مهم‌ترین‌ محرک شتاب بورس

تیر ۲۳, ۱۴۰۳

 

🔺دنیای اقتصاد: با نگاهی به روند داد و ستدهای بازار سهام طی سال‌های اخیر درمی‌یابیم که دو عامل دخالت دولت در کسب‌وکارها و تحریم‌های بین‌المللی از مهم‌ترین مشکلات بورس و اقتصاد بوده است.

🔺بورس تهران بدترین دوران خود را در ۴ سال‌گذشته سپری کرده‌است. قرار بود مشکل این بازار سه روزه حل شود،اما چندین سال است که اهالی بازار سهام درگیر بحران هستند و تاکنون نیز ادامه یافته است.

🔺از ابتدای سال نیز بورس متاثر از ریسک‌های اقتصادی و سیاسی رفت و برگشت‌های بدون سرانجام را پشت سر گذاشته به طوریکه راه سختی را برای عبور از کانال ۲.۱ میلیون واحد گذرانده است.

🔺اکنون یک پرسش مهم مطرح می‌شود.آیا شاخص‌کل موفق به تثبیت خود در بالای این مرز روانی و تکنیکالی مهم خواهد شد تا زمینه را برای دستیابی به قله تاریخی فتح‌‌‌‌‌‌شده در اردیبهشت ۱۴۰۲ مهیا سازد؟

🔺در همین رابطه برخی از کارشناسان بازار سهام بر این اعتقادند که تداوم خروج پول به بهانه‌های استراحت و تنفس قیمتی در کلیت بازار سهام،حتی ممکن است مجددا این شاخص را به کانال‌های پایین‌تر هدایت کند.

🔺اوج بلاتکلیفی درخصوص بهبود وضعیت بورس در حال رقم خوردن است.به همین دلیل است که گروهی از کارشناسان براین باورند که در پایان امسال و ابتدای سال آینده، در بهترین حالت وضعیت شاخص همانند سال جاری خواهد بود.البته این سناریو به ابهامات بسیاری از جمله سیاستگذاری‌های اقتصادی و سیاسی دولت چهاردهم گره خورده است.

🔺علاوه بر آن ادامه رشد بازار منوط به کاتالیزورهای قدرتمندی مانند رشد قیمت‌های جهانی و دلار است.

🔺بعد از پیروزی مسعود پزشکیان در جریان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، بورس در گام نخست،واکنش مثبتی به این موضوع داشت، اما به تدریج از شدت هیجانات حاکم بر معاملات کاسته شد.

🔺پرواضح است که اهالی بازار سهام که یکی از مهم‌ترین حامیان رئیس‌جمهور منتخب بودند؛انتظار دارند در دوره وی، بورس و بهبود وضعیت آن، به‌عنوان یکی از اولویت‌های اقتصادی دولت مدنظر قرار بگیرد.

🔺اگرچه دولت سیزدهم نیز با وعده بهبود اوضاع بورس به‌میدان آمد، اما در سه سال‌اخیر، بورس تهران گرفتار سلسله‌‌‌‌‌‌ای از چالش‌ها شد و حل و فصل‌نشدن این چالش‌ها در نهایت به بحران انجامید.

🔺نرخ بهره بالا که برای کنترل تورم در دولت قبل اجرایی شد،‌‌‌‌‌‌ یکی از مهم‌ترین چالش‌های بورس بود و موجی از انتقادات فعالان بازار را برانگیخت.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم