تحلیل بنیادی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا
شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سال ۱۳۶۶ با نام بنیاد بارانداز ( تحت مالکیت بنیاد مستضعفان) با موضوع فعالیت انجام کلیه عملیات تخلیه، بارگیری، بارشماری و بارنویسی، خدمات کانتیری، احداث پایانه های بندری اختصاصی، اداره ترمینال های کانتیری و …تاسیس و فعالیت عملیاتی خود را از ابتدای سال ۱۳۶۷ آغاز نمود.
اما عدم رضایت مشتریان و طرفهای تجاری از ارائه خدمات و متعاقب آن از دست دادن سهم بازار و عدم تناسب بین درآمد و قیمت تمام شده خدمات ارائه شده با زیان سنواتی حدود دو میلیارد ریال، عملا عملیات شرکت در بنادر جنوبی کشور از سالهای ۱۳۷۲ لغایت ۱۳۷۴ متوقف و نهایتا فعالیتهای شرکت راکد گردید.
در اواخر سال ۱۳۷۴ شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا فعالیت عملیاتی خود را با هدف اصلاح ساختار عملیاتی و مالی با استراتژی جدید آغاز کرد و در طی سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸ توانست با حل معضلات و مشکلات بجای مانده از گذشته، مقدمات همکاری و مشارکت با بخش خصوصی را فراهم و همچنین توسعه روابط با سازمانهای مرتبط به خصوص سازمان بنادر و دریانوردی،صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی را پس از بازسازی ماشین آلات و تجهیزات ملکی و شرکت در مناقصه و مزایده های مختلف تخلیه و بارگیری و انبارداری آغاز نمایند و توانست علیرغم فراز و نشیب های بسیار در سالهای مذکور با افزایش سهم بازار خود و کسب سود بیشتر و پوشش زیان سنواتی، جایگاه خود را در بین رقبا به عنوان یک شرکت مقتدر تثبیت و سهم خود از بازار تخلیه و بارگیری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بطوری که از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ موفق به عقد چهار فقره قرارداد با ادارات کل بنادر و دریانوردی استانهای مازندران، خوزستان و بوشهر هریک به مدت ۱۰ سال در خصوص ارائه خدمات در ترمینال بنادر بوشهر و نوشهر و ترمینال شماره ۳ و ترمینال صادرات در بندر امام خمینی (ره) را بر عهده داشته و تا پایان سال ۹۴ فعلا تمدید گردیده است. همچنین قرارداد ۲۵ ساله کانتینری در بندر بوشهر که از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز گردیده و قرارداد یکساله در خصوص ارائه خدمات کانتینری در ترمینال شماره ۲ پایانه کانتینری بندر شهید رجائی که از بنادر مهم کشور می باشند را دارد و بعنوان یکی از بزرگترین و کارآمدترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات تخلیه و بارگیری کالا و سایر خدمات بندری در کشور می باشد.
این شرکت در اواخر سال ۱۳۹۱ از بنیاد بارانداز به شرکت توسعه خدمات دریای و بندری سینا تغییر نام داد و در حال حاضر تحت مالکیت بنیاد مستضعفان و در اختیار هلدینگ حمل و نقل ( ره نگار پارس ) این بنیاد قرار دارد. در آذرماه سال ۱۳۹۲ شرکت در فرابورس ایران پذیرفته و عرضه گردید.
لیست بنادر و رقبای شرکت:
لیست بنادر و رقبای شرکت خدمات بندری سینا | |||
نام بندر | تعداد ترمینال | شرکت های دارای ترمینال | شرایط قرارداد |
شهید رجایی | ۲ | خدمات بندری سینا- شرکت بتا- شرکت سهند- تاید واتر | قرارداد این بندر هر ۱۲ ماه، از ابتدای هر سال تمدید می شود. |
بندر امام خمینی | ۶ | خدمات بندری سینا- کاوه- گلف اجنسی- کشتیرانی جنوب خط ایران | قرارداد اسکله نفتی ۲۵ ساله از ابتدای ۹۰ و جنرال کارگو تا پایان سال ۹۴ و مذاکره جهت ادامه فعالیت |
بوشهر | ۱ | خدمات بندری سینا | قرارداد کانتیری ۲۵ ساله از ابتدای سال ۹۰ و قرارداد جنرال کارگو تا پایان سال ۹۴ و مذاکره جهت ادامه فعالیت |
نوشهر | ۱ | خدمات بندری سینا | قرارداد این بندر هر ۱۲ ماه، از ابتدای هر سال تمدید می شود. |
معرفی بنادر در اختیار شرکت خدمات بندری سینا:
بندر امام خمینی: این بندر دارای ۳۴ اسکله عمومی و ۱۳ اسکله اختصاصی است و حدود ۴۵ درصد حجم واردات و صادرات کشور را در اختیار دارد. علاوه بر شرکت خدمات بندری سینا، ۳ شرکت رقیب تاید واتر، گلف اجنسی و کاوه در بندر امام خمینی (ره) فعال می باشند. مساحت در اختیار شرکت خدمات بندری سینا ۱۸٫۰۰۰ متر مربع انبار سرپوشیده و ۱۳۰٫۶۱۱ متر فضای باز می باشد.
بندر بوشهر: این بندر انحصارا در اختیار شرکت خدمات بندری سینا است. مساحت در اختیار این شرکت در بوشهر ۲۳٫۲۲۲ متر مربع انبار سرپوشیده و ۲۶۸٫۱۰۰ متر مربع فضای باز می باشد. با توجه به پلمپ بودن کالاهایی که با کانتینر حمل می شوند نوع کالاهای موجود در کانتینر مشخص نمی باشند، اما عمدتا نوع کالاهای عمومی آهن آلات، چوب، MDF و اتومبیل سواری می باشند. ضمنا ۸۰ درصد از میوه موز کشور از بندر بوشهر وارد می شود.
بندر نوشهر : این بندر انحصارا در اختیار شرکت خدمات بندری سینا است. مساحت در اختیار شرکت بنیاد بارانداز در بندر بوشهر ۱۶٫۴۸۶ متر مربع انبار سرپوشیده و ۶۷٫۴۹۱ متر مربع فضای باز می باشد. عمده واردات این بندر آهن آلات، چوب، کاغذ و انواع غلات می باشد و صادرات آن مواد نفتی است.
بندر شهید رجایی (بندر عباس): مهمترین بندر و اسکله ایران به شمار میرود، با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، به تنهایی بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد. همچنین تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری کشور را انجام میدهد. این بندر در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب بندر عباس واقع شده و با بیش از ۴,۸۰۰ هکتار وسعت (محدوده عملیاتی و پس کرانه)، ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۸۸ میلیون تن کالا را دارد.
سهامداران شرکت:
سهامدار | تعداد سهام | درصد مالکیت |
ره نگار پارس | ۷۶,۷۸۶,۶۰۰ | ۴۵٫۹۸ |
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی | ۵۲,۱۸۷,۵۰۰ | ۳۱٫۲۵ |
بانک سینا | ۱۵,۹۹۸,۶۰۰ | ۹٫۵۸ |
سایر سهامداران | ۲۲,۰۲۷,۳۰۰ | ۱۳٫۱۹ |
جمع | ۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۰ |
خلاصه عملکرد شرکت در بورس:
به طور متوسط بازدهی سالانه این سهم ۵۰درصد بوده است. که نشان از وجود چشم انداز روشنی در این شرکت از نگاه سرمایه گذاران می باشد.
همبستگی شرکت خدمات بندری سینا در یک سال اخیر با شاخص صنعت حمل و نقل (این شاخص تحت تاثیر شرکت کشتیرانی “حکشتی” می باشد) حدود ۵۶ درصد و با شاخص کل بورس حدود ۶۷ درصد بوده است. همچنین حساسیت این سهم به روند بازار (بتا) حدود ۱٫۷ می باشد که با توجه به اینکه در مدت اخیر روند حرکتی بازار تحت تاثیر مذاکرات اتمی بوده و صنعت حمل و نقل نیز پیشرو در اثرگذاری از این مذاکرات می باشد، این امر طبیعی به نظر می رسد و نشان می دهد حساسیت این سهم به روندها و ریسک سیستماتیک بیش از اندازه در موقع رونق و رکود می باشد.
DPS | EPS | P/E | بازدهی شاخص صنعت حمل و نقل | بازدهی شاخص کل | بازدهی سهم % | قیمت سهم-ریال | سرمایه (میلیون ریال) | ارزش بازار (میلیارد ریال) | سال مالی |
۴,۹۵۰ | ۴,۹۱۹ | ۳٫۵ | -۳ | -۵ | ۱۱۴ | ۱۷,۲۸۱ | ۹۴,۰۴۰ | ۳,۱۲۷ | ۱۳۹۲/۱۲/۲۹ |
۴,۵۲۲ | ۸٫۴ | -۷۴ | -۲۵ | ۱۱۸ | ۳۷,۷۸۱ | ۱۶۷,۰۰۰ | ۶,۳۱۳ | ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ | |
۵,۳۲۸ | ۷٫۶ | ۳۵ | ۲ | ۸ | ۴۰,۷۳۳ | ۱۶۷,۰۰۰ | ۶,۸۰۲ | ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ اطلاعات تا تاریخ ۲۷/۰۳/۱۳۹۴) ) |
قیمت سهم نسبت به آخرین سرمایه و سودهای تقسیمی تعدیل شده است.
ترازنامه:
ظرفیت اسمی و عملکرد شرکت در ارائه خدمات:
شرح خدمات | واحد سنجش | ظرفیت اسمی | ظرفیت عملکرد | ||
۱۳۹۴ | ۱۳۹۳ | ۱۳۹۴ | ۱۳۹۳ | ||
انبارداری کالای عمومی | تن | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۸,۰۲۲ | ۱,۴۹۴,۲۶۴ |
انبارداری کانتینر | TEU | ۴۳۰,۰۰۰ | ۴۳۰,۰۰۰ | ۶۱۰,۷۷۹ | ۶۰۱,۹۱۶ |
خدمات THC | TEU | ۲,۲۳۰,۰۰۰ | ۲,۲۳۰,۰۰۰ | ۱,۱۲۲,۹۵۶ | ۱,۲۹۸,۳۲۴ |
بارگیری مواد نفتی | متریک تن | ۱۰,۵۲۰,۰۰۰ | ۱۰,۵۲۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۵,۶۲۰ | ۱,۰۸۵,۷۷۱ |
ارائه خدمات و درآمدهای حاصل از آن:
شرح خدمات | واحد شنجش | ۱۳۹۴ | ۱۳۹۳ | ||||
مقدار | نرخ | مبلغ | مقدار | نرخ | مبلغ | ||
کانتینر THC | TEU | ۱,۱۲۲,۹۵۶ | ۱,۷۱۳,۵۱۸ | ۱,۹۲۴,۲۰۵ | ۱,۲۹۸,۳۲۴ | ۱,۴۲۰,۳۴۹ | ۱,۸۴۴,۰۷۳ |
انبار داری کانتینر | TEU | ۶۱۰,۷۷۹ | ۹۵۷,۴۹۵ | ۵۸۴,۸۱۸ | ۶۰۱,۹۱۶ | ۸۶۰,۵۲۲ | ۵۱۷,۹۶۲ |
سایر کانتینر | TEU | ۴,۱۳۳,۷۲۶ | ۷۹,۵۹۱ | ۳۲۹,۰۰۷ | ۳,۸۳۱,۸۳۵ | ۶۷,۵۲۰ | ۲۵۸,۷۲۵ |
انبارداری کالای عمومی | تن | ۱,۱۰۸,۰۲۲ | ۲۱۰,۰۰۰ | ۲۳۲,۶۸۵ | ۱,۴۹۴,۲۶۴ | ۱۶۸,۰۵۲ | ۲۵۱,۱۱۴ |
سایر کالای عمومی | تن | ۵,۹۸۴,۵۴۸ | ۲۵,۲۸۲ | ۱۵۱,۳۰۱ | ۵,۵۴۸,۹۶۴ | ۲۱,۹۸۹ | ۱۲۲,۰۱۶ |
پایانه نفتی بندر امام خمینی | متریک تن | ۴۵۹,۳۳۲ | ۳۹۴,۱۰۵ | ۱۸۱,۰۲۵ | ۱۶۲,۵۱۷ | ۳۵۸,۲۷۷ | ۵۸,۲۲۶ |
اسکله نفتی بندر امام خمینی | متریک تن | ۱,۲۰۵,۶۲۰ | ۷۹,۰۰۰ | ۹۵,۲۴۴ | ۱,۰۸۵,۷۷۱ | ۶۷,۸۰۴ | ۷۳,۶۲۰ |
جمع | ۳,۴۹۸,۲۸۶ | ۳,۱۲۵,۷۳۷ |
درآمد ارائه خدمات تحقق یافته در سال ۹۳ نسبت به آخرین پیش بینی رشد ۱۳ درصدی دارد.
بهای تمام شده:
اقلام بهای تمام شده | ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ | ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ |
خدمات قراردادی | ۱,۲۸۳,۹۷۵ | ۱,۱۵۳,۸۲۴ |
اجاره انبارداری | ۱۴۸,۲۱۵ | ۱۶۱,۰۵۵ |
حق بیمه قراردادها | ۱۴۱,۶۸۲ | ۱۵۸,۸۴۴ |
استهلاک دارایی | ۱۴۶,۹۲۹ | ۱۳۶,۰۰۹ |
تعمیرات و سوخت ماشین الات | ۱۲۹,۵۴۹ | ۱۱۳,۴۹۲ |
آب وبرق | ۱۲۲,۱۸۷ | ۹۳,۴۶۱ |
حقوق و مزایا | ۸۲,۵۸۷ | ۶۵,۹۷۹ |
تعمیر و نگهداری تاسیسات | ۴۹,۰۹۷ | ۴۸,۸۶۲ |
کرایه تجهیزات | ۴۲,۲۶۹ | ۴۶,۹۰۰ |
مواد و لوازم مصرفی | ۳۷,۴۲۶ | ۳۸,۲۵۲ |
سایر | ۹۱,۷۰۲ | ۹۸,۸۶۴ |
بهای تمام شده | ۲,۲۷۵,۶۱۸ | ۲,۱۱۵,۵۴۲ |
.صورت سود و زیان بر مبنای اطلاعات شرکت:
صورت سود و زیان | ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ | ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ | ۱۳۹۲/۱۲/۲۹ |
فروش و درآمد ارائه خدمات | ۳,۴۹۸,۲۸۶ | ۳,۱۲۵,۷۳۷ | ۱,۳۹۱,۹۵۳ |
بهای تمام شده کالای فروش رفته | (۲,۲۷۵,۶۱۸) | (۲,۱۱۵,۵۴۲) | (۷۶۶,۳۲۷) |
سود (زیان) ناخالص | ۱,۲۲۲,۶۶۸ | ۱,۰۱۰,۱۹۵ | ۶۲۵,۶۲۶ |
هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی | (۴۷,۳۶۲) | (۵۳,۸۴۰) | (۳۶,۸۳۱) |
خالص سایر درآمدها (هزینه ها) ی عملیاتی | – | – | – |
سود (زیان) عملیاتی | ۱,۱۷۵,۳۰۶ | ۹۵۶,۳۵۵ | ۵۸۸,۷۹۵ |
هزینه های مالی | (۷۲,۸۰۰) | (۶۱,۵۷۵) | (۵۶,۶۴۳) |
درآمد حاصل از سرمایه گذاریها | ۴۷,۷۵۷ | ۷۳,۱۲۰ | ۴۹,۱۲۴ |
سود (زیان) قبل از اقلام غیر مترقبه, | ۱,۱۵۰,۲۶۳ | ۹۶۷,۹۰۰ | ۵۸۱,۲۷۶ |
اقلام غیر مترقبه, | – | – | – |
سود (زیان) قبل از کسر مالیات | ۱,۱۵۰,۲۶۳ | ۹۶۷,۹۰۰ | ۵۸۱,۲۷۶ |
مالیات | (۲۶۲,۲۷۹) | (۲۱۲,۵۹۷) | (۱۲۶,۷۱۵) |
سود (زیان) خالص پس از کسر مالیات | ۸۸۷,۹۸۴ | ۷۵۵,۳۰۳ | ۴۵۴,۵۶۱ |
سود هر سهم پس از کسر مالیات | ۵,۳۱۷ | ۴,۵۲۳ | ۴,۸۳۵ |
سرمایه | ۱۶۷,۰۰۰ | ۱۶۷,۰۰۰ | ۹۴,۰۴۰ |
شرکت سود محقق شده خود در سال ۹۳ را ۴,۵۲۳ ریال اعلام نمود که نسبت به آخرین پیش بینی اعلام شده رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.
شرکت در سال ۹۰ ، ۵درصد از نیروگاه برق قم را به قیمت ۳۱ میلیارد تومان خریداری نموده و مانده بدهی از این محل به خصوصی سازی حدود ۲۰ میلیارد تومان می باشد.
روند گزارش دهی سود هر سهم (ریال) | ||||
نوع گزارش | دوره | ۱۳۹۲ | ۱۳۹۳ | ۱۳۹۴ |
پیش بینی | اولین | ۱,۸۴۴ | ۳,۴۰۹ | ۵,۳۲۸ |
سه ماهه | ۱,۸۴۴ | ۳,۷۲۲ | ||
شش مامه | ۴,۹۸۷ | ۳,۴۴۱ | ||
نه مامه | ۴,۹۸۷ | ۳,۴۴۹ | ||
محقق شده | نهایی | ۴,۹۱۹ | ۴,۵۲۲ | |
سرمایه (م.ر) | ۹۴,۰۴۰ | ۱۶۷,۰۰۰ | ۱۶۷,۰۰۰ |
روند گزارش دهی شرکت نشان می دهد این شرکت به عوامل بسیاری از قبیل نرخ خدمات و همچنین صادرات و واردات کشور به شدت وابسته است که این امر منجر به انحراف در پیش بینی سود می گردد.
برآورد سود و زیان شرکت از نگاه کارشناسی:
- شرکت مطابق زمینی که از سازمان بنادر اجاره نموده اقدام به ساخت سوله جهت انبارداری نموده و
- شرکت در حال ساخت پایانه نفتی در بندر امام خمینی می باشد که این پایانه در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید. لذا از سال ۹۶ افزایش درآمدهای شرکت را از این محل شاهد خواهیم بود.
- مانده تسهیلات شرکت در سال ۹۳ ، مبلغ ۲۶ میلیارد تومان می باشد که عمده آن با نرخ ۲۸درصد اخذ شده و شرکت در سال ۹۴ پیش بینی نموده مانده تسهیلات به ۵/۸ میلیارد تومان کاهش خواهد یافت. با توجه به طرح های توسعه شرکت این امر بعید به نظر می رسد.
- شرکت پیش بینی نموده سود نیروگاه قم در سال ۹۴ با رشد ۷۶درصدی مواجه شود. این امر نیز کمی بعید به نظر می رسد.
- شرکت با هزینه ۱۷ میلیارد تومانی سوله ای در بندر بوشهر خواهد ساخت که به مدت ۱۰ سال زمین آن از سازمان بنادر اجاره گردیده است. اجرای این طرح یک ساله و در فروردین ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید و برگشت سرمایه آن ۲٫۳ سال طول خواهد کشید.لذا پیش بینی می شود از سال ۹۵ هزینه اجاره انبارداری شرکت کاهش و درآمدهای حاصل از انبارداری کالا افزایش یابد.
- سهم شرکت از درآمدهای بندر شهید رجایی۳۲ درصد می باشد که پیش بینی می شود به ۴۰درصد افزایش یابد.
- سهم شرکت از درآمد های بندر بوشهر در حال حاضر ۹۰ درصد می باشد که پیش بینی می شود به ۸۵درصد کاهش یابد.
خدمات ارائه شده از جانب شرکت | واحد شنجش | ۱۳۹۴ | ۱۳۹۵ | ||||
مقدار | نرخ | مبلغ | مقدار | نرخ | مبلغ | ||
کانتینر THC | TEU | ۱,۲۹۸,۳۲۴ | ۲,۱۴۱,۸۹۸ | ۲,۷۸۰,۸۷۷ | ۱,۴۹۸,۳۲۴ | ۲,۳۵۶,۰۸۷ | ۳,۵۳۰,۱۸۲ |
انبار داری کانتینر | TEU | ۶۱۰,۷۷۹ | ۱,۱۹۶,۸۶۹ | ۷۳۱,۰۲۲ | ۶۵۱,۰۰۰ | ۱,۳۱۶,۵۵۶ | ۸۵۷,۰۷۸ |
سایر کانتینر | TEU | ۴,۱۳۳,۷۲۶ | ۹۹,۴۸۹ | ۴۱۱,۲۵۹ | ۳,۸۳۱,۸۳۵ | ۱۰۹,۴۳۸ | ۴۱۹,۳۴۷ |
انبارداری کالای عمومی | تن | ۱,۴۹۴,۲۶۴ | ۱۹۸,۳۳۳ | ۲۹۶,۳۶۲ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۱۸,۱۶۷ | ۵۴۵,۴۱۷ |
سایر کالای عمومی | تن | ۵,۹۸۴,۵۴۸ | ۲۳,۸۷۷ | ۱۴۲,۸۹۶ | ۵,۵۴۸,۹۶۴ | ۲۶,۲۶۵ | ۱۴۵,۷۴۵ |
پایانه نفتی بندر امام خمینی | متریک تن | ۴۵۹,۳۳۲ | ۳۹۴,۱۰۵ | ۱۸۱,۰۲۵ | ۴۵۹,۳۳۲ | ۴۳۳,۵۱۶ | ۱۹۹,۱۲۸ |
اسکله نفتی بندر امام خمینی | متریک تن | ۱,۲۰۵,۶۲۰ | ۷۹,۰۰۰ | ۹۵,۲۴۴ | ۱,۲۰۵,۶۲۰ | ۸۶,۹۰۰ | ۱۰۴,۷۶۸ |
جمع | ۴,۶۳۸,۶۸۶ | ۵,۸۰۱,۶۶۴ |
سورت سود و زیان
صورت سود و زیان- برآورد کارشناسی | ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ | ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ |
فروش و درآمد ارائه خدمات | ۴,۶۳۸,۶۸۶ | ۵,۸۰۱,۶۶۴ |
بهای تمام شده کالای فروش رفته | (۳,۱۵۴,۳۰۶) | (۳,۷۷۱,۰۸۲) |
سود (زیان) ناخالص | ۱,۴۸۴,۳۷۹ | ۲,۰۳۰,۵۸۲ |
هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی | (۵۶,۸۳۴) | (۷۳,۸۸۵) |
خالص سایر درآمدها (هزینه ها) ی عملیاتی | – | – |
سود (زیان) عملیاتی | ۱,۴۲۷,۵۴۵ | ۱,۹۵۶,۶۹۸ |
هزینه های مالی | (۷۲,۸۰۰) | (۸۷,۳۶۰) |
درآمد حاصل از سرمایه گذاریها | ۲۷,۷۵۷ | ۳۳,۱۲۰ |
سود (زیان) قبل از اقلام غیر مترقبه, | ۱,۳۸۲,۵۰۲ | ۱,۹۰۲,۴۵۸ |
اقلام غیر مترقبه, | – | – |
سود (زیان) قبل از کسر مالیات | ۱,۳۸۲,۵۰۲ | ۱,۹۰۲,۴۵۸ |
مالیات | (۳۲۱,۷۵۲) | (۴۴۳,۹۶۸) |
سود (زیان) خالص پس از کسر مالیات | ۱,۰۶۰,۷۵۰ | ۱,۴۵۸,۴۹۰ |
سود هر سهم پس از کسر مالیات | ۶,۳۵۲ | ۸,۷۳۳ |
سرمایه | ۱۶۷,۰۰۰ | ۱۶۷,۰۰۰ |
با احتساب تقسیم سود ۹۰درصدی ، نرخ رشد ۵درصدی شرکت و همچنین نرخ تنزیل ۲۵درصدی قیمت هر سهم ۵۱,۹۲۰ برآورد می گردد. قیمت سهم در حال حاضر ۴۰,۷۳۳ می باشد که دارای فاصله ۲۷ درصدی با ارزش ذاتی است.
از آنجاییکه صنعت حمل نقل جزء اولین صنایع تحریمی می باشد، قطعا در صورتیکه گشایشی در مذاکرات صورت گیرد این صنعت و شرکت خدمات بندری سینا به شدت تخت تاثیر قرار خواهد گرفت و درآمدهای شرکت به مرور زمان جهش خواهد یافت.
یکشنبه ۳۱ خرداد ۹۴