گزارش بازارامروزشنبه 5اسفند 1402
دوراهی سبز وسرخ اسفند !
امروز بازار را در حالی پیش بردیم که خیلی کسی انتظار این حجم فروش به خصوص در خودروییها را نداشت و کمی بازار از این شدت فشار فروش غافلگیر شد. امروز دوباره بازار را در یک روز بین تعطیلی در حالی پیش بردیم که خبرها و امیدواریهای آخر هفته و فضای متفاوت اسفند اول وقت وضعیت بهتری را نوید میداد اما هر چه پیش رفت بدتر شد و فشار بیشتر … در مجموع فضای خاص بین تعطیلات مانع از اقدام قوی و حرکت خاص بازار شده بود و همه تا حدودی همه چیز را به دوشنبه وعده میدادند اما قبل از شروع بازار حقیقت امر فکر میکردیم اوضاع بازار با توجه به نیمچه اخبار رسیده میتواند آرام آرام از آن شرایط فاصله بگیرد ولی بازهم باید گفت چه فکر میکردیم و چه شد …
این روزها بحث پیش بینی و سناریو سازی برای بازار داغ است … همین چند روز قبل بود که نوشتیم چارتیستها بر این عقیدهاند که وقتی بازار قرار است کف بزند و حرکت خود را آغاز کند و از بعد تکنیکالی فضای متفاوتی را پیش ببرد تحولات و خبرهای بنیادی را برای خود میسازد . خبرهای بنیادی بدی به بازار نرسید ولی باز هم چالش مانکن به راه بود …
قبل از بررسی همه جانبه تحولات و اتفاقات رخ داده در این چند روز مطابق رفتار ابتدای هفته به مهمترین رویداد هفته پیش رو بپردازیم… به نظر از بعد سیاسی انتخابات پیش رو نه آنچنان قوی اما در هر صورت یک رویداد موثر است. حوادث بعد از انتخابات و ترکیب احتمالی مجلس برای بازار کم اهمیت نخواهد بود اما آنطور نیست که او را تحت فضای صفر و یکی قرار دهد. تحولات سیاسی اسرائیل و لبنان هم در کانون توجه است اما عمده توجه بازار صرف خبرهای اقتصادی و همچنین تحولات کدال و اخبار صنایع خواهد شد و باز معتقدیم بیش از هر چیز اخبار اقتصادی کلان اعم از تغییرات در دلار و یا تغییرات سود سپرده اتفاق و رویداد مهمی برای بازار است این هفته در کدال نیز آخرین دور از رویداد مالی گزارشها را شاهد خواهیم بود تا احتمالاً کمی دل بازار به گزارش ها و اتفاقات بنیادی شرکتها قرصتر باشد …
حقیقت امر تمام ماجرای بازار همین فضای تقابل و شرایط فعلی است که از یک سو برخی بازار را آماده یک حرکت و برگشت میدانند و برای آن دلایل متعددی میآورند و در سوی دیگر درست در مقابل این طرز فکر بسیاری بر این عقیده اند با دست فرمان فعلی و شرایط حال حاضر اسفند، امسال بازار نمیتواند آنطور که باید و شاید برای سهامداران خوش یمن و دلپذیر باشد .
امروز در گزارش بازار به فضای این دو طیف میپردازیم و البته چون در روزهای گذشته در مورد فضای منفی بیشتر هشدار داده بودیم امروز به جنبههای مثبتتر و بهتر بازار هم میپردازیم تا شاید کمی این منفی عجیب امروز زخمش التیام یافته و دردش کمتر شود . اما به طور کلی بسیاری بر این عقیدهاند وقتی ضربات متعدد چاقوی تیز دولت به تن بازار خورد و خونریزی مداوم او طی این مدت را داشتهایم تن او آنقدر نحیف و ضعیف شده است که نتواند از پس فضای فعلی بر بیاید و فاز اسفند و فشار فروش حقوقیها و تسویه کارگزاریها هم شرایط متفاوتی را رقم زده و اسفند را امسال متفاوتتر از هر سال برای بازار پیش میبرد و او را تبدیل به روزهای سرد و کسل کنندهای میکند که ما هر روز منتظریم و روی دیوار برای پایان آن خط میکشیم تا از این زندان خلاصی یابیم اما از آن طرف هم برخی معتقدند از دل این فضای فعلی بحران و چالش ها رویدادهای بهتری هم میتواند برای بازار بیرون بزند …
و دقیقاً میتوان این موضوع را در یک سناریوی پنج مرحلهای بیان کرد که ۵ دسته اتفاقات و رویدادها در این مدت برای بازار رخ داده یا رخ میدهد که میتواند فشار فروش را کمتر و کمی جنبههای امیدواری و مثبت را به بازار بیشتر کند اما می بینیم که در حال حاضر هیچ خبری به تن بیجان بازار کارگر نیست و رونق نمیدهد و این آن چیزی است که همه از آن میترسند و واهمه دارند که بازار گرفتار این شرایط گردد و جمود و رکود عجیبی سراغ او بیاید …
اما چرا بازار میتواند در روزها و هفتههای پیش رو اندکی موج خوشبینی را تقویت کرده و تحرکات متفاوتتری را داشته باشد بازهم تاکید میکنیم فقط امیدواریم و این نوشتار هم در قالب یک مطلب دو سناریویی مطرح می شود … قبل از بیان طیفهای گسترده بررسی این موضوع به این امر میپردازیم که وزن کشی فعلی خبرها و اتفاقات در حالی نوشته میشود که دولت تصمیم عجیب غریب متفاوتی را نگرفته و فضا در همین حالت باقی می ماند قطعاً هر تصمیمی که در مسیر آسیب به بازار باشد دوباره این جریان وزن کشی و پیش بینی را بر هم میزند .. پس با فرض عقلانیت در تصمیمات دولت این موارد را مطرح میکنیم به قول قدیم ها شرایط ازمایشگاهی !! بیچاره سهامدار و بازار … بازاری که همین حالا نیز به اندازه کافی برای فرار از بحران با مشکلات و نا اطمینانیهای متعدد مواجه است و خراب کردن اخبار جدید روی سرش ، اندک امیدهای به وجود آمده را نیز برای اسفند میکشد و خون آن را پای درختان با شکوفههای بهاری میریزد تا هیچ چیزمان شبیه قبلها نباشد…حتی بهار ما …
اما از چه عواملی صحبت میکنیم و چه اخبار و اطلاعاتی باعث تغییر و کمی امیدواری بازار می شود … قبل از بیان اخبار باید گفت که فضای فعلی در یک بستر خاص ایجاد شده که دو جریان را در دل خود دارد جریان اول افت اصلاح سنگین قیمتها است که طی این مدت رقم خورده و باعث شده بازار سرمایه طی دو ماه اخیر مظلومترین و منفیترین بازار شود و اتفاق دوم که در دل رویداد اول نهفته است این است که این اصلاح و افت قیمت باعث شده ارزندگی قوی تر و پی به ای تحلیلی و تاریخی و فوروارد بازار در پایینترین نقاط قرار گیرد
پس ما در چنین بستری به بررسی و رویداد اخبارها میپردازیم که کوچکترین خبر مثبتی میتواند حتی یک موج کوتاه را نیز در رشد بازار به وجود آورد و اما چه تغییراتی را طی این مدت داشتیم که میتوان به بازار امیدوارتر بود… اولین دسته از تغییرات را در بعد تکنیکالی و نموداری نگاه میکنیم جایی که چارتیستها معتقدند همه نشانهها و رویدادها و علامتهای حداقلی و عدم افت بیش از این را نشان میدهد البته برخی چارتیستها نیز معتقدند در سیکلهای صعود و نزول بازار در چرخههای رشد و ریزش هفته دوم اسفند (7 تا 9 اسفند به بعد ) زمان خاصی برای برگشت بازار است
دسته دوم تحولات دستهای است که تا به امروز با پتکی فولادی روی سر بازار میکوبید اما از چند روز گذشته برخی رفتارها و تحولات و تحرکات نشان از این دارد که رگههایی از عقلانیت در برخی تصمیمات اقتصادی دولت دیده میشود و این باعث شده بازار هم کمی بیشتر به فضای فعلی امیدوارتر شود . تغییر در بخشنامه پالایشیها تاکید بر فرمولیزه شدن خوراک پتروشیمیها اصلاح عوارض صادرات معدن و از همه مهمتر خبرها و تغییرات گروه خودرو همه و همه نشان از آن دارد که کمی اوضاع تغییر کرده و مسیر عقلانیت بیشتر خود را نشان میدهد به خصوص در تحولات و تغییرات خودرو این موضوع بیشتر به چشم میآید و باز هم تاکید میکنیم خودرو از این نظر مهم است که هر تغییر و حرکت آن در کل بازار موثر است و اثر فزاینده در بازار دارد …
دستهبندی سوم چراغهای کمرنگ و بسیار کم نور سبزی است که از حوزه سیاستگذاری کلان اقتصاد شنیده میشود توجه به تولید اقتصاد و رشد اقتصادی و همچنین ۲ الارم و نشانه در تغییر سیاستگذاریهای اقتصادی این موضوع را کمی خوش بینانه تر برای بازار پیش میبرد یکی تغییرات احتمالی در نرخ نیما و رسیدن به مرز روانی ۴۰ هزار تومان است و دیگری توقف نرخ ۳۰ درصد که اتفاق مهمی میتواند باشد البته در این بین تصمیم روز چهارشنبه دولت برای پذیرش اوراق گام به عنوان اوراق قابل پذیرش برای مالیات و اتفاقات مختلف خود نقطه مثبت و مهمی برای این موضوع است که امروز سعی میکنیم کمی بیشتر در مورد آن صحبت کنیم
دستهبندی چهارم جایی است که اخبار و تحولات اقتصادی را میشنویم اخباری نظیر عدم افت دلار در بازار آزاد، معاملات پرحجم بورس کالا ،عقب افتادگی بازار سرمایه از سایر بازارها و یا موارد این چنینی دیگر
دقت کنید دسته چهارم اخباری هستند که این روزها به شکل برجستهتر و امیدوارانهتر تغییر را ترسیم میکند…
در نهایت دسته پنجم که از دید ما در فضای کوتاه مدت بسیار موثر و مفید است بحث اطلاعات و تغییرات شرکتها در کدال است مثلاً به ذوب نگاه کنید یک خبر در مورد ذوب مسیر این سهم و به همراه خود برخی سهمهای دیگر را تغییر داد خبرهای آخر سالی برخی شرکتها و همچنین گزارش ماهانه آنها به خوبی نشان میدهد که کدال نیز میتواند در این مسیر فضای متفاوت را رقم زده و اهمیت زیادی را برای بازار داشته باشد
این پنج دسته از اخبار اگر در یک فضای نرمال و معمولی به بازار میرسید هر یک عاملی برای یک رشد موقت در بازار میشد اما در حال حاضر آنقدر دیوار بیاعتمادی بلند و رفتار دولت عجیب و غیر منطقی است که این عوامل هم به سختی به بازار کمک میکند و شاید یک سوپر خبر برای این فرو ریختن دیوار بیاعتمادی که شبیه دیوار برلین شده لازم باشد تا بازار ما هم به فضای متفاوتی برسد…
و اما حرف آخر در مورد خبری بود که کمتر مورد توجه قرار گرفت به نظر اثرات آن میتواند در بازار سرمایه و تعاملات متفاوت شرکتها و دولت بسیار موثر باشد و البته از آن به عنوان یک رویداد خوب و منطقی صحبت میکنیم به خصوص در صنعت برق و یا شرکت های انرژی محور …
وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد که تولیدکنندگان میتوانند از اوراق گام بابت رفع بدهیهای خود استفاده کنند. سید احسان خاندوزی در توییتی با عنوان «خبر خوب برای تولید» نوشت با پیشنهاد وزارت اقتصاد، هیات دولت، دستگاههای اجرایی را مکلف کرد اوراق گام را از تولیدکنندگان بابت رفع بدهی قبوض انرژی و آب، سوخت و خوراک صنایع، مالیات، حقوق معادن، حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی بپذیرند پیش از این دولت همه چیز را نقدی کرده بود و حالا این موضوع میتواند برای تولید کنندگان بزرگ که تعامل زیادی با دولت دارند نقطه مثبتی باشد البته برخی هم بدبینانه به ماجرا نگاه میکنند و معتقدند موضوع باعث رواج انتشار گسترده اوراق با نرخهای عجیب و بالاتر میشود که فضا را برای بازار سختتر خواهد کرد اما در هر صورت تصمیم تصمیم خوبی برای شرکتهای ریز و درشت بازار است و میتواند بخشی از جریان وجه نقد و بنیادی شرکتها را تقویت نماید از این تصمیم به شرطی که سرآغاز بازی جدید در نرخها نباشد به عنوان یک خبر خوب برای بازار یاد میشود…
امروز هم زیاد صحبت کردیم و سراغ بازار برویم که تحولات و تحرکات کمی ملموستری را نسبت به روزهای گذشته شاهد بود
غذایی های صدر نشین
در نمادهای غذایی این روزها معاملات بهتری را شاهد بوده و غذایی ها میل به صعود و لیدری را از خود نشان می دهند
در این گروه غبشهر همچنان مهمان نوسانات ارام و مثبت است افزایش نرخی که در سال اینده در انتظار سهم است در کنار پیشبینی فروش بالا و سود سازی قابل توجه سبب شده تا کف قیمتی 200 الی 220 تومانی در سهم بسته شده و سهم همچنان در مسیر رو به رشد قیمتی به سمت هدف 250 تومانی در حرکت باشد
در غگرجی سهم تا صف خرید رفت اما فشار عرضه ها بالا بود حمایت 220 تومانی حمایت قوی سهم و فعلا سطوح 260 تومان هدف اول سهم محسوب می شود ظاهرا به واسطه ارزش بازار پایین و اصلاح قیمتی بسیار خوبی که این سهم داشته است شاهد نوسانات مثبت و قوی هستیم
در نماد غویتا هم تحرکات خوبی دیده می شود سهم فعلا سد قیمتی 260 تومانی دارد و اگر دل به اصلاح بدهد موقعیت خرید خوبی را در بین نمادهای غذایی ایجاد خواهد کرد شنیده می شود در سال اینده هم خود شرکت و هم زیر مجموعه هایش تحولات اساسی را شاهد خواهند بود
غگل را بارها نوشتیم و نوع معاملات سهم نیز نشان میدهد اوضاع خوبی را دارد در سوی دیگر واقعا غمهرا خوب عمل میکندو منفی سهم بد نیست زیرنظر باشد . فعلا غمهرا بیشتر از همه نظر مارا جلب کرده است . بهمن را هم خوب پیش رفت
سهم در مهر و آبان خوب بود و مهر 2979 میلیارد ریال و آبان 3293 میلیارد ریال فروش داشت در اذر این عدد 3119 میلیارد ریال بود و رشد فروش داشت
در دی متعادل بود و 3220 میلیارد ریال فروش داشت . و بهمن به 3474 میلیارد ریال رسید
فروش سهم در11 ماهه به 29408 میلیارد ریال رسید
مدت مشابه سال قبل11 ماهه 19135 میلیارد ریال بود
ساختمانی ها بازنشسته شدند
درنمادهای ساختمانی هم شاهد فشار فروش و ادامه اصلاح هستیم ساختمانی هایی که ظاهرا بازنشسته شده و فعلا پس از رشد های بسیار سنگین به کف های قیمتی حمایتی خود برگشت زده اند
در ثالوند سهم از سطوح قیمتی بالای 1600 تومان اصلاخ و به قیمت های 1450 تومان که مصادف با حمایت قوی سهم است نزدیک می شود این سهم ساختمانی رشد بالایی نداشته به همین دلیل انتظار اصلاح زیادی هم از سهم نمی رود و به نظر می رسد در سطوح حمایتی قوی خود بتواند برگشت روند خوبی داشته باشد
ثتران به قیمت های 1000 تومان رسید اصلاح در این سهم قوی تر بوده است سهمی که حمایت بعدیش در صورت از دست دادن قیمت های 1000 تومان سطوح 920 تومان خواهد بود مهمترین خبر سهم برگشت زمین های شهریار توسط حکم دادگاه به ارزش 3 همت می باشد
ثبهساز سود بالای 60 تومانی را برای سال مالی جاری خود رو کرد و به نظر می رسد سطوح 280 تومان مانع از افت سهم شود سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته وبه این سطوح حمایتی واکنش نشان دهد در صورت برگشت روند قیمت های 320 تومان را برای این سهم متصور هستیم
تک گل های فولادی
در نمادهای فولادی علی رغم روند رو به رشد قیمت محصولات این شرکت ها در بورس کالا همچنان شاهد درجا زدن اکثر نمادهای گروه مستعد فولادی هستیم
فخوز که یک رشد جانانه تا قیمت های 400 تومان داشت حالا به فاز اصلاح وارد شده و به سمت قیمت های 360 تومانی در حرکت است برای سال اینده با توجه به افتتاح طرح توسعه زمزم 2 این شرکت و افزوده شدن حجم بالایی از تولیدات اهن اسفنجی سود سازی بالایی مورد انتظار است
در ذوب شرایط فرق می کند این سهم افزایش سرمایه فراتر از انتظاری را به ثبت رساند افزایش سرمایه بالای 1000 درصدی که قیمت توریک بازگشایی سهم بر مبنای قیمت های فعلی را زیر سهمی 40 تومان قرار می دهد این سهم با این قیمت ها جذابیت داشته و در صورت تایید حسابرس و صدور مجوز توسط سازمان بورس سهم یک رشد قیمتی خوب را در پیش خواهد گرفت
هرمز هم با توجه به وضعیت سود سازی خوب امسال به خصوص سال اینده اش در کف قیمتی حمایتی 400 تومان قرار دارد هرمز سهم دلاری با دید بلند مدت محسوب شده و عمدتا در سطوح 380 الی 400 تومان حمایت های خوبی می شود سهم در کوتاه مدت ممکن است با انتشار خبرهای مثبت از بازار فولاد تا قیمت های 460 تومان هم نوسان بدهد
فجر هم واقعا خوب عمل کرد و گزارش خوبی زد در بهمن خوب بود و عدد جالبی را داشت و 5796 میلیارد ریال فروش داشت نرخ ۴۳۱,۳۸۴,۸۱۴ ریال شد و با کمک موجودی 12 هزار تن فروخت
دی 3621 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۳۵,۲۱۵,۵۸۲ ریال بود
آذر با کمی افت 2633 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۳۴,۴۴۱,۳۳۵ ریال بود
در مهر 3569 میلیارد ریال فروخت و نرخ ۴۲۹,۶۹۲,۱۴۶ ریال بود
11 ماهه به فروش 53510 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه 46371 میلیارد ریال است
خودرویی در خم جاده
در نمادهای خودرویی روند نوسانی سهام این گروه ادامه داشت شاید گزارش های ماهانه بتواند سهام بنیادی گروه را یک تکان اساسی بدهد
فعلا زامیاد در این گروه خوش اقبالترین سهم محسوب می شود سهمی که پس از افزایش سرمایه به شدت حمایت و رشد قیمتی خوبی را تجربه و خود را به استانه قیمت های 450 تومان رسانده است زامیاد اگراین روند حمایتیش ادامه دار باشد تا قیمت های 520 الی 560 تومان جای رشد خواهد داشت
خودرو شرایط مناسبی ندارد سهم حمایت 260 تومان را در حال از دست دادن بوده و به سمت قیمت های کف 240 تومان عقب گرد می کند این سهم حمایت قوی در این سطوح تشکیل داده است خودرویی که به نظر می رسد از همین کف قیمتی بتواند با برگشت روند قوی همراه شود
خاور نیاز به محرک قوی دارد یک فروش عالی می تواند زمینه ساز رشد سهم شود سهمی که در کف قیمتی قرار داشته و اصلاح خوبی کرده است حداقل سطوح 400 تومان با توجه به توان سود سازی امسال و سال اینده که تاثیرات اتوبوس های برقی بر شرکت گذاشته می شود می تواند قیمت های مناسبی برای ارزش ذاتی سهم باشد
در بین قطعه سازی ها خکار هم واقعا خوش درخشید و به نظر زیرنظر بگیرید بعد از بازگشایی … در بهمن خوب بود و 653 میلیارد ریال فروش داشت
سهمی که در مهر 555میلیارد ریال و 587 میلیارد ریال هم در ابان فروش داشت . در اذر این عدد 587 میلیاردریال شده است
در دی با 559 میلیارد ریال فروش مواجه بود و این یعنی بهمن خوبی را زده است
11 ماهه 6392 میلیارد ریال فروش داشت . که مدت مشابه به عدد 3530 میلیارد ریال رسیده است . این سهم 6 ماهه 3331 میلیارد ریال فروش داشت
خفنر هم بد نیست خفنری که در نه ماهه با احتساب سرمایه جدید 67 تومان سود شناسایی کرده و eps امسال و سال بعد آن به ترتیب 97 و 136 تومان برآورد می شود. محدوده های فعلی با دید نوسان و با هدف 820 تومان گزینه جذابی است.
چهارگوشه بازار
وبهمن برگشت بسیار خوبی از کف قیمتی 400 تومانی زد سهمی که افزایش سرمایه خوبی داشته و از سوی دیگر سود سازی بالایی را برای امسال و سال اینده پیشبینی کرده است اگر زمین های بافکار هم به فروش برسد 4 همت سود شناسایی و تحولات خوبی در این سرمایه گذاری روی می دهد
بیمه دانا هم سعی در تثبیت در قیمت های بالای 320 تومانی دارد سهمی که اخیرا توافقی برای وصول طلبش با ارتش و شهرداری داشته است و به نظر می رسد کم کم باید شاهد شکل گیری روند صعودی و برگشت سهم به سمت قیمت های 360 و 400 تومانی باشیم این سهم بیمه ای یک اصلاح قیمتی اساسی داشته است
در بین بیمه ها به نظر کوثر هنوز اخبار خوبی در دل خود دارد و منفی این روزهای سهم را کمی بیشتر زیرنظر داشته باشید با دید یک سهم نوسانی در منفی خرید سهم جالب و جذاب است . اضافه شدن این مقدار سهم به پرتفوی اتفاق رویداد مهمی بود و به نظر میتوان در قیمت های فعلی منفی نیز خرید خوبی را ثبت کرد
بانک صادرات هم استارت افزایش سرمایه از سلب حق تقدم را زده و سهام جدید را قرار است با قیمت 180 تومان پذیره نویسی نماید به نظر می رسد این امر سبب اقبال به سهم و نوسانات مثبت و رشد قیمت سهام فعلی وبصادر شود سهمی که تا قیمت های 200 و 220 تومان تارگت دارد. در این گروه بازهم وپارس را با این خبرو شایعه زیرنظر بگیرید میتواند جالب باشد موضوع نیز کمی قطعی تر است بحث واگذاری اپال
درخبرها داشتیمانجمن سنگ آهن ایران خبر داد: پیشنهاد وزارت صمت در خصوص اصلاح عوارض صادراتی موادخام و نیمهخام با تغییراتی به تصویب هیئت وزیران رسید.برابر این اصلاحیه، عوارض صادراتی سنگآهنِ هماتیت به دو درصد، گندله به دو درصد و کنسانتره به پنج درصد تقلیل یافت. این خبرمهم و خوبی برای بازار است و به نظر بخواهیم دو سهم را انتخاب کنیم و پیش برویم کنور در این قیمت ها و کپرور در قیمت های کمی منفی هردو جداب هستند و گزارش ماهان هردو کمی فضا را نیز روشن تر میکند .
گروه لاستیک مورد توجه هستند در این گروه منتظر گزارش ها هستیم ولی تا این لحظه معتقدیم هم پکرمان با چشم انداز سود خاص 9000 ریال برای امسال عدد خوب و متفاوتی را دارد و در سوی دیگر پکویر هم واقعا گزارش خوبی زد چه در 12ماهه چه در ماهانه در دی در اولین ماه سال مالی به فروش 3754 میلیارد ریالی رسیده است و در بهمن هم ۴۹۴۹ میلیارد ریال رشد و ۲ ماهه ۸۷۰۴ میلیارد ریال فروش داشت و رشد خوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل و ماه گذشته داشت از نظر گزارشی بخواهیم سهم بگوییم پکویر قطعا گزینه اول خواهد بود و بعد پکرمان و پیزد قرار میگیرد
شپلی هم امروز صف خرید بود درخبرها و در نمودار سهم اماده یک برگشت است توضیحات صورت های مالی نشان میدهد بهبود را دوباره در وضعیت گزارش دهی داریم و اعداد دوباره تعدیل می شود در این سهم گزارش هم خوب رسید . در دی در اولین ماه سال مالی به فروش 3093 میلیارد ریالی رسیده است و بهمن با عدد بهتر 3855 میلیارد ریال مواجه بوده است و 6949 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه 5522 میلیارد ریال بود با دید نوسان قیمت های منفی سهم خوب است .
در بین سیمانی ها سفانو خوب بود و سکرما هم بد عمل نکرده است سکرما در 2 ماهه دی و بهمن به فروش 180 میلیارد تومانی رسیده که این عدد برای 2 ماهه سال گذشته برابر با 102 میلیارد تومان بوده است. شرکت احتمالا در سال جاری به سود 600 تومانی برسد که در قیمت های حال حاضر pe سهم به عدد 5 میرسد که رقم خوبی در این گروه محسوب میشود.
به لحاظ نموداری شرکت اخیرا در یک روند خنثی نوسان کرده است و با گزارش خوبی که منتشر کرده میتواند با یک بازده بیش از10 درصدی مواجه شود و هدف سهم را میتوان سقف قبلی در نظر گرفت.


