تهیه اشتراک ویژهورود / عضویت
ورود / عضویت
دسترسی به بتاسهم

نفت در دوراهی چین و آمریکا

فروردین ۲۹, ۱۴۰۲

 

🟢قیمت نفت در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا داده‌های تولید ناخالص داخلی بالاتر از انتظار چین خوش‌بینی نسبت به بهبود تقاضا در این کشور را تقویت کرد، اگرچه نگرانی‌ها از افزایش نرخ‌های آمریکا و تقویت دلار، رشد را محدود نگه داشت.

✅اقتصاد چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از حد انتظار رشد کرد، که نشان می‌دهد پس از لغو اقدامات ضد کووید در اوایل سال جاری، اقتصاد در مسیر بهبود قرار گرفته است این داداها همچنین پیش بینی ها را تقویت کرد که بهبود در چین باعث می شود تقاضای نفت در سال جاری به بالاترین حد خود برسد.

🔆معاملات آتی نفت برنت با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۴.۹۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۱.۰۳ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد در روز دوشنبه نزدیک به ۲ درصد کاهش یافتند که شدیدترین کاهش آنها در یک ماه گذشته است.

⚠️بازارهای نفت خام نیز تحت فشار افزایش مجدد ارزش دلار بودند که در جلسات اخیر بهبودی قوی را از پایین‌ترین سطح یک ساله خود نشان داد. دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها در روز سه شنبه ثابت ماند.

⁉️اکنون تمرکز بر روی سخنرانی مقامات فدرال_رزرو در روزهای آینده است. فدرال رزرو قرار است تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در ۳ می اعلام کند.

✔️در حالی که قیمت نفت پس از کاهش غیرمنتظره عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در اوایل ماه جاری، رشد قوی داشت، نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی، به‌ویژه با افزایش بیشتر نرخ‌های بهره،این رشد را محدود کرد.

🔻بهبود اقتصادی چین نیز تا کنون در سال جاری در بخش های مختلف تا حد زیادی نابرابر بوده است، زیرا بخش تولید، که به عنوان یک معضل بزرگ برای اقتصاد در نظر گرفته می‌شود، بهبود چندانی نداشته است
داده های روز سه شنبه نشان داد که تولید صنعتی در ماه مارس برای دومین ماه متوالی کمتر از انتظارات بود، در حالی که سرمایه گذاری در بخش املاک نیز کاهش یافت. ضعف طولانی مدت در بخش تولید می تواند مانع از بهبود اقتصادی بزرگتر در سال جاری شود.

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم