جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 22 فروردین 90

گزارش بازار دوشنبه 22 فروردین 90

نوید خاندوزی
آوریل 11, 2011
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 22 فروردین 90

جنجال برای واژه حباب !

گزارش بازار – بتاسهم –16:30

امروز دوشنبه ، بازار تقریباً سومین  روز دوران  استراحت خود را  طی می کرد  با این تفاوت که  در ابتدای بازار گارد محکمی از سوی برخی حقیقی ها  گرفته  شد  تا  بازار به  ثبات  و رشد قیمت  و صفوف خرید مجدد دست  یابد اما  خیلی زود  عرضه ها  مجالش نداد  تا  بازهم  این  موضوع تبیین  شود که  فعلاً بازار نباید رشد کند… ! این  روز ها فشار روانی روی بورس بسیار زیاد است و  همه  توجه ها  به  واژه ای به  نام  حباب معطوف می شود که  برخی معتقدند نیست و برخی دیگر با  تاکید  مشخصی حاشیه  سازی سال 82 را  یاداوری می کنند . به هر حال  وقتی این  قدر در اطراف بازار حاشیه  وجود  داشته  باشد بی شک ترس در دل سهامداران  رخنه  کرده و این خود عاملی برای عدم  رشد بازار و عرضه های پی در پی است که  امروز شاهد  آن بودیم .

پیش ازین  در سایت گفته  بودیم که  این روند  استراحت  به  سود بازار خواهد بود  منتهی باید با  دید  میان مدت و بلند  مدت  به  آن نگاه  کرد .

قضیه  رشد بازار و حباب ان قدر جدی شده  بود که  برخی شبکه های خارجی نیز در مورد ان  صحبت  می کردند  که البته  برخی معتقدند گزارش این  شبکه ها  برای بازار هم  جنبه  مثبت خواهد داشت هم  منفی . جنبه  منفی ان  مشخص است  که  همه  چیزرا  منفی و حبابی می بیند  و جنبه  مثبت  آن این  است که معمولاً در چنین شرایطی برای دهن  کجی به  این  مسائل مدیران  حساس  خواهند شد  و سعی در تغییر جهت  خواهند داشت به همین  دلیل است که  امروز نمی توانیم بگوئیم  بازار مثبت است  یا منفی . شاخص مثبت  است اما  جو بازار هنوز به  ان  دوران  خوب خود نزدیک نشده است  .

به هر حال  واژه  حباب واژه  سنگینی است که نباید در هر مقطعی و با  هر شکلی به  بازار نسبت  داد  . حباب شرایط خاص خود را  دارد . درست است  که  آهنگ  بازار دراین مدت  بسیار تند  بوده  اما  بی شک  چشم انداز  هم  روشن است  . دست  انداز هم وجود  دارد اما  هنوز حبابی تشکیل نشده  که  برخی سوزن  به دست به دنبال  ترکیدن  آن باشند .

بازار نیاز به  یک  استراحت  جدی دارد و در حال  سپری کردن  آن است حاشیه  سازی برای بازار این  استراحت  را  طولانی تر می کند و البته  در آینده ثبات  بهتری را  رقم خواهد زد .

امادر حاشیه  بازار چه خبر بود .

بحث هسته ای کمی جدی تر دنبال شده  و گویا برخی کشور ها  به ایران  پیشنهادات و البته فشار های جدی را وارد کرده اند . نکته  جالب و البته  خطرناک  این  بحث موضوع تحریم ها و جدی تر شدن  روابط بانکی است که  ایران در فروش نفت خود با  مشکلاتی مواجه  کرده  که در بلند مدت می تواند مسئله  ساز شود و بحران هایی مانند  آنچه  بر سر دلار آمد را  رقم  بزند . از سوی دیگر در شرایط اقتصادی تورم  کمی روبه افزایش بوده و از ماه های پایانی سال 89 و ابتدای ان  ملموس تر شده است و آمار نیز این  را نشان  می دهد ثبات  فعلی سایر بازارهاست که  رونق بورس را  رقم  زده  بی شک در شرایطی که  بازارهای رقیب تحریک  شده و فعال  باشند بورس هم  از کانون توجه ها دور خواهد بود  به خصص بحث سنتی زمین و مسکن ، دو رقیب دیرینه در کنار هم  

اما  امروز آغاز بازار های جهانی را داشتیم  که با  ریزش در برخی از کالاها و شاخص ها  آغاز شد  که البته ریزش امروز بازار ها  خیلی به  چشم  نمی آمد  اما  همان  خطوط قرمز برای بازار نگران  کننده  بود . قیمت مس با  اندکی کاهش در 9800 دلار واقع  شده  بود و البته  سرب و روی با  اقبال  خوبی مواجه  بودند که روی می رود  به  2500  دلار برسد .

نفت و طلا  هر دو نزولی بودند  اما  با  روشن شدن  وضعیت  شاخص داووجونز می توان  بهتر در مورد بازار ها  نظر داد . جایی که  به نظر میرسد روند شاخص ها کمی نزولی بوده و البته  باید منتظر برخی اخبار بنیادی از امریکا و اروپا  بود . به  طور کلی در شرایط فعلی بازار های جهانی خیلی پشت  بازار نیستند و به جز سرب وروی اکثر انها  کاهشی دنبال  می شدند .

اما  امروز شاخص پارادوکس جالبی را  یدک  می کشید با موج  ابتدای وقت  بازاربرای خرید شاخص مثبت  شدو  ریزش دقایق بعد  نتوانست  آن را زمین  بزند  به  طوری که  بازار تا حدودی منفی بود اما  شاخص رشد 143 واحدی را  نشان  می داد که این هم  از برکات تکیه  به  نماد های بزرگ  بازار است  .

در بازار امروز پارسیان ، مپنا ، غدیر و سایپا  اثر گذاری نسبتاً بالایی داشتند اما از سوی دیگر گروه  فلزات و سنگ  آهن  یکپارچه در ریزش بازار نقش موثر را  ایفا کرده و اورا  آزار می دانند .

به  طور کلی در مورد  بازار می توان  گفت  که دو روی سکه  را  شاهد بودیم  که  در 1 ساعت  ابتدایی بسیار مثبت و سپس نزولی دنبال  می شد  . در موردشرکت ها هم  دو دسته  داشتیم  آنها  که مثبت  بودند مقاومت می کردند که اکثراً شرایط بنیادی و اخبار مناسبی را در دل  خود دارند و انها که  بی تفاوت و ریزشی دنبال می شدند  که نتیجه  رشد بی سابقه و عدم اصلاح  جدی بوده .

 

 اما در بازار چه خبر بود …

بوي جوي موليان در تجهيزات!!!

اين روزها سهام تجهيزاتي پس از اصلاح قيمتي اخير تصميم به برگشت قيمتي گرفته اند سهام اين گروه ياد جوي موليان كرده اند امروز در اين گروه شاهد برگشت روند قيمتي مپنا بوديم سهمي كه با ورود زير مجموعه هاي بنياد جان تازه اي به خود گرفته است مپنا امروز با صف خريد مواجه شد و يك بار نيز شاهد عرضه اين صف بود اما در نهايت صف خريد سهم پابرجا ماند تا فردا به استقبال قيمتهاي 500 تومان برود قيمتي كه چند روز پيش وعده ان را داده بوديم اما  هدف او بیشتر محدوده 5200 ریال  است که  فردا هم درقیمت  5000 ریال  پر حجم خواهد بود .

اما امروز اذراب همانطور كه پيشبيني كرده بوديم با تغيير روند مواجه شد فاذر با تعديل احتمالي كه پيش رو دارد اين بار قيمتهاي 380 تومان را هدف قرار داده است

اما فاراك امروز با حجم بالاي معاملات به تعادل رسید اين سهم كه در ابتدا كار خود را با معاملات مثبت اغاز كرد در انتها كمي منفي شد فاراك امروز به حمايت خود واكنش خوبي نشان داد فاراك احتمالا با تغيير روند مواجه شده و تا سطوح قيمتي 280 تومان رشد خواهد كرد

اما حفاري نيز سريعا تغيير روند داد و مانع افت بيشتر خود شد اين سهم كه با شايعه تعديل مثبت سود سال 89 و اعلام سود 39 توماني براي سال 90 مواجه ميباشد ميتواند مجددا تا سطوح قيمتي 300-320 تومان بالا بيايد

سرمايه گذاريها سوپاپ اطمينان بازار!!!

اين روزها شركتهاي سرمايه گذاري حسابي پر طرفدار ظاهر شده اند رشد ارزش ان اي وي و تعديل هاي عايدي در كنار برگشت ذخاير همه و همه باعث شدهاست همچنان شاهد روند صعودي در سهام اين گروه باشيم

امروز در اين گروه در نماد غدير با نزديك شدن به برگزاري مجمع و اخبار مثبتي كه از مجمع اين سهم مانند تعديل عايدي و احتمال اعلام سود 100 توماني و ورود اين شركت به معادن طلا و سنگ اهن همچنين صنعت حفاري به گوش ميرسد اين سهم امروز با قدرت تمام قيمتهاي 700 تومان را نيز پشت سر گذاشت به نظر ميرسد غدير تا قيمتهاي 750 تومان از پا نياستد قيمتهايي كه 75 درصد ارزش ان اي وي شركت را تشكيل خواهد داد

امروز در نماد سرمايه گذاري ملي ايران كه مورد حمايت سرمايه گذاري اميد واقع شده است شاهد شكسته شدن مقاومت 200 توماني بوديم ونيكي ميرود تا به هدف قيمتي 220 توماني خود برسد كه در اين بين رشد قيمتي سايپا كمك شاياني به رشد اين سهم ميكند

اما وصندوق همانطور كه پيشبيني ميكرديم شد اين سهم پر پتانسيل به واسطه ازاد سازي محصولات پتروشيمي با توجه به اينكه بخش عمده اي از پرتفوي شركت را شركتهاي پتروشيمي تشكيل ميدهد با صف خريد و روند روبه جلو مواجه شده است از اهداف قيمتي سهم ميتوان سطوح 350 و 380 تومان را نام برد . پتروش یمی جم و امیر کبیر و برخی پتروشیمی های دیگر بر صندوق تاثیر بسزایی دارند و البته برخی معتقدند که امسال  سال پتروشیمی ها خواهد بود .

پتروشيمي بدون توقف!!!!

اين روزها خبر ازاد شدن نرخ فروش محصولات پتروشيمي از يك طرف و روند صعودي قيمت نفت از طرف ديگر ترمز شركتهاي پتروشيمي را بريده است

در بازار امروز پتروشيمي شيراز بالاخره همانطور كه عنوان كرده بوديم وارد گره شد اما اين گره 12 درصدي نتوانست خللي در صف خريد سهم ايجاد نمايد شيراز شايد به يك گره ديگر احتياج داشته باشد تا به هدف اول قيمتي خود يعني سطوح 350 تومان برسد . در مورد  این  سهم  به  طور کامل صحبت  شده  بود که چند روز پیش نیمچه تحلیلی از این  سهم  را در ستون  شایعات برای شما  کاربران  عرضه  کردیم  .

امروز پتروشيمي خارك موفق شد تا از سطوح قيمتي 1900 تومان عبور كند تا خود را به قيمتهاي 2000 تومان برساند شخارك با شايعه اعلام سود 240 توماني براي سال جاري و سود 300-320 توماني براي سال اينده روبرو ميباشد در صورت اعلام سود 300 توماني براي سال اينده شاهد شخارك 2200 توماني خواهيم بود

اما پتروشيمي اصفهان امروز در كمال ناباوري سطوح قيمتي 400 تومان را نيز پشت سر گذاشت اين سهم به زودي پي بر اي دو رقمي 10 را به خود خواهد گرفت كه با توجه به مشكل خوراك و مواد اوليه شركت از ديد بنيادي کمی بالاست.

اما پتروشيمي اراك يا همان شازند خودمان امروز توانست سطوح قيمتي نزديك به 600 تومان رالمس كند شاراك ميتواند با تعديل عايدي بسيار خوبي حتي فراتر از قيمتهاي 600 تومان هم برود اين روزها فعالان بازار از شاراك 700 توماني صحبت ميكنند

خودروي برگشتي!!!

دقيقا همانطور كه در چشم انداز روز گذشته عنوان كرديم خودروييها امروز با برگشت روند مواجه شدند در بازار امروز در نماد سايپا شاهد حجم معاملات بسيار سنگين و حتي تشكيل صف خريد نيز بوديم اما صف خريد در اين نماد پر معامله معنايي ندارد همانطور كه صف فروش سهم نيز به چند روز نيز نميكشد سايپا اينبار شايد براي فتح قله 400 تومان نقشه هايي داشته باشد. در گروه خودرو  شرایط سایپا ، بهمن و زامیاد  همانطور که در ابتدای وقت  بازار گفته  بودیم  برای برگشت اماده  بود و حتی آنها به  شرایط مبت هم  رسیدند اما خیلی زود با عرضه های بیشتر منفی شده و هر سه  گوشه نشینی را برگزیدند . نکته جالب قرار گرفتن  هر دو سهم  زامیاد و بهمن در 316 بود که  احتمالاً 300 را  برای مرز تعادل انتخاب کرده اند . خگستر امروز با  بیش از 26 میلیون  معامله  یک  روز پر حجم  را  پیش رو  داشت خبرهایی از ورود  صبا  تامین  به  سهم  و احتمال تعدیل جدی سود و  معامله  بلوکی بر سهم  موثر بوده است  . امروز ایران خودرو  هم  مثبت  بود  برخی معتقدند  قیمت های نزدیک  به  4000 ریال  می تواند  نماد خودرو  را  برای یک  رشد مجدد آماده  کند  . اما  سایپا هم  در بازار با  معاملاتی سنگین خوش درخشید و به نظر میرسد برای مدت ها  بین 3500 تا 3800 ریال در نوسان  باشد  .دراین  چند روز سرمایه  گذاری سایپا  مثل همیشه بر روی این  نماد  فعال  بوده است  

امروز در نماد خپارس شاهد عرضه سنگين صف خريد سهم بوديم عرضه سنگيني كه به نظر فردا به صف خريد خپارس پايان خواهد داد خپارسي كه با شايعه تعديل مثبت خوبي براي سود سال 90 مواجه شده است.

در نماد زامياد نيز حمايت 320 توماني بسيار خوب عمل كرد اين سهم به زودي تعديل سود سال 89 خود را اعلام خواهد كرد تعديلي كه زامياد را به سمت هدف قيمتي 350-360 تومان رهنمون خواهد ساخت

اما در نماد خبهمن معاملات مثبت ابتداي وقت شائبه تشكيل صف خريد را براي اين سهم رقم زد اما در اخر وقت به دليل عرضه هيا سنگين اين سهم كمي منفي شد منفي كه به نظر نميرسد چندان پايدار باشد و خبهمن نيز ارام ارام به سمت سطوح قيمتي 350 تومان بالا خواهد امد

اما در فرابورس نيز شاهد مهماني كوچك هستيم سهم خودرويي كوچكي به نام خفناور كه امروز چندين بار با صف خريد روبرو شد اين سهم امروز بيش از 6 درصد از سهام شركت خود را مورد معامله قرار داد خريد 20 درصد و كسب يك كرسي هيئت مديره اين شركت مانند اب خوردن ميباشد خفناور طرح توسعه اي را در سال 90 افتتاح ميكند كه باعث تعديل عايدي خوبي در اين سهم خواهد شد

قرمزی تو از من! …

در گروه  سنگ  آهن گزارش کچاد خیلی گرم  نبود و ریزش را برای این  سهم  به  ارمغان  اورد . هر چند  رشد بیش از اندازه نیز دراین  ریزش موثر بوده است .  این  شرکت  که  نسبت به سال های قبل رشد خوبی رادر سود خود دارد . در گزارش ۱۲ ماهه  موفق شده  سود خود را  که پیش ازاین ۷۰۹  ریال  اعلام  کرده  بود  به ۷۵۶ ریال  برساند .رشد کمتر از ۸% در سود کچاد خبر خوبی است  اما  انتظارات  بازار بیش از این  موارد بود . به نظر میرسد کمی استراحت  بیشتر لازمه  گروه  سنگ  اهن  باشد  .امرزو دراین  گروه  کچاد منفی بود اما  کگل با  اقبال  بیشتری مواجه  بوده  که  بحث افزایش سرمایه دراین  شرکت  بسیار مورد  توجه  بازار قرار گرفته  و باعث حفظو ثبات  این  سهم  شده است  . معادن  هم  با  ریزش این دو منفی بوده  . وسپه نیز شرایط جالبی نداشت  و ریزشی دنبال  می شد که  شاید  محدوده 1600 ریال  برای حضور در مجمع  جالب توجه  باشد  .

مالی چی ها خسته  شدند!

در گروه مالی امروز با  اعتراض بانک های خصوصی به  بانک  مرکزی وضع آنها  کمی بهتر شد  . گویا  اعتراض بابت  کاهش حاشیه  سود  صورت  گرفته  که امید است  موثر واقع  شود  . اما در مسئله  مهمی که  باید دراین  گروه  بدان  اشاره  داشت  هجوم  صبا  تامین  به  کار آفرین  و همچنین فروش پارسیان  توسط سمند و به جای آن خرید ایران خودرو  بود که گویا  امروز وساپا نیز در پارسیان  فعال  بوده است  . به  طور کلی روند  خصوصی ها  با  ریزش چند روز اخیر کمی بهتر شده  بود . در دولتی ها  با  وجود  اختلاف قیمت  جدی بین  بلوک  تجارت  و قیمت  تابلو سهم  همچنان  بی تفاوت  است و در قیمت های 196 تومان  قرار داشت . اما دراین گروه  امروز صادرات  هم  به  جمع  بانکی ها  اضافه  شد . سهمی که  با  اعلام  سودهای 25 و 27  تومامیوبا  قیمت  144 در صفوف خرید قرار گرفته است و بی شک می تواند  حداقل تا  1600  ریال در این  روز ها  رشد کند .

اما در بازار امروز بیمه ها  هم  پس از ریزش به  فکر جبران  اندک  قیمت خود  افتاده  وبا  رشد مواجه  شدند که  شایعاتی از البرزو پارسیان این دو را  کمی در کانون  توجه ها  قرار داده  بود دراین  دو سهم  فعالیت  حقوقی ها  به  نسبت  سایر شرکت ها  کمتر است  اما در البرز گفته می شود  به  زودی صبا تامین  ویک  بانک  دیگر دراین  نماد فعال خواهند شد .

گوشه و كنار بازار!!!

امروز در گوشه اي از بازار در نماد فولاژ همچنان شاهد صف خريد سنگين بوديم كار غدير سهامدار عمده اين شده است كه در اواخر وقت سهم را به ميزان حجم مبنا عرضه ميكند تا 4درصدي به سهامدارانش شيريني بدهد فولاژ ميرود تا ارام ارام در سايه تعديل مثبت عايدي كه قطعي نشز شد قيمتهاي 500 تومان را فتح نمايد

يك زماني كروي را در قيمتهاي 270-290 تومان توصيه به خريد ميكرديم ان زمان شايد كمتر كسي فكر ميكرد به زودي كروي در قيمتهاي 475 تومان قرار بگيرد و شايد بتواند سطوح 500 تومان را نيز لمس كرده و بيش از 90 درصد بازدهي دهد اما اين اتفاق امروز افتاد و كروي در سطوح قيمتي 475 تومان  با حجم معامله بسيار بالا در حد 1 درصد از سهام خود قرار گرفت. در گروه  روی شریاط بسیار متفاوت  است  چرا  که  قیمت  جهانی سر بو روی با رشد قابل توجهی مواجه  شده است و این خود خبر خوبی برای فاسمین  و برخی دیگر از زیر مجموعه های صنعت  روی  خواهد بود .

امروز در فلزاتی ها  فولاد منفی شد شاید خرید پلکانی حق فولاد  برای میان مدت و نوسانات مقطعی 2 الی 3 روزه مناسب باشد  . سهمی که  ه  قیمت های 2750  و 2800 ریال  حساسیت  ویزه ای دارد  .

امروز در نماد وايران كه دو روزي است با معاملات و روند مثبت مواجه شده شاهد رنج قيمتي و تشكيل صف خريد بوديم اين سهم پر پتانسيل ليزينگي مورد حمايت اتيه انديشان مس قرار گرفته است وايران اگر بتواند از سطوح قيمتي 300 تومان به سلامت عبور كند براحتي قيمتهاي 360 تومان را خواهد ديد و بازدهي 20 درصدي را نصيب سهامداران خود خواهد كرد

 

درباره مخابراتی ها  حرف تازه ای وجود  ندارد جز این  که منتظر گزارش زیر مجموعه های مخابرات  بود  . به نظر میرسد مخابرات 3600  و 3700 ریالی و همراه او 48000 ریالی برای بازار جذاب باشد  .

 

 

 

 

 

 

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

دوشنبه 22فروردین 90

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم