي گيرد  . اين  آن چيزي است  كه  بازار از ان  مي ترسد  . بازار از اين ميترسد كه نرخ  دلار بدون هيچ گونه تغييري در مسائل سياسي كاهش يابد در واقع اش نخورده  و دهن سوخته  باشد! اما  بايد توجه داشت كه  قيمت ارز اكثر شركت ها  با بودجه 2600  بسته  شده و اين نگراني را  كاهش مي دهد . اما  به هر حال  واكنش فعلي بازار كمي منطقي است اما  به  زودي اين  كاهش كم  رنگ  تر مي شود .

در پايان به شاخص ميرسيم كه  امروز با كاهشي 468  واحدي به 30736 واحد رسيد  . در بين  شركت هايي كه در شاخص اثر مثبت داشتند تنها  دو خودرويي بهمن و ايران خودرو  موثر بودند اما  از ان  سو فولاد ، كگل،فخوز، غدير، پارسان،مخابرات ، پرديس،كچاد،شبندر و وصندوق در مجموع  كاهش عمده  بازار را  رقم  زدند .

قطعاً بازار فردا  ريزش انچناني امروز را نخواهد داشت و شدت  ريزش شاخص نيز به اين شكل نيست  .

خودرويي ها  ليدرشدند!!

به حال  بازار بايد گريست كه خودرويي  ها  كه  گزارش هاي منفي بدي را  روانه  بازار كرده اند با  ريزش و البته  اصلاح  جدي ليدر شده اند! در بازار امروز در بين نمادهاي خودرويي همچنان روند كاهشي نرخ ارز از يك طرف و زمزمه هايي درباره احتمال توافقات ايران و غرب باعث توجه ويژه بازار به نمادهاي خودرويي شده است به طوري كه امروز هم روند صعودي خودروييها كماكان ادامه داشت. البته  پرواز عصر دلار مي تواند  عروسي فرداي آنها  را خراب كند .

امروز سايپا خود را به سطوح قيمتي 100 توماني رساند اما در مقابل صف خريد سنگين اين سهم عرضه چنداني را شاهد نبوديم سايپايي كه پتانسيل نوسان كوتاه مدت خوبي را خواهد داشت اما همچنان مشكلات اساسي شركت به خصوص در زمينه عدم نقدينگي كافي و رشد هزينه هاي مالي پابرجاست

اما گروه بهمن نيز همچنان با صف خريد روند صعودي خود را طي ميكند فردا اين سهم به سطوح قيمتي حساس 120 توماني خواهد رسيد قيمتهايي كه در صورت عبور از ان ميتواند هدف 130 توماني را براي خبهمن به ارمغان بياورد خبهمن در بين خودروييها به دليل داشتن سرمايه گذاريهاي متنوع بيشتر مورد توجه ميباشد اما  او نيز فردا  روز سختي دارد .

امروز ايران خودرو پس از افت شديد قيمتي مدتي است با اقبال بازار روند صعودي در پيش گرفته است اين سهم امروز هم با رشد قيمتي و صف خريد سنگيني همراه بود اين سهم پتانسيل رشد تا سطوح قيمتي 140 تومان را دارا ميباشد اگر چه شنيده ميشود اين سهم خودرويي براي عملكرد 6 ماهه سال احتمالا با تعديل منفي عايدي مواجه خواهد شد اما  بازهم خبرهايي از فروش پارسيان احتمالاً ابزاري براي بالا  كشيدن  اين غول بي رمق خودرويي  خواهد شد .

عمليات كف سازي !!

در بازار امروز در نمادهاي فولادي شاهد هجوم فروشندگان و عرضه هاي سنگين و روند منفي در سهام اين گروه بوديم افت قيمتي دلار باعث ترديد در بين سهامداران براي احتمال كاهش قيمت محصولات شركتهاي فولادي شده است امري كه امروز در محصولات فولاد مباركه تحقق نيافت اما محصولات  شركت ميز بدون مشتري ماند .

امروز فولاد مباركه در سطوح حمايتي 340 توماني با حجم بالاي عرضه و حمايتهاي خوبي همراه شد اما فشار عرضه ها و عدم افزايش نرخ ورق اين شركت در بورس كالا  و نبود  مشتري خريد براي آنها باعث شد تا اينسهم با صف فروش به كار خود پايان دهد فولادي كه همچنان جز سهام كم ريسك و پرپتانسيل بازار سرمايه ميباشد اما نه  براي كوتاهمدت  بلكه  با ديد  ميان مدت و بلند مدت .

امروز ذوب اهن هم به سطوح حمايتي 260 توماني رسيد ذوبي كه پتانسيل رشد عايدي و معامله بلوكي مديريتي خود را در پيش رو دارد انتظار افت قيمتي چنداني براي ذوب اهن نميرود انتظار داريم تا اين سهم در همين سطوح به تعادل رسيده و تا قيمتهاي 280 تومان در نوسان باشد. در اين  سهم خبر ميرسد كه  فردا آگهي عرضه اين  سهم  روي سايت  فرابورس قرار ميگيرد . اما در سوي ديگر كاهش قيمت محصولات  شركت  طي دو روز اخير خبر بدي براي سهم  است  . بايد كمي به اين  سهم نيز فرصت داد . خبر لغو صادرات  نيز براي شركت خبر بدي بود چرا  كه  كك وارداتي شركت از محل صادرات  تامين مي شد . قيمت هاي 2600 ريال  براي نوسان  گيري روي اين  سهم  مناسب است  . هر چند  با اين  كاهش قيمت  بايد محافظه كارانه گام  برداشت  . ريسك  شركت  براي سهامداران  عادي كمي افزايش يافته و در حال  حاضر تنها  برگ  برنده  شركت  معامله  بلوكي آن است  .

امروز فولاد خوزستان در كمال تعجب با صف فروش مواجه شد با قيمتهاي فعلي ارز هم امكان افت قيمتي شمش وجود ندارد و بااين قيمتهاي شمش فخوز توانايي رسيدن به سود 550  توماني را دارا ميباشد فخوز 2000 توماني ميتواند گزينه بسيار مناسبي با ديد ميان مدت باشد.

اصلاح در پتروشيمي ها!!!

در نمادهاي پتروشيمي اين شركتها همچنان تحت تاثير كاهش روند قيمت دلار و ممنوعيت صادرات برخي از محصولات پتروشيمي با روند اصلاحي مواجه شده اند. در گروه  پتروشيمي ها  شپديس با  حجم معامله  سنگيني مواجه  شد  . با توجه  به  در روال  قرار داشتن صادرات  شركت  و بودجه بندي مناسب قيمت هاي منفي فردا  براي خريد اين  سهم  رو به مجمع  مناسب است  .

امروز پتروشيمي كرمانشاه كه توان تعديل مثبت عايدي ديگري را تا پايان سال خواهد داشت امروزبا افت قيمتي به سطوح 680 تومان رسيد كرمانشاه تا شكل گيري پتانسيلي در سطوح قيمتي 680-740 تومان در نوسان خواهد بود. البته گزارش هاي خوبي در انتظار اين  سهم  نيز قرار دارد .

در نماد پتروشيمي خارك كه انتظار سود 650 تومانيش را براي سال جاري داريم شاهد رسيدن و نزديك شدن اين سهم به سطوح قيمتي جذاب 1800 توماني ميباشيم در اين قيمتهاي شخارك گزينه مناسبي با ديد اخر سال ميباشد با توجه به پتانسيل تعديل مثبت عايدي روند اين سهم را در بازه ميان مدت صعودي ازيابي ميكنيم.

در كنار اين  شركت ها  شنيده مي شود  شازند  با  سود 1600 ريالي به  زودي به  بازار مي ايد  و در كنار آن برخي نيز از تعديل مجدد شفارا  صحبت  مي كنند  . شنيده  شده  مارون هم  به  زودي مصوبه اي را در رابطه  با اجازه صادرات محصولات خود دريافت خواهد كرد .

ريزش معادن!!!

در بازار امروز ادامه يافتن روند كاهشي قيمت فلزات در بازارهاي جهاني از يك طرف و افت قيمت دلار از طرف ديگر همچنان باعث افت قيمت سهام معدني بازار شد

امروز كالسيمين با افت قيمتي شديد به سطوح قيمتي 640 توماني رسيد كالسيمين كه با پتانسيل تعديل مثبت عايدي نيز همراه ميباشد اين سهم همچنان به دليل روند كاهشي نرخ هاي جهاني روي با افت قيمتي همراه ميباشد . روند  افزايشي نرخ ارز شايد فردا  به  كمك  اين  شركت  بيايد .

در نمادهاي سنگ اهني شاهد افت قيمتي كچاد به سطوح قيمتي جذاب 900 توماني هستيم كچادي كه پتانسيل رسيدن به سود بالاي 200 توماني را براي سال 91 را دارا ميباشد اين سهم همچنين جاي رشد قيمتي تا قيمتهاي 1200 تومان را در بازه ميان مدت را دارد. ديروز كچاد  با تعديل بيش از 70% خود كه به واسطه  رشد قيمت  محصولات  شمش بيلت  و افزايش مقدار فروش شركت  و همچنين بحث معافيت  مالياتي شركت  بوده باعث شد در قيمت هاي 9300  ريال جا خوش كند .

به نظر ميرسد سهم  كمي دراين  قيمت ها دل دل كرده و بارديگر مسير صعودي را در پيش بگيرد . سهامداران  شركت  به  شدت  اعتقاد  به ارزندگي سهم در 12000 ريال  را دارند از همين رو خريد مي كنند  اما در بازاردر صورتي كه كچاد در قيمت هاي كمتر از 9000 ريال  قرار گرفت در خريد او  ترديد نبايد داشت  . محدوده9000 تا  9200 ريال  نيز براي ميان مدت ها  با هدف كسب بازدهي 25% در 3 ماه  پيش رو  مي تواند  مناسب باشد .

امروز باما همچنان با افت قيمتي به سمت سطوح قيمتي 800 توماني در حال حركت ميباشد بامايي كه با احتمال تعديل مثبت عايديدر عملكرد 9 ماهه مواجه ميباشد سطوح قيمتي 780-800 تومان ميتواند سطوح قيمتي مناسبي براي اينسهم معدني باشد.

سرمايه گذاريها بدون پايان

در بازار امروز در نمادهاي سرمايه گذاري همچنان شاهد ادامه داشتن روند اصلاحي بوديم به نظر ميرسد سرمايه گذاريها همراه بازار و شاخص فعلا همچنان روندشان اصلاحي خواهي بود

امروز صندوق بازنشستگي همچنان با نوسانات منفي و روند نزولي به قيمتهاي 240 توماني رسيد وصندوقي كه در صورت عدم متعادل شدن در معاملات فردا تا قيمتهاي 220 تومان جاي اصلاح را خواهد داشت

در نماد غدير هم امروز عمق اصلاح بيشتر شد به نظر ميرسد غدير هم به سمت سطوح قيمتي 420 توماين در حال حركت است غديري كه در قيمتهاي منفي فعلي گزينه جذابي براي سهامداران با ديد ميان مدت محسوب ميگردد

در نماد سرمايه گذاري سپه شاهد صف فروش و روند اصلاحي اين سهم همانطور كه انتظارش را داشتيم بوديم وسپه اي كه احتمالا تا قيمتهاي 160 و در صورت افت بيشتر تا سطوح قيمتي 135-140 تومان با افت قيمتي همراه خواهد شد

امروز تعديل مثبت ملي مس و روند مثبت خودروييها هم نتوانست روند سرمايه گذاري سايپا را با روند صعودي همراه سازد و همچنان شاهد افت قيمتي شديد در اين سهم سرمايه گذاري بوديم به نظر ميرسد وساپا فعلا در سوطح قيمتي 110-120 تومان در نوسان باشد

چهارگوشه بازار!

امروز غول بازار سرمايه يعني مخابرات همچنان با روند منفي به سمت حمايت 220 توماني خود در حال حركت ميباشد اين سهم سيكل نوساني بسيار خوبي را در سطوح قيمتي 220-240 تومان تشكيل داده است و گزينه مناسبي براي سهامداران كم ريسك محسوب ميگردد.

در نماد  رايانه اي ها  بارديگر بازار اين  گروه  را  فراموش كرده و هر لحظه محتمل است كه  مخابرات  نيز از رتبه يك  سقوط كند به خصوص اين كه مس هم  به  بازار مي ايد . در اين  گروه  اخباري از فروش سرمايه  گذاري ايرانيان  به  بانك تجارت  به  گوش ميرسد كه  بايد منتظر تائيد  يا  تكذيب آن بود .

امروزپالايش نفت بندر عباس علي رغم اگهي شدن بلوك 17 درصديش براي عرضه با روند منفي همراه شد شبندر به سمت قيمتهاي 280 توماني در حال حركت است سطوحي كه به نظر ميرسد در ان به تعادل برسد. از حالا شنيده مي شود  3 رقيب براي شركت دندان تيز كرده اند . غدير و مجموعه آن ، صندوق نفت و تامين  اجتماعي سه  شركت مزبور هستند .

با توجه  به  قيمت  پايه  به  علاوه  20% همه  سهامداران در صدد حفظ قيمت  سهم بر مي آيند . اما  بعيد است كه  بتوانند  جلوي رشد قيمت  را  بگيرند و تنها مي توانند  سرعت  رشد او را  كمي كند  كنند .

اما در نماد نفت و گاز پارسيان كه اين روها با احتمال توقف نماد و تعديل مثبت مواجه ميباشد شاهد افت قيمتي سهم به سطوح حمايتي 780 توماين هستيم پارسان نيز ميتواند براي سال جاري به سود بالاي 200 توماني به ازاي هر سهم دست يابد و براي حضور در مجمع  مناسب است  .

در گروه تجهيزاتي ها حفاري با  قيمت هاي 2200و كمتر مواجه  بود و نتوانست  از اين  قيمت  عبور كند . سهم در محدوده  بسيار حساسي قرار دارد و اگر بتواند  قيمت هاي 2200 را  با  صفوف  خرديدو معامله سنگين رد كند  مي توان اميدداشت  حفاري حتي به  2600  ريال  نيز برسد . سهمي كه  پي به اي زير 6 برازنده  او نيست و در ميان مدت  مي تواند  تا  مجمع به  3000 ريال  برسد از همين  رو شرايط سهم براي خريد ميان مدت مي تواند مورد توجه ما  باشد .

امروز در گروه معادن  كطبس پس از افت  اخير كمي مثبت  شده  . بازي نوساني عجيبي در اين  سهم  وجود دارد و به  سهامداران  توصيه مي شود از ان دوري كنند . وضعيت نقدينگي شركت نيز چندان  جالب توجه نيست  . فردا دراين گروه  شاهد  بازگشايي معادن  با  سود 673 ريالي  و مس با  سود 1358 ريالي هستيم  كه  پيش بيني مي شود  رشد قيمت  آنچناني را در اين  دو سهم  شاهد نباشيم  . اما در اينده  شرايط براي آنها  روز به  روز بهتر  خواهد بود .

در گروه  قند  امروز شاهد  بازگشايي قپيرا  با  قيمت هاي 1061 تومان  بوديم  . سهم در اين  قيمت ها  براي ميان مدت  ارزنده است  اما  براي نوسان  گيري بايد منتظر افت تا  زير 1000 بود . در اين  گروه نيز شايعه شده  كار فروش زمين در قشرين نهايي شده است و صفوف سنگين نيز بابت همين  است  .

در گروه  برق بتراتس ، بسوئيچ و بموتو  به  زودي مورد توجه  قرار خواهند گرفت . كاهش نرخ ارز آنها  را  در بازار فعال كرده است  هر چند  بايد ديد  با  رشد اخير نرخ ارز فردا تاب و تحمل مثبت ها  را دارند يا خير . در اين گروه  شرايط بترانس  و بموتو بهتر از سايرين  است  . در اين  گروه  شنيده مي شود بلوك بترانس شگفتي ساز خواهد شد  و بموتو نيز با تقسيم سود بيش از700 ريالي مواجه است  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

15 آبان 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم