بازار راي اعتماد ميخواهد!!!
نگاهی به بازار فردا سه شنبه 22 مرداد 92
بازار سرمايه در حالي كه اين روزها نگاهش به مجلس است اميدواراست تا وزير اقتصاد دولت روحاني كه نظر مساعدي بر بازار سرمايه دارد راي اورده تا برگ زرين ديگري بر رشد بازار سرمايه باشد
به عبارت ديگر راي اوردن كابينه روحاني ميتواند خيال بازار را از سياست داخلي راحت كرده و اميدوار به اصلاح سياست خارجي وافزايش امنيت سرمايه گذاري منجر شود
مطلبی که به نظرم باید بهش توجه بیشتری شود و فعلا بعضی از سایتها بیش از حد به ان می پردازند بحث رای اعتماد به وزرا است باید قبول کرد رییس جمهور پیشنهاد می دهد و مجلس رای اعتماد می دهد لذا نباید شرایط بازار را بیش از حد به نتایج مجلس گره زد فرضا خیلی ها می گویند فردا وزیر اموزش پرورش رای نیاورد بازار می ریزد واقعا جای سوال دارد ایا وزیر اموزش پرورش هم برای بازار سرمایه مهم است به نوعی باید عرض کرد که خیلی وقتها بعضی ها تلاش زیادی برای منفی کردن شرایط دارند و از هر دلیلی برای منفی بافی خوب استفاده می کنند
اگر زنگنه هم رای اعتماد نیاورد ترکان گزینه بعدی برای این پست است حضور پشت پرده زنگنه درکنار ترکان باز ترکیب بسیار خوبی خواهد بود و در این حالات نیز مشکلی برای بازار سرمایه وجود نخواهد داشت یقینا وزیر صنعت و اقتصاد رای لازمه را خواهند داشت و بازار از این ناحیه می تواند مطمین باشد سیاست های افزایش نرخ سود بانکی و افزایش نرخ خودرو دو سیاستی است که این روزها برای بانکی ها و خودرویی ها فضای خوبی را ایجاد کرده است که شاهد هستیم تمام خودرویی ها با صف های خوبی روبرو می باشند و انتظار داریم این روند فعلا تا اخر هفته پابرجا باشد در گروه خودرویی خبهمن می تواند تا 240 تومان رشد داشته باشد شاید در این گروه خبهمن سهم کم ریسک گروه است که با شرایط فعلی خودرویی ها عرضه های خوبی را هم شاهد هست
در نمادهای فلزی این روزها ملی مس و کالسیمین مورد توجه می باشند به نظر کالسیمین و کروی فعلا نیاز به کمی استراحت دارند هر چند فملی هنوز جا برای رشد تا 420 تومان را دارد ولی رشد قیمت تا 420 تومان نیاز به کمی صبر دارد ولی احتمال رشد بیشتر ملی مس دور از ذهن نیست تغییرات مدیریتی در ملی مس بیانگر روزهای خوبی برای شرکت خواهد بود
در مورد رایان و وایران نیز در شب های پیش اشاره داشتیم که با افزایش میزان تولید خودرو شرایط این دوسهم نیز بهتر خواهد شد رایان با شرایط فعلی و صف های بالای 30 میلیونی هدف 200 الی 210 تومانی را در پیش دارد وایران نیز همانند رایان توان رشد تا 200 را دارد برخلاف خودرو سازها که تا سال های سال شاید توان تقسیم سود نداشته باشند لیزینگی ها با افزایش تولید خودرو از رشد بهتری در سودسازی برخوردار خواهند بود لذا در شرایط نرمال که تولید خودرو به روال عادی برگردد شرایط سهم های لیزینگی خیلی بهتر از خودروساز ها خواهد بود به عبارت ساده لیزینگی ها مثل یک دلال می مانند و فقط درصد و پورسانت خود را ا زفروش می گیرند مثال ساده تر این موضوع یک بنگاه معاملاتی املاک است یک بساز بفروش برای ساخت یک خانه باید یک سال تلاش کند و هزینه های بالایی را صرف کند و در اخر در شرایط غیر تورمی 20 درصد سود کند اما یک بنگاهی بدون هر گونه دردسری با فروش خانه و ملک فقط پورسانت خود را می گیرد
در ساير گروه ها در گروه بانكيها همچنان بازار به سهام اين گروه خوشبين ميباشد پي بر اي بانكيها رشد بسيار بالايي را تجربه كرده و به سطوح بسيار خوبي رسيده است نمادهاي بانكي همچنان با ديد گزارشات 6 ماهه جاي رشد قيمتي را دارا ميباشند به خصوص انهايي كه نسبت پي بر اي پاييني دارند
در گروه بانکی نیز باز شدن ونوین به گروه بانکی روح تازه ای دمید نوین با سود 55 تومانی در این مقطع پی به ای حدود 8 دارد لذا اگر به پی به ای دیگر بانک ها دقت کنیم می بینیم پارسیان انصار پی به ای زیر 5 دارند پاسارگارد پی به ای 5 دارد لذا سه سهم پاسارگارد انصار پارسیان نسبت به دیگر سهم های بانکی پی به ای پایین تری دارند و انتظار رشد این سهم ها در کوتاه مدت منطقی می باشد بانک ملت نیز با حمایتهای گروه مالی هدف 300 تومانی را در سر دارد تجارت نیز با تراز ارزی باور نکردینش در شرایط فعلی بالاترین میزان ارز را در بین بانک ها دارد امکان رشد تجارت فعلا تا 250 تومان ممکن می باشد
خگستر نیز همراه با بانک پارسیان صف بالایی را امروز شاهد بود صفی که می تواند باعث رشد خگستر تا 300 تومان نیز شود اما همه چیز وابسته به رفتار بانک پارسیان است اگر ایران خودرو این روزها در قیمتهای بالاتری بازگشایی شود می توان به رشد خگستر باز امید بیشتری داشت
با بازگشایی ونوین از فردا باید منتظر رشد بیشتر وصنا وساخت ثنوسا و حتی وبانک بود بازگشایی مناسب وبهشهر نیز فردا می تواند موتور وبانک را دوباره تند کند لذا وبانک هنوز می تواند توان رشد بیشتری را داشته باشد که همه چیز بسته به بازگشایی وبهشهر دارد شاراک و وبهشهر سهم های اصلی وبانک می باشند که رشد این دو سهم می تواند وبانک را خیلی سریع تحت تاثیر قرار دهد
مخابرات نیز این روزها حتی با شفاف سازی های شرکت بدون هر گونه عرضه ای صف بالایی را شاهد هست مخابرات اگر از 305 تومان عبور کند هدف بعدیش می تواند محدوده 350 تومان باشد همراه نیز در تلاش برای رشد تا 5 هزار تومان می باشد سینا نیز فعلا به مصاف مقاومت اصلی خود یعنی 230 تومان می رود که اگر بتواند از سد 230 تومان بر اید می توان به رشد بیشتر سینا امید داشت
اما براي فردا در گروه سيماني انتظار فشار عرضه ها و احتمال متعادل شدن برخي از نمادهاي اين گروه را داريم اگر چه سيمانيها همچنان با ديد ميان مدت پرپتانسيل ارزيابي شده و جاي رشد قيمتي خوبي را دارند
در نمادهاي سرمايه گذاري ها با توجه به نزديك شدن به معامله بلوكي شيران واتي و وصنعت وضعيت بهتري پيدا كرده اند دو سهمي كه در صورت موفقيت اميز بودن معامله شيران ميتوانند افت قيمتي اخير را جبران نمايند
در نماد كروي شنيده ميشود اين سهم با پتانسيل اعلام سود 55 توماني و افزايش سرمايه مواجه ميباشد همچنين شنيده ميشود غدير قصد خريد يك شركت رويي از شركتهاي زير مجموعه توسعه معادن روي را دارد
در گروه قنديها شايعاتي در خصوص شكر 1900 توماني شنيده ميشود اين نرخ تصويب شده و در اخر هفته اعلام ميشود در صورتي كه اين شايعه صحت داشته باشد رالي خوبي را در قنديها شاهد خواهيم بود در گگروه قندی توصیه ما طبق همیشه توجه به سهم های بنیادی گروه می باشد سهم هایی که سود ده و پی به ای منطقی تر دارند سهم های مناسب تری برای نگهدار ی می باشند
مپنا هنوز خریداران خوبی دارد بعید نیست مپنا تا 670 تومان رشد داشته باشد حفاری نیز گزینه خوبی می باشد که به نظر به زودی بازی بعدی اش راش روع خواهد کرد حفاری پی به ای بسیار خوبی رد گروه خود دارد شاید بحث وزیر نفت حل شود این سهم همانند دیگر سهم های همگروهی خود رشد بالاتری را شاهد باشد
بازاراین روزها تمرکز بیشتری روی سه صنعت خودرو بانکی سیمانی دارد و باید قبول کرد تا حدود زیادی تمرکز بازار روی این سه صنعت می باشد شاید فروکش کردن تب تورمی در کشور و تثبیت دلار باعث شده است تمایل بازار به سمت سهم های غیر دلاری بیشتری شود
دوشنبه 21 مرداد 92


