توفان خبرهای خودرویی ...
میلاد خاندوزی
خرداد ۲۱, ۱۴۰۴

مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
خلاصهعمومی
بازار خودرو تحت تاثیر سه خبر مهم قرار گرفته است: احتمال از سرگیری بلوک معاملات، حذف قیمتگذاری دستوری و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو. این افزایش قیمت که ظاهراً با تصمیم هیئت مدیره یا چراغ سبز وزارت صمت صورت گرفته، میتواند بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سود برای ایران خودرو به همراه داشته باشد. واکنش سایپا نیز در این خصوص قابل توجه است. در بازار، گروه خودرویی بهویژه بهمن، خزامیا، خاور و خپارس مورد توجه هستند. همچنین، خرید سهام وساپا و ورنا با دید بلوکی و نوسانگیری، با در نظر گرفتن ریسک، پیشنهاد شده است.
این خلاصهها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شدهاند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
خلاصه فهرستوار
- بازار خودرو تحت تاثیر سه خبر کلیدی: مکاتبات درباره بلوک، حذف قیمتگذاری دستوری، و افزایش 20 تا 25 درصدی قیمتها.
- افزایش قیمت خودروها: سود بالقوه بیش از 50 همت برای ایران خودرو در صورت اجرایی شدن افزایش قیمت.
- واکنش سایپا به افزایش قیمتها: نیاز به بررسی واکنش سایپا و سود احتمالی آن.
- گزینههای منفی: خبهمن پس از خودرو، خزامیا، خاور و خپارس (با ریسک بالاتر).
- خرید وساپا و ورنا: پیشنهاد خرید با دید بلوک بازی، نوسانگیری و ریسکپذیری (وساپا پرریسکتر).
- وساپا با دید بلندمدت: احتمال بازدهی خوب با صبر و شکیبایی.
- وضعیت غیرقابل پیشبینی بازار: جریان خبرها عجیب و غیرقابل پیشبینی است.
- تاثیر خبرهای مثبت: علی رغم خبرهای مثبت، بازار خودرو به دلیل افشای الف بسته است.
- ورنا با دید میانمدت: خرید ورنا با دید تودلی میتواند بازدهی خوبی داشته باشد.
- اهمیت ریسکپذیری: توجه به ریسکپذیری در انتخاب سهام، مخصوصاً برای خاور و خپارس.
این خلاصهها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شدهاند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
مشاهده سبکهای دیگر:
[sonaar_audioplayer display_control_artwork="true" show_control_on_hover="true" show_skip_bt="default" show_shuffle_bt="default" show_speed_bt="default" show_volume_bt="default" progress_bar_style="default" wave_bar_width="1" wave_bar_gap="1" sticky_player="true" track_memory="default" player_layout="skin_float_tracklist" show_track_market="true" track_market_inline="true" cta_track_show_label="default" force_cta_dl="default" force_cta_share="default" force_cta_favorite="default" force_cta_singlepost="default" notrackskip="true" player_metas="meta_track_title::div" css=".iron-audioplayer{border-radius:10px;overflow:hidden;}"][/sonaar_audioplayer]
این فایل صوتی توسط هوشمصنوعی ایجاد شده و ممکن است برخی ایرادات را نسبت به متن اصلی گزارش بازار بتاسهم داشته باشد.
کاربر عزیز،
برای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
ورود / عضویتبرای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
آخرین اخبار مرتبط
شرکت خپارس قیمت محصولات کوییک R و سهند را 15 درصد افزایش داد.
تاریخ خبر: تیر ۱۰, ۱۴۰۴
#خپارس افزایش نرخ گرفت
این شرکت با اعمال 15 درصد افزایش طبق مجوز صادره از تاریخ 1404/04/10
خانواده کوییک R و سهند
نرخ قبلي 4,060,000,000 ريال
نرخ جديد 4,669,000,000 ريال
شرکت خبهمن در سود تلفیقی 861 ریال و سود اصلی 392 ریال در 12 ماهه محقق کرده است.
تاریخ خبر: خرداد ۲۸, ۱۴۰۴
#خبهمن در سود 12ماهه تلفیقی 861 ریال و در سود اصلی 392 ریال سود محقق کرده است
شرکت ایران دوچرخ (زیرمجموعه خبهمن) با سود خالص ۱۸۸۳ میلیارد ریال، عملکردی مشابه سال گذشته داشت.
تاریخ خبر: خرداد ۲۶, ۱۴۰۴
شرکت:ايران دوچرخ از زیرمجموعه های #خبهمن شبیه سال قبل بودو ۱۸۸۳ میلیارد ریال سود خالص محقق کرد
شرکت وخاور در گزارش حسابرسی نشدهی ۱۲ ماهه به سود ۱۰۲۴ ریالی دست یافته است.
تاریخ خبر: خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
#وخاور در گزارش ۱۲ماهه حسابرسی نشده به سود ۱۰۲۴ ریالی رسیده است. 9ماهه 550 ریال ، 6ماهه 325 و در 3ماهه 192 ریال سود محقق کرده است .
شرکت پیشگامان خوراک تابان (زیرمجموعه وساپا) در سال مالی گذشته 1138 میلیارد ریال سود کسب کرده است.
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
پيشگامان خوراک تابان از زیرمجموعه های #وساپا در 12ماهه به سود 1138 میلیارد ریالی رسیده است
شرکت توسعه مدیریت سرمایه مهر تابان (زیرمجموعه وساپا) در سال مالی گذشته به سود 1098 میلیارد ریالی دست یافته است.
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
توسعه مديريت سرمايه مهر تابان از زیرمجموعه های #وساپا در 12ماهه به سود 1098 میلیارد ریالی رسیده است
تحلیل بازار بورس با تمرکز بر مذاکرات سیاسی، وضعیت شرکتهای بزرگ و نقش دولت در قیمتگذاری دستوری، بهویژه در صنعت خودرو.
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
پس ما در این سه سناریو چشم انداز تحولات و اتفاقات سیاسی را برای بازار دنبال خواهیم کرد و امیدواریم در پایان روز یکشنبه که مذاکرات انجام خواهد شد ما شاهد خبرها و اتفاقات بهتری باشیم که سناریو سوم را تقویت میکند اما این نکته را هم گوشه ذهن خود قرار دهید که چسبندگی فکری و ذهنی به تحولات بازار نداشته باشید اگر جایی فرمان سیاست چرخید چارهای نداریم جز اینکه ما هم بچرخیم و خود را اسیر و گرفتار اتفاقات نکنیم این برای کسانی که در بازار مدت نقد بودند هم لازم است آنها هم روی تفکرات و تحولات بایاسهای ذهنی منفی خود ایستادگی کردند و این مدت بازدهی خوب بازار را از دست دادند این شاید مهمترین نتیجهگیری و رویداد این سه ماهه گذشته باشد که نشان میدهد باید با چرخ سیاست همراه تر شد و البته از کدال و تحولات ریز و درشت بنیادی شرکتها و اتفاقات غافل نبود...
و اما دوباره حرف آخر ...
اگر به خاطر داشته باشید مدتها قبل و برای چند بار در این گزارشها و ستون گزارش بازار نوشتیم که کشور به نقطه حساسی رسیده که باید تکلیف خود را با بزنگاههای مهم اقتصادی و سیاسی روشن کند برخی از آنها را لیست کرده و توضیح دادیم نظیر موضوع مذاکرات و رفع تحریمها ، بحث fatf ،بحث مهم ناترازیهای انرژی اعم از برق و بنزین و گازوئیل و گاز حل چالشهای ارز ترجیحی و مواردی از این دست مهمترین آنها بوده اما یکی را نیز همیشه مینوشتیم و کمتر صحبت میکردیم و آن هم بحث نگاه دولت و حاکمیت به بخش خصوصی و نحوه اداره شرکتهای بزرگ است دیدگاههای وزیر اقتصاد فعلی را که میخوانیم و میبینیم تقریباً آنقدر شفاف و روشن دو موضوع در این حوزه دفاع کرده که جای هیچ شک و شبههای را نمیگذارد اول ماهیت بخش خصوصی و کارکرد درست آن در اداره شرکتها و دومی پرهیز از قیمت گذاری دستوری در حال حاضر دولت آزمون بزرگی را در این شرایط در گروه خودرو به همراه دارد و به نظر رفته رفته این آزمون در سایر صنایع نیز رخ خواهد داد ...
دولت به دلیل ماهیت شیرینی که نحوه اداره شرکتها دارد چسبندگی عجیبی به میزها و صندلیها داشته و آن را رها نمیکند . همین آخر دیدید که چطور در موضوع ایران خودرو به میزها چسبیده بود و رها نمیشد اما به واقع راه نجات این شرکتها تنها و تنها در همین ماهیت است که دولت آنها را به بخش خصوصی و یا در واقع اداره کننده خصوصی واگذار نماید اما مشکل اینجاست که دولت همه جوره همه چیز را با هم میخواهد هم میخواهد مدیران دولتی را حفظ کند ، هم رفتار پوپولیستی خود را داشته باشد و در جامعه از افزایش نرخ خودرو فحش نخورد ، هم نرخ تعرفه بالای خودرو برای او درآمد دارد و شیرین است هم برخی مدیران و تصمیم گیران لابی پشت پرده مافیای خودرو را حفظ میکنند و خلاصه او میخواهد همه جوره منفعتش را ببرد و الا یک راه حل ساده که بیشتر ندارد اصلا شما اجازه بده ایران خودرو آزاد بفروشد از آن طرف کافیست کمی فقط پیچ تعرفهها شل شود و یا قوانین واردات خودرو به کشور تسهیل شود اصلا شک به خود راه ندهید که همین ایران خودرو مجبور خواهد شد خودروهای خود را برای اینکه به فروش برساند ۱۰ درصد نقد و ۹۰ درصد اقساط بگذارد و تازه اگر بخرند !! پس تکلیف دولت در این حوزه باید روشن باشد شتر گاو پلنگی دیگر جواب نمیدهد به نظر کم کم وقت آن رسیده که تکلیف دولت در حوزه قیمت گذاری دستوری نرخها و مواردی از این دست روشن و شفاف باشد و یک نکته را در نظر بگیرید امروز اگر در این جایگاه قرار داریم که اقتصاد ما به چنین وضعی گرفتار شده مستقیماً نتیجه رفتار نیم قرن همین دست فرمان و مغزهای زنگ زدهای بوده که امروز همچنان بر مسند کار هستند یا باید دیدگاه و فکر خود را در این حوزه تغییر دهند و یا آماده بحرانهای نظیر آنچه در بحران برق رخ داد برای سایر صنایع باشند
شرکت خاور افزایش سرمایه از محل سود انباشته به مبلغ 45 هزار میلیارد ریال را پیشنهاد داده است.
تاریخ خبر: خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
افزایش سرمایه در #خاور
گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 75,000,000,000,000 ریال به مبلغ 120,000,000,000,000 ریال از محل سود انباشته به منظور برآورده ساختن الزامات قانوني بانک مرکزي جهت دستيابي به سرمايه معادل 200 هزار ميليارد ريال و بهرهمندي از مزاياي معافيت مالياتي بند ث ماده 14 فصل 4 قانون تامين مالي توليد و زيرساخت ها مصوب مجلس شوراي اسلامي مورخ 1403/02/11، توسعه فعاليت هاي خود و بهبود نسبت هاي احتياطي که در تاریخ 1404/03/19 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده
شرکت خاور در ۱۲ ماه گذشته به سود ۱۴۵۱ میلیارد ریالی دست یافته است.
تاریخ خبر: خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
ايدم از زیرمجموعه های #خاور در 12ماهه به سود 1451 میلیارد ریالی رسیده است
شفافسازی خزامیا درباره پروژه تولید 300 دستگاه کاميونت باراد و ارسال 100 دستگاه.
تاریخ خبر: خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
شفاف سازی در #خزامیا
پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری زامياد مبنی بر پروژه کاميونت باراد شرکت زامياد به استحضار می رساند در راستاي اطلاع رساني به سهامداران محترم شرکت زامياد(سهامي عام) و به منظور توسعه سبد محصولات اين شرکت، پروژه توليد کاميونت هاي باراد(9.5 تن و 6 تن)در شرکت آغاز گرديد ، در اين خصوص نمونه هاي خودروهاي مذبور توليد و مجوز شماره گذاري اخذ گرديده. هم زمان و پس ازحصول اطمينان از فرآيند اخذ تأييديه هاي سازمان هاي ذيصلاح جهت توليد محصول مذکور، سفارش گذاري جهت توليد 300 دستگاه کاميونت صورت پذيرفته و ارز مورد نياز تامين و به حساب فروشنده واريز گرديده است. از سفارش خريد فوق تعداد 100 دستگاه CKD کاميونت 9.5 تن از سوي شريک تجاري بسته بندي و ارسال گرديده است. همچنين در خصوص 200 دستگاه باقي مانده نيز(6 تن بدون خواب و با خواب)محموله مذبور در شرکت فروشنده در حال بسته بندي و آماده سازي جهت ارسال مي باشد.به موازات خطوط توليدي مورد نياز در شرکت زامياد به منظور توليد محموله هاي مذکور در حال آماده سازي است.