پایان لاتاری خودرو با حذف قیمت‌گذاری دستوری

پایان لاتاری خودرو با حذف قیمت‌گذاری دستوری

صدرا شریفی
خرداد ۱۹, ۱۴۰۴
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
خلاصه‌عمومی
اختلاف فاحش قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه، به واسطه قیمت‌گذاری دستوری، به یک بخت‌آزمایی برای خریداران تبدیل شده است. تجربه نشان داده که قیمت‌گذاری دستوری، چه توسط وزارت صمت و چه شورای رقابت، نه تنها منجر به رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده نشده، بلکه زیان انباشته خودروسازان، زنجیره تامین و بانک‌ها را در پی داشته است. این سیاست علاوه بر عدم تعادل عرضه و تقاضا، زمینه ساز رانت و فساد نیز شده است. بنابراین، کارشناسان معتقدند حذف قیمت‌گذاری دستوری و فروش خودرو به صورت آزاد، راه‌حل رهایی از این وضعیت است.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
خلاصه فهرست‌وار
  • اختلاف قیمت فاحش خودرو در بازار آزاد و کارخانه: باعث ایجاد بخت آزمایی در خرید خودرو شده است.
  • قیمت‌گذاری دستوری: راهکاری ناکارآمد برای کنترل قیمت خودرو بوده است.
  • عدم رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده: قیمت‌گذاری دستوری به نفع هیچ‌یک از طرفین نیست.
  • قیمت‌های نامتناسب با هزینه تولید: تولیدکنندگان از قیمت‌های تعیین‌شده رضایت ندارند.
  • کمبود عرضه خودرو برای مصرف‌کنندگان: قیمت‌گذاری دستوری منجر به کمبود خودرو در بازار شده است.
  • زیان انباشته خودروسازان، زنجیره تامین و بانک‌ها: نتیجه مستقیم قیمت‌گذاری دستوری است.
  • ایجاد رانت و فساد: شکاف قیمتی بین کارخانه و بازار آزاد زمینه فساد را فراهم کرده است.
  • حذف قیمت‌گذاری دستوری: راهکار اصلی برای حل مشکل قیمت خودرو است.
  • عدم توجه به عرضه و تقاضا: عامل اصلی شکست قیمت‌گذاری دستوری بوده است.
  • پایان لاتاری خودرو: هدف اصلی حذف قیمت‌گذاری دستوری است.
این خلاصه‌ها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شده‌اند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
مشاهده سبک‌های دیگر:
این فایل صوتی توسط هوش‌مصنوعی ایجاد شده و ممکن است برخی ایرادات را نسبت به متن اصلی گزارش بازار بتاسهم داشته باشد.

پایان لاتاری خودرو با حذف قیمت‌گذاری دستوری

🔹اختلاف قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه، خرید بدون واسطه را برای مصرف کنندگان واقعی به یک بخت آزمایی تبدیل کرده که کارشناسان معتقدند رهایی از آن در گرو حذف قیمت گذاری و فروش دستوری خودرو است.

🔹تجربه این سال ها نشان داد که قیمت گذاری دستوری چه از سوی وزارت صمت باشد و چه شورای رقابت، تاثیری در نتیجه نخواهد داشت؛ نه تولیدکننده، نه مصرف کننده هیچ کدام از شرایط رضایت ندارند؛ تولیدکننده قیمت ها را متناسب با هزینه تولید نمی داند و مصرف کننده دستش از محصول کوتاه است.

🔹در چنین شرایطی است که کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند قیمت گذاری دستوری، آن هم بدون توجه به عرضه و تقاضا در بازار، نه تنها منجر به زیان انباشته خودروسازان به زنجیره تامین خودرو و بانک ها شده بلکه با ایجاد شکاف قیمتی کارخانه با بازار آزاد، منجر به رانت و فساد نیز شده است.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم