تهیه اشتراک ویژهورود / عضویت
ورود / عضویت
دسترسی به بتاسهم

متوسط قیمت مسکن در تهران از متری ۸۰ میلیون تومان گذشت

دی ۳, ۱۴۰۲

تداوم حضور قیمت ملک بر نمودار صعودی

🔷مرکز آمار ایران گزارش مربوط به تحولات بازار مسکن در آبان‌ماه را منتشر کرد. بر این اساس، متوسط قیمت آپارتمان به حدود متری ۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین تورم ماهانه و سالانه مسکن در این بازه نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. افزایش تورم سالانه مسکن می‌تواند تائیدی بر نمودار همیشه صعودی قیمت مسکن در ایران باشد.

🔷در این شرایط اولین گامی که دولت برای کاهش التهابات این بازار برداشت، جلوگیری از انتشار آمارهای مربوط به این بخش بود. اقدامی که به سرگردانی بیشتر فعالان این حوزه دامن زد. در حالی‌که هنوز سنگینی تورم بر شانه‌های بازار مسکن سنگینی می‌کرد. اقدام بعدی که دولت در این راستا انجام داد و از ابتدای تابستان سال جاری تاثیرات خود نمایانگر کرد، اعمال رکود در بازار بود بود. اتفاقی که از این بازه قیمت را نیز در فاز کاهشی قرار داد.

🔷در آبان ماه ١۴٠٢ متوسط وزنی و حسابی قیمت مسکن در شهر تهران به ترتیب به ۸۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۷۷ میلیون ۵۸۲ هزار تومان رسیده است. در این بازه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت ۱۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بیشترین و منطقه ٢٠ با متوسط وزنی قیمت ۴۰ میلیون و ۷۴۸ هزا تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

🔷تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان‌ماه ١,۵ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم