تهیه اشتراک ویژهورود / عضویت
رنگ سایت (روشن/تیره)
ورود / عضویت
دسترسی به بتاسهم

نفت / در اوج چند هفته اخیر

اسفند ۱۶, ۱۴۰۱

 

✳️ قیمت نفت در روز سه‌شنبه به بالاترین حد چند هفته‌ای رسید، زیرا احتمال کاهش عرضه آمریکا تا حد زیادی ترس از عدم بهبود تقاضای چین را خنثی کرد، اگرچه پیش‌بینی از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، خوش بینی ها را کاهش داده است.

پس از آن که فعالیت تجاری چین در ماه فوریه بازگشت قوی‌تر از حد انتظار را نشان داد، بازارها منتظرند ببینند آیا فعالیت تجاری این کشور جهش مشابهی را نشان می‌دهد یا خیر.

تمرکز ویژه بر واردات چین خواهد بود که می تواند نشان دهنده بهبود تقاضای نفت پس از لغو اکثر اقدامات ضد کووید توسط این کشور در اوایل سال جاری باشد.

✅ معاملات آتی نفت برنت ۰.۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد پنج هفته اخیر ۸۶.۵۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۰.۷۵ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد روز دوشنبه در معاملات پرنوسان بسته شدند.

هر دو قرارداد نیز برای ششمین جلسه متوالی رشد را تجربه کردند و اکنون اندکی مثبت معامله می شوند.

✅ در حالی که قیمت‌های نفت خام در ابتدا با پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی چین کمتر از حد انتظار برای سال کاهش یافت، پیش‌بینی‌های تولیدکنندگان بزرگ مبنی بر اوج‌گیری تولید نفت آمریکا به افزایش قیمت‌ها در جلسه روز دوشنبه کمک کرد.

🔥 گاوهای نفتی (خریداران) همچنین با پیش بینی گلدمن ساکس جسورتر شدند که بار دیگر تاکید کردند قیمت‌ها احتمالاً در سال جاری به ۱۰۰ دلار خواهد رسید، زیرا عرضه‌های ایالات متحده کاهش یافته و تقاضای چین بهبود یافته است.

در حالی که انتظار می‌رود بهبود مصرف چین باعث شود تقاضای نفت در سال جاری به بالاترین حد خود برسد، بازارها نگران هستند که کند شدن رشد اقتصادی در سایر نقاط جهان، به ویژه با افزایش مداوم نرخ‌های بهره، می‌تواند این روند را خنثی کند.

✳️ سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در روز سه‌شنبه برای سرنخ‌های بیشتر در مورد سیاست پولی ایالات متحده و میزان افزایش نرخ‌ها کاملاً مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که داده‌های اخیر تورم سرسخت‌تر از حد انتظار بود، سایر شاخص‌های اقتصادی نشان دادند که رشد ایالات متحده تا حدودی کاهش یافته است، که می‌تواند نشان‌دهنده کاهش بیشتر در اواخر سال جاری باشد.

🔹 تمرکز این هفته همچنین بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه فوریه است، زیرا هرگونه انعطاف در بازار کار به فدرال رزرو فرصت اقتصادی بیشتری برای ادامه افزایش نرخ ها می دهد.

افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ به شدت بر بازارهای نفت خام تأثیر گذاشت و قیمت نفت را تا کنون در سال جاری در محدوده محدودی نگه داشته است.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم