بازگشت پرونده FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام

شهریور ۲۷, ۱۴۰۳

دنیای اقتصاد : مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم روز گذشته در نخستین نشست خبری خود اعلام کرد که برای رفع تحریم‌ها و FAFT به مجمع تشخیص نامه می‌نویسد. او همچنین در این نشست که با حضور بیش از ۳۰۰خبرنگار داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار «دنیای اقتصاد» در مورد سرنوشت FATF گفت: در رابطه با رفع تحریم‌ها ما چاره‌ای نداریم جز اینکه بحث FATF را حل کنیم. نامه‌ای هم به تشخیص مصلحت حتما خواهم نوشت، برای اینکه دوباره بحث FATF را به جریان بگذارند تا بتوانیم حلش کنیم و باید حل شود. وی با بیان اینکه در رابطه با مسائل خارجی تلاش می‌کنیم ارتباطاتمان را با اولویت کشورهای همسایه بهبود ببخشیم، اظهار کرد: در سفری هم که به عراق و اقلیم کردستان عراق و بصره و خود بغداد داشتیم با مسوولان آنجا صحبت کردیم. بیشتر این نگاه را داشتند که برنامه‌های راهبردی با آنها بنویسیم و پروژه‌های مشترکی با هم داشته باشیم.

رئیس‌جمهور افزود: همین کار را می‌توانیم با پاکستان و ترکمنستان و آذربایجان و ترکیه و کشورهای همسایه دیگری که داریم داشته باشیم و طبیعتا همان چیزی که گفتید کاملا درست است، لازمه رشد ایجاد بازار آزادی است که بتوانیم ارتباطات و سرمایه‌گذاری‌های خارجی را ایجاد کنیم. دیپلماسی خارجی را بر مبنای عزت و حکمت و مصلحت حتما به پیش می‌بریم. خبرنگار «دنیای اقتصاد» در این نشست خبری از رئیس‌جمهور پرسید: در ۵سال گذشته بنابر آمار رسمی یک دهک به فقرای کشور افزوده شده است. در این بین دولت به جز مصرف منابع مختلف که به ناترازی‌های بودجه‌ای، بانکی و انرژی دامن زده کاری نکرده است‌. از منظر کارشناسان راه نجات به جز رشد اقتصادی کشور نیست و این نیز بدون سرمایه‌گذاری خارجی که متکی بررفع تحریم‌ها و حل مشکل FATF است، امکان‌پذیر نخواهد بود. دولت شما چگونه می‌تواند با رفع این موانع به کاهش فقر و ناترازی‌ها در کشور کمک کند؟

ایجاد بستر مناسب برای تولیدکنندگان داخلی
در ادامه این نشست، پزشکیان به پرسش‌های خبرنگاران از روزنامه‌ها، سایت‌ها و نشریات مختلف در دو بخش سیاست داخلی و سیاست خارجی پاسخ گفت. پزشکیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، مبنی براینکه برنامه‌های دولت چهاردهم در زمینه رونق تولید و دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی (براساس برنامه هفتم و سیاست‌های کلی نظام و رهبری) و همچنین رفع مشکلات مرتبط با ناترازی انرژی از جمله بنزین و برق با توجه به حساسیت مردم و اثر مستقیم هرگونه اقدام در این حوزه بر وضعیت زندگی و سفره مردم چیست، گفت: در رابطه با رونق تولید قدم اول آزاد کردن و ایجاد بستر مناسب برای تولیدکنندگان داخلی است. اکثر تولیدکنندگان در رابطه با FATF با مشکلاتی مواجه هستند و باید در این زمینه تسهیل‌گری کنیم. وی افزود: از نظر کارشناسان برای حل مشکلات کشور نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه در رابطه با ناترازی، امکان ادامه وضعیت اقتصادی کشور با این روند روزبه‌روز بدتر می‌شود. در حوزه انرژی، پولی و محیط‌زیست ناترازی داریم و اگر رها کنیم روز‌به‌روز وضعیت بدتر می‌شود، گفت: از شما رسانه‌ها می‌خواهیم برای حل ناترازی‌های کشور به ما کمک کنید و ایده دهید.

لزوم ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاران
پزشکیان گفت: اگر بتوانیم در قدم اول در داخل مشکلات‌ را حل کنیم، آن زمان می‌توانیم اعتماد و اطمینان را برای سرمایه‌گذاران، نخبگان و تولید‌کنندگان ایجاد کنیم، بنابراین باید بستر را برای کار آنها ایجاد کنیم. او افزود: مساله FATF و مساله برجام و هرگونه ارتباط با دنیا را باید حل کنیم، اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور به وجود بیاید، نه تنها می‌توانیم معضلات را حل کنیم، می‌توانیم خود را به چشم‌انداز‌های رهبر معظم انقلاب برسانیم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: اولویت اول ما پیدا کردن نگاه و زبان مشترک است؛ دوم باید این نگاه و زبان در چشم‌اندازها، سیاست‌ها و نگاه و برنامه‌ها شکل بگیرد و سوم عملیاتی و طراحی کردن سیستم برای اجرا است که به همه دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که برای این منظور برنامه بنویسند.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم