تهیه اشتراک ویژهورود / عضویت
رنگ سایت (روشن/تیره)
ورود / عضویت
دسترسی به بتاسهم

قیمت مس و طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳
میلاد خاندوزی

قیمت مس و طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

 

🔶 موسسه تحقیقاتی Antaike چین اعلام کرد  مس، طلا و سایر فلزاتی که در سال جاری رشد قیمت قابل توجهی داشته‌اند، به دلیل چشم‌انداز قوی تقاضای چین و عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان، افزایش قیمت بیشتری خواهند داشت.

🔷 در بحبوحه کاهش شرط‌بندی‌ها درباره کاهش نرخ بهره ایالات متحده، درگیری در خاورمیانه و جنگ در اوکراین، فلزات برای سرمایه‌گذاران جهانی جذاب‌تر شده‌اند.

🔶 قیمت مس، همچنین با نگرانی از کاهش تولید به دلیل کمبود مواد خام و خوش بینی تقاضا ناشی از انتقال انرژی سبز حمایت می شود.

🔷 قرارداد سه ماهه مس بورس فلزات لندن  در روز جمعه به بالاترین میزان در دو سال گذشته یعنی ۹۸۴۳ دلار در هر تن رسید که تا کنون ۱۴ درصد افزایش داشته است.

🔶 پرمعامله ترین قرارداد مس در بورس آتی شانگهای (SHFE) اوایل روز جمعه به رکورد ۷۹,۸۴۰ یوان (۱۱,۰۲۵.۸۰ دلار) در هر تن رسید و نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش را ثبت کرده است.

🔷 آنتایکه در گزارش خود گفت مس احتمالاً افزایش قیمت بیشتری خواهد داشت که ناشی از جریان‌های بزرگ سرمایه  است که احتمالاً تا زمانی که ایالات متحده نرخ‌های بهره خود را کاهش دهد ادامه خواهد داشت.

🔶 سه ماهه اول ۲۰۲۴ شاهد رشد تقاضای مس عمدتاً از بخش انرژی های جدید، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی و نیروی باد، و همچنین بخش فناوری اطلاعات مانند تجهیزات الکتریکی مرتبط با هوش مصنوعی و مراکز داده بودیم.

💥طلا

🔷 این موسسه تحقیقاتی انتظار دارد قیمت جهانی طلا با افزایش اشتهای سرمایه گذاران و افزایش هزینه های تولید حمایت شود.

🔶 آنتایکه همچنین انتظار دارد روند صعودی قیمت طلا در میان مدت تا بلندمدت ادامه داشته باشد و به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس برسد.

📌قلع

🔷 تحلیلگران این موسسه اعلام کردند که تقاضا برای قلع از سوی مصرف کنندگان لوازم الکترونیکی در چین بهبود یافته است، با مصرف انرژی خورشیدی، کالاهای سفید و خودروها که فراتر از انتظارات بوده است.

🔶 این در حالی است که تولید قلع میانمار که یکی از عرضه کنندگان مهم جهانی این فلز است، هنوز از سر گرفته نشده است و کاهش سرعت استخراج قلع اندونزی قیمت‌های فلز مورد استفاده در لحیم کاری را افزایش داده است.

🔷 تحلیلگران Antaike همچنین به افزایش قیمت‌های آلومینیوم و نقره چشم دوختند، اما گفتند که انتظار دارند کمبود تقاضای قوی قیمت‌های سرب و روی را تحت فشار قرار دهد.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم