انتظارها به سر آمد!!!
در بازار امروز بالاخره انتظارها به سر امد و سهام گروه بيمه اي به صورت دسته جمعي مثبت شدند با نزديكي به گزارشات 9 ماهه و تعديل مثبت سهام اين گروه در كنار سيگنالهاي خريد نمودارهاي تحليلگران تكنيكاليست شاهد رشد قيمتي در سهام اين گروه بوديم براي روزهاي اتي انتظار رشد قيمتي حداقل 10-15 درصدي را براي سهام اين گروه داريم
در بازار امروز بيمه دي فرابورسي سريعا واكنش نشان داده و صف خريد شد اين سهم در كف قيمتي قرار دارد علي رغم شايعات تعديل منفي شركت بسياري از كارشناسان بنيادي بر اين عقيده هستند كه بيمه دي تعديل منفي خود را به نوعي پيشخور نموده است و قيمتهاي فعلي كف قيمتي سهم محسوب ميشوند هدف بيمه دي ميتواند سطوح قيمتي 200-210 تومان باشد اما باید تاکیید کرد که فردا صف این سهم کاملا عرضه خواهد شد و احتمال عبوراز 190 برای این سهم بسیار بالا نمی باشد باید دید که ایا این سهم می تونه از سطح 190 عبور کند یا نه ؟ در مجموع وقتی گزینه های مناسب دیگری در گروه بیمه ای موجود می باشد دلیل بر تمرکز بیش از حد بر روی سهمی مثل بیمه دی که ممکن است تعدیل منفی بدهد کار چندان جالبی نخواهد بود لذا پیشنهاد ما خروج از این سهم در قیمتهای مثبت و تعویض اینسهم با دیگر بیمه ای ها در صورت تمایل به این گروه می باشد
اما در بيمه اسيا نيز به يكباره وضعيت مثبت شد اين سهم كه ميرفت تا صف خريد را تجربه و از سد مقاومت 450 توماني خود عبور كند با فشار عرضه مواجه شد تا نهايتا با رشد 1درصدي قيمتي در سطوح بالاي 450 تومان تثبيت شود تا اگر فردا نيز مثبت بماند ارام ارام به سوي قيمتهاي 500 تومان پيشروي نمايد
اما امروز بيمه البرز كه در ابتداي وقت حسابي منفي بود به يكباره مثبت شد بيمه البرز اين روزها با تعديل مثبت عايدي و افزايش سرمايه مواجه ميباشد بيمه البرز اگر چه امروز مثبت معامله ميشد اما به دليل معاملات منفي ابتداي وقت رشد قيمتي را تجربه نكرد احتمال رشد بیش از 680 برای اینسهم در کوتاه مدت فعلا نمی رود مگر اینکه شرکت در گزارش 9 ماهه از خود تحرکی نشان داده و نشان دهد دست این سهم برای تعدیل باز می باشد وگرنه بازار در حال حاضر با سهم های با پی به ای بالا چندان میانه خوبی ندارد
اما امروز بيمه عرضه اوليه اي پارسيان نيز خوش درخشيد خبرهايي مبني بر قرار دادهاي بيمه فازهاي پارس جنوبي و تعديل عايدي ديگري تا پايان سال از اين سهم شنيده ميشود بيمه پارسيان ارام ارام خود را به سوي قيمتهاي 400 تومان ميكشاند در حالي كه امروز با قيمت 364 تومان بسته شد عبور از 370 تومان در فردا اولین نشانه های رشد مستحکم این سهم می تواند باشد
تجهيزات و فنر پرتاب!!!!
امروز تجهيزاتيها پس از برخورد به سطوح حمايتي خود و خبر تكذيبيه ديروز شركت صدرا تغيير جهت داده و مثبت شدند سهام اين گروه اول وقت تا صف خريد نيز پيش رفتند اما كمي با فشار عرضه و كاهش حمايت مواجه شدند
در اين گروه فاراك كه اين روزها با پروژه عظيم 650 ميليون يورويي پل قشم مواجه ميباشد در صورت برنده شدن در اين پروژه عظيم تحولي در قيمت و سوداوري شركت شكل خواهد گرفت فاراك امروز چندين بار صف خريد شد اما عرضه هاي سنگين امانش نداد تا نهايتا با بيش از 3 درصد رشد قيمتي فردا به استقبال سطوح قيمتي 200 تومان برود سطح رواني كه اگر بتواند از ان عبور كند هدف بعدي سهم سطوح قيمتي 220 تومان خواهد بود
اما صدرا ليدر اين گروه نيز امروز مثبت بود صدرا به نوعي اين روزها يدك كش تجهيزاتيها ميباشد اين سهم كه با تكذيبيه شايعه عدم تعديل مثبت و مشكلات مالي و تسهيلات بانكي شركت مواجه شد امروز تغيير روند داده و همانطور كه در گزارش ديروز گفتيم مثبت شد صدرا امروز با حجم سنگين معامله 7،5 ميليون سهمي خود را به هدف قيمتي 290 تومان نزديك ميكند
اذراب نيز امروز در لواي جو رواني مثبت اين گروه مثبت بود فاذر نيز امروز بيش از 2 درصد رشد قيمتي را به ثبت رساند در حالي كه شايعاتي مبني بر احتمال تعديل مثبت در گزارش 9 ماهه اين سهم انتشار يافته اين سهم خود را اماده فتح قله 300-320 توماني مينمايد
اما در اين گروه مپنا نيز با خبر وصول بخشي از مطالبات خود و قطعي شدن تعديل مثبتش رشد قيمتي را در پيش گرفت مپنا امروز با رشد قيمتي 1 درصدي در استانه قيمتهاي 350 تومان ايستاد هدف اول اين سهم سطوح 370 و سپس 400-420 تومان ميباشد
ليزينگيها و بانكيها و اينده درخشان!!!
در بازار اين روزها به خصوص با اجرايي شدن طرح تحول برخي سهامداران به فكر خريد سهام با ديد سال 90 هستند سالي كه سود شركتها نه تنها كاهش نيابد بلكه افزايش نيز يابد سهام بانكي و ليزينگي از اين دست ميباشند
امروز در گروه ليزينگ رايان سايپا كه رشد خود را از سطوح قيمتي 350 تومان اغاز كرده بود امروز به مقاومت 420 توماني رسيد بعيد به نظر ميرسد اين سهم بتواند اين مقاومت سر سخت خود را پشت سر بگذارد مگر اينكه تعديل مثبت عايدي سهم به زودي منتشر شود خیلی ها معتقد به سود 90 تومانی رایان می باشند و احتمال اعلام سود 100 تومانی را حتی برای سال 90 بعید نمی دانند بهر عنوان رایان باید تعدیل بدهد تا بتواند از 450 عبور کند هدف این سهم در صورت گزارش مناسبش در 9 ماهه می تونه تا اخر سال 500 باشد
اما ديگر سهم اين گروه يعني ولصنم علي رغم شايعاتي مبني بر تعديل منفي به دليل افت بالاي قيمتي كه تجربه كرده است امروز نيز كمي مثبت بود ولصنم به نظر نميرسد پتانسيل لازم را براي يك روند صعودي داشته باشد این سهم با اگر اما های فراوانی روبرو می باشد و بهتر است دور این سهم را کلا خط کشید یا دل شیر داشت و درون بلا رفت مگر اینکه خیری تو این سهم باشد ما عطایش را به لقایش می بخشیم و در این گروه لیزینگ غدیر و رایان سایپا را فعلا ترجیح می دهیم دو سهمی که با دریافت سود نقدی سالیانه انها می توانیم حداقل سالیان متمادی زندگی روزمره را با خیال راحت رد کرد
امروز در گروه بانكي پست بانك علي رغم متعادل شدن در ابتداي ساعات معاملاتي به سرعت به صف خريد فرو رفت پست بانك امروز در قيمتهاي 708 تومان نيز به تعادل نرسيد ظاهرا اين سهم تا قيمتهاي رويايي 1000 تومان را فتح نكند دست بردار نيست البته قيمت و پي بر اي فعلي سهم با افزايش سرمايه هاي اتي و جهش سوداوري سالاهاي اتي سهم قابل توجيه ميباشد اگر فرض را بگیریم این سهم 600 درصد افزایش سرمایه بهد و ما ناچار باشیم 500 تومان پرداخت کنیم تا یک سهم ما تبدیل به 6 سهم شود و فرض بگیریم بانک سینا و پست بانک در یک محدوده ارزش ذاتی باشند ایا قیمت پست بانک بعد از افزایش سرمایه می تواند 300 باشد و ان وقت ما 6 تا 300 تومان داریم که می شود 1800 تومان و 500 تومان نیز باید پرداخت کنیم و می شود خالص 1300 تومان … شاید فلسفه دوستانی که با پست بانک 1000 تومانی موافق می باشند همین استدلال باشد که اینس هم بعد از افزایش احتمالی با قیمت تیوریک می تواند 1000 باز شود اما نظر ما این است که سهم جا برای رشد داره اما بودن با این سهم ممکن است کمی خطرناک باشد اما این ریسک بهتر از ترسیدن در مقطع فعلی می باشد بهتر است تا زمانیکه از ریزش قطعی سهم مطمین نشده ایم در این سهم بمانیم و کمتر بترسیم … در یک کلام و ختم کلام از اینجا به بعد مسیولیت پست بانک با خود سهامداران می باشد هر کی می خواسته می توسنته بفروشه هر کی می خواسته خریده … از این به بعد این ریسک پذیری افراد است که سود انها را مشخص می کند
امروز بانك سينا نيز با انتشار گزارش بسيار مناسب 9 ماهه همراه اول و احتمال تعديل مثبت با روند صعودي مواجه شد اين سهم امروز با 2 درصد رشد قيمتي در سسطوح بالاي 320 تومان قرار گرفت هدف اول وسينا 330 و هدف نهايي سهم سطوح قيمتي 360 تومان ميباشد اما بنظر این سهم توانایی لازم بریا عبور از این سطوح را ندارد احتمالا فردا سینا در عبور از 330 ناتوان خواهد بود و روند نزولی اسن سهم دوباره ادامه دار خواهد بود تنها برگ برنده سینا ارایه گارش 9 ماهه مناسب است وگرنه اینس هم از قبل رشد خود را داشته است و این برگشت ها فقط ناشی از جو بازار می باشد لذا بهتر است در قیمتهای پایین تر به این سهم وارد شد یادمان باشد کم کم زمزمه های اصلاح بانکی و مالیاتی به گوش همه دارد می رسد و امروز دکتر در یکی از سخنرانی ها خود باز بر اصلاح نظام بانکی تایید کرده است این شعارها کم کم می تواندب ریا گروه بانکی مشکل زا شود
پالسهاي مخابراتي!!!
در بازار امروز از مخابرات و همراه اولش گرفته تا صنايع مخابراتي همگي مثبت بودند همراه اول به دليل انتشار گزارش بسيار مناسب 9 ماهه و احتمال توقف نماد و تعديل 20-30 درصدي سود خود حسابي رشد كرد اين سهم امروز در قيمتهاي 3950 تومان ارام گرفت در حالي كه فردا به استقبال قيمتهاي 4000 تومان ميرود
مخابرات نيز به همين دليل امروز نزديك به 2،5 درصد رشد قيمتي را تجربه كرد با توقف نماد همراه اول بايد منتظر توقف مخابرات نيز خواهيم بود و اين دو غول بورسي و فرابورسي ميتوانند به يكباره جهشي را در شاخص رقم بزنند اگر مقاومت 275 توماني به مخابرات اجازه عبور دهد!!!
مخابرات مهمترین هدفش 285 تومان می باشد مخابرات با شرایط فعلی توان عبور از این محدوده را ندارد و می توان در محدوده های نزدیک به 285 تومان از این سهم فعلا خارج شد تا رد قیمتهیا پایین تر وارد این سهم شد
همراه اول شاید بتواند تا 4200 نیز رشد کند اما این رشد نهایت رشد اینسهم خواهد بود و بعد از این جهش قیمتی احتمال باید منتظر استراحت این سه سهم باشیم
اما امروز در اين گروه كارخانجات مخابراتي يا همان لكما نيز مثبت بود اين سهم كه از وضعيت نا مناسبي رنج ميبرد و با زياندهي سنگيني مواجه شده است به نظر اين روزها روند سهم اسير دست سفته بازها شده است وگرنه دليلي ندارد سهمي با اعلام زيان 225 توماني به ازاي هر سهم در سال 89 با روند صعودي همراه شود
امام امروز بكام يا همان كابلهاي شهيد قندي نيز در اين گروه امروز به واسطه حمايت سهامدار عمده خود يعني معادن و فلزات با رشد قيمتي همراه بود ظاهرا زمينهاي بكام تغيير كاربري داده شده و اماده فروش و يا ساخت ميباشد كه انتظار سود غير عملياتي بالايي را از اين سهم داريم همچنين در بكام شاهد افتتاح طرح توليد كابلهاي فشار ضعيف نيز بوديم
به اخر خط رسیدیم باید پیدا شویم بله ایستگاه اخر نزدیک است لطفا اماده پیاده شدن شوید … این اخر داستان فردا می باشد و از روز شنبه باید منتظر منفی های بازار نیز باشیم تا امروز مدیران سازمان تصمیم داشتند در نمایشگاه بورس جلوه ای زیبا و رویایی از خود نشان بدهند و به همگان ثابت کنند بورس اصلا رکودی نداشته است و مثل فشفشه در این مدت فقط بالا رفته است و با امار رونق صندوق های کارگزاری ها قصد دارند مردم را جذب بازر بورس کنند در ابتدا به انها خسته نباشید می گیم و امیدواریم خدا عاقبت همه سهامداران را ختم به خیر کند اما در جمع بندی باید گفت از شنبه دلیل رونق بازار چه می باشد؟؟؟ لطفا فکر کنید و از اخر وقت فردا اگر شاهد ریزش اندک بازار نبودیم بیشتر فکر کنید شاید ما کمی زود به پیش باز رفته ایم .. اما این بازار یقینا در هفته های اتی کمی استراحت خواهد داشت و دلایل رونق چندانی فعلا برای این بازار نمی توان پیدا کرد .
سشنبه 14 دی 89


