سایپا هر کاری که …

سایپا هر کاری که ...

میلاد خاندوزی
خرداد ۲۰, ۱۴۰۴
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
خلاصه‌عمومی
گزارش‌ها حاکی از ابلاغ قریب الوقوع افزایش نرخ‌ها در گروه خودرویی سایپا و تاثیر مثبت آن بر این شرکت است. سایپا با افزایش سرمایه زیرمجموعه‌های خود، به‌ویژه خپارس و خزامیا، به دنبال جلب توجه بازار است؛ اما قصد واگذاری سهام شرکت‌های تابعه را دارد و تجدید ارزیابی دارایی‌ها را انجام نمی‌دهد. در همین حال، سهام وساپا در محدوده ۴۸۰۰ تا ۴۹۰۰ ریال و سهام خودرو و خبهمن با سود ۱۲ ماهه تلفیقی ۵۷۰ ریالی برای هر سهم در خبهمن، از جذابیت سرمایه‌گذاری برخوردارند. به‌طور کلی، پتانسیل نوسان موقت در سهام گروه خودرویی پیش‌بینی می‌شود.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
خلاصه فهرست‌وار
  • افزایش نرخ‌ها در سایپا: ابلاغ قریب الوقوع افزایش نرخ‌ها، خبر مثبتی برای سایپا محسوب می‌شود.
  • تلاش سایپا برای جلب توجه بازار: سایپا تلاش می‌کند با اقداماتی نظیر افزایش سرمایه زیرمجموعه‌ها، توجه بازار را به خود جلب کند.
  • عدم تجدید تودلی‌ها در سایپا: سایپا به دلیل برنامه واگذاری، تودلی‌های خود را تجدید نمی‌کند.
  • افزایش سرمایه خپارس و خزامیا: افزایش سرمایه این دو زیرمجموعه سایپا، می‌تواند جذاب باشد (با کمی صبر).
  • محدوده مناسب خرید وساپا: محدوده قیمتی 4800 تا 4900 ریال برای وساپا، برای خرید و ریسک‌پذیری مناسب است.
  • جذابیت خودرویی‌ها: سهام خودرویی‌ها، به ویژه خودرو و خبهمن، جذاب هستند.
  • سود خبهمن: سود 12 ماهه تلفیقی خبهمن، 570 ریال به ازای هر سهم برآورد می‌شود.
  • قابلیت نوسان موقت خودرویی‌ها: سهام خودرویی‌ها قابلیت نوسان موقت را دارند.
  • خساپا و افزایش سرمایه: افزایش سرمایه زیرمجموعه‌های خساپا، بخشی از تلاش آن برای جذب توجه بازار است.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
مشاهده سبک‌های دیگر:
[sonaar_audioplayer display_control_artwork="true" show_control_on_hover="true" show_skip_bt="default" show_shuffle_bt="default" show_speed_bt="default" show_volume_bt="default" progress_bar_style="default" wave_bar_width="1" wave_bar_gap="1" sticky_player="true" track_memory="default" player_layout="skin_float_tracklist" show_track_market="true" track_market_inline="true" cta_track_show_label="default" force_cta_dl="default" force_cta_share="default" force_cta_favorite="default" force_cta_singlepost="default" notrackskip="true" player_metas="meta_track_title::div" css=".iron-audioplayer{border-radius:10px;overflow:hidden;}"][/sonaar_audioplayer]
این فایل صوتی توسط هوش‌مصنوعی ایجاد شده و ممکن است برخی ایرادات را نسبت به متن اصلی گزارش بازار بتاسهم داشته باشد.
کاربر عزیز،
برای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
ورود / عضویت

نمادهای این تحلیل

آخرین اخبار مرتبط

تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
🔻 نامه سازمان بورس به ایران خودرو 🔹سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ای به شرکت ایران خودرو اعلام کرد عرضه خودرو در بورس کالا از نظر این سازمان هیچ منع قانونی ندارد./ صداوسیما @betasahm360
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
#خساپا و تفاوت های او با خودرو به استحضار می رساند عطف به نامه شماره 122/177082 مورخ 1404/03/21 آن سازمان به استحضار مي‌رساند، پيگيري‌ها و مکاتبات اين شرکت جهت اصلاح قيمت فروش محصولات از ابتداي سال در دستور کار قرار داشته که در صورت ابلاغ از سوي نهادهاي ذيربط، اعمال مي‌گرديد. لکن با توجه به ابلاغيه شماره 140431100002164939 مورخ 1404/03/19 صادره از ديوان عدالت اداري مبني بر اعلام ابطال ضوابط قيمت‌گذاري کالاهاي توليد داخل، مسايل حقوقي مترتب بر ابلاغيه فوق در دست بررسي است که پس از جمع‌بندي نهائي مراتب از طريق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسيد
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
#خبرهای_موثر #خودرو 📌سازمان بورس: عرضه خودرو در بورس کالا منع قانونی ندارد معاون نظارت بر بورس در نامه به مدیرعامل ایران خودرو: عرضه خودرو در بورس از نظر این سازمان و شرکت بورس کالای ایران هیچ گونه منع قانونی ندارد لذا تولیدکنندگان محترم خودرو در صورت تمایل می توانند با ارائه برنامه تولید و عرضه، نسبت به طی مراحل پذیرش و عرضه محصولات خود مطابق با دستورالعمل ها و ضوابط جاری اقدام کنند./تسنیم
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
پيشگامان خوراک تابان از زیرمجموعه های #وساپا در 12ماهه به سود 1138 میلیارد ریالی رسیده است
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
توسعه مديريت سرمايه مهر تابان از زیرمجموعه های #وساپا در 12ماهه به سود 1098 میلیارد ریالی رسیده است
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
پس ما در این سه سناریو چشم انداز تحولات و اتفاقات سیاسی را برای بازار دنبال خواهیم کرد و امیدواریم در پایان روز یکشنبه که مذاکرات انجام خواهد شد ما شاهد خبرها و اتفاقات بهتری باشیم که سناریو سوم را تقویت می‌کند اما این نکته را هم گوشه ذهن خود قرار دهید که چسبندگی فکری و ذهنی به تحولات بازار نداشته باشید اگر جایی فرمان سیاست چرخید چاره‌ای نداریم جز اینکه ما هم بچرخیم و خود را اسیر و گرفتار اتفاقات نکنیم این برای کسانی که در بازار مدت نقد بودند هم لازم است آنها هم روی تفکرات و تحولات بایاس‌های ذهنی منفی خود ایستادگی کردند و این مدت بازدهی خوب بازار را از دست دادند این شاید مهمترین نتیجه‌گیری و رویداد این سه ماهه گذشته باشد که نشان می‌دهد باید با چرخ سیاست همراه تر شد و البته از کدال و تحولات ریز و درشت بنیادی شرکت‌ها و اتفاقات غافل نبود... و اما دوباره حرف آخر ... اگر به خاطر داشته باشید مدت‌ها قبل و برای چند بار در این گزارش‌ها و ستون گزارش بازار نوشتیم که کشور به نقطه حساسی رسیده که باید تکلیف خود را با بزنگاه‌های مهم اقتصادی و سیاسی روشن کند برخی از آنها را لیست کرده و توضیح دادیم نظیر موضوع مذاکرات و رفع تحریم‌ها ، بحث fatf ،بحث مهم ناترازی‌های انرژی اعم از برق و بنزین و گازوئیل و گاز حل چالش‌های ارز ترجیحی و مواردی از این دست مهم‌ترین آنها بوده اما یکی را نیز همیشه می‌نوشتیم و کمتر صحبت می‌کردیم و آن هم بحث نگاه دولت و حاکمیت به بخش خصوصی و نحوه اداره شرکت‌های بزرگ است دیدگاه‌های وزیر اقتصاد فعلی را که می‌خوانیم و می‌بینیم تقریباً آنقدر شفاف و روشن دو موضوع در این حوزه دفاع کرده که جای هیچ شک و شبهه‌ای را نمی‌گذارد اول ماهیت بخش خصوصی و کارکرد درست آن در اداره شرکت‌ها و دومی پرهیز از قیمت گذاری دستوری در حال حاضر دولت آزمون بزرگی را در این شرایط در گروه خودرو به همراه دارد و به نظر رفته رفته این آزمون در سایر صنایع نیز رخ خواهد داد ... دولت به دلیل ماهیت شیرینی که نحوه اداره شرکت‌ها دارد چسبندگی عجیبی به میزها و صندلی‌ها داشته و آن را رها نمی‌کند . همین آخر دیدید که چطور در موضوع ایران خودرو به میزها چسبیده بود و رها نمی‌شد اما به واقع راه نجات این شرکت‌ها تنها و تنها در همین ماهیت است که دولت آنها را به بخش خصوصی و یا در واقع اداره کننده خصوصی واگذار نماید اما مشکل اینجاست که دولت همه جوره همه چیز را با هم می‌خواهد هم می‌خواهد مدیران دولتی را حفظ کند ، هم رفتار پوپولیستی خود را داشته باشد و در جامعه از افزایش نرخ خودرو فحش نخورد ، هم نرخ تعرفه بالای خودرو برای او درآمد دارد و شیرین است هم برخی مدیران و تصمیم گیران لابی پشت پرده مافیای خودرو را حفظ می‌کنند و خلاصه او می‌خواهد همه جوره منفعتش را ببرد و الا یک راه حل ساده که بیشتر ندارد اصلا شما اجازه بده ایران خودرو آزاد بفروشد از آن طرف کافیست کمی فقط پیچ تعرفه‌ها شل شود و یا قوانین واردات خودرو به کشور تسهیل شود اصلا شک به خود راه ندهید که همین ایران خودرو مجبور خواهد شد خودروهای خود را برای اینکه به فروش برساند ۱۰ درصد نقد و ۹۰ درصد اقساط بگذارد و تازه اگر بخرند !! پس تکلیف دولت در این حوزه باید روشن باشد شتر گاو پلنگی دیگر جواب نمی‌دهد به نظر کم کم وقت آن رسیده که تکلیف دولت در حوزه قیمت گذاری دستوری نرخ‌ها و مواردی از این دست روشن و شفاف باشد و یک نکته را در نظر بگیرید امروز اگر در این جایگاه قرار داریم که اقتصاد ما به چنین وضعی گرفتار شده مستقیماً نتیجه رفتار نیم قرن  همین دست فرمان و مغزهای زنگ زده‌ای بوده که امروز همچنان بر مسند کار هستند یا باید دیدگاه و فکر خود را در این حوزه تغییر دهند و یا آماده بحران‌های نظیر آنچه در بحران برق رخ داد برای سایر صنایع باشند
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
بحران برق نمونه بارز و کامل و واضح دخالت دولت و قیمت گذاری دستوری و پیاده نشدن اصول علم و اقتصاد در یک صنعت است که هر روز فحش‌های مردم در ساعت‌های قطعی برقف  همان سیلی سخت اقتصاد روی صورت سیاستمداران است در صنعت برق هم سال‌ها طول کشید تا این سیاست ابلهانه و کوته فکرانه برخی کوتوله سیاسی و اقتصادی در طرح تثبیت قیمت‌ها خود را به عنوان یک بحران نشان دهد در سایر موارد نیز همین است و به نظر وقت آن رسیده که در این بزنگاه حساس در نحوه اداره شرکت‌ها نیز دولت تجدید نظر کند عدم دخالت در نحوه اداره این شرکت‌ها احترام به قوانین حاکمیت شرکتی و پرهیز از قیمت گذاری دستوری و زدن جیب شرکت‌ها سه مؤلفه است که اگر وزیر جدید واقعاً به دانسته‌ها و علم خود پایبند باشد باید با تمام قوا دنبال کند و به نظر نتیجه آن را خیلی زود در اقتصاد هم خواهیم دید بارها و بارها نوشتیم خودرو آزمون دولت در این بازی است و اولین مسابقه واقعی دولت فعلی با جریان مدیریت دولتی و مواجه شدن با بخش خصوصی است . این گوی و این میدان ببینیم دولت کسانی که شعارهای رنگارنگ و زیبا میداد چه خواهند کرد https://betasahm1.ir/reports/2025/06/11/252382/
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
این صندوق از نوع صندوق های بخشی خودرویی با بیشترین... https://betasahm1.ir/tahlil-article/2025/06/11/252368/
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
🚨 مهاجرانی، سخنگوی دولت: در مورد افزایش قیمت خودرو توسط ایران‌خودرو، باید توجه داشت که این اقدام با هماهنگی و از طریق شورای رقابت صورت گرفته است. @betasahm360
تاریخ خبر: خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
مهاجرانی، سخنگوی دولت: در مورد افزایش قیمت خودرو توسط ایران‌خودرو، باید توجه داشت که این اقدام با هماهنگی و از طریق شورای رقابت صورت گرفته است.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم