شورای امنیت سازمان ملل متحد با ۱۴ رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی، قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

خرداد ۲۲, ۱۴۰۳
میلاد خاندوزی

شورای امنیت سازمان ملل متحد با ۱۴ رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی، قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

روسیه که یکی از اعضای دارای حق وتو در شورای امنیت است به این قطعنامه که توسط آمریکا پیشنهاد شده بود، رای ممتنع داد تا مانع از تصویب آن نشود.
این قطعنامه که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نخستین بار مفاد آن را پیشنهاد کرد از دو طرف مخاصمه در غزه می‌خواهد که فورا به جنگ ۸ ماهه در این نواره باریک ساحلی پایان دهند و مراحل گام به گام آن را برای رسیدن به یک آتش‌بس دائمی اجرا کنند

این قطعنامه که سه فاز گام به گام را از آغاز تا تثبیت آتش‌بس در نظر گرفته است در مرحله نخست خواستار مبادله گروگان‌ها و زندانیان فلسطینی همزمان با برقراری آتش‌بس موقت شده است.
بنابر متن این قطعنامه که آمریکا تهیه کرده و نخستین بار ۱۰ روز پیش جو بایدن از آن خبر داد، فاز دوم این قطعنامه شامل «پایان دائمی خصومت و درگیری‌ها» است که قرار است همزمان با عقب‌نشینی کامل ارتش اسرائیل از غزه عملی شود.
فاز سوم هم متمرکز بر برنامه بلندمدت برای آینده منطقه است از جمله آغاز طرح چندین ساله بازسازی غزه.

این قطعنامه از پیشنهاد جدید آتش‌بس رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کند؛ طرحی که اشاره شده اسرائیل آن را پذیرفته و در ادامه از حماس می‌خواهد آن را بپذیرد.
در حالی که جنگ غزه وارد نهمین ماه خود شده است، این نخستین قطعنامه تصویب‌شده در شورای امنیت سازمان ملل است که به شکل صریح خواستار «آتش‌بس» می‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، حماس را به جلوگیری از برقراری آتش‌بس در غزه متهم کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه بار دیگر به خاورمیانه رفت تا تازه‌ترین طرح پیشنهادی جو بایدن برای پایان دادن به جنگ غزه را پیش ببرد.
به گزارش رویترز بلینکن قبل از رفتن به اسرائیل، با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، در قاهره دیدار کرد و گفت حماس تنها طرفی است که هنوز با طرح پیشنهادی بایدن موافقت نکرده است.
بلینکن در مصر به خبرنگاران در پیامی خطاب به «دولت‌ها و مردم منطقه» از آنها خواست که حماس را «برای پذیرش آتش‌بس» تحت فشار قرار دهند.
واشنگتن می‌گوید طرح بایدن پیش از اعلام آن از سوی رئیس جمهوری آمریکا، از حمایت اسرائیل برخوردار بوده است.
واشنگتن می‌گوید پیشنهادش آتش‌بس سه مرحله دارد که در نهایت منجر به پایان دائمی جنگ می‌شود.
اما اسرائیل همچنان می‌گوید که تنها با توقف‌های موقت درگیری‌ها موافقت می‌کند؛ چرا که هدفش شکست دادن کامل حماس است. اما حماس می‌گوید که طرح آتش‌بس را بدون تضمین پایان جنگ نمی‌پذیرد.

حماس نیز از پیش‌نویس قطعنامه استقبال و اعلام کرد که آماده است با میانجی‌گران برای اجرای اصول این طرح همکاری کند.
حماس می‌گوید در صورتی آتش‌بس را می‌پذیرد که جنگ در نوار غزه به‌طور کامل پایان یابد و اسرائیل از منطقه به‌طور کامل عقب‌نشینی کند. اسرائیل نیز در مقابل خواهان نابودی کامل حماس است و پیشنهادهای این گروه را زیاده‌خواهی می‌داند

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم