جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازاردوشنبه 3 مهر 91

گزارش بازاردوشنبه 3 مهر 91

v.m
سپتامبر 24, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازاردوشنبه 3 مهر 91

دل دل در 27 هزار!

گزارش بازار – بتاسهم 15:25   امروز بازار سرمايه كار خود را در حالي آغاز كرد كه  شرايط براي بازار جالب توجه  بود . بازار درمدار استراحت خوبي قرار گرفته و البته  اين  استراحت  نشان  داد كه  امروز خيلي نگران  كننده  نيست  . چرا  اين  بحث مطرح مي شود كه نگراني آنچناني وجود ندارد؟! چرا كه اگر الارم منفي امروز با  ريزش شديد برخي نماد ها ويا  صفوف  فروش همراه مي شد خطرناك  بود  اما جمع  آوري برخي از نماد هاي بزرگ و حتي مثبت  شدن  بخشي از بازار اين موضوع  را نشان مي دهد كه  بازار توانايي برگشت  را دارد .

اما خبرهاي خوب و بد زيادي حول بازار مي چرخيد . بخشي ازاين اخبار به  بازار باز مي گردد  و بخشي ديگر در دنياي سياست و بخش سوم  نيز بازي هاي ارزي است كه چشم همه  را خيره  كرده است . به نظر ميرسد رشد اخير قيمت  دلاردر ساعاتي كه در پيش داريم  مي تواند انرژي خوبي براي بازار باشد .

اما درموردوضعيت بازار در روز هاي گذشته نيز مطالبي بيان  شد  كه  سعي مي كنيم  با  بررسي دقيق ترو همه جانبه از بازار روز هاي قبل و امروز به نتيجه  گيري در مورد  روند  روزهاي آتي بپردازيم و سپس در متن گزارش به  بررسي گروه ها ميرسيم  .

در گزارش ديروز و در مورد  بازار ديروز گفتيم كه امروز تحت تاثير يك  زمينه قبلي ( رشد مثبت ناگهاني روزشنبه )، يك  شفاف سازي و دو خبر سياسي قرار گرفت و اين موارد دست در دست  هم  باعث شد  تا شرايط منفي رادر 2ساعت  پاياني بازار داشته  باشيم  به خصوص از ساعت 10  به بعد كه  شفاف سازي شبندر رقص بندي را از بازار گرفت و حسابي او را  به  فكر فروبرد .

اما  امروز با اين كه  زمينه هاي سياسي در بازار وجود  داشت  اما  دو عامل در بهبود وضعيت  بازار موثر بود  . شايد از خود  سوال  كنيد چرا  لفظ بهبود را به كار مي بريم در حالي كه  بازار منفي بود . قبل از هر چيز بايد گفت روند  بازار ابتدا  با  شدت منفي بالا و سپس رفته  رفته  بهبود  را نشان  ميداد كه اين  يك علامت  مثبت است .به خصوص از ساعت  11 به  بعد و در يك  ساعت  پاياني .  علامت  مثبت دوم  اين  بود كه  صفوف فروشي تشكيل نشد و خريداران  به خوبي در بازار جولان مي دادند و نكته  سوم  هنوز پول ها  به  بازارواردمي شود و موج  خروجي در كار نيست . از طرفي شارژ جديد هم كم كم  از راه  ميرسد كه همان  گزارش ها  باشد .

ديروز در گزارش بازار عنوان  شده  بود  كسي كه جو را  به هم  ريخته خودش هم  بايد جبران  كند . ديروز همه از هم  سوال مي كردند  ايا  ريزش بازار آغاز شده  و يا اين  يك استراحت موقت است  . در پاسخ  به  اين  سوال  كه آيا  جو موقتي است  يا خير بايد گفت  بازار نيازمند  شوك هاي خبري جديد و قوي  خواهد بود كه  معاملات  بورس كالا  و توقف برخي از نماد ها مي تواندمهم ترين  رويداد باشد  .البته  چشم  بازار به  شبندر است  . كسي كه جو را به هم  ريخته خودش هم  بايد به  برگشت ان  كمك  كند .  بايد ديد  آيا بازار توان  خروج از اين  ريزش را دارد ياخير ؟

امروز ديديم  كه  شبندر كارخود را خوب انجام  داد  و گزارشها نيزموج  جديدي از توقف ها  را  رقم  زد كه  اين شرايط در روز هاي بعد نيزادامه خواهد داشت و به  بازار كمك مي كند .

ديروز در مورد استراحت  بازار گفتيم .

عادت كرده ايم  در اين  چند هفته هميشه  بازار را  سبز ببينيم . دوستان  سهامدار! يادتان  نيست  تا  دو ماه  قبل ارزوي يك  روز مثبت  در بازار را  داشتيم . روند  بازار اين  طور نيست كه هر روز بر مدار رشد بچرخد و هر روز مثبت  باشد . اين چيزي جز يك  افت و ضربه  بزرگ  به  بازار نيست . امروز ترس بسياري از تحليل گران  تكنيكال  اين است كه  رفتاري كه در ارديبهشت و فروردين تكرار شد بارديگر در حال  وقوع است . البته نمي خواهيم  بد بين  باشيم اما  اين منفي ها اگر با حجم  خوب ، خبرهاي خوب و حضور بهتر حقوقي ها همراه  باشد به دوام بازار كمك كند . مشكل بازار اين  بوده كه  بيش از يك  روز استراحت نكرده و اي كاش در مواقع اين چنيني بازار بيش از 2 الي 3 روز استراحت مي كرد تا  فرايند ورود و خروج  سهامداران  به خوبي شكل مي گرفت . در چنين رويدادهايي اين  استراحت ها جمع مي شود و به  چند روز استراحت  بدل مي شود كه در اين  مواقع بايد كمي صبر ما  بيشتر باشد .

  بايد براي روز هاي بعد كمي صبر كرد تا  بتوان دقيق تر تصميم گرفت اما هنوز نگارنده  بر اين  عقيده است كه بازار با اين  حجم و در پيش بودن  خبرها مي تواند  شرايط بهتري را  براي روز هاي بعد داشته  باشد

اما  امروز بازار سرمايه در چه وضعيتي بود و روز هاي بعد ان چه مي شود . بازار امروز دو دل بود و در اين محدوده  براي افزايش قيمت و رشد استخاره مي كرد . نبض بازار امروز  و البته  فردا در سه  حركت  مهم خلاصه مي شود . حركت  اول در جمع  اوري صف فروش شبندر بود كه  امروز رخ داد و فردا  بايد تا حدودي او مثبت  باشد  . شبندر سنس سفته  بازي بازار شده  و به نحوي دماسنج  بازار  خواهد بود كه  روان  تر معامله  شدن او  به  رشد بازار كمك  شاياني  خواهد كرد . حركت  دوم  رسيدن خبرهاي مثبت از صنايع مختلف  و اخبار ارز و بازارهاي جهاني است . شايد اين نيز تا حدودي بتواند  به  بازار كمك كندبه خصوص امروزخبر تكذيب خبرهاي بد پتروشيمي  و خبرهاي مثبت از فولاد،خودرو  و …  مي تواند مورد  توجه  باشد  .  و حركت  سوم توقف برخي نماد ها از سوي بورس كه  امروز ديديم كه سيماني ها و گروه  روي پيش قراول اين توقف بوده و شنيده مي شود روزهاي بعد پتروشيمي و سنگ آهن  نيز به دنبال  انها  حركت خواهند كرد .  اين  سه  حركت  اگر به  شكل زنجير وار ادامه  يابد اميد به  برگشت  بازار بيشتر خواهد بود .

اين  بدان معني است كه بازار ما  احتمالاً و طي روز هاي آتي  رفته  رفته  با خبرهاي نسبتاً بهتر رونق خواهد گرفت اما  سرعت  رشد ان  كمتر از قبل است و اين  افت و خيزها  دران  بيشتر نمايان خواهد بود .

فصل جديد بازار فصل گزارش هاي مياندوره اي شركت هاست  كه  بر روند  بازار سرمايه موثر است البته  نبايد تحولات  ارزي را از نظر پنهان  داشت كه  هم از نظر فروش و هم  ارزش جايگزيني سطح  بازار را  چند  مرحله  بالا برده است  .

از همين  رو احتمالاً روند  بازار فردا اگر اتفاق عجيبي رح  ندهد و شروط و مراحل 3 گانه نيز در پيش باشد  مي تواند  بهتر از امروز رقم  خورده و شرايط مناسب تري را  شاهد  باشيم  .

در مورد  شاخص …

چند دستگي بين تحليل گران  وجود دارد . برخي معتقدند  شاخص پس از تثبيت خود در 27050 به  سمت  27700 حركت مي كند و با  شكست  ان  اهداف بزرگتري پيش روي او خواهد بود . برخي معتقدند شاخص در 27400  اسير مي شود  و نقطه  بالايي نخواهد داشت و برخي ديگر ريزش شاخص  تا  26800 را  محتمل مي دانند  كه پس از ان  تا  27400  رشد كرده و دراين  محدوده در نوسان خواهد بود . اما  بازار ما نشان  داده  خيلي زود اهداف را محو مي كند . به نظر ميرسد شكل وفرم خريد و فروش ها در بازار به حالت اول شبيه تر است و شاخص مي تواند  يك موج  صعود ديگر را تا  27700 طي كند .

اما در حاشيه  بازار چه خبر بود …

بازار از 3 جهت  زير فشار تحولات  سياسي قرار گرفته  . حهت اول داخلي است كه  دستگيري فرزندان  هاشمي خود چالش بزرگي براي كشور است . جهت دوم  مصاحبه و گفتمان هاي برخي نظاميان  است  كه  با  شدت  طرف مقابل را تهديد مي كنند . بي شك  بازار وقتي اين  چنگ و دندان  ها  را مي بيند  زير موشك باران فرضي حداقل با كمي ترس گام  بر مي دارد . در اخر تحولات  نيويورك  است كه از صحبت هاي رئيس جمهور تا جلسات و اظهارت ويژه در باره  ايران  مهم خواهد بود . بازار ازين  3 جهت تحت فشار شديدي قرار گرفته  اما  بازهم  مي بينيم كه استواري خوبي از خود نشان مي دهد . اما  ناگفته نماند تحولات  سياسي هر چه  قوي تر در بازار رفتار كند جو ترديد را  بين سهامداران  دامن مي زند و آنها  كه  يك  بار مارگزيده  هستند كم كم  فكر خروج  را در ذهن خود خواهند داشت . پس بايد اميدوارباشيم فشارهاي سياسي كم شود وگرنه عمر رشد بازار كوتاه خواهد بود و بازار و سهامداران نمي توانند  زير فشار تهديد و توپ و گلوله سهم  بخرند!

امروز در يك  رويداد مهم ديگر اتاق ارز كار خود را  آغاز كرد و نرخ دلار نيز همزمان  به 2500 نزديك  شده است  . هنوز زود است در مورد  اثرات  اين  اتاق صحبت  شود اما خداقل مي توان گفت نوسان اين  چند روز اخير تا حدودي كنترل شده و بازار ارز آرام  تر شده است . هر چند  بازهم  تاكيد مي شود گويا نظر جمع  بر اين  است كه دير يا  زود  با نرخ ارز مرجع بايد خداحافظي كرد  و اقتصاد  خود را  بايد با نرخ دلار جديد وقف دهد .

امادر پايان  بايد به  بازارهاي جهاني اشاره داشت كه  با كاهش 17دلاري اونس طلا  امروز بازار سكه و آتي تحت تاثير موقت قرار داد  . در بازار امروز نفت  هم  به 91 دلار رسيده و در فلزات  نيز با كاهش مواجه هستيم  . طوري كه  قيمت مس به 8200  دلار رسيده  و سرب و روي نيز كاهش اندكي داشتند . ادامه  روند  اين  كاهش كمي ذهن  بازار را  آزرده خاطر مي كند اما ذخيره  انبارها و شرايط نشان مي دهد كاهش آنچناني بعيد است به خصوص اين كه در داخل ما دفاع  مستحكمي مانند دلار داريم  كه مانع از گل خوردن دروازه بورس مي شود!

و اما  شاخص …

امروز شاخص با  ريزش برخي نماد ها  منفي بود اما هنوز بالاي 27 هزار خود را حفظ كرده و اين نشانه خوبي است  . شاخص امروز با كاهشي 44 واحدي به  27083 واحد رسيد كه بانك  پارسيان و مپنا  اثر مثبت بر او داشتند اما در كنار آن روند  منفي 3 نماد  يعني فخوز ، شبندر و پارسان باعث شد  تا  امروز شاخص را  منفي تحويل بگيريم . در صورتي كه  جو بازار فردا  بهتر باشد  رشد 3 رقمي شاخص نيز دور از دسترس  نخواهد بود .

قطار معدنيها راه افتاد

در بازار امروز با توقف 3 نماد رويي كالسيمين و معادن روي و فسرب همچنين توقف چند روز پيش نماد فراوري پيشبيني ها از تعديلات مثبت سهام رويي درست از اب درامد و به نظر ميرسد كم كم شاهد توقف نمادهاي رويي و ساير نمادهاي معدني به دليل تعديل مثبت عايدي باشيم.

امروز معادن بافق در غياب ليدرهاي رويي با صف خريد و روند مثبت قيمتهاي 1500 تومان را نيز پشت سر گذاشت كبافق در صورت تسعير ارز با قيمتهاي ازاد توانايي جهش 100 درصدي سود خود را دارا ميباشد اين روزها گمانه زنيهايي از رسيدن اين سهم به هدف قيمتي 1800-2000 تومان شنيده ميشود . همه چيز در دستان  بازيگر اصلي اين  سهم  يعني ساتاست  كه اين چنين در رشد قيمت سهم موثر بوده است .

امروز اما ملي مس كماكان در انتظار گزارش 6 ماهه خود براي عبور از سد قيمتهاي 500 تومان ميباشد همچنان ما اهداف قيمتي بالاي 520 تومان را براي اين سهم در بازه ميان مدت متصور ميباشيم تنها فملي احتياح به كمي استراحت قيمتي و فعال شدن پتانسيلهايش با يك پتانسيل نظير گزارش تعديل مثبت 6 ماهه را دارد . در حال حاضر به نظر ميرسد گذر از 5200 نياز به  يك  انرژي قوي تري دارد .

امروز در نماد سنگ اهني چادرملو نيز نوسانات اندك اين سم كماكان ادامه داشت كچاد نيز پتانسيل بالايي براي تعديل مثبت دارد به خصوص اينكه افزايش نرخ محصولات شركت هم راستا با افزايش توليدات شركت بالا رفته است پس كچاد ميتواند سود بسيار خوبي را در گزارش 6 ماهه خود اعلام نمايد كه  گفته مي شود  800 ريال  سود محقق كرده و او نيز در صف توقف است  . گفته مي شود اخر اين هفته  گزارش فخوز از ميزان  فروش محصولات  به  بازار مي رسد .

اين  باربتون ميشوند

در بازار امروز امدن تعديل مثبت 100 درصدي سيمان دشتستان باعث تقويت روند صعودي در نمادهاي سيماني شد با اين تعديل مثبت دشتستان انتظار براي تعديل مثبت سيمانيها براي سال جاري و سال اتي افزايش يافت با اين  شرايط بايد اعتراف كرد كه انتظار ادامه داشتن روند صعودي سيمانيها را كه اين روزها به سختي بتون شده اند را داريم.

در بازار امروز ليدر سيمانيها يعني فارس و خوزستان با عبور از قيمتهاي 130 تومان مواجه شد سفارسي كه امروز در مقابل صف خريد سنگين خود عرضه به ميزان حجم مبنا را شاهد بود با توجه به پتانسيل تعديل مثبت عايدي و رشد ارزش ان اي وي اين غول سيماني انتظار قيمتهاي 150 توماني را براي سفارس داريم

در نماد سيمان غرب عرضه هاي اندكي را در مقابل صف خريد اين سهم سيماني شاهد بوديم شايعه شده سغرب به دليل تسعير ارز با قيمتهاي ازاد توانايي تعديل مثبت بالايي را براي سال جاري دارد برخي صحبت از سود 100 توماني سغرب براي سال جاري ميكنند اما  بايد محافظه  كار بود . در كنار اين  شايعات فراموش نكنيم  در 3 ماهه اول سال  سغرب ارزخود را  1226 تسعير كرده در حالي كه نرخ ارز 1800 بوده است .

در نماد كوچك سيماني دورود صف خريد ميليوني اين سهم نشان دهنده پتانسيل رشد بالاي قيمتي اين سهم ميباشد به نظر ميرسد به زودي گره معاملاتي اين سهم را به سطوح قيمتي بالاي 400 تومان خواهد رساند. دراين  گروه  بهبهان نيز قابليت هاي تعديل بالايي دارد . دراين  گروه  گفته مي شود در سيمان نيريز سود  1450 ريالي، كرمان حدود 1200 ريالي ، تهران 510  ريال و بهبهان  به 4500  ريال  افزايش مي يابد .

لبخند با يك شايعه

در بازار امروز و در نمادهاي قندي شاهد معاملات مثبت و برگشت روند قنديها بوديم شايعه افزايش نرخ فروش شكر درب كارخانه به سطوح1300تا 1400 تومان به منظور جلوگيري از قاچاق اين محصول باعث شد تا بازار بار ديگر روي خوش به قنديها نشان دهد.

قبل از هر چيز به عنوان  يك دوست و همراه توصيه مي شود  به عزيزان  گروه  قند كه از تعصب كوركورانه در مورد  اين گروه دور شوند و با تحليل به  بررسي ان  بپردازند اگر اين  طور باشد  هيچ گاه در صفوف فروش فغان نياز و در صفوف خريد فرياد حجم مبنا نمي زنيم … اما  اين خبر باعث شد تا  امروز قندي ها مثبت  شود البته خبر معامله  شكر قند شيروان در بورس كالا  با نرخ 1330 نيز جالب توجه  بود كه البته  شكر بسته  بندي شده  بوده و اين نشان مي دهد  هنوز نرخ  شكر همان  1280 و 1300  است كه تا دو هفته  قبل درب كارخانه بعضاً فروخته مي شد .

طي 3 روز گذشته در مورد  3 شركت اصفهان ، پيرانشهر و قشير صحبت  كرديم . در مطالب اول و دوم  مهر نوشتيم  كه شكر 1300 توماني براي بازار پذيرفتني و به  زودي نرخ ان  به  بازار اعلام مي شود . در مطالب قبل بيان  شد با  شكر 1300 توماني سود  قپيرا  حداقل 1800 ريال  خواهد بود و هر 100  تومان رشد نرخ شكر  سود او را تا  2400 ريال  نيز بالا  مي برد . سود قند اصفهان  نيز با اين نرخ  شكر يعني نرخ  1300 تومان مي تواند  تا  نزديك  به 6000 ريال رشد كند . قشير نيز با نرخ  1300  توماني مي تواند بيش از 2000 ريال سود محقق كند . حال  توجه داشته  باشيد نبايد پي به اي هاي حال حاضر را  به اين شركتها تعميم داد مگر اين  كه  شركت  ظرفيت خالي بالا و يا  طرح و توسعه مهمي داشته  باشد . در حالي كه  شركت هاي قندي با حداكثر ظرفيت حركت مي كنند  بايد پي به اي منطقي به ان  بخشيد . در ثاني در قيمت گذاري با توجه  به  جريانات  آتي سود  ارزش فعلي شركت محاسبه  شود. وقتي اين موضوع صورت ميگيرد بايد قيمت خريد جذاب باشد  و اختلاف ارزش گذاري با  قيمت  تابلو  بالا  بوده تا  ترغيب به خريد شويم  .

به هر حال  با نرخ  سود هايي كه ذكر شد قيمت هاي 1200  براي قپيرا، 1400  براي قشير و 3800  براي قند  اصفهان  منطقي است اما بايد در نظر داشت  قيمت هاي فوق با اين  نرخ  شكر لحاظ شده و اگر بازار اعتقادي به  قيمت  بالاتر شكر دارد خريد در قيمت هاي بيشتر منطقي است در غير اين  صورت ريسك گروه  كمي افزايش  خواهد  يافت و قطعاً هر كس با  توجه  به ديد  خود  به  قيمت  شكر خريد مي كند . در بازار امروز در نماد قند پيرانشهر معاملات سنگين و ميليوني را شاهد بوديم قپرايي كه به زودي مجمع خود را برگزار مي كند شنيده ميشود 100 تومان  تقسيم خواهد داشت .

امروز قند نيشابور تحت حمايت سهامدار و بازيگر اصلي خود يعني نور همدانيان با صف خريد سنگين و روند صعودي همراه شد . سهمي كه  بايد حرف هاي جديدي از ظرفيت توليد و فروش براي گفتن داشته  باشد  وگرنه قيمت هاي فوق حبابي بيش نيست .

باز هم بورس كالا

امروز باز هم نوسانات مثبت محصولات فولادي در بورس كالا باعث اقبال بازار به نمادهاي فولادي بازار شد فولاديهايي كه به مانند معدني ها بازار انتظار گزارشات 6 ماهه مثبت و رشد قيمتي را از انها دارد

امروز ذوب اهن موفق شد تا قيمت خود را در سطوح بالاي 200 تومان به تثبيت برساند تا در هدف بعدي به سمت قيمتهاي 220 توماني حركت نمايد . ذوب اهني كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را در سود خود دارد اما مهمتر از ان پتانسيل معامله بلوكي 53 درصدي ذوب اهن ميباشد كه باعث رشد قيمتي اين سهم خواهد شد. البته در سوي ديگر بايد در نظر داشت عدم انجام معامله و يا  بدون رقيب بودن  آن يعني سقوط جدي سهم  .

امروز اگر فولاد كار خود را با روند منفي اغاز كرد اما رشد مثبت قيمت ورق اين شركت در بورس كالا سبب شد تا فولاد با رشد قيمتي در اواخر وقت مواجه شود گفته مي شود  سود  550 ريالي اين  سهم  قطعي است و مي تواند  تا  2800 ريال  براي اين مرحله  رشد كند . در هفته  بعد دو بلوك  ذوب و فخوز راهي بازار مي شوند كه  رقابت احتمالي در انها  بالاست . با  رقابت  اين دو بلوك هر دو سهم  رشد  خواهند كرد و رشد هر دو سهم  يعني گروه  فولاد مي تواند  تحريك شود و اين بدان  معناست  كه  فولاد مباركه در هفته  بعد مي تواند  شرايط بهتري نسبت  به اين هفته داشته باشد .

اين روزها فولاژ انگار هوس پي بر اي دورقمي را دارد فولاژ امروز هم با صف خريد و روند مثبت كار خود را دنبال كرد اما پيشبيني ميشود فردا اين سهم به مقاومت سرسخت 320 توماني برخورد كرده و به تعادل برسد .

امروز حرف هاي بلوكي فخوز ما را  به خاطره  ها  برد . جايي كه جاي جابريان راخالي مي كرد! بازي فخوز با  آغاز معامله  بلوكي در تاريخ  11 مهر و با  قيمت  احتمالي 2900 تا 3000 تومان  آغاز به  كار مي كند . شرايط معامله  اين  طور است كه  قيمت پايه  بايد قيمت  روز قبل از معامله  به  اضافه  50% باشد كه اين موضوع  به ثبات  قيمت  سهم منجر شده  بود . البته هنوز بحث 250  ميليون  دلار بدهي شركت حل نشده  اما  فولا خوزستان  بزرگترين توليد كننده  شمش فولاد كشور و يكي از قوي ترين  فولاد سازهاي دنيا مي تواند  با رقابت جدي در سهم خود مواجه  باشد .

نكته  مهم مبلغ نقد 990 ميليارد توماني حضور دراين معامله است كه  البته  گفته مي شود اين  شركت  با  تعديل هاي پي در پي امسال مي تواند تا  4000 ريال  نيز سود  بسازد و قسط خود را در سال هاي بعد نيز جبران كند . درواقع خريدار تنها  با  500 ميليادر تومان  صاحب اين  شركت مي شود . احتمالاً رقابت جدي براي خريد بلوكي اين  سهم  درمي گيرد كه مي تواند  بر قيمت  سهم موثر باشد . هر چند خريداران تا  زمان  معامله  حسابي بر سر سهم مي زنند!

در انتظار شاخص

در بازار امروز باز هم برخي از شركتهاي سرمايه گذاري كه سهام زير مجموعه شان روند مثبت داشتند با رشد قيمتي همراه شدند

امروز سرمايه گذاري سايپا با روند مثبت از قيمتهاي 110 تومان هم عبور كرده تا در گام بعدي به سمت قيمتهاي 120 توماني حركت نمايد وسايپايي كه اين روزها زمزمه فروش بلوكي برخي زير مجموعه هايش باز هم بر سر زبانها افتاده است

امروز غدير هم در عبور از سد قيمتي 380 تومان ناكام ماند غديري كه اين روزها بازار انتظار رشد قيمتيش را تا سطوح 400-420 تومان را دارد كه به نظر ميرسد با توجه به تعديل مثبت پيش روي سهم به زودي شاهد رشد قيمتي اين سهم نيز تا سطوح 400 تومان باشيم. دراين  سهم  و پارسان شايعه افزايش نرخ خوراك موثر بود كه  امروز تكذيب شد خبر بعدي كه در رشد اين  سهم و پارسان موثر خواهد بود  رشد سود پرديس، كرمانشاه و مارون است  .

امروز معادن و فلزات هم در سطوح قيمتي بالاي 330 تومان با نوسانات مثبت همراه شد ومعادني كه اين روزها پتانسيل بالايي براي رشد سوداوري خود دارد همچنين شنيده ميشود باپايان پرداخت اقساط ملي مس توسط ومعادن اين سهم قصد گسترش سرمايه گذاريهاي خود را در بازار سرمايه دارد. در روز هاي گذشته از ارزش ذاتي 5500  ريالي و هدف 3800 ريالي معادن  صحبت  شد .

امروز وبهمن هم  مثبت  بود و وتوصا نيز با كمك فايرا رشد مي كند . پيش ازاين  در مورد  فروش زمين  وبهمن  صحبت هاي زيادي مي شد اما در حال حاضر گفته مي شود اين  زمين  با  مشاركت  شهرداري پروژه  جدي را  طي مي كند كه  متعلق به  يكي از زير مجموعه هاي سرمايه گذاري بهمن  است  .

چهارگوشه بازار

رشد شديد قيمت شمش فايرا در بورس كالا و قطعي شدن تعديل مثبت اين سهم و گمانه زنيهايي در خصوص احتمال اعلام سود بالاي 500 توماني توسط فايرا براي سال جاري باعث رشد قيمتي و ادامه داشتن روند صعودي اين سهم شده است . سهم  به  زودي براي افزايش سرمايه  و پوشش احتمالي زيان متوقف مي شود  با اين  شرايط و با  خبر افزايش سرمايه  سهم  براي بلند مدت ها و ميان مدت ها  جذاب  خواهد بود . به  گفته  برخي منابع  موثق اين  شركت در 3 ماه  دوم  سال  140  ميليارد تومان  فروش داخلي داشته است و حدود 65 ميليارد تومان نيز صادرات  داشته  كه  فروش شركت  را در 3 ماهه  دوم  سال  به  بيش از 200 ميليارد تومان  ميرساند اين در حالي است كه اين  رقم  براي 3 ماهه اول 119  ميليارد تومان  بوده  .

امروز مپنا كه به واسطه نسبت پي بر اي پايين خود مورد توجه بازار قرار گرفته است نيز با رشد قيميت و عرضه هاي بسيار سنگين مواجه شد مپنا در صورتي كه فردا بتواند قيمتهاي 180 توماني را پشت سر بگذارد تا سطوح قيمتي 200 تومان رشد قيمتي را تجربه خواهد كرد اما احتمالاً با انتشار گزارش بارديگر پنچر مي شود . دراين گروه  شايد شرايط حفاري بهتر از سايرين  باشد  و رشد او تا  2200 ريال  رخ دهد .

امروز نماد روغني مارگارين همچنان با رشد قيمتي و صف خريد به روند صعودي خود ادامه داد مارگاريني كه ميتواند تعديل مثبت عايدي خوبي در گزارش عملكرد 6 ماهه خود اعمال نمايد.

در گروه  پتروشيمي شنيده مي شود  تعديل سود 20% شازند و مارون  جدي شده و توجه  بازار به اين دو از همين  بابت  بود .

امروز در نماد پالايش نفت بندر عباس غوغايي بر پا بود سهمي كه حتي طاقت يك روز صف فروش بودن را نيز نداشت شبندر امروز با حمايت همه جانبه بازار مواجه شد  اما  بازي شبندر چه  بود …

ديروز شفاف سازي شبندر كار را  براي سهم  خراب كرد. اول اين كه  بحث 23% صندوق توسعه  ملي را  مبهم  گذاشته و در مورد  نرخ ارز هم  چيزي اشاره  نشده و حتي تلويحاً اعلام  كرده است كه  نرخ  ها  را  1226 دريافت  مي كند و خزانه و صندوق توسعه  ملي اين  ارز را آزاد تسعير مي كنند !! كه در يك  شركت خصوصي شده اين امر عجيب است .

گويا  براي رسيدن خبرهاي بنيادي سهم  زمان مي خواهد . اما  بازي سهم  با در ميان  بودن  يك  بلوك 15% جدي تر شده  در حالي كه در خبرها امده  بانك ملت  بلوك  15% را عرضه مي كند گويا  اخرين  شنيده هاي ما براين مبناست كه اين  طور نبوده  و بلوك 15% از سوي خصوصي سازي عرضه مي شود و منابع ان در اختيار بانك ملت خواهد بود و اگر مشتري نداشت به  بانك ملت مي رسد .

انچه  باعث ترديد در اين  سهم  شده است  نزديكي قيمت پايه اين  بلوك  15% با  قيمت  تابلوست  . شنيده  شده  خصوصي سازي قيمت  2500 ريال  را  براي بلوك  15% در نظر گرفته  كه البته  برخي ديگر مطرح مي كنند قيمت  تابلو به اضافه 50% در اين  موضوع معامله مطرح مي شود . بي شك  خريداران  قصد ندارند  قيمت  تابلو را  به اين قيمت نزديك  كنندو احتمالاً او  را دراين محدوده حفظ  خواهند كرد اما  نبايد فراموش كرد  بازيگران  اين  سهم يك  شخص نيستند و متعدد بوده . امروز به وضوح مشخص بود اگر سهامدار عمده مي خواست مي توانست  سهم  صف شود اما اين  طور نشد .

در مورد گروه خودرو  فردا  صحبت هاي مفصلي خواهيم  داشت و سناريو هاي افزايش نرخ  را  بررسي مي كنيم  اما  بازار به سراغ  گروه هايي رفته  كه  دراين  مقطع رشد كمتري داشته كه خودرو  جزانهاست . هنوز از نظر بنيادي شرايط خودرويي ها  مبهم  است  .

امروز گروه دارو نيز كمي بهود  يافته  بود . از اطراف اين  صنعت  شنيده مي شود  يك  افزايش نرخ  20% در انتظار برخي دارويي هاست كهمي تواند بارديگر براي بازار جالب توجه  باشد  پيش ازاين نيز گفته شد كه اين  گروه در بازار رشدي نداشته و با موج  گزارش هاي خود مي تواند  بهبود نسبي را شاهد  باشد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

3 مهر 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم