جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا یکشنبه 7 خرداد 91

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 7 خرداد 91

v.m
می 26, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا یکشنبه 7 خرداد 91

امروز اگر در اواخر بازار به روند سهام بزرگ دقت كرده باشيد در اكثر سهمهاي مطرح شاهد كاهش عرضه ها و غلبه تقاضا بر عرضه بوديم سيگنالي كه نشان ميدهد فردا بازار بهتري در انتظار ميباشد و ميتوان به برگشت روند كلي بازار در معاملات فردا اميدوار بود هر چند شواهد محکمی بر این برگشت زودهنگام موجود نمی باشد اما ریزش امروز ناشی از نامیدی به نتایج مذاکرات بود و این رفتار هیجانی یقینا فردا به شدت امروز نخواهد بود .

مشکل جدید بازار این  است که  دولت نیز در حال  کنترل نرخ ارز است و ان  انتظار و ابزار مثبت نیز از بازار و برخی شرکت های ارزی گرفته  شه است .  در مجموع انتظار داریم از فردا شاهد جهت گیری دو گروه سهم های دلاری و غیر دلاری باشیم سهم های دلاری تنها در صورت افزایش قیمت ارز به  بالای 1800 و تاثیر ان  در بورس کالا شاهد رشد قیمت  محصولاتشان در بورس فلزات می توانند جان دوباره ای به بازار دهند از طرفی سهمهای مصرف کننده دلار  از قبیل خودرویی ها و داروییها و دیگر سهم های مرتبط نیز فعلا توان مقاومت در برابر رشد دلار را نخواهند داشت و باید منتظر اخبار روزمره سیاسی باشند؟ که ایا خبر موثقی از اینده مذاکرات ایران خواهند شنید یا نه ؟؟  انچه برای بازار ما جدا از نتیجه مذاکرات مهمتر می باشد نرخ دلار می باشد . نکته جالب دیگر این  است که  امروز شنیده هایی مطرح می شد که بورس با  برخی از بزرگان  بازار جلساتی داشته  که  با تزریق نقدینگی بازار را از شرایط فعلی نجات  دهد  که  فردا  می تواند  تا حدودی خود را  به  بازار نشان  دهد.

اما انچه باعث شدت منفی بودن بازار امروز شد رو دست خوردن اکثر تحلیلگران از اینده مذاکرات بود اکثر سهامداران و تحلیلگران چشم انداز بسیار مثبتی از اینده مذاکرات در ذهن خود متصور بودند و اکثرا اذعان می کردند که ایران شاهد توافقی با غرب خواهد لذا حرکت اکثر سهامداران از  هفته قبل به سمت   سهم های غیر دلاری بود اما با اعلام پایان مذاکرات و نبود نتیجه مشخصی برای اینده مذاکرات اکثر سهامداران دچار شوک خاصی شدند و در این بین باید قبول کرد تا زمانییکه شاهد تعادل واقعی بین سهامداران دلاری و غیر دلاری نباشیم روند منفی به قوت خود و با سرعت اندک رو به جریان است . روندی که در صورت  گذشت چند روز و ثبات دلار در قیمت های فعلی باعث توجه مجدد بازار به جمیعی از نماد ها خواهد بود .

در گروه بانكي و در نماد بانك ملت كه به زودي با ارائه گزارش 12 ماهه سال 90 با تعديل مثبت همراه خواهد شد به نظر ميرسد فردا را شاهد معاملات متعادلی در اين سهم باشيم صحبت های مدیرعامل بانک در یکی از همایش  و اعلام سود های بیشتر برای  این سهم حجم معاملات بالایی را برای سهم قرم زد فعلا سهم در محدوده 160 الی 170 در نوسان خواهد بود و جای رشد بیشتری برای سهم نمی توان متصور بود

بانك صادرات باتوجه به ارائه گزارش مناسب 12 ماهه و نسبت پي بر اي پايين و شايعاتي در خصوص ارائه گزارش افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي داراييها مواجه ميباشد در نماد بانك پارسيان نيز شايعاتي در خصوص احتمال اجراي گام بعدي افزايش سرمايه در سال 91 شنيده ميشود

گروه بانکی با توجه به  پی به ای اندک تمام سهم هایش  باز این روزها تحت تاثیر صحبت های  رییس بانک مرکزی قرار گرفته است بهمنی اعلام کرده است بانک مرکزی فعلا یک سوم مبلغ اختلافی خود را از بانک ها برداشت کرده است  با این صحبت ها از طرف رییس بانک مرکزی هیچ بعید نیست جو گروه بانکی روزهای خوبی را در پیش نداشته باشد و حتی روند رو به منفی را در پیش بگیرد مخالفت صریح و شفاف بهمنی با بانک ها سیگنال اصلا خوبی برای این گروه نمی باشد و نشان از یک اختلاف جدی بین دولت و بانک های درگیر می باشد

اما در نمادهاي معدني اگر چه اوضاع دلار   رو به رشد است اما قيمتهاي جهاني چندان نويد مثبتي براي سهام اين گروه نميدهند چشم اندازقيمتهاي جهاني فلزات بيشتر منفي است تا مثبت…

روند نزولي قيمتهاي جهاني مس و كاهش قيمت فروش داخلي محصولات مس در بورس كالا همچنان روند منفي را در فملي رقم ميزند فملي كه همچنان بر سر حمايت 460 توماني خودش منتظر روزهاي اتي است روزهايي كه روند قيمتهاي جهاني و قيمت دلار بتواند اينده اين سهم را روشن سازد

در نماد صبا نور نيز همچنان روند نوساني اين سهم بين دو سطح قيمتي 1800-2000 تومان ادامه خواهد داشت صبانوري كه مجمع خوبي در انتظارش ميباشد اما قیمت منفی احتمالی فردا می تواند برای برگشت  سهم  مناسب باشد.

اما در گروه سرمايه گذاريها نيز فردا را ميتوان شاهد معاملات متعادل در سهام اين گروه بود در نماد پارسان شاهد افت نسبي قيمتي سهام شركت بوديم پارسان ميتواند با توجه به افزايش نرخ دلار و پتانسيلهاي شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه از همين سطوح فعلي بابرگشت روند قيمتي مواجه شده و تا سطوح قيمتي 720 تومان رشد قيمتي را تجربه نمايد

واتی دیگر سهم مناسب این گروه هست سهمی که در قیمتهای 120 فردا می توند برای افرادی که تمایل به حضور در مجمع دارند مناسب باشد اتی با قیمتهای فعلی برای کسانیکه علاقه زیادی به شیران دارند شاید حتی از خود شیران مناسب تر باشد اصولا سهم های 100 تومانی و یا نزدیک به 100 تومان از اطمینان بیشتری به سهم های گران قیمت تر برخوردارند

افت خودروييها از يك طرف و روند نزولي ملي مس از طرف ديگر امروزباعث روند رو به افت قيمت سهام سرمايه گذاري سايپا شد اين سهم امروز مجددا قيمتهاي 200 تومان را رو به پايين شكست تا بار ديگر قيمتهاي 190 تومان را دشت كند البته مجوز افزايش سرمايه 320 ميليارد توماني شركت ميتواند زمينه ساز تحركاتی در اين نماد طي روزهاي اتي شود

غدير نيز ميلي به افت بيشتر از سطوح قيمتي 400 تومان فعلي را ندارد غدير نيز در انتظار يك خبر مثبت ميباشد خبری از افزايش سرمايه يا تعديل عايدي و يا خبرهايي از شركتهاي زير مجموعه اش تا رالي صعودي جديدي را اغاز نمايد

 خبری که در گروه غدیری ها یا پتروشیمی ها جلب توجه می کرد مشکل صادرات اوره بود که طبق نظر دولت صادرات این کالا پس از تامین نیاز داخلی ممکن خواهد بود این خبر با توجه به قیمت بالای اوره در بورس کالا تاثیر خیلی زیادی بر روی سود شرکتهای تولید کننده اوره نخواهد داشت اما صادرات اوره و فروش دلار به نرخ ازاد برای شرکتهای تولید کننده خیلی بهتر از فروش داخلی می باشد

باز به مپنا می رسیم سهمی که حاضر نیست یک روز از خودش ایستادگی و مقاومت نشان دهد امروز صبح   ساعت 8 و 30 دقیقه شاهد چیدن صف 130 میلیونی برای مپنا بودیم و در نزدیکی های ساعت 9 نیز صف مپنا کمتر از 5 میلیون نبود اما در اخر شاهد معاملات منفی سهم و حتی 4 درصد منفی ان بودیم بهر عنوان انچه مشخص است مپنا با سود 50 تومانی سال 90 و تقسیم سود 30 درصدی ، یعنی حدود 20 تومان فعلا در پی به ای 4 در نوسان است سهمی با این همه پتانسیل و توانایی پی به ای 4 برای ان خیلی بالا نیست امکان ریزش مپنا به محدوده 225 تومان در هفته فعلی وجود دارد بهتر است کمی به سهم اجازه نوسان منفی بدهیم ولی شک نکنیم سهم در گروه تجهیزاتی ها و پیمانکاری از  جمیع جهات گران نیست حداقل در قیاس با حفاری شمال سهم که ان هم از سهم های خوب گروه خودش است مپنا در قیمتهای فعلی جای ریزش بالایی ندارد مپنا نهایتا در محدوده 225 الی 230 در نوسان باشد حجم معاملات بسیار بالایی سهم در این قیمتها نشان از استقبال بازار به سهم می باشد

 در مورد فاراک نیز باید توجه داشت سهم پس از مجمع افزایش سرمایه متاسفانه با قیمت جذابی باز شد که باعث شد سهامداران قبلی خود یکی از عرضه کنندگان سهم باشند سهم احتمالا در محدوده های 140 الی 135 تومان متعادل خواهد شد اما باید توجه داشت بازی اصلی فاراک همزمان با بازگشایی حق های 30 الی 40 تومانی ان اغاز خواهد شد

اذراب نیز امروز سود سال 90 و 91 خود را با افزایش 30 درصدی روانه بازار کرد تا نشان دهد این گروه هر چند خیلی دیر تعدیل می دهند ولی توان تعدیل را دارند اذراب نیز منطقا باید فردا در همان قیمتهای 250 تومان قبلی باز شود وقتی مپنا و حفاری پی به ای بیش از 4 الی 5 ندارند دلیلی برای رشد سهم هایی مثل اذراب و فاراک در پی به ای های بالاتر نخواهد بود امیدواریم تجربه فاراک شامل حال اذراب نشود و شاهد اضافه شدن صف فروش دیگری به سهم های بازار پس از بازگشایی اذراب نباشیم

ایران ترانسفو نیز امروز بر خلاف هفته گذشته صف فروش بالایی را شاهد بود سهمی که امید به جو مثبت مذاکرات باعث رشد هفته های قبل سهم شده بود فعلا قیمت در مسیر کاهشی است و احتمالا فردا نیز شاهد منفی بودن سهم خواهیم بود محدوده 350 تومان اولین سطح احتمالی برگشتی برای قیمت می تواند باشدمجمع شرکت نیز نزدیک است

در نمادهای قندی نیز فردا شاهد نوسانات مثبتی خواهیم بود اما باید به شرایط بنیادی این گروه نیز توجه داشت ابتدا اینکه نرخ شکر هیچ رشدی نداشته است  رشد نرخ دلار هنوز جوابگو کاهش نرخ شکر جهانی و تعرفه صفر واردات به جای تعرفه قبلی  35 درصدی شکر نمی باشد لذا تنها عاملی که باعث شده است این گروه در جوی منفی بازار با کمی استقبال روبرو شود نبود فروشندگان بیشتر  در این نمادها می باشداکثر سهامداران فعلی قیمت تمام شده بالایی دارند و تمایل به فروش در قیمتهای فعلی خیلی کاهش پیدا کرده است

خبر دیگری که امروز شاهد تایید ان بودیم به تعویق افتادن طرح تحول توسط دولت بود این خبر بر روی صنعت های انرزی بر و قدیمی ما همچون سیمان و قند و فولادی ها تاثیر خوبی خواهد داشت که اثر ان را بر روی قندی ها و سیمانی ها امروز شاهد بودیم گروه سیمانی این روزها نوسانات متعادلی را در پیش دارند شاید پی به ای های فعلی انها جای ریزش زیادی برای انها باقی نگذاشته است از طرفی در تمام نمادهای این گروه سهامداران حقیقی چندانی باقی نمانده است لذا احتمال عرضه های بالایی در این نمادها وجود ندارد  از طرفی حضور در مجمع و دریافت سود نقدی و اطمینان به سود سازی بیبیشتر انها در طول سال خود عامل دیگری برای استقبال خیلی از معاملگران به این گروه شده است   رشد نرخ دلار  نیز کمک بزرگی به خیلی از سهم های صادراتی این گروه دارد و در اخر مهمترین مزیت این سهم ها صادرات بدون درد سر انها به عراق یا افغانستان و دیگر کشورها می باشدکه تحت تاثیر تحریم های اتی نیز نخواهد بود و اینده صادراتی انها خیلی مطمین تر از دیگرصنایع ما می تواند باشد

به مخابرات می رسیم سهمی که پس از مجمع فروغ چندانی نداشته است ریزش چندانی برای مخابرات نمی توان متصور بود اما رشد ان هم نیاز به صبر بالایی دارد خرید سهم فقط برای افرادی که دیدگاه میان مدتی دارند می تواند جالب باشد متاسفانه در بازار فعلی نقدینگی بالایی برای حرکت بیشتر مخابرات وجود ندارد و سهامداران حقیقی کمی نیز در سهم فعلا وجود دارد

در نماد اس پ نیز امروز بر خلاف جو منفی بازار ریزش بالایی را شاهد نبودیم خرید سهم با توجه به سود 136 تومانی و پی به ای کمتر از 4 ان خیلی پر ریسک نمی باشد لذا هر چقدر خریدهای ما  به زیر 450 و نزدیک به440 تومان باشد می تواند مناسب تر باشد

بیلت در ایران

بازار بیلت در هفته گذشته در سکوت بود. از اول هفته بیلت سایز 150 میلیمتر در انزلی را در قیمت 1060 تومان هر کیلو پیشنهاد می دادند و با نوسانی جزئی تا آخر هفته تقریبا ثابت ماند. فروشنده ها در طول هفته گذشته به انتظار نشسته بودند از یک طرف با توجه به مشکلات مربوط به اعتبار اسنادی امکان واردات برای اسناد محدود شده بنابراین تمایلی به فروش کالای خود نداشتند. اما سایه مذاکرات هسته ای و امیدواری به رفع مسایل مربوط به واردات باعث تحلیل های زیادی در مورد نرخ ارز شده بود به همین علت فروشنده ها دست از عرضه برداشتند ولی از طرف دیگر بعلت توقف معاملات مقاطع خریدارها هم تمایلی به انجام معامله نداشتند و حجم سفارشات را به حداقل خود رسانده بودند. حالت بهت و انتظار تا روز چهارشنبه ادامه یافت بخصوص 3 روز اول هفته که همه دست از معامله کشیدند تا نتیجه مذاکرات را ببینند.

واردات بیلت در فروردین ماه بیش از 285817 تن بوده که سهمی از آن مربوط به سفارشات ماه بهمن است. در ماه اردیبهشت واردات بیلت به 194159 تن رسیده که نشان دهنده کاهشی معادل 33 درصد است. رکود فروردین و اردیبهشت ماه همراه با افت قیمت در خارج از کشور باعث شده تا حجم واردات برای خردادماه هم چندان جذاب به نظر نرسد با این شرایط پیش بینی می شود عرضه بیلت محدود گردد گو اینکه کارخانه های داخلی زیادی به تولید بیلت مشغول شده اند بنابراین با توجه به رکود و سیاست صبر و انتظار بعید است تغییری تا آخر خرداد ماه اتفاق بیفتد بخصوص آنکه دولت قیمت مقاطع را در بورس تحت کنترل دارد طبعا تجار بجای خرید بیلت و تبدیل آن به سمت خرید مقاطع از بورس روی خواهند آورد مگر آنکه مشکلات گشایش اعتبار برطرف شود که با این حساب قیمت فروش بیلت وارداتی حتی با نرخ های جاری سود خوبی برای تجار خواهد داشت.

 در مورد قیمت جهانی بیلت نیز در روز جمعه شاهد قیمت 390 تومانی برای شمش در بورس لندن بودیم با توجه به شرایط فعلی اگر شاهد رشد بیشتر دلار در روزهای اتی نباشیم احتمال کاهش قیمت بیشتر محصولات فلزاتی در ایران نیز خواهیم بود اما چشم انداز صعودی نرخ دلار حالت صبر بیشتری را در بین خریداران و فروشندگان ایجاد کرده است

اما ذوب اهن  كه شنيده ميشود اخر هفته شاهد عرضه بلوكي سهام خود خواهد بود معامله بلوكي كه ميتواند سرنوشت اين سهم را رقم بزند شنيده ميشود در صورت رقابتي شدن بلوك سهام اين شركت شاهد رشد قيمتي مجدد ذوب اهن تا سطوح 200 تومان خواهيم بود گزارش اخیر ذو باهن تعجب خیلی ها را برانگیخته است اصولا خصوصی سازی قبل از عرضه های بلوکی طبق روال سال های اخیر اصرار زیادی به تعدیل مثبت سهم های خود داشت و با تعدیل های  دقیقه 90 خود باعث گران فروشی های خوبی می شد اما این بار در نزدیکی عرضه ذوب شاهد گزارشی منفی بودیم که در نوع خودش جای سوال دارد احتمالا خریداران این بار از قبل مشخص و توافقات لازم حاصل شده است لذا هیچ عجله ای در رشد قیمت تا قبل از عرضه نخواهد بود

امروز شبریز در جو منفی بازار در لحظاتی نیز مثبت بود این رفتار نشان از حمایتهای پشت پرده از  سهم دارد احتمال عبور شبریز از 450 و رشد تا 500 تومان هنوز در نوع رفتار این سهم وجود دارد  دیگر سهمی که امروز باز در نوع خودشرفتار  مناسبی را داشت تجارت الکترونیک پارسیان بود سهمی که از محدوده 900 الی کمی پایین تر در نوسان بود رتاب نیز مدتی است بعد جوری در تلاش برای عبور از 900 است که فعلا در عبور از این محدوده خیلی موفق نبوده است اما در جو مثبت بازار سهم نیاز به اقدام خاصی ندارد ولی باید توجه داشت نهایت رشد سهم در مقطع فعلی بیش از 1000 تومان نمی باشد

توکاریل نیز فردا در عبور از 300 تومان شرایط خاصی را در پیش دارد در این مدت بارها اشاره داشتیم سهم در محدوده 300 الی 350 تومان در نوسان خواهد بود اگر سهم از 350 تومان عبور کند هدف بعدی ان 400 و اگر از این سطح عبور نکند  امکان برگشت ان به نزدیکی های 300 هم وجود دارد در حال حاضر نیز سهم به نظر توان استقامت چندانی در محدوده 300 نداشته باشد با عبور قیمت از 300 تومان هدف بعدی ان 250 تومان خواهد بود لذا به حجم معاملات سهم در محدوده 300 تومان و راهیابی قیمت به زیر 300 تومان باید توجه خاصی داشت

شنبه 6 خرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم