خودرو و سایپا بازهم …

تیر ۱۹, ۱۳۹۵

خبر

خودرو و سایپا  بازهم   …

تحلیل خبر

بتا سهم – ۶:۲۷  در مورد  این  گروه واقعاً نبض بازار شده است  حرکت اخیر خساپا  در بازار سه  شنبه  امروز فضا  را  برای رشد سهم  بیشتر فراهم می کند  . به نظر ولی بازهم  سایپا  حوالی ۱۵۰۰  عرضه های زیادی را دارد  . در خبرها  داشتیم  مجموع تولیدات سواری  گروه صنعتی سایپا در خرداد ماه سال جاری با حدود ۳۵٫۴ درصد افزایش نسبت به خرداد ماه سال قبل به ۳۹ هزار دستگاه رسیده است مجموع تولیدات تجمعی گروه صتعتی سایپا از ابتدای سال تا خرداد ماه با حدود ۱۴٫۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰۶ هزار دستگاه بالغ گردیده است.

اما خبر مهم تر در ایران خودروست  که  کسی او را تحویل نمی گیرد .

در ایران خودرو  دو اتفاق مهم  در گزارش دهی رخ داد  یکی گزارش افتضاح  تلفیق و دیگری گزارش نسبتاً مناسب فروش و تولید  … همانطور که همه می دانیم  گزارش ۱۲ ماهه ایران خودرو به صورت تلفیقی به بازار ارایه شد. بر طبق این گزارش زیان هر سهم تلفیقی ۹۳۵ ریال است در حالی که شرکت چند هفته قبل زیان تلفیقی را ۲۲۱ ریال پیشبینی کرده بود نمی دانیم  این  مدت  چه  اتفاقی رخ  داد ولی دقت  دقیق مدیران  بورسی را می طلبد  … .در گزارش قبلی سود عملیاتی ۱۳ هزار میلیارد ریال پیشبینی شده اما در گزارش جدید که عملکرد واقعی را نشان میدهد شرکت متحمل ۲۸۱ میلیارد زیان تلفیقی عملیاتی است!!زیان انباشته تلفیقی را  به  طور دقیق بخواهیم  بگوییم   ۲۳,۲۲۸,۷۱میلیون ریال یعنی زیان انباشته تلفیقی معادل ۲۳۲۲میلیارد تومان یعنی ایران خودرو هر سهم تلفیقی۱۵۱تومان زیان انباشته دارد. یا  به عبارت  دقیق تر برای هر سهم  در سال۹۴ایران خودروی تلفیقی ۹۳۵ریال زیان ساخته است.این نکته  منفی سهم و بحث عدم  تقسیم  سود تا مدت ها در گروه خودرو  وجود دارد  .

در سوی دیگر خبر مثبت  فروش محصولات  بود  …  در ایران خودرو  این شرکت در حالی مقدار تولید و فروش خود برای کل سال ۹۵ را در سطوح ۵۱۵٫۰۰۰ دستگاه پیش بینی نموده که در فروردین ماه فروش ۱۸٫۵۵۱ دستگاه خودرو که  البته  عید  را هم  باد  لحاظ کرد   ، در اردیبهشت ماه ۴۶٫۱۰۱ دستگاه ، در خرداد ماه ۵۱٫۲۴۴ دستگاه و در مجموع فصل بهار ۱۲۸٫۵۰۶ و ۱۱۵٫۸۹۶ دستگاه معادل ۲۵ و ۲۲٫۵ درصد از کل تولید و فروش خود را محقق کرده است.  به نظر در گزارش ۳ ماهه  یک  پوشش نرمال از فروش را  دارد ولی باید دید هزینه مالی چه می شود اگر بر طبق روال  سابق باشد  گزارش خودرو  تحولی نخواهد داشت  ولی اگر هزینه مالی تغییر کند  گزارش ۳ ماهه  جالبی را داریم  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

۱۹ تیر  ۹۵

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم