تهیه اشتراک ویژهورود / عضویت
ورود / عضویت
دسترسی به بتاسهم

نفت / گرگ و میش احمر

دی ۲۵, ۱۴۰۲

 

🔵 قیمت نفت در معاملات آسیایی در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت، زیرا بازارها منتظر تحولات جدید در مناقشه خاورمیانه هستند، در حالی که پیش بینی ارائه گزارشات کلیدی اقتصادی ایالات متحده و چین در طی این هفته، احساسات را در اوج نگه داشته است.

🔹 پس از حملات ایالات متحده و انگلیس به یمن (گروه حوثی تحت حمایت ایران) که نگرانی‌ها را در مورد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همراه با جنگ اسرائیل و حماس، احتمال اختلال در عرضه نفت را افزایش داد، قیمت نفت خام در پایان هفته گذشته افزایش چشمگیری داشت.

پس از اینکه حوثی ها اعلام کردند هدف قرار دادن کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل می‌ روند، ادامه خواهد داشت، بازارها اکنون در انتظار هرگونه تلافی احتمالی از سوی حوثی‌ها برای حملات هفته آمریکا و انگلیس هستند.

🔹 این درگیری باعث شد چندین اپراتور کشتیرانی مسیرهای عبور از دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورند، هنوز هیچ گونه اختلال ملموسی در عرضه جهانی نفت ایجاد نشده است. مقامات کانال سوئز همچنین هفته گذشته خاطرنشان کردند که ترافیک از طریق این مسیر کلیدی همچنان منظم است.

🔹 قیمت نفت نیز پس از کاهش بیش از ۱۰ درصدی در سال گذشته، شروع ضعیفی برای سال ۲۰۲۴ داشت، زیرا بازارها متقاعد شده اند که تقاضای جهانی نفت خام امسال بهبود چندانی نخواهد داشت و به دلیل فشارهای ناشی از نرخ های بهره بالا، کاهش رشد اقتصادی و تورم چسبنده، شاهد بهبود اندکی خواهیم بود.

🟢 داده های چین و ایالات متحده منتظر نشانه های تقاضای بیشتر هستند

اکنون تمرکز بر خوانش‌های اقتصادی کلیدی آینده ایالات متحده و چین در این هفته است تا نشانه‌های بیشتری در مسیر بالقوه تقاضا ارائه نماید.

انتظار می‌رود بانک مرکزی چین اواخر روز دوشنبه نرخ‌های وام‌دهی میان‌مدت را کاهش دهد، زیرا در تلاش برای تقویت کندی بهبود اقتصادی است.

🔺 داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم چین روز چهارشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که به طور بالقوه شرایط را برای اقتصاد چین در سال ۲۰۲۴ تعیین کند.
به نظر می‌رسد تقاضای سوخت در این کشور بهبود یافته است، زیرا داده‌های تجاری روز جمعه نشان داد واردات نفت چین در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسیده است.

🟢 در ایالات متحده، بازارها به دنبال آدرس های تعدادی از مقامات فدرال رزرو برای سرنخ های بیشتر در مورد زمانی که بانک مرکزی قصد دارد کاهش نرخ بهره را در سال جاری آغاز کند، خواهند بود. انتظار می‌رود که داده‌های خرده‌فروشی نشانه‌های بیشتری را در مورد تورم ارائه دهد، زیرا داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بیش از حد انتظار در دسامبر رشد کرده است.

🔹 انتظار می رود تورم ثابت به طور بالقوه برنامه های فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد. شاخص دلار بر این مبنا قوت پیدا کرد که بر قیمت نفت نیز تاثیر گذاشت.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم