جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 3 آبان 91

گزارش بازار چهار شنبه 3 آبان 91

نوید خاندوزی
اکتبر 24, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 3 آبان 91

اي به  قربان  بازار…

گزارش بازار – بتاسهم 14:20   امروز چهار شنبه ، در استانه  عيد سعيد قربان ، ما  هم  قربان  صدقه  بازار بايد برويم و از او  به خاطراين همه تيز هوشي و زكاوت تعريف كنيم . به واقع  بازار پسرهوشمندي شده است و در اين  روزها با  اين  شرايط سود كردن  لذت بخش تر است  . بازار اين روز ها  درس هاي زيادي به  ما  مي دهد . از صفوف فروش غذايي ها،روند  قندي ها ، روند  سهم هاي بزرگ  ، شاخص، سياست، دلار  و .. . كه  يك  دوره  دانشگاهي تمام  عيار براي سهامداران  است  .

بازار امروز درست  همانطور كه در ابتدا  صبح  نيز گفته  شد نيمه اول متمايز با نيمه دومي داشت . نيمه اول نيمه  سهامداران  فروشنده  بود كه در بازار اقدام  به  فروش كرده و از بازار خارج  شوند اما نيمه  دوم  نيمه  مربيان ويا  بهتر بگوئيم  بازيگران  اصلي بازار بود كه  به ميدان  امدند و اين  چنين وضعيت را  به  سود خود  تغيير دادند . به خصوص وقتي در اوايل بازار خلاصه  عملكرد معاملات  سه شنبه نشان  داد  كه  روز سه  شنبه  اكثراً حقوقي ها خريدار بازار بوده اند . اما تفاوت  بازار امروز و ديروز چه  بود ؟ در بازار ديروز عوامل مختلفي روي  داد تا  بازار با  برگشت  مواجه  شود . اولين ان  را مي توان در مسائل سياسي دانست  . پس از آن مناظره  اوباما  و سپس خبرهايي از افت  دلار  و جنجال هاي داخلي نيز موثر بود  و افت بازار را  رقم  زد . بازهم  تاكيد مي كنيم  در بازاري  كه  2 الي 3 روز بازار مثبت و رشد خوبي كرده  همه مترصد فرصت براي نقد كردن و يا  بهانه  براي فروش مي گردند اما  اين  شرايط خيلي دوام  نياورد . در روز هاي گذشته  نيز بيان  شد  كه سهامداران بايد از اصلاح  بازار استقبال كنند  . اگر به  روند  رو به  رشد بازار اعتقادداريم كه عمدتاً به همين  شكل است  در چنين روزهايي بهترين  فرصت  براي تغييردر تركيب پرتفوي و حركت  به  سمت  شرايط بنيادي است .

اما  امروز به واسطه  اصلاح  صورت گرفته  بارديگر قيمت ها  براي خريد جذاب شد  و فيتيله  رشد نرخ  دلار و رسيدن  برخي خبرهاي سياسي باعث شد تا بازاردر نيمه دوم  برگشت خوبي را  بزند . البته  بازهم  تاكيد مي كنيم  كه اين  دخالت  حقوقي ها در بازار بود كه  اين  روند مثبت  را  رقم  زد .

البته خبر از سر گيري اغاز معاملات  بلوكي و شايعاتي از تعديل دو شركت  غدير و  پارسان نيزدر بازار موثر بود . بازار در روز هاي گذشته تحت تاثير تعويق معاملات  بلوكي  به  شدت ازرده  خاطر شده  بود كه نمونه  ان  را مي توان  ذوب دانست اما با انتشار اين  خبر كه شورای عالی بورس و اوراق بهادار ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ابلاغ کرد بازار بارديگر مي تواند  به  رونق معاملات  بلوكي در دل  خود  اميدوار باشد .

در حال حاضر معامله  بلوكي 4 شرمكت ذوب، بانك  پارسيان ، شراز و شبندر منتظر اين  چراغ  سبز بود كه  حالا  با اين خبرها استارت اين  موضوع  زده خواهد شد  و بارديگر توجه  بازار به  سمت آنها جلب مي شود .

امادر بازار شنبه بازهم  طبق يك  عرف و روال معمول وقتي قيمت ها از منفي به مثبت  مي رود به دليلي حجم  بالا در قيمت هاي ياد  شد و قيمت پاياني امروز ، رشد بازار در روز بعد منطقي است از همين رو درست  به مانند هفته  قبل احتمالاً 3 روز مثبت  و 1 روز همراه  با اصلاح  را خواهيم  داشت  . البته  حقير معتقد است كه  استراحت  هفته  بعد  زودتر آغاز شده و بيشتر طول مي كشد  و حتي ممكن است  به  چند  هفته  و يا نيمه هاي ابان  بكشد .

و امادر شاخص هنوز همان  تحليل ها  مبني بر هدف گذاري 33200 و 33400 براي بازار قيد مي شود و احتمالاً با آتش بازي بازگشايي ها در هفته  بعد  شرايط براي شاخص نيز تغيير  خواهد كرد .

اما در حاشيه  بازار چه خبر بود …

در حوزه  سياست  مهم ترين  بحث مناظره  اخير در امريكا  بود كه  نشان  مي دهد  هر دو طرف به  شدت براي توقف برنامه هسته اي به ايران  فشار مي اورند . نكته ديگر اين  است كه  شنيده  شده  اوباما  اعلام  كرده اماده  مذاكره  دوجانبه  با ايران  است  . جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا آماده است تا گفت‌وگوهایی دوجانبه با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش داشته باشد؛ اما تاکید کرد آمریکا هنوز هیچگونه مذاکره‌ای را برنامه‌ریزی نکرده است. البته اين دست اخبار را نبايد خيلي جدي گرفت .

در كنار اين خبرها  بحث بازارهاي جهاني و كاهش درامد  شركت ها  منجر به  افت اكثر قيمت ها  شد  كه نفت در محدوده  88 دلار قرارگرفته و اونس طلادر حالي كه تا  1705 ريز ش داشت  به 1710 رسيده است . شاخص ها نيز ديشب خونين  بودند و در بازار فلزات نيز مس به زير 8 هزار رسيد و روي هم در قيمت هاي 1840  باق يماند .

و در اخر بايد به نرخ ارز اشاره كرد كه ديروز گويا  3240 در بازار بود و امروز گويا  با  رشد به  3400  رسيده است.  برخي افت  آن را ناشي از مسائل سياسي مي دانند اما اين  طور نيست  و بيشتر در حال حاضر جو اين  وضعيت  است كه بر بازار حاكم  شده است  . بازار با نرخ  ارز رابطه  مستقيم  پيدا كرده است اما  در روز هاي بعد  در مورد  واژه اي به نام  چسبندگي قيمتي صحبت  خواهيم كرد  كه مي تواند  در مورد  برخي كالا ها  و رابطه  ان  با دلار صادق باشد .

در سوي ديگر چشم  انداز كاهش تنش بين ايران و غرب باعث افت محسوس دلار شده است . هر چند هنوز اتفاقي رخ  نداده.برخي معتقدند احتمال افت  بيشتر نرخ  ارز وجود دارد اما  بعيد است كه نرخ ارز به  محدوده  كمتر از 2800 تومان در مقطع  فعلي برسد  . برخي شايعات  افت نرخ ارز را مطرح مي كنند  بايد گفت  در پايان  نرخ ارز جايي بين  1700 و 1900 مي تواند  بايستند كه  البته اين  براي بازار خوشايند  است چرا  كه در صورتي نرخ ارزبه اين محدوده مي رسد  كه تحريم  ها  برداشته  شده باشند و در ان  صورت اين  پي به اي بازار است كه  چند واحد  رشد خواهد كرد  .

پس از ترس ريزش دلار به واسطه كاهش تحريم ها نبايدتب كرد چرا كه  1-  با  افزايش پي به اي بازار جبران مي شود و 2-  بحث چسبندگي قيمت ها  مطرح خواهد شد .

هر چند  بازهم تاكيد مي كنيم دلار امروز بارديگر افزايش يافت و به مرز 3400  رسيده است  اما  به هر حال  شرايط بازهم  متلاطم  خواهد بود و تا وقتي كه  به  طور كامل مذاكره  به  نتيجه  نرسد سقوط دلار قطعي نيست . نكته  مهم ديگر در مورد خبرهاي اقتصادي بحث بودجه است  . شايعه  شده است كه نرخ  ارز در بودجه  1700 در نظر گرفته  شده است كه اگر اين موضوع  صحيح باشد در بازار اثر نسبتاً مثبتي  خواهد داشت.

اما در شاخص نيز بايد به رشد 133 واحدي اشاره  كرد كه در محدوده  30749  واحد قرار گرفت  . در بازار امروز 5 شركت  فولاد ، اميد، شبندر، مپنا و فخوز يك تنه  بازار را مديريت مي كردند .

به نظر ميرسد هفته  بعد  شاخص مثل آب خوردن  از 31 هزار عبور كرده  و به فكر شكار 32 هزار خواهد بود . دو روز اول هفته  احتمالاً يك  آتش بازي 1000 واحدي را در شاخص شاهد باشيم .

بازگشت فولاديها!!!

در بازار امروز مجددا شاهد برگشت روند فولاديها بوديم فولاديهايي كه انقدر پتانسيل و چشم انداز مثبت دارند كه بازار به همين راحتي ها از اين سهم دست بردار نيستند

امروزخبر از سر گرفتن مجدد معاملات بلوكي باعث صف خريد شدن يكباره ذوب اهن شد ذوبي كه هر گونه خبر مثبتي درباره معامله بلوكيش ميتواند باعث رشد قيمتيش شود البته قيمت سهم كم كم به سطوح قيمتي حساس 280 تومان در حال نزديك شدن ميباشد سطوحي كه جدال سختي را در اين سهم شاهد خواهيم بود. در اين  نماد انچه مهم  است  اين  بوده  كه از هفته  بعد احتمال  آغاز معامله  بلوكي ان شدت  گرفته و مي توان منتظر آغاز رقابت در اين نماد  بود .

امروز فولاد مباركه همچنان با روند مثبت همراه بود اما حجم معاملات سنگين و حمايت حقوقيها از اين سهم باز هم نتوانست سد قيمتي 380 توماني را در اين سهم بشكند فولادي كه در صورت موفق شدن عبور از سد 380 توماني تا سطوح قيمتي 420 تومان جاي رشد را خواهد داشت و البته  به نظر ميرسد شنبه  با  قدرت بيشتري اين  كار را انجام  دهد .

امروز فولاد خوزستان هم با نوسانات مثبت خوبي همراه شد فخوز پتانسيل رشد سوداوري و قيمتي بسيار خوبي را دارد و اكثر تحليلگران به قيمتهاي 2800 توماني اين سهم در بازه ميان مدت اعتقاد دارند اما فعلا در بازه كوتاه مدت اهداف قيمتي 2400 توماني را براي اين سهم متصوريم.

در نماد  فجر خبرهايي از يك  معامله  بلوكي بين سهامدار عمده  و فولاد مباركه  باعث توجه  به اين نماد  شده است  .

بازگشت غرورافرين تجهيزاتيها!!!

در بازار امروز شاهد ادامه داشتن روندصعودي تجهيزاتيها بوديم سهامي كه اين روزها گزارشات خيره كننده 6 ماهه اي را به همراه تعديلهاي مثبت عايدي به همراه داشتند اين روزها شايعه شده است بخشي از قرار داد جديد 1000 ميليارد توماني صدرا به اذراب و ماشين سازي اراك خواهد رسيد . البته خبر توقف حفاري نيز براي بازار جالب توجه  بود .

در بازار امروز ماشين سازي اراك پس از تعديل مثبت سنگين 50 درصدي با رشد قيمتي 13 درصدي بازگشايي شد فاراكي كه به نظر ميرسد تا پايان سال باز هم پتانسيل تعديلات مثبت ديگري را داشته باشد فاراك در صورتي كه بتواند از سدقيمتي 140 تومان عبور نمايد تا قيمتهاي 160 تومان رشد قيمتي را تجربه خواهد كرد

اما در نماد اذراب تعديل مثبت اين سهم به همراه گزارش 6 ماهه مناسب اذراب همچنين شايعاتي در خصوص سهيم شدن اذراب دربخشي از قرارداد جديد صدرا باعث شده تا اين سهم همچنان با صف خريد سنگين به روند صعودي خود ادامه دهد اهداف قيمتي 200 توماني را براي اذراب متصور هستيم

امروز مپنا هم پس از اينكه اوراق تبعيش كف قيمتي سهم را بيمه كرد با روند صعودي قيميت و صف خريد مواجه شده است در اين برهه زماني انتظار قيمتهاي 180 تومان را براي مپنا داريم البته وضعيت مالي مپنا و رشد شديد هزينه هاي مالي اين شركت جاي رشد قيمتي چنداني را براي اين سهم باقي نميگذارد اما نوسان  تا  1800 ريال مي تواند  منطقي باشد .

حكمراني هكرها!

در بازار امروز همچنان ليدران جديد بازار يعني شركتهاي رايانه اي به روند صعودي خودشان ادامه دادند رايانه اي ها نسبت پي براي شان به سطوح بسيار نازلي رسيده است از طرف ديگر گزارشات 6 ماهه شركتهاي اين گروه خيال سهامداران را راحت كرد

امروز تجارت الكترونيك پارسيان كه با احتمال تعديل مثبت ديگري مواجه ميباشد با رشد 5 درصدي قيمتي توانست در سطوح قيمتي بالاي 900 تومان تثبيت شود رتاپي كه ارام ارام مسير رشد را به سمت سطوح قيمتي 1000 تومان را در پيش خواهد گرفت

امروز خدمات انفورماتيك كه به واسطه پي بر اي بسيار پايين خود مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است در مقابل صف خريد خود عرضه به ميزان نصف حجم مبنا را شاهد بود رانفوري كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 1400 تومان را دارا ميباشد. دراين  سهم  شنيده  شده رشد سود  غير عملياتي را شاهد خواهيم بود .

صف خريد سنگين امروز ركيش بدون عرضه ادامه يافت ركيشي كه افت قيمتي بسيار شديدي را طي ماه هاي گذشته تجربه كرده است .دراين  گروه دير يا  زود نوبت به مخابرات  هم  خواهد رسيدو  بد نيست آن را هم در پرتفوي خود داشته  باشيد .

سرمايه گذاريها برميگردند؟

در بازار امروز شاهد متعادل شدن و جتي شكل گيري روند مثبت در برخي از نمادهاي سرمايه گذاري بوديم به نظر ميرسد سرمايه گذاريها با توجه به جو مثبت بازار دل به اصلاح قيمتي نميدهند و احتمالا از هفته اينده با برگشت روند معاملاتي همراه خواهند شد

امروز باز هم معاملات بلوكي سرمايه گذاري اميد اين سهم را به سطوح قيمتي بالاي 540 تومان رساند واميدي كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي را از طريق شركتهاي سنگ اهني خود دارد با  بازگشايي و سود كچاد  و كگل اميد 5800 تا 6000 ريالي قابل دست يابي است .

امروز سرمايه گذاري سپه در كمال تعجب همچنان با حجم معاملات سنگين و حمايتي خود را به سطوح قيمتي بالاي 170 توماني رساند وسپه اي كه پتانسيل رشد را تا سطوح قيمتي 180 تومان را دارا ميباشد اين سهم به دليل چشم انداز مثبت سنگ اهنيها مورد توجه ويژه بازار قرار گرفته است

امروز سرمايه گذاري صنعت و معدن كه به كف قيمتي خود رسيده است نيز با برگشت روند و نوسانات مثبتي مواجه شد انتشار اخبار مثبت از سرمايه گذاري اتيه دماوند و سيمان فارس و خوزستان باعث شده تا بازار توجه اش به اين سهم سرمايه گذاري جلب شود .

در اين  گروه وتوكا نيز باز شد  كه كمي بالا  قيمت خورد . خريد اين  سهم  كمتر از 2100  ريال  مناسب است  .

در مورد  غدير نيز گفته مي شود  امروز بلوك 35 ميليوني را  جابجا كرد كه سود خوبي را  شناسايي مي كند . بايد ديد  ماهيت خريدار اين  بلوك  كيست  . تعديل مثبت كرمانشاه ، شيراز ،شپديس و شبريز بر مجموعه  غدير و پارسان نيز موثر است . پارسان مي تواند  براي خريد جذاب باشدچرا  كه  به  زودي با مالكيت  كامل در شبندر و شراز يكي از قوي ترين شركت هاي بورسي خواهد شد .

پايان اصلاح؟؟؟

دو موضوع در گروه  قند  روشن است  . بي شك گروه  قند با  اصلاح  اخير خود  به محدوده اي كه  بتوان  به ان  تكيه  بيشتر ي كرد نزديك  شده است  هر چند او  در يك  بازي دوطرفه  قرار گرفته است . طرف اول اين  باز ي تاكيد مي كند  كه  اگر نرخ  شكر در محدوده  14000 ريال  باشد . قشير به  سود  2700 ريالي ميرسد ،اصفهان  به  سود 8200 ريالي مي رسد ، سود هگمتان در محدوده  4400 ريال  است  ، قپيرا به  سود 3200  ريالي مي رسد وقلرست به  سود  7800 ريالي خواهد رسيد .

بازي طرف ديگري هم  دارد . قيمت دلار در طول اين چند روزبا كاهش مواجه شده است  . و شرايط سياسي هم  رو به  بهبود تصور مي شود در چنين فصايي كم  پيش مي آيد  كه  سهامداران  به  گروه  قند تكيه كنند . از همين  رو بايدبا در نظر گرفتن هر دو طرف اين  بازي اقدام  به  خريد و يا  فروش سهام  قندي كرد .

دربازار امروز و در نمادهاي قندي نيز به سمت متعادل شدن روند معاملاتي خود گام برداشتند قنديها پس از افت قيمتي چند روز اخير ميتوانند در هفته اينده با نوسانات مثبت همراه شوند

امروز قند پيرانشهر به سطوح قيمتي 1000 تومان نزديك شد قپيرايي كه وضع بنياديش در گروه قندي بسيار مناسب بوده و جاي افتقيمتي چنداني ندارد تنها تا زمان مجمع خود با عرضه هاي زيادي مواجه ميباشد

امروز قند شيروان با شكست سد قيمتهاي 1000 توماني همچنان با صف فروش افت قيمتي را تجربه كرد گزارش نه چندان مناسب اين سهم روند نزولي و اصلاحي را در اين سهم ايجاد كرده است

قند اصفهاني نيز به نظر ميرسد در روند فرسايشي تا سطوح قيمتي 2800 تومان نيز پايين بيايد.

چهارگوشه بازار!!!

امروز رايان سايپا هم از حمايت 170 توماني خود با برگشت روند قيمتي مواجه شد ولسايايي كه پتانسيل رشد تا سطوح قيمتي 190-200 توماني را دارا ميباشد

امروز بالاخره گره معاملاتي به همراه خبر مثبت ازاد شدن معاملات بلوكي در بازار باعث جمع اوري صف فروش ايرانخودرو و متعادل شدن اين سهم شد ايرانخودرو حالا در كف قيمتي قرار دارد و ميتواند رشد قيمتي را در صورت بروز خبرهاي مثبت در خصوص بلوك بانك پارسيان تجربه نمايد

در روز هاي گذشته در مورد  غذايي ها  صحبت  شده  بود اما نمي دانيم چرا  سهامداران دوگروه  قند و غذايي اين  قدر نسبت  به يك  نظر و يا عقيده حساس هستند . البته دليل اين  امر واضح است . يكي از بزرگترين  درس هايي كه  بازار به ما مي دهد  اين  است  كه در مقابل تحليل ها  قرار نگيريم به خصوص تحليل هاي بنيادي كه به  دنبال  يك اصل است .قيمت  به  دنبال  سود  بيشتر رشد مي كند نه جو بيشتر ! به هر حال  امروز غپينو و غاذر هر دو در صف فروش بودند . اگر نرخ  ارز افزايش يابد  احتمال  اين كه در قيمت هاي كمتر بازهم  صفوف فروش اين دو جمع  شود  وجود  دارد.

در مورد  غبشهر اين  سهم  قرباني اين گروه  شده  اما در قيمت هاي 14000 و كمتر مي تواند  اولين پله توجه  بازار به اين  شركت  باشد  . شركتي كه  سود سال 92 آن كمي ترسناك است  .

اين  روزها  بحث مذاكره  و توافق داغ  شده است . اگر فرض را  بر اين  بگذاريم كه حتي قرار است  دو طرف پاي ميز مذاكره  بنشينند احتمال  اين كه  توافق حاصل شود  بالاست در اين  صورت دو شركت  كشتي راني و تايدواتر مي توانند  با بيشترين  رشد احتمالي ممكن در اين مدت  مواجه  شوند . امروز هر دو سهم در بازار مثبت  بودند  و به نظر ميرسد در اوايل هفته بعد نيز مثبت  باشند .

در بازار امروز پالايش نفت بندر عباس همچنان با روند صعودي به همراه صف خريد و حجم معاملات بالا قيمتهاي 260 تومان هم پشت سر گذاشت تا به زودي به هدف قيمتي مورد نظر يعني سطوح قيمتي 280 تومان برسد اين روزها در پيش بودن معامله بلوك 17 درصدي شبندر از علل اصلي رشد قيمتي اين سهم ميباشد. در كنار او  شنيده  مي شود  شراز با  احتمال تعديل مثبت مواجه  شده است  .

انصافاً شبندر ليدر بازار بوده و اين  روز ها  يكه تاز بازار شده است و حتي بر خلاف انتظار ها  رفتار مي كند . البته  ماهيت صفوف خريد نشان  مي دهد خريداران  جدي حقوقي پشت سر اين  سهم  قرار دارند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

3 آبان 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم