تهیه اشتراک ویژهورود / عضویت
رنگ سایت (روشن/تیره)
ورود / عضویت
دسترسی به بتاسهم

پلی پروپیلن- تقویت بازار در چین به دنبال کاهش سیاست های سختگیرانه کرونا

پلی پروپیلن- تقویت بازار در چین به دنبال کاهش سیاست های سختگیرانه کرونا

پلی پروپیلن- تقویت بازار در چین به دنبال کاهش سیاست های سختگیرانه کرونا

🔸قیمت پلی پروپیلن آسیایی در هفته منتهی به ۱۴ دسامبر، با وجود معاملات نسبتاً ناچیز پیش از فصل جشن، با افزایش قیمت CFR شرق دور آسیا ۱۵ دلار در هر تن در هفته در میان چشم انداز افزایشی برای چین، افزایش یافت.

🔸انتظارات در بازار PP چین به دنبال سیاست آرام این کشور برای COVID-19 بهبود یافت. برخی از بازیگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها از فوریه به بعد افزایش یابد، زیرا انتظار می‌رود تولیدکنندگان محصول نهایی در آن زمان مجدداً ذخیره کنند.

🔸یک تاجر گفت: «در حال حاضر قیمت‌های محلی زیر ۸۰۰۰ یوان است، اگر می‌خواهید سودهای بلندمدت بیشتری داشته باشید، زمان خوبی برای خرید است.
با این حال، برخی دیگر ابراز نگرانی کردند و گفتند که بهبود پایدار اقتصادی مشروط به بهبود تقاضای پایین دستی است، که می‌تواند در برابر افزایش موارد کووید-۱۹ به دنبال کاهش محدودیت‌ها آسیب‌پذیر باشد. منابع همچنین خاطرنشان کردند که هر گونه تأثیر تغییر سیاست احتمالاً پس از تعطیلات سال نو قمری بیشتر احساس می شود، زیرا کارخانه های پایین دستی قرار است تولید را قبل از فصل جشن متوقف کنند.

🔸فعالیت در بازار CFR چین کم بود و نشانه های تجاری کمی برای محموله های ویتنام و کره جنوبی وجود داشت، اگرچه سطح قیمت کلی به دلیل تضعیف دلار آمریکا کمی افزایش یافته است. طبق برخی منابع، میانگین نرخ بهره برداری محلی PP حدود ۸۷٪ است، با شنیده ها حاکی از آن است که چندین کارخانه PDH نرخ بهره برداری خود را کاهش داده یا تاریخ راه اندازی مجدد خود را به دلیل حاشیه های ضعیف به تعویق می اندازند.
منابع گفتند، در آسیای جنوب شرقی، چشم انداز بهبود اقتصاد چین از احساسات در بازارهای منطقه حمایت می کند، هرچند که به گفته منابع، معاملات کم باقی ماند زیرا بازیگران بازار منتظر نشانه های جدید قیمت بودند.

🔸در ویتنام، چشم انداز کلی بازار در بحبوحه تقویت دونگ ویتنام در برابر دلار آمریکا و همچنین اقدامات دولت برای افزایش محدودیت وام برای مشاغل در تلاش برای تقویت اقتصاد در حال بهبود است.
با این حال، وضعیت کلی تقاضای نهایی در آسیای جنوب شرقی ضعیف است و برخی از تامین کنندگان محلی نیز به دلیل فشار موجودی، قیمت های پایین تری را عرضه می کنند.

🔸یک منبع گفت: «پس از شنیدن خبر بازگشایی چین، تاجران به دنبال واردات با قیمت‌های پایین‌تر در حالی هستند که می‌توانند، اما طرف کاربر نهایی همچنان بسیار آرام است زیرا انتظار ندارند خرید در کوتاه‌مدت بهبود یابد.»
در جنوب آسیا، با ادامه روند صعودی پس از دیوالی، سطح پیشنهادات تامین کنندگان خاورمیانه افزایش یافت. برخی از ناظران بازار انتظار دارند که تقاضا در نیمه اول سال ۲۰۲۳ قوی باقی بماند، زیرا برخی از عرضه های محلی همچنان آفلاین است.

🔸یک تاجر مستقر در آسیای جنوبی گفت «از آنجایی که قیمت ها به طور قابل توجهی کمتر از ۲ تا ۳ ماه قبل است، تقاضا به عنوان یک عامل احیاء شده است و از نظر اقتصادی، هند از تورم آسیب ندیده است، بنابراین کمی تقاضای متوقف شده وجود دارد.

📍پروپیلن- کاهش عرضه در کره جنوبی و افزایش تقاضا در چین

🔸بازار پروپیلن CFR چین در ۱۶ دسامبر تقویت شد زیرا عرضه محدود در کره جنوبی و افزایش پیشنهادات چین، شاخص را افزایش داد.

🔸یک تولیدکننده کره جنوبی گفت که هیچ موجودی پروپیلن در کره وجود ندارد زیرا بسیاری از تولیدکنندگان در بحبوحه تقاضای ضعیف نرخ تولید را کاهش داده اند.
تولیدکننده کره جنوبی گفت: «YNCC، LG، Hyosung به دلیل نرخ پایین عملیاتی، کراکرها و PDH ها به دنبال پروپیلن هستند.

🔸احساسات صعودی در بازار CFR چین نیز مشاهده شد. پروپیلن شرقی چین ۲۵ یوان در هر تن در روز به ۷۴۲۵ یوان در هر تن در تانک سابق افزایش یافت. نرخ عملیاتی پایین تر و تعطیلی برنامه ریزی شده برخی از تولیدکنندگان PDH در چین نیز از بازار داخلی پروپیلن حمایت کرد.

🔸شرکت LCY Chemical تایوان قصد دارد کارخانه پلی پروپیلن خود را با ظرفیت ۴۰۰۰۰۰ تن در سال در کائوسیونگ در ماه ژانویه تعطیل کند. یک منبع شرکت در ۱۶ دسامبر گفت که به دلیل قیمت کم PP و تعمیرات در خط لوله پروپیلن می باشد. کارخانه PP Kaohsiung دارای دو خط تولید است، یکی با ظرفیت ۲۵۰۰۰۰ تن در سال و دیگری با ۱۵۰۰۰۰ تن در سال. S&P Global پیشتر گزارش داد که این شرکت کارخانه PP را در ۹ نوامبر از یک دور برنامه ریزی شده مجدداً راه اندازی کرد و از ۱۰ نوامبر به طور کامل کار می کند.

🔸پلاتس پروپیلن CFR چین را ۱۰ دلار در هر تن نسبت به جلسه قبلی ۹۰۰ دلار در هر تن در ۱۶ دسامبر ارزیابی کرد در حالی که اسپرد PP-پروپیلن در ۰ دلار در هر تن بود.

منبع: کارگزاری بانک مسکن

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم